/spanien/barcelona/forum/24980.aspx/spanien/barcelona/forum/24980.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rolé
2006-01-12 14:31
AlexC

"Faktum är att det nog är så. I Offside 6/2004 kan man läsa att Beguiristan konstaterar att Larssons fysiska var bland de bästa klubben sett"

Kan ju ha varit med tanke på hans ålder, menar man brukar inte disskutera fys testen utan det brukar bara vara, klara eller klara inte.
Det var säkert mest till de som kände att det inte alls var värt att hämta Larsson till klubben pga sin ålder.

Vill inte att det här ska bli en "om larsson ska få spela från start" disskution igen.
Barcelona Haffe
2006-01-12 14:27
i vilka andras ögon marcos?
Barcelona Haffe
2006-01-12 14:27
AlexC tänkte just skriva de där om videon som dom har gjort nu.. men du skrev före ;)
Barcelona Haffe
2006-01-12 14:25
Marcos, tydligen tycker hela fcbarcelona det så du får tycka så. men det är fakta, rijkaard joan laporta, tixi etc tycker de..
Barcelona Marcos
2006-01-12 14:05
AlexC, dra upp vilka exempel som helst, i mina ögon och i många andras så platsar han inte i en så stor klubb som FC Barcelona.

Tycker vi lägger ned diskussionen, kommer ändå ingen vart.

Barcelona AlexC
2006-01-12 14:04
Jontteee

Bättra på läsförståelsen. Det är allt jag kan säga.
Barcelona Jontteee
2006-01-12 13:57
AlexC

tror du på allt tidningen skriver ??
Tror hellre att Barcelona visar Videon på Henry Eto'o Ronaldinho än Henke.. ok att han e bra o sådär men i Barca spelar man med känsla o teknik inte som en robot
Barcelona Puyol_21
2006-01-12 13:38
hej alla!
någon som kan länka till målen från igår?
tack!
Barcelona AlexC
2006-01-12 13:33
Edit: fysiska värden skall där stå
Barcelona AlexC
2006-01-12 13:24
Kharles

Henke har otroligt bra fysik, speciellt för sin ålder. Men bäst i Barcelona?

Faktum är att det nog är så. I Offside 6/2004 kan man läsa att Beguiristan konstaterar att Larssons fysiska var bland de bästa klubben sett

Till den begåvade killen Marcos, och andra som inte förstår den egoistiske Henkes betydelse (citerar Txiki i Offside 6/2004 igen); hans rörelseschema på planen är så exemplariskt att klubben redan beslutat att göra en instruktionsvideo med svensken till ungdomslagen
Barcelona Kharles
2006-01-12 13:11
Kan inte säga att jag själv är expert i ämnet.

Förresten, undrar om Rijkaard spelar Van Bommel eller Motta nu mot Chelsea på Stamford Bridge. Det känns ganska klart att han ska satsa på styrka framför teknik (Iniesta) i bortamötet, som kanske inte är helt fel. Edmilson och Deco känns givna i nuläget.
Barcelona Barca Barca
2006-01-12 13:08
Ämne: Real har inte ens gå....
Ja räknar med dom. Bilbao lär knappast satsa på Cupen all fokus på att hålla sig kvar i första divisionen. Två mål på santiago för bilbao blir för tufft i den formen dom är i.
Spinbad
2006-01-12 12:55
Kharles:
Tja, definitonen jag lärde mig när jag bodde i London var att det helt enkelt är dryg jävel med usel smak och ännu sämre självbild, som är närmare pank än nyrik haha. Nu ska jag tentaplugg så inga mer off topic diskussioner från mig, sorry för urspårningen!
Barcelona Killa
2006-01-12 12:52
Real har inte ens gått vidare än, dem spelar väll idag. Lottningen måste väll vara när alla lagen är klara.
Barcelona Barca Barca
2006-01-12 12:45
När lottas Copa Del Rey igen?
tänk om det blir Real ;)
Barcelona Kharles
2006-01-12 12:44
Finns olika definitioner av chav skulle jag tänka mig, men den som associeras till Chelsea är den som föreställer en person som plötsligt fått oerhört mycket pengar och kan spendera hur mycket som helst samt har attitydproblem. Något i den stilen. En chav finns även i länktipset. Han har blått på sig och allt.. ;-)~
Barcelona Killa
2006-01-12 12:37
Jag önskar verkligen att vi slår ut Chelsea! Fast det skulle var mycket bättre om vi hade möts i finalen. Hoppas det blir Juventus i finalen istället då!
Spinbad
2006-01-12 12:35
La Rambla:
Jag tror kopplingen med Chelsea är att det låter kul, annars är Chelski, som du sa, inte en korrekt rysk ändelse utan en polsk. Om det ska vara rysk ska det vara Chelskov.
Barcelona La Rambla
2006-01-12 12:29
Hehe Spinbad, det är bara vad jag själv läst på olika forum inget annat. Men burbyrrykepsar har jag också hört. ;)
Barcelona La Rambla
2006-01-12 12:27
Tackar rawkus

Trots det är jag personligen orolig över när Atléti snart kommer på besök till Camp Nou. Vi har haft det svårt mot er. ;)
Spinbad
2006-01-12 12:26
Det finns tusen olika definitioner av en chav men att det hör ihop med Chelsea har jag aldrig tidigare hört. Den senaste definitionen jag hörde var att de som egentligen är Chavs idag är de som fortfarande använder den termen :).

Min personliga definition: fake burburry, fake bling, träningsbrallor och en jävla attityd. Men termen har blivit en nedsättande betäckning för engelsk arbetarklass rent generellt.
Atlético rawkus
2006-01-12 12:20
Grattis till det nya rekordet!!!! Grymt j*vla lag ni har!!!

Mvh/rawkus
Barcelona La Rambla
2006-01-12 12:15
Figolina

En "chav" kommer ifrån benämningen Chavski som bland vissa används som ett substitut för klubben Chelsea. De flesta säger visserligen "Chelski", men det är egentligen lite missvisande då det mera är en polsk översättning. Det är om jag har förstått saken rätt i alla fall. ;)

Ja Maxi "tysken Lopez gillar jag också. Hoppas verkligen han får vara kvar i Barcelona och utvecklas.
Barcelona Haffe
2006-01-12 12:09
Kharles, Jo dom gjorde ett medicinsk test förra säsongen, så det är ett fakta. dom har sagt att hans kropp är som en 25årings.. det sa dom då han gjorde läkarundersökningen då han kom till klubben. förmodligen så har hans fysik blivit liiiite sämre, men han håller flera år till..
Real Madrid Figolina
2006-01-12 12:08
Ämne: Förra säsongen va....
Bra ordval.Stridsvagn eller stormvind.Kan ju bara tala för mig, men jag upplever Maxi som mer spännande och roligare att se.Henke är mer stabil och ev. tråkig (el pålitlig?)Sen vem som är bäst är en annan sak.
Förresten, vad är en chav?*nyfiken*
Barcelona Kharles
2006-01-12 11:36
Dagens pärla från madridforumet (skrivet av en chav, förvisso)

David Beckham är helt tveklöst eran bästa spelare!
Ni lever på hans passningar!
Utan honom kan ni inte prestera ett smack!

Hehe. :-D~
Barcelona Kharles
2006-01-12 11:24
Förra säsongen var henke den med bäst fysik i hela barcelona.

Henke har otroligt bra fysik, speciellt för sin ålder. Men bäst i Barcelona? Nu ska vi inte ta det till överdrift. Visst är han en mycket bättre och smartare spelare än Maxi, men Maxi har framtiden för sig och beskrevs ju också som en stridsvagn efter sitt medicinska test..
Barcelona Jontteee
2006-01-12 10:37
Läser nåra inlägg om Larsson..
Tror inte att folk hatar Larrson, men tror att folk tröttnar på andra folk som tror att han e världens bästa spelar o saker
Barcelona La Rambla
2006-01-12 10:22
Haffe//

Kan bara instämma. Alla med lite sunt förnuft kan se det du beskrev, så också Rijkaard.

West Hams boss Alan Pardew var tydligen på Camp Nou igår kväll för att specialstudera Gabri för att bestämma sig inför ett eventuellt köp efter säsongen. Gabris kontrakt går ju ut i juni. Frågan är om Gabri klarar av den engelska fotbollen med tanke på hans skadebenägenhet? Eller så kanske han härdas om han får spela frekvent.
Barcelona Haffe
2006-01-12 10:07
Ni som säger att Maxi ska spela istället för Larsson måste ha en väldigt konstig syn på fotboll. Nästan varje inhopp så gör henke mål, och dom matcher han är osynlig så springer han slut på motståndarna, skapar ytor åt sina medspelare, även fast han inte ibland syns så är han hur effektiv som helst. Det ser Rijkaard oxå, för han har hyllat henke flera gånger och sagt att han alltid gör en bra match. Sen att henke är självisk? det måste ju vara ett skämt, han är den mest osjälviske fotbollsspelaren i hela världen enligt mig. Han spelar verkligen för laget, en riktig proffesionell spelare. Detta har inget med att man är från Sverige(jag e halvirani då) att göra, Henke är 34 år , ja? men han håller fortfarande på denna nivå, varför? JO därför att hela sitt liv så har henke tränat och ätit rätt. Förra säsongen var henke den med bäst fysik i hela barcelona. Förstår egentligen inte varför jag skriver detta, det är en självklarhet att Henke ska spela istället för Maxi och det vet Rijkaard oxå. Förmodligen kommer maxi få spela, JA men han får hoppa in kanske i 80e istället för henke. Henke är älskad av katalanerna, och det beror inte på att han ser snygg ut från bänken...
Annons: