/spanien/barcelona/forum/24976.aspx/spanien/barcelona/forum/24976.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Pelada
2006-01-18 21:40
Woofi

Bevis på att Henke är omtyckt i Barça har vi redan fått. Dels skrevs ju nytt kontrakt när han skadades (och det visar ju inte lite) och sen hyllades han av publiken på Camp Nou vid åtminstone ett tillfälle hösten 2004.

Tyvärr har jag ingen länk till hela matchen, men hoppas att du har fått några fina bilder...
Barcelona Woofi
2006-01-18 21:37
Vill gärna ha hela matchen... se hur situationer ser ut på tv och hur man upplevde det på plats.
Kul o se hur Puyol var tjurig när alla backar gick till attack o han fick vara ensam kvar, sådana småsaker.
Och att Henke är uppskattad gick det inte att ta miste på (Jag trodde att svensk media förstorade uppskattningen eftersom han är svensk men han verkar vara grymt omtyckt).

Så om nån vet nån torrent eller länk till HELA matchen så vore jag tacksam.

ps.
ska kolla om det blev några bra bilder man kan dela med sig senare.
Pelada
2006-01-18 21:34
Ämne: Motta skadad enligt ....
Den va ju inte en dag sen den...
Barcelona Puyolinho
Motta skadad enligt Sportal.se
Pelada
Ämne: Kom nyss från Barcel....
Det låter inte helt fel det du gör nu:) Hoppas på en riktigt bra match så att du får valuta för pengarna, och lite mer.

Visca
Barcelona Chancho
2006-01-18 21:32
Kom nyss från Barcelonas kvällsträning på La Masia och det såg bra ut. Sista 15 minuterna tränade Larsson och Maxi avslut, Larsson satte varenda medan Maxi bommande en långt upp i skyn. Men Larsson såg lite oskärpt ut i spelet. Annars bara fina rapporter från hela träningen, förutom att såklart Eto saknades, men efter senaste matchen då det såg ut som om han redan var nere i Afrika (syftar på hans spelmässiga insats) så kanske Henke kan axla en del av hans ansvar. HÄmtade ut biljetterna till matchen idag och det var billigt värre, endast 19 euro!!

I alla fall så tror jag vi går ännu en "lätt" seger till mötes på söndag, men kan det kanske är bättre att vi förlorar så spelarna inser att dom inte är oslagbara?

Personligen tror jag att dom är allt för proffesionella för detta!

Vamo cules! Champions Leauge och La Liga titeln är i vår hand, behöver Chelsea och Real Madrid fråga om vi vill ha den?
Pelada
2006-01-18 21:30
Woofi

Som vanligt vet jag att www.fcb-videos.com lägger ut ett sammandrag om det räcker?

Jag längtar tills jag besöker Camp Nou första gången, när det nu blir...
Barcelona Woofi
2006-01-18 21:29
Är det nån som vet om matchen i söndags finns att ladda ner nånstans?

Då jag var på plats i söndags vore det kul o se matchen igen.

Tack på förhand.
Barcelona hammabarça
2006-01-18 21:28
Ämne: Och det betyder att ....
Precis. Ett mål räcker.

Pelada
2006-01-18 21:26
Och det betyder att Zaragoza fortfarande är vidare, men Atletico behöver bara göra ett mål... Rätta mig om jag har fel!

Hoppas verkligen på Zaragoza, känns som ett mindre hot mot Barça, Atletico måste nästan vara det lag som har bäst statistik mot oss det senaste året.

Visca
Barcelona hammabarça
2006-01-18 21:24
Det står 2-2 Mellan Zaragoza - Atletico just nu. 3-2 till Zaragoza sammanlagt.
Barcelona La Rambla
2006-01-18 20:46
Det stämde, du kan läsa vidare i länktipset.
Barcelona La Rambla
2006-01-18 20:43
Gabriel

Hehe, ok. De nya är Tardelli som de hämtat från Brasilien, och Roberto tror jag han heter. Har för mig att han kommer ifrån PSV, men är ej säker. Två anfallare är det.
Barcelona Gabriel
2006-01-18 20:39
La Rambla

Det är en omöjlighet, blir isånnafall high by coke, I dont drink ;) By the way - vilka är de nya brassarna i Betis?
Barcelona La Rambla
2006-01-18 20:38
Haha! Är du packad amigo? Då slipper du ju krångel och kan njuta av matchen i soffan. Vi får hoppas att Betis är taggade och spöar Real. Ska bli intressant att se de nya brassarna i Betis. :)
Barcelona Gabriel
2006-01-18 20:35
La Rambla

Huh, har tom den kanalen men visste inte om att matchen visades där. Haha helt borta :P

Vi spelar inte än, först måste nån gå vidare av Zaragoza - At.Madrid - remember?
Barcelona La Rambla
2006-01-18 20:31
De nada. Själv tycker jag det känns skönt att ha kanalen Sport-Expressen och slippa mecka med jobbiga länkar och streams som hackar. :)

Sänds inte vår match imorgon, eller vi spelar inte?
Barcelona Gabriel
2006-01-18 20:21
La Rambla

Tack hermano, jag hade det på fel språk :) Nu fungerar det, ber om ursäkt för alla de senaste inläggen angående pplive som jag publicerat.
Barcelona tarrak
2006-01-18 20:17
La Rambla/Ok, läste ditt tidigare inlägg och såg att det var jag som missförstått.

Håller med dig angående rasismen, något måste göras innan spansk fotboll har skämt ut sig totalt. Men tyvärr kommer inget hända så länge de nuvarande pamparna sitter vid makten. Sre inga tecken på att något görs, tyvärr.
Barcelona La Rambla
2006-01-18 20:17
Gabriel ( börjar likna en chat nu :))

Jo du ska ha några kanaler där du kan se vad de heter. Om du har ställt in engelska som språk. Tittar du efter lite nogrannare så ser du att du har flera rader där du kan kolla in kanaler. På några av dem ser du också kanalnamnen. :)
Barcelona Gabriel
2006-01-18 20:14
La Rambla

Innan har jag haft en kanallista där det står CCTV5 osv så jag har kunnat buffra upp mig där och bara checka ifall det var någon match. Ska det inte vara så?
Barcelona La Rambla
2006-01-18 20:12
Gabriel hermano, du måste hitta en länk. Där du enbart ska behöva klicka på rätt match så behöver du inte ens tänka på och bry dig om de där ????. :)

Då laddas rätt länk och streamingen buffras upp i PPlive för att sen starta mediaspelaren för dig med rätt match.
Barcelona La Rambla
2006-01-18 20:09
tarrak

Jag menade inte att du påstod något, ursäkta missförtåndet. Syftade mer på Suñol_s "Ta avstånd från Per Zander... "

Rasismen borde klubbledningar och förbund ta tag i mycket kraftigare. Där är hela La liga alldeles för veka och mesiga. Det är min åsikt.
Barcelona Gabriel
2006-01-18 20:07
ber alla vänligt som kan något om PPLive att hjälpa mig.

När jag får upp rutan och ska välja kanaler på kanalistan så får jag bara fram en massa frågetecken, då är det omöjligt att veta vilken kanal som är vilken ex CCTV5. Vet ni varför det är så här och hur jag kan fixa det, vill se matcherna från copa del rey ikväll.
Barcelona tarrak
2006-01-18 20:04
La rambla/ Jag tror nog att du missförstått mig. Jag hävdar inte alls att han tycker att det är mindre viktigt att stävja rasismen än bråk på planen. Däremot vände jag mig mot att han verkar anse att incidenterna i den senaste matchen skulle vara ett lika stort mot fotbollen som rasism.

Vad det gäller klubbarnas ansvar så tror jag att de (för det mesta) gör sitt yttersta för att sådant här inte ska ske. Självklart vill de inte ha avstängningar på spelare och badwill för klubben.
Barcelona La Rambla
2006-01-18 20:01
Sen om vi ser på det utifrån ett neutralt perspektiv. Barcelona som enligt oss själva spelar den vackraste fotbollen, är "mer än en klubb", och som av andra uppfattas som lite präktiga. Klart att det är tacksamt för utomstående att klanka ner på klubben när sånt här händer. Sen att drevet rullar på och det framstås och överdrivs som att Barcelonas spelare alltid uppträder så här ju bara komiskt och brist på objektivt synsätt. Det är nästan aldrig någon som ifrågasätter de metoder som tex baskerna använde sig utav när de försöker försvara sig. Något vi får leva med antar jag.

Rambo~//

Kan bara hålla med dig, vi borde släppa det här men tydligen så har ALLA andra svårt att göra det. :)
Barcelona Rambo~
2006-01-18 19:58
La Rambla du har rätt eto'o borde ha agerat på ett annat sett. Men nu vet vi ju inte vad som hände där nere.. hur som helst så tycker jag att vi borde släppa den här situationen. :P
Barcelona Kharles
2006-01-18 19:51
Sen ska vi inte ens snacka om Sevilla-Deportivo.
Barcelona La Rambla
2006-01-18 19:40
tarrak

Kan hålla med om att Sevilla-derbyt var sju resor värre än vår senaste match. Där var det riktigt hat mellan lagen. Var nästan lite komiskt att som utomstående se den matchen.

Jag tror dock inte för ett ögonblick att Per Zander tycker att stävja rasismen är mindre viktigare än det han vill ha sagt angående bråk på planen. Spelarna är idoler och förebilder för miljontals människor, de har faktiskt ett ansvar att uppträda ordenligt. Vilket åtminstone barçaspelarna har gjort tills den här matchen. Etóo tex ska inte ens hamna i sådana situationer, företrädare för UNICEF som han är och allt. Jag håller faktiskt med om att det är lite upp till arbetsgivarna att få sina spelare att uppföra sig ordentligt på en fotbollsplan.
Barcelona Suñol_
2006-01-18 19:32
Ta avstånd från Per Zander...

rasismen måste det göras något åt, men att spelare i en övertänd situation gör dumheter får man leva med.
Annons: