/spanien/barcelona/forum/24982.aspx/spanien/barcelona/forum/24982.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-01-17 13:16
Fine Young Csaual...

Du skriver att vissa av oss tycks tro att vi känner Etóo som vår egen bror, och att han enligt oss aldrig skulle göra en sån sak.
Svar: Nej så pass bra känner vi inte honom, åtminstone inte jag. Det är dock skillnad på att tro det bästa om en person. Svara mig då, vem är du att komma här och hävda att du å det bestämdaste vet med säkerhet att spottloskan var ämnad att träffa Exposito mitt i ansiktet? Eller du kan med tv-bilderna som hjälp försäkra oss om att din övertygelse är den rätta och Etóo bara siktar väldigt dåligt med sin spottloska? Om han nu har som uppsåt att förnedra Expostio till den milda grad att han vill spotta honom i ansiktet, varför går han då inte fram till honom "face to face" och spottar honom i ansiktet? Oavsett vad som är sant, så är både Etóos och Decos beteende under all kritikt och ska självklart inte accepteras, det är vi fullt medvetna om. Men snälla, bespara oss din besserwisser-attityd, ditt budskap gick fram första gången du skrev ditt inlägg i ämnet. ;-)~

Sen så är det tydligen fler än några av oss här som behöver träna på "svenskaläxan". Försök att hålla ihop särskrivningarna till nästa gång du gör ett besök här, det blir så "jobbigt" att läsa annars. Det skrivs huvudhöjd och inte "huvud höjd".
saminos
2006-01-17 12:44
Höjdpunkter från matchen, inkl Eto'o och Decos dans, skulle uppskattas!
Barcelona Mr B. Arca
2006-01-17 12:38
Kul att Puyol, Ronaldinho och Eto´o är uttagna i Uefas startelva!
Athletic BMX
2006-01-17 12:31
Ämne: Fine Young Csaual
....
Spottloskan var tydligt riktad mot Bilbaokillen det räcker!
Vad spelar det för roll var Bilbokille sa?...Spottar gör man ändå inte...Pinsamt!..Eto´o är ingen stor spelare!
Barcelona Mr B. Arca
2006-01-17 12:25
tjena tänkte bara säga att att real madrid äger stort (ur dagens inlägg från Reals forum)
Barcelona Mr B. Arca
2006-01-17 12:22
Fine Young Csaual

orkar inte bemöta det du skrev om Eto´o, det har snackats till leda om det nu: spottande mot spelare ska bestraffas men man ser inte om Eto´o träffar huvudet och ingen vet vad Bilbaokillen sa osv.
Håller med dej i din avslutande kommentar dock: vissa borde göra "svänsklexorna" istället för att hänga framför datorn dagarna i ända (stavas i detta fall med ä , ja)haha. Reals forum är dock värst, det tar en evighet att läsa även korta och helt meningslösa inlägg.
Real Madrid Figo#7
2006-01-17 12:09
Killa
HAHAHAHAH DU SKÄMTAR VA?
Spanien Fine Young Csaual...
2006-01-17 12:08
Herregud! Många av er(inte alla) sitter och snackar som om ni känner Eto'o som er egen bror, sitter och skriver att han aldrig skulle göra något sådant osv. Ni måste väl ha sett matchen? Det är möjligt att inte loskan tar klockrent i huvet men avsikten med loskan kan ni inte förneka? Om nu Eto'o bara hade för mycket saliv och ville spotta så är man ganska IQ-befriad om man loskar rakt fram i huvud höjd mot en person? Eller det var Bilbao backen som hoppade rakt in i Eto'os loska?

Sen reagerade många på mitt inlägg igår och svarade med både det ena oc hdet andra och då måste jag säga en sak. om jag ens ska orka läsa igenom era inlägg så lägg ner lite mer tid på att FÖRSÖKA stava iallafall? Många inlägg här inne är så löjligt dåligt skrivna att det gjort ont att läsa dom.
Bättre att göra svenskläxan än att sitta här?
Barcelona Killa
2006-01-17 12:02
Varken Etoo eller Deco har skämt ut sig eller skämt ut våran klubb!
Barcelona Killa
2006-01-17 12:02
Athletic BMX
2006-01-17 11:58
Tycker ni det är okej att Eto´o slipper avstängning för spottloskan är ni f*n pinsamma!

Har alltid gillat Barca,men Deco och Eto´o skämmer f*n ut er klubb.Skandal!
Barcelona Kharles
2006-01-17 11:42
Nu vill den förbannade Fundacion Real Madrid medlemmen tillika CSD(Spaniens sportministerie) ordföranden Jaime Lissavetzky kringgå lagen och ge Eto'o en avstängning. Istället för att ta itu med sina arbetsuppgifter och få bukt med rasismen inom spansk fotboll..

Inte konstigt att Madrid inte fick OS.
Barcelona AlexC
2006-01-17 11:08
Gabriel

Nu har ju faktiskt Clemente gått ut i media och sagt att han inte menade något rasistiskt och sagt att han skulle säga samma sak om Puyol.

Visst känns det som lite "oj, det var klantigt sagt, bäst att jag säger något klokt snabbt"... men ingen kan ju anklaga honom för att det var rasistiskt iochmed att han gjorde som han gjorde.
Barcelona La Rambla
2006-01-17 10:50
Gabriel//

Håller inte med dig. Tycker att Garcia har potential att bli riktigt bra om han får utvecklas i en klubb som Barcelona under Rijkaard. Ballack lär nog kräva en anselig summa i lön just för att han går gratis. Dessutom så finns det inga indikationer alls att han skulle vara intresserad av en flytt till Spaniens bästa lag. Senaste ryktet är Inter eller Juventus. Tror nog att han hamnar i Italien till slut.
Barcelona Gabriel
2006-01-17 09:50
La Rambla

Jag tror inte att Ballack kommer att kräva en jättelön, nu för tiden är det tillräcklig satisfaction med att få vara del av Barça och det vet han om. Han kommer dessutom gratis. Hur som helst så tycker jag inte Raul Garcia är något för oss, inget jag vill se på vårat mittfält eftersom jag anser att han inte håller "Barça-klass".
Barcelona Gabriel
2006-01-17 09:48
Verkar som att inga ågärder kommer att tas för att straffa Eto'os spottloska emot Exposito, däremot verkar Clemente bli bötfälld. Han får betala 3.000 Euros, tillräckligt? Nej det tycker jag inte, inte när det kommer till rasism.
Barcelona La Rambla
2006-01-17 09:47
Gabriel//

Jag tar faktiskt hellre Garcia framför Ballack. Han är spanjor, lär inte kräva den jättelön Ballack lär göra och så är hans karriär snart över. Garcias har knappt börjat. ;)
Barcelona Gabriel
2006-01-17 09:45
La Rambla

Tycker inte att Raul Garcia är något för oss, vi har redan bra spelare på mittfältet och ska det förstärkas så finns det andra lösningar som jag ser bör gå före, ex ballack som blir utan kontrakt till sommaren. Även Real Madrid har ju visat intresse för Raul Garcia så vi får se vad som händer.
Barcelona Tompa
2006-01-17 09:45
Angående Etóos spottloska:
Det hör inte hemma någonstans och om man ser någorlunda objektivt på det så ska han få några matchers avstängning. Sen om Bilbaospelaren sa något rasistiskt till honom så ska han givetvis stängas av med.

Utvisningen på Deco är glasklar.

FORCA BARCA!
Barcelona La Rambla
2006-01-17 09:43
God morgon!

Enligt AS så är tydligen även Barcelona intresserade av Osasunas Raúl García. En ung lovande defensiv mittfältare till, kan det vara något för oss? Själv tycker jag att han verkar intressant.

Enligt brittiska The Independent så är West Ham på väg att knyta till sig vår Gabri på lån resten av säsongen. Kul för Gabri om han får regelbunden speltid, plus att man får ett lag att följa lite extra i Premier League. ;-)
Barcelona Rolé
2006-01-17 01:39
var ju fusk med helguera, den kunde ju alla :D
Barcelona Gabriel
2006-01-17 01:36
Jag ser inget subjektivt i det kim skrev angående Deco och Eto'o situationen, även jag delar hans åsikter och då utan att vara subjektiv. Det enda jag inte håller med om är att han tycker att utvisning på Deco var lite väl hårt, det var helt rätt att utvisa Deco som totalt tappade kontrollen över sitt teprament. Men annars håller jag med honom, varför fick exempelvis inte även Gurpegui iaf minst en varning? Då hade även han blivit utvisad. Dessutom håller jag med honom om att man måste veta vad Exposito egentligen sa till Eto'o innan man kan dömma honom. Det gör det dock inte rätt av Eto'o att spotta på någon, men ändå.
Barcelona Mr B. Arca
2006-01-17 01:30
kan hålla med om att snacket om Deco och Eto´o i slutet av artikeln minst sagt är en aning subjektivt . Speciellt det om Deco.
Men alla (eller iaf de flesta skribenter) här på SF tycks subjektivt favorisera sina lag till överdrift.
Det är intressant att läsa om laguttagningar, skador, nyförvärv osv. men spec. "Efter matchen"-artiklarna tenderar att bli trångsynt favoriserande.
Real Madrid Schvili
2006-01-17 01:21
anser ni inte själva att er matchrapport om händelserna igår (syftar på etoo och deco) är lite smått subjektiv?
en sak om ni inte kan säga att Real Madrid är bra eller vad det kan handla om men egna misstag borde ni väl ändån kunna erkänna?

Pinsamt !
Barcelona Ordem e Progresso
2006-01-17 00:51
Ride_the_big_one

Posta gärna klippet, vill se det.
Barcelona Ride_The_big_one
2006-01-17 00:48
Hela grejen har förstorats enormt mycket angående Eto och hans spotti totti. Värst vad fokusen var stor på Eto. Jag menar det har hänt värre grejer i la liga där det resulterat en riktig spotti totti men då ska det hela glömmas fort som attans.

1. Han blev helt klart provocerad därför uppstod det tjurigheter när Eto och bilbao backen puttades på varann.

2. HAN TRÄFFA INTE BILBAO BACKEN MED NÅGON LOSKA!
Maräng fjortisen som konstaterade att Bilbao backen blivit dränkt av loskan öööh du tror inte han var blöt på grund av att det regna?

Han träffa inte med loskan därimot så knuffades de en hel del.

tarrak

Är du verkligen så förvånad att de har rasistiska åsikter i Madrid forumet?

Behöver jag posta film klippet där madrid fans gör hitler hälsningen i mötet med leverkusen?
Barcelona G.Pazzino
2006-01-17 00:17
Fedrov en liten fråga bara. Sedan när började Helguera stava sitt namn med två r?

Ha de bra!
Barcelona Marcos
2006-01-17 00:16
Nice. verkar som att Eto´o inte kommer att få något straff. Enda sättet den spanska fotbollsförbundet tar upp ärendet på är om någon i atletic lämnar in en skriftlig protest. Äntligen rättvisa. Deco riskerar dock 2 matcher
:(
Barcelona Gabriel
2006-01-16 23:50
Fedorov

Va blir det verkligen 2-2? Fan vilken besvikelse!

jag är med synsk det blir 4-1!
Barcelona tarrak
2006-01-16 23:40
Fedorov/ Trevligt att höra. Kul att inte Siemenstelefonerna har lyckats stråla sönder alla marängers hjärnor;)
Annons: