/spanien/barcelona/forum/24988.aspx/spanien/barcelona/forum/24988.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pelada
2006-01-13 18:33
Att man fortfarande kan bli förvånad alltså...
Real Madrid El andaluz
2006-01-13 18:32
Kahrles (jag, igen)

Ok, hade inte koll på Figo-affären som jag borde haft... Det borde jag ju listat ut med tanke på spelaren vi pratar om....

Angående Franco och Bernabeu, så vill jag bara säga att det finns många som öppet sagt saker de inte menat under den tiden i ren skräck, även om jag inte är hundra säker på att det var fallet med Satiago Bernabeu...

Dessutom är jag idag stollt REAL-suporter och monarkist då prefixet Real idag står för att stödja världens bäste kung, som var den som införde demokrati i Spanien när han hade möjlighet att bli en ny Franco...

History is past, the best you can do is learn from it.
Real Madrid Real Real Real
2006-01-13 18:26
va fan skriver ni
Real Madrid El andaluz
2006-01-13 18:20
Kharles

No comment.... :(
Barcelona Kharles
2006-01-13 18:13
Dagens pärla från realforumet;

Namn: Real Real Real » Svara på inlägg » Har tippat REAL-SEV 9-0
Sänt: 2006-01-13 18:11:46
hörrni vem tycker ronaldo äger här

Kommentarer överflödiga. :D

Collblanc

Intressant..
Real Madrid El andaluz
2006-01-13 18:03
hehehhehehe... collblanc, måste ha varit en ganska konstig uplevelse?!

Ville bara säga att jag med holländsk koloni inte syftade på Gio nånting... tycker att han har varit väldigt bra de gånger jag sett honom. Förstår inte varför Silvinho får gå före... Enligt mig är de samma spelartyper men van Bronkhorst är bättre.
Barcelona Collblanc
2006-01-13 17:50
Den holländska kolonin hade sin charm endå måste jag medge, minns nåt år jag flydde höstrusket
och hamnade mitt i en hollänsk invasion på El Prat (Flygplatsen), jag skojar inte när jag säger att där va minst 2000 holländare som alla va på väg till camp nou för att se sitt landslag.
På la rambla var det fler holländare än Katalaner
och alla var orange klädda. Helt galet, dom fyllde en hel sektion och det var hollands nationalsång på läcktarna.
Barcelona Kharles
2006-01-13 17:01
Gio gjorde en mycket bra match mot Madrid. Likaså Oleguinho.
Barcelona AlexC
2006-01-13 16:56
Kim

Du är inte den ende som tycker att Gio får ta onödigt mycket skit. Hans inlägg, passningsspel och tajmade offensivlöpningar har i mångt och mycket fallit i skugga på detta forum tack vare att han ofta brister i det defensiva positionsspelet och stundtals hade svårt mot kvicka högeryttrar.
Barcelona Puyol_21
2006-01-13 16:53
tackar!
Barcelona Kharles
2006-01-13 16:42
King_raul

Spanien är en monarki, men Barcelona kommer aldrig att vilja ha Real som prefix. Katalanerna (eller majoriteten) var alltid republikaner.

Och visst, det var Franco som utnyttnjade Real Madrid och inte tvärtom, men det stoppade inte den mest älskade presidenten i Real Santiago Bernabeu från att öppet hylla Franco och vara stolt över att ha varit med i hans armé.

andaluziern

Eh.. Gaspart sålde inte Figo till real, han visste nog inte ens hur det gick till och rätt var de var så stod Figo där med en vit tröja och nr 10 trots att han hade (i egenskap av kapten) dagen innan sagt att han skulle stanna i Barcelona. Kodord: Utköpsklausul och förräderi.

Du har rätt angående Barçajax, men det var mer Van Gaalens fel.
Barcelona Kim
2006-01-13 16:42
Ämne: Jag håller med King-....
Nej, man måste inte älska allt som händer i klubben. Men kan inte alla bara få in att vi inte sålde Figo - han tog fram Judas i sig själv och gick när Real Madrid betalade utköpsklausulen. Det har ingenting med någon försäljning att göra.

Vad gäller den holländska kolonin så var inte holländarna i sig problemet. Konflikten låg på en annan nivå, nämligen spelare som fick speltid trots att de inte förtjänade det. Det var med andra ord ofta tränaren som var problemet. Jag ser själv tillbaka med kärlek på många holländare som var fantastiska många stunder. Cocu och Kluivert har gjort mycket för klubben under sina år, även om den senare gick allt sämre ju längre tiden gick. Har som sagt inget emot våra holländare. Jag är nog den enda av denna uppfattning här inne, men jag tycker att Gio får ta onödigt mycket skit. Giovanni är en fantastisk offensiv spelare som tyvärr brister lite i försvarsjobbet, men det kompenserar han ofta genom att hålla motståndarna sysselsatta på deras egen planhalva.
Real Madrid El andaluz
2006-01-13 16:33
Jag håller med King-raul...

Måste man tycka att allt som försigår i klubben är rätt bara för att man älskar den?? Svaret är nej. Jag tror inte att det var jättemånga som tyckte att det var rätt av er president att sälja Figo när han gick till oss. Och det var nog många culés som inte tyckte om den "hollandska kolonin" i Barcelona under 90-talet... Eller har jag fel?
Real Madrid King_raul
2006-01-13 16:18
Kharles,
du får det att låta som Spanien är antingen eller, vakna det är 2006.

Barcelona Jussinho
2006-01-13 15:42
http://www.fcb-videos.com/saison0506.html

längst ner på sidan
Barcelona Puyol_21
2006-01-13 15:29
någon som kan vara så snäll och länka målen från matchen mot Zamora?
helst båda matcherna? snälla?
Barcelona Rambo~
2006-01-13 15:17
Är atb matchen den sista matchen som eto'o kommer att delta i innan han reser?
Barcelona !!BaRcA!!
2006-01-13 15:07
ZOZINHO

tror att du har missförstott situationen. samuel ska se barca-deportivo. så ta det lite lugnt;-)
Barcelona Barçaredaktionen
2006-01-13 15:03
Så, nu är saxen här. RonaldoZone får två veckors avstängning. Orkar inte ta bort alla dagens skräpinlägg utan hoppas att den nuvarande nivån håller i sig ett tag till.
Valencia E-Ayala
2006-01-13 15:00
Nice going Larsson!
Grattis i Copa Del Rey
Barcelona AlexC
2006-01-13 14:41
Kharles

Visst, det känner väl varje culé till, men jag har väl aldrig hävdat något motstridigt till det?

Sedan är det synd om det nu är så att Ronnie har 4 gula, viktigast blir att han inte får något gult mot Bilbao. Då blir det extra svårt för Henke att fylla tomrummet efter Eto'o i första matchen utan Ronnies guldpassningar. Hellre isåfall att Ronnie blir avstängd mot Mallorca borta för Ronnies betydelse är inte riktigt lika stor på bortaplan tycker jag.
Barcelona Kharles
2006-01-13 14:28
samuel

Omöjligt att säga exakt, är det mitt i veckan så kan de va runt 60k. Men annars är det en stormatch som brukar dra till sig runt 75-85k skulle jag tro.

JAG

Har för mig att Messi inte har något och Ronaldinho är på 4.. Får hoppas han tar det lugnt nu, speciellt de 2-3 matcherna vi kommer sakna Eto'o.

AlexC

Barcelona står för det Real Madrid är emot. Därför finns avskyn mellan klubbarna. De är nästan motpoler. Ex Francoism/nationalism - demokrati/oberoende katalanism, Rojalister - Republikaner osv..
Barcelona AlexC
2006-01-13 14:24
Gabriel

Helt med på vad du säger, men vad jag vill få fram är, försöker med ett sorts rollspel nu:

Culle är 13 år och har precis böjat hålla på Barça, mest p.g.a. Ronnies magi på planen. Sedan läser Culle att många Barçafans hatar Real Madrid och börjar också hata dem för att han har läst att man skall hata dem.

Då är hatar ju inte Culle Real Madrid för att han känner någon avsky mot klubben utan för att har läst att man skall hata dem och vill känna sig som en äkta culé.

Det är där våra åsikter går isär, jag anser att man inte skall hata Real Madrid bara för att man skall det som culé. Avskyn skall istället växa fram genom att Real Madrid gör/gjorde och står för saker som man inte gillar.
Barcelona ZOZINHO
2006-01-13 14:23
Real kommer ändå förlora sååå du behöver inte åka ditt
Real Madrid samuel
2006-01-13 14:20
Ämne: samuel

Jag rekome....
Jag har redan biljetter, undrar bara hur många ni tror det beräknas komma? vad är publiksnittet på en sådan match som mot Deportivo? snackar vi 60 000? eller mer?...vad tror ni?
Barcelona ZOZINHO
2006-01-13 14:18
Tror ni Barca vinner Copa del Rey cupen ?
Barcelona Killa
2006-01-13 14:15
Klart man ska hata Real Madrid. Det kommer naturligt när man håller på Barca.
Barcelona ZOZINHO
2006-01-13 14:15
..........
Barcelona Gabriel
2006-01-13 14:06
AlexC

Okej vi har blandade åsikter, thats cool :)

Avskyn mot Real Madrid kommer från min sida både eftersom dem är våra rivaler men också för vad de står för. Sedan tycker jag att man som äkta culé bör hata Real Madrid, och i ärlighetens namn så har jag inte träffat en enda culé som inte avskyr klubben och allt som har med dem att göra.
Barcelona AlexC
2006-01-13 13:59
Gabriel

Jag tycker fortfarande att det är fel med "är man culé så hatar man Real Madrid", det ger intrycket av att någon som inte hatar dumma klubben inte är en riktig supporter (culé).

Här kommer ett förtydligande av den oförstådda meningen: Avskyn mot t.ex. Real Madrid skall växa fram p.g.a. den klubben och vad den gör och står för, inte p.g.a. att man börjar hålla på dess rivaler, FC Barcelona.

Men som jag tidigare skrev så är det rätt svårt att låta bli att avsky Real Madrid med tanke på bl.a. deras agerande under 2000-talet.
Annons: