/spanien/barcelona/forum/24975.aspx/spanien/barcelona/forum/24975.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gustaf
2006-02-03 15:40
Gabriel//
Jag håller med dig om att van Bommel inte har imponerat på slutet. Som du säger hinner han inte riktigt med i passningstempot ibland och som mittfältare i Barça, som alltid möter kompakta och organiserade försvar, är det ett måste. Iniesta däremot tycker jag har spelat upp sig på slutet efter lite blandade insatser under hösten. I båda fallen har det säkert med matchtempot att göra. Iniesta har först nu de senaste veckorna fått spela något sånär regelbundet och van Bommel har nog inte helt återhämtat sig från sin skada. I grund och botten är det två mycket skickliga spelare. Iniesta är dock framtiden och hans passningsspel och kreativitet övervinner nog van Bommels kraft och löpvilja. Även dom det kan skilja från match till match.

EDIT: Du fick med det mesta av mina åsikter där La Rambla, och var dessutom några min snabbare =).
Barcelona La Rambla
2006-02-03 15:37
I van Bommels fall så har det sina naturliga skäl att han inte är på topp. Det var ingen liten skitskada han råkade ut för under landslagssamlingen. Innan dess var de flesta väldigt nöjda med hans spel. Det tar mer tid än man kan tro att prestera bra i match efter match oavsett om man är helt kurant från skadan. Ni minns väl Edmilson, långvarig skada och bleka insatser i inledningen av säsongen. Ha lite tålamod med van Bommel, han är en krigare och kommer att slita hårt för oss.

Lite svårare att förklara Iniestas svacka, visserligen blandar han lysande prestationer med dåliga. Han är för ojämn. Vi får hoppas att han kämpar på och kommer igång ordentligt. Vi vet alla hans fulla kapacitet.
Barcelona Gabriel
2006-02-03 15:01
Van Bommel har inte imponerat på mig, snarare tvärtom. Han verkar för tillfället vara "seg i tanken" - han drar ner på passningspelet, passar fel, har dåliga bollmottagning osv. Det positiva med hans negativa del (om man då ska vara riktigt optimistisk) är att han själv vet om att han spelar dåligt då han gått ut officielt och beklagat sig över det dåliga spel han bidragit med, han vet om att han måste höja sig ifall han vill fortsätta att spela.

När han dock är i form så kan han bidra med en hel del. Han är nickstark och har ett bra skott - dessutom är hans djupledslöpningar väldigt nyttiga. Men just nu är det lite som stämmer för hans del.

Iniesta har däremot inte heller imponerat på mig, men han kan mycket bättre. Fast snart måste han visa det också.

Känns för tillfället väldigt tungt att sakna Motta och Xavi på mitten :(

Saknar Xavi :'(
Barcelona hammabarça
2006-02-03 14:33
Ämne: jag tror inte att de....
Den är redan inlämnad, ifall den inte går igenom så missar Ronaldinho matchen mot Valencia.

Min fråga var, ifall någon vet hur det går.
Barcelona B.A.R.C.E.L.O.N.A
2006-02-03 14:26
jag tror inte att de kommer överklaga då cupen för barcas del är slut eller?
Barcelona hammabarça
2006-02-03 14:24
Någon som vet hur det går med överklagningen av Ronaldinhos röda kort?
Barcelona B.A.R.C.E.L.O.N.A
2006-02-03 14:20
Vad jag tycker så borde Rijkaard sattsa på van bommel då han är mer erfaren och kan ta mer ansvar. Iniesta däremot är också en bra fotbollspelare men van bommel har bättre offensiva kvaliteér då han har bättre skott och inlägg och djupledslöpningar. Han borde få några chanser till för att få tillbaka formen han hade innan skadan under vintern.

Som sagt så är det fortfarande MIN åsikt och det är inget alla måste gilla :)

Visca Barca
Barcelona R.E.M
2006-02-03 13:07
shooooooooooooooooooooohoo
Barcelona Mottainho
2006-02-03 12:37
Håller med Wooods här att han har tämligen en hel del att bevisa och en sån här chans som öppnat sig får man inte särskilt många gånger när lirare som Xaví och Deco finns att tillgå.

Van Bommel gjorde ju däremot riktigt bra ifrån sig när Deco saknades tidigare i år, så jag förstår verkligen inte hur han har lyckast dippa formen så otroligt, för han är långt ifrån vad han visade tidigare under säsongen och ännu längre ifrån PSV formen. Håller med om Rijkaard borde satsa helhjärtat på en av dom, men som dom båda håller på idagsläget känns det nästan som han sätter den som är "minst sämst" av dom både på banan.
Barcelona Woods
2006-02-03 11:42
Alex

Ja, sen vore det kul att se Iniesta göra en bra match (Om han får spela), tycker faktiskt att han har lite att bevisa. Tycker inte att han riktigt tagit den chans som har öppnats för honom under Xavis frånvaro, Deco's avstängning o.s.v..
Barcelona AlexC
2006-02-03 11:35
Woods

Jag hoppas framförallt på att Deco och Messi klarar av att "dölja" vårt offensiva manfall.

Messis insats mot Zarazåga visade på att han klarade av att leda anfallstrion (duon) trots att "storebror" blev utvisad.
Barcelona Woods
2006-02-03 11:29
Det man ska tänka på inför Atletíco matchen är att, trots att vi saknar Eto'o, Edmílson, Ronaldinho och Xavi, vi ändå är ett bättre lag än Atletíco. Om bara hela laget sköter sin defensiv på ett godtagbart sätt, så ska vi vinna en sådan här match ändå. Det man däremot kanske tvingas göra är att fortfarande spela en offensiv fotboll, ja, men kanske även tänka på att man har en stark defensiv. När lagets offensiv är kraftigt försämrad (fortfarande bland de bästa offensiva uppsättningarna i La-liga).

Så kan inte hålla med om att vi ska misströsta inför helgens liga-match, vi är fortfarande rättvisa favoriter i matchen, och har ett bättre utgångsläge att vinna matchen.

Gårdagens roligaste var La Ramblas kommentar om Madrid-fjunens "historieonani", så jäkla bra formulerat ;)

Barça!

Barcelona AlexC
2006-02-03 10:59
Figo#7

Visst, jag tar åt mig enormt mycket. Culés som skriver "Madridsupporter-språk" på ert forum har jag inte mycket övers för. Dessa är sannolikt inte riktiga Culés.

Förresten, varför kommer du in och kommenterar en sak som är skriven till Barçafans här inne? Hur orkar man bry sig om skiten som skrivs om rivalerna på respektive forum, att gå in och gnälla på sådant förstör ju forumen ännu mer.
Barcelona AlexC
2006-02-03 01:43
Ordem, Frasse & Gabriel

Ni kanske skulle gå en html-kurs grabbar. ;-)
Om jag inte missminner mig har Kharles sagt att han sysslar med något i den stilen. Fråga snällt. :)

Forumet ser ju ut som Madrids. Fast där är allt bortredigerat p.g.a. att snorungarna inte kan skriva med ett sansat språk... :D

och så kan det ju inte se ut :D
Barcelona Mottainho
2006-02-03 01:27
Efter uttåget i cupen lär revansch lustan vara stor, vet inte om alla minns en sekvens från matchen senast när Puyol jagar ikapp D.Milito och enkelt styr ut han mot kanten, världsklass agerande iallafall och jag har en känsla av att El nino kommer få en tung kväll mot Barca.

Måtte Rijkaard starta med Sylvinho då jag finner han säkrare bakåt, at.madrid har ju annars hyffsade yttrar som skulle kunna ställa til med en hel del oro.

Annars är ett tidigt mål alltid välkommet så att inte motståndar laget kan bilda dessa köttmurar, hur som haver tror jag Barca fixar 3 poäng får man första målet tror jag det till och med kan blir en komfortabel seger..

Real Madrid Ciicinho
2006-02-03 00:57
Synd för matchen... men man kan inte alltid vinna, hur mkt allt går ens väg så går det inte !! Håller med domaren va kass !!!
Men ni har iaf ligan och CL kvar att kämpa för !
Barcelona -Frasse-
2006-02-03 00:42
Ursäkta alla tomma inlägg. Ville bara prova:)

Gonatt
Barcelona -Frasse-
2006-02-03 00:41
Barcelona -Frasse-
2006-02-03 00:40
Barcelona -Frasse-
2006-02-03 00:39
Barcelona Gabriel
2006-02-03 00:17
La Rambla

Jag lärde mig det ;) tack för hjälpen hermano :) buenas noches :)
Barcelona Gabriel
2006-02-03 00:17
Visca el Barça y visca catalunya - buenas noches hermanos culés :)
Barcelona La Rambla
2006-02-03 00:16
Gabriel:

Du får lära dig vad ett "mindre än-tecken" är för något. Som sagt, det går inte att skriva det då det försvinner helt när man skickat inlägget.
Barcelona Gabriel
2006-02-03 00:09
La Rambla

Lika svårt att förstå det haha men tack :D
Barcelona Ordem e Progresso
2006-02-03 00:07
Rambla

Märkte det :) men nu funkade det igen!

Usch vad fult det blev i forumet, förlåt! :)

Bon nit!
2006-02-03 00:07
Ja det funkade nyss, jaja Bon nit!
Barcelona La Rambla
2006-02-03 00:06
Ordem, du kan aldrig redigera ett sånt inlägg, då förstörs det som du ser.

Dags och knyta sig, fredag imorn, Jippie. :)

Bon nit!
Barcelona La Rambla
2006-02-03 00:05
2006-02-03 00:04
2006-02-03 00:03
Annons: