/spanien/barcelona/forum/24979.aspx/spanien/barcelona/forum/24979.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sóm més que un club
2006-01-16 17:38
Ämne: (catalonia barca)
....
Lite väl länge kanske och även om han är en "idiot" är det inte skäl nog att stänga av någon. Isåfall skulle real aldrig fått ihop en 11:a vecka efter vecka.
Atlético Rueda
2006-01-16 17:36
Det spelar ingen som helst roll om han träffar halva eller hela loskan, den var riktad mot honom det kan varje frisk människa se, sånt här inte hemma på fotbollsplan, lika lite som rasitiska påhopp självklart, nej Eto'o har sjunkit starkt i mina ögon, motbjudande. Ni småpokar som skriver "Ni säger bara att han suger för att han gör mål men ni skulle gärna vilja ha honom i erat lag!!!!!!!!1111!11!" Säger bara en sak, NEJ varför i helvete vill man ha en grinig jävel som uppenbarligen har problem med att hålla kroppsvätskorna inne.
Pelada
2006-01-16 17:36
Ämne: Pelada: Jag skulle b....Rasism som rasism?
Pelada
2006-01-16 17:35
Ämne: (catalonia barca)
....
Nu tar du väl i lite ändå? 19 matcher är ett väldigt långt straff, kan tänka mig max tre.
Barcelona Jontteee
Vbg:arn

okok men inse då att alla spelare filmar t.om Ronaldinho, men som sagt klagar du på när Deco filmer o det blir frispark o Dinho sätter den ??
Barcelona Vbg:arn
Pelada: Jag skulle bara vara lite spydig eftersom jag pratade om det Bilbaos tränare sa och du började prata om aprop på läktaren.
Athletic Teodoro
2006-01-16 17:34
(catalonia barca)

Clemente har ursäktat sig, och även sagt att han skulle säga det om det vore en vithyad, gulhyad eller svarthyad... Men okej, att prata skit om någon vithyad e lugnt. Deco är en idiot, som inte borde få spela under resterande säsong.
Pelada
2006-01-16 17:33
Ämne: Pelada: Rätta mig om....
Varnånstans i mitt inlägg skrev jag att det var Bilbaos tränare, som jag inte vill nämna vid namn, som sitter på arenor runt om i Spanien och fånar sig, eller snarare sagt gör sig själva till åtlöje?
Barcelona (catalonia barca)
2006-01-16 17:33
Vbg:arn ///
det du säger är rätt.det finns ju skillnad mellan barcafan och en fotbollsälskare.
jag skulle aldrig säga att barca gör det och det fel.fats jag tycker att deco inte borde varit så hetsad men basken var väl lite dum när han kom till deco o drog i tröjan.saken var slut.
och han visste inte vem han tjafsa med
det är DECO !!!!
Barcelona Al_Xandre
2006-01-16 17:31
Grabbar rätta mig om jag har fel
Men Barca ska inte möta Mallorca borta nästa match utan det blir Alaves på hemmaplan, det är så det står på nästan varje fotbollsida som jag tittat på.
Barcelona (catalonia barca)
2006-01-16 17:30
Teodoro ///
min vän här har ingen pratat om nån hets mot folkgrupp.och om det hände så var det mellan båda lagens fans så det är lika nu.
men att er rasistiska tränare säger så om ETO är väl lite vågat.att prata skit om en spelare som är svarthyad är dumt och rasistiskt.
och om han är så tuff och inte är rädd förr någon så borde han säga det i CAMPTON INTE I SPANIEN.
2006-01-16 17:29
Det är skillnad på att vara ett falskt Barca-fan och en fotbollsälskare. En fotbollsälskare vill inte se någon filma eller använda handen eller spotta på motståndarna. Det hör inte hemma inom fotbollen.
Barcelona Jontteee
2006-01-16 17:25
Till alla Falska Barca Fan som har kritiserat Deco o Etoo, vill bara fråga er en sak..

Klagar ni på Deco när han filmer utanför straff området o sedan sätter Ronaldinho dit frisparken ?? annars har ni väl lite dubbel moral..

All heder åt Kim o La Rambla..
Athletic Teodoro
2006-01-16 17:24
2006-01-16 17:19
Pelada: Rätta mig om jag har fel, men jag har svårt att tro att det är Clemente som sitter överallt och gör apljud åt Eto'o...
Athletic Teodoro
2006-01-16 17:16
Woods

Läst och konstaterat. Väntar bara på nästa uttalande från Kim Halderot
Barcelona Woods
2006-01-16 17:14
Teodoro
Ta det lugnt.

Föreslår att du läser matchrapporten först, tror inte att han rättfärdigar att Samuel Eto'o spottar åt någon motståndare..
2006-01-16 17:13
2006-01-16 17:13
Bilbao tränaren sade även i samma intervju "A los suramericanos les gusta tirar del pelo”
Sydamerikaner gillar att dras i håret. Även om det är mindre grovt så är det generaliserande och nedsättande.
Athletic Teodoro
2006-01-16 17:10
KIM HALDEROT
Är en idiot om han rättfärdigar, på vilket sätt överhuvudtaget, Eto'os lilla spotloska på plan igår. Det är en kränkande gest gjord utav Eto'o. Eto'o själv säger att han inte spottade mot honom, skitsnack. Pinsamt, och jag var tidigare en beundrare av Eto'os konster.
Skamligt.
Pelada
2006-01-16 17:08
Till dig igen alex

Avstägningen borde gälla så fort som möjligt och då borde det egentligen inte spelar någon roll även om Eto'o är bortrest. Men som jag skrev några inlägg tidigare, så lär det nog dröja med domen.

Kim

Om du syftar på mig, ber jag om ursäkt. Kommenterade bara en viss upprepning.

Vbg:arn

Okej, så alla apljud som hörs från läktaren. Det har inte något med att Eto'o är svart då eller? Utan det är bara för att "liknar en apa"...
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2006-01-16 17:08
Ämne: Ämne: Ämne....
Okey, tack för lektionen. :)

Sóm més que un club /
Då är ju avstängningen helt värdelös då Eto'o spelar i Afrikanska...?
2006-01-16 17:06
Ämne: Vänta nu. Har jag up....
Det kommer naturligtvis att räknas. Han blir avstäng x-antal LIGA-matcher med omedelbar verkan.
Om han då väljer att spela afrikanska mästerskap eller prya på hemköp är en annan femma.
Pelada
2006-01-16 17:04
Ämne: Ämne: Ämne....
alex (inte för att bemästra dig i kunskaper, utan detta är en rad argument...)

Men du vet, jämför du staden Barcelona, nästan lite undantag hos Espanyols supportrar, med resten utav Spanien ser du en stor skillnad. Nu gäller ju inte detta bara Barcelona utan flera stora hamnstäder i hela Europa.

Det är allmänt känt att innan flygplanen och järnvägarna gjorde entré i världshistorien så var det sjövägen som användes flitigt, så en idag, men inte i samma utsträckning. Barcelona blev tidigt "mångkulturellt" eftersom båtar från hela Medelhavet gjorde affärer i Barcelona och Barcelonaborna gjorde samma sak tillbaka. Denna mångkulturella värld kom först till städer som Madrid och andra städer som inte ligger längs kusten, först senare och det kanske inte är för inte att katalanerna stödde den rådande demokratin under det spanska inbördeskriget och idag på ett helt annat sätt, för att dra alla över en grov kam, accepterar "invandrare".

Och sen Eto'o kom till Barça har en viss "avundsjuka", eller vad man nu ska kalla det, uppstått hos supportrar i andra delar av Spanien. Provokationerna, rasistropen och apljuden, skandalerna har ju följt varandra i den spanska fotbollen under den senaste tiden.

Antagligen var måttet rågat nu hos spelarna, därav denna urballning. Men som sagt, det försvarar ändå inte spelarnas agerande, dom är ju trots allt proffs.

Och Barça är så mycket mer än bara fotboll, tänk bara på vad klubbens anhängare fått utså under historiens lopp...

F*n alltså, känner mig som en lärare. Men tack till Mats Härd på GP för hans kloka ord (för en gångs skull).
Barcelona Schubert
2006-01-16 17:01
Tycker ändå att Bilbaotränarns uttalande var väldigt skumt. Även om det inte var avsiktligt rasistiskt, vilket jag tror att det var, är det enormt osmart att nämna ordet "apa" i samband med en svart spelare med tanke på risken för missförstånd. Spanien har fortfarande mycket att göra på rasistfronten.

Dagens citat: (Fedorov):

"Vad är detta?
Påminer om en debatt mellan Whitney och Mariahfans!!!"

Är benägen att hålla med...
2006-01-16 17:01
Vänta nu. Har jag uppfattat det rätt? Om nu Eto'o blir avstängd kommer det ändå inte räknas pga Afrikanska Mästerskapen? :S
Vadå inte räknas... När han är tillbaks och kommer kunna spela med Barça, det är ju då han ska vara avstängd? Förklara för mig!
2006-01-16 16:57
La Rambla: Vadå häxjakt? Spottar man mot en motståndares ansikte ska man ha skit, det är ingen häxjakt. Han har ju själv satt sig i den sitsen och det är oförsvarligt.

För övrigt ändras Bilbao-tränarens citat om och om och blir värre och värre här. Han sa: "Spottar gör bara de som kom ner från träden". Han sa aldrig att Eto'o var en apa, snarare att han uppförde sig som en när han spottade. Det blir lite skillnad.
Barcelona Kim
2006-01-16 16:55
Kul att man har lyckats reta upp några här inne med en vinklad rapport. Vad som får mig att fundera är hur folk ständigt kan lyckas misstolka allting? Jag har aldrig försvarat Decos och Eto'os förehavanden. Så till alla som tror att det är vad jag har gjort så vill jag bara säga: Läs om, läs rätt!
Barcelona the_myth
2006-01-16 16:55
Otroligt besviken på Barcas uppträdande igår. Har läst igenom lite av vad folk skrivit på forumet. Man blir lite mörkrädd......

DECO.
Deco har tydligen ett stort fiske intresse!?
För han håller alltid på att leta mask under match.
Tror det är dags för honom att försöka stå upp lite mer.
Förstår motståndaren; som försöker visa att han ska f´n ställa sig upp och sluta filma.

Sen ska man kunna vara lite cool under match och inte reagera som att han har mens.

ETÓ
Bara för att man ler och ser glad ut betyder det inte att man är guds barn. Däremot så var det en hel del gruff när han skulle gå emellan deco och bilbao spelaren. Där blev det j-la hett.
Men en spottloska är faktiskt riktigt j-la nedsättande. Tyvärr blir inte straffet kännbart i o m att han ändå inte ska spela. Och pengar.....det har han.

Krönikören på barca-sidan var inte partisk på nått sätt.
"Att ta tag i någons tröja ska tydligen få någon att tappa besinningen"????

Jag gillar Barca. Tro mig. Men jag gillar inte spelare som håller på som Deco.
Tydligen har han något fel i hjärnan, som ger signaler till benen att när någon rör honom så ska benen vika sig.

Nu var det uträtt.
Go Barca

The_Myth
2006-01-16 16:54
Ämne: Ämne: Bildspe....
Jo jag vet, håller med dig också.
Man blir alltid sur när sånt händer. I förra matchen mot Bilbao så tjafsade Gravesen med en motspelare och då kom Baptista för att dra undan Gravesen, Gravesen svarar med att putta bort Baptista. Det gjorde mig väldigt sur också.

Sen att Barça spelarna var så tända så Rijkaard behövde stoppa dem förstår jag inte. Har aldrig sett något sådant hos er.

Ordem e Progresso / Sista bilden är säkert klippt men att Eto'o gjorde det med mening är solklart. De har inte klippt på den bilden när han spottar...
Annons: