/spanien/barcelona/forum/24973.aspx/spanien/barcelona/forum/24973.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
-=Robinhos PedaLadaS=-
2006-01-16 01:27
culé hasta la muerte //

Den dag Barcelona vinner 9 Champions Leauge titlar och 29 ligatitlar så kan vi snacka fotboll!
Las Palmas culé hasta la muerte
2006-01-16 01:25
Ämne: Marcos//

"Sn....
Robinho Pedaladas...

Mkt skitsnack från er sida, ketchup med mera...Ni vann idag, vilket jag gratulerar er till, men fortfarande ligger ni 13 poäng efter...Förresten grattis för er första vinst mot ett av lagen som ligger top 8! De var eran första...o även gratulera för er andra raka vinst, Barca å sin sida är inne på...just de 16! Kunde inte riktigt komma ihåg!
Buenas noches culés!
Barcelona Adaminho
2006-01-16 01:16
Vi har alla kunnat vara stolta över våra spelare och spec. etoó. En spelare som verkar vara en oerhört varm person som dessutom alltid är glad på planen och som alltid försöker stoppa bråk och liknande. Men nu finns det inget försvar till etoó förutom att det möjligtvis var så att Bilbao spelaren sa något olämpligt. Jaj hursomhelst skämms man lite för etoó men ändå inte. Så mycke saker får stå ut med så.

Angående decos Utvisning tycker jag det är skamligt att han får rött kort, och på det så får ingen annan Bilbao spelare någoit kort alls när dom efter deco situationen slår till både eto´´o och Ronnie.

Alla Real fan, grattis till en seger för en gångs skull. Men ni behöver inte komma in hit och trycka ner på oss för att våra spelare har betett sid dåligt. Visar bara på hur dåligt erat lag är när ni direkt hackar på oss när vi gör en dålig match för en gåns skull.

Någon som håller med?

Tack!
Barcelona Patrik
2006-01-16 01:10
Zizou-Mano

Hade du sett er egen match idag hade du sett en spelare som kunde göra succé på filmduken även han. Jag tror nog du vet vem jag syftar på. Snacka om att kasta sten i glashus.

Patetiskt.
--=Robinhos PedaLadaS=--
2006-01-16 01:10
Marcos//

"Snacka om medgångare i de Vita Smutsen"

Vita smutsen? Jag ser vitt som rent, vi tvättar kläder för att få dom vita och bli av med ex röda ketchup fläckar och blåbärsyltsfläckar (Host barcas tröja, HOST!).

Barcelona Marcos
2006-01-16 00:50
Zizo:manu

Du är bara avundsjuk eftersom vi har en av de bästa mittfältarna världen skådat på många år.
Oroa dig mer för den hjärtlöse engelsmannen ni har i ert lag som kommer att dra efter vm då han inte gillar att ni inte vunnit något på 3 år :D
Tycker ni kan turas om att kamma Barbies hår istället för att gnälla på vår Deco. Glöm inte att måla Beckhams tånaglar också annars blir Beckhams stringtrosor ledsna.

Patetiskt.
Real Madrid Zizou-Mano
2006-01-16 00:46
Skön spottloska det var idag av eran "kung". Undrar vart han lärt sig det ifrån? ( Rijkard i VM, Tyskland hmmm )
Tror nog Deco valt fel yrke, borde byta från fotbollsspelare till skådespelare. Från FC Barcelona till FC Hollywood.

Patetiskt.
Barcelona Messi
2006-01-16 00:42
Åh, herregud. Tittade in på Real Madrids forum för att få ett gott skratt innan jag går och lägger mig. Måste vi spela El Clásico varje helg för att dom ska förstå att vi är dubbelt så bra som dom är? Måste Ronaldinho skämma ut dem för att de ska förstå att Ronaldinho är ljusår bättre än Zidane?

...
Barcelona Marcos
2006-01-16 00:41
Det roliga med Real Madrid är att de gör en så här bra match som de gjorde idag ungefär var fjärde månad:) Vi gör dem i princip varje match... Nästan så att vi blir bortskämda ;)

Real Smutsen kommer sedan in på vårat forum och skryter om Zidane efter att i 4 månader skrubbat sönder honom varje dag, han är för gammal, seg osv... Snacka om medgångare i de Vita Smutsen.

Sen vill jag visa mitt stöd för Deco, så mycket stryk som han fick och med en utomjording till domare som verkade ha Deco som kryptonit så är det lätt att tappa tålamodet. Gult kort hade räckt. Och att Eto´o skulle ha spottat på spelaren är helt fel, han spottade rakt fram bara... spelaren råkade stå där.

Fast bra match av Barcelona, lycka till Eto´o.
Barcelona AlexC
2006-01-16 00:34
La Rambla

Givetvis kan jag inte veta med 100% säkerhet att Eto'o riktade spottloskan mot Exposito, den ende som vet det är Eto'o själv.

Men att tro, framförallt med klimatet under slutminuterna, att Eto'o bara spottade fritt ut i luften känns lite väl subjektivt. Man såg ju tydligt att Eto'o i rabaldert var väldigt irriterad och gick in och puttade någon Bilbaospelare. Sedan var där ett tjafs med Exposito ute vid vänsterkanten lite senare och här känns det som ytterst troligt att Eto'o riktade loskan mot Exposito, inte bara slumpmässigt ut i luften.
2006-01-16 00:27
Hmm...tippa nästa match, Mallorca - Barcelona? E de inte Barcelona - Alaves?
2006-01-16 00:27
Etoo har iallafall bett om ursäkt nu...Och Clemente hävdade att han inte visste vem som hade spottat när han gick till presskonferensen, han hade bara hört nånting om att nån hade spottat...De hade tydligen bråttom för att ta planen hem till Bilbao...Hört detta på El Larguero, Cadena Ser. Bästa sportradion i Spanien o där de själva har talat så....
Madridinho
2006-01-16 00:20
fan va många smygrasister det finns i spanien. böter för bilbao tränaren och avstängning för etoo, tycker jag.
Barcelona Messi
2006-01-16 00:13
Drar man i en sittande spelares krage efter att ha obstruerat honom så är det klart man reagerar som Deco gör. Sen förstår jag inte varför det blir rött kort. Gult kort, visst, men inte fan ska det vara rött kort. Det är ju inte så att han slår honom eller nåt. Borde snarare vara ett gult kort på Athletic-spelaren för den 3 sekunder för sena filmningen.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2006-01-16 00:13
Grabbar. Om ni har lust så titta gärna på text tv sida 304 SVT. Ni finner ett "smart" uttalande av Bilbaos Rasistiske tränare.
Barcelona Patrik
2006-01-16 00:03
20LEGEND

Kolla speciellt in Guide till Camp Nou.

Bilbao gjorde en riktigt bra match idag, jag är mycket förvånad över deras rådande tabellposition. Segern kändes aldrig säker. Men vinst ändå, ett styrkebesked helt klart.

Situationen i slutet är ju svår att säga någonting om för oss som inte förstår hela händelseflödet. OM Eto'o menar att motta en loska mot en motspelare bör han stängas av, men låt oss vänta med att döma innan alla korten är lagda på bordet.

Ps
Nu har jag äntligen(?) sett Guti spela bra i en match.
Barcelona giovani
2006-01-16 00:02
Är riktigt bra irreterad och besviken på Clementes kommentarer efter matchen, hur kan han säga att Deco sjunker sin nivå där men tycker att det är ok att han spelare provocerar honom det är sjukt, jag som trodde jag var blind för mitt eget lag. Kommentaren om Etoo är bara löjliga och sorgligt, Det räcker inte med att Etoo får höra sånnt skit på borta plan varje vecka nu kommer det från tränaren också

Det finns en väldigt många spelare i Barca som har gjort och skulle gjort lika dant som Deco, som jag sa innan en spelare sköt till o med bollen i huvudet på han i första när han ramla i straffområdet bara det skulle göra så dom flesta spelare flippar över.
Barcelona Södan9
2006-01-15 23:59
20LEGEND

Som du säger är det nog inga problem att fixa billjetter matchdag eller dagen innan. Priserna på billjettterna skilljer mycket på var du sitter och vilken match det är. Skulle gissa på att dom billigaste billjetterna ligger på 29 eller 39 euro till den matchen, men jag skulle lägga till en slant för att sitta långsidan.

Det är ganska dyrt i Barcelona så jag rekomenderar att du tar tunnelbanan till arenan.

Andra saker du kan göra vid arenan är att gå in i shopen och ta en guided tour på Camp nou.

Trevlig resa! och hoppas du blir förälskad av fotbollen som barca spelar!
Barcelona G.Pazzino
2006-01-15 23:56
mm..bra spel av Guti men så spelade Xavi varje match!!

Peace
Barcelona Kapten11
2006-01-15 23:55
Skönt med seger idag, trots det som hände i slutet av matchen. Deco gjorde ingen stor match idag och hans upprepade filmningar tilltalar mig lika lite som om någon annan gör så. Frustrationen kommer givetvis från detta. Eto'o kände väl att han hade råd med att uppföra sig så här med tanke på att han ändå drar, men förbundet lär se till att han får ett kännbart straff ändå.
Nog om det, Edmilson var nog Barcas bäste spelare idag, känns tryggt med tanke på mittfältssituationen.
Barcelona La Rambla
2006-01-15 23:54
AlexC

Jag tänker inte älta det här mer efter det här svaret. Som jag uppfattade det så står Exposito snett till vänster om Etóo när han spottar. Spottloskan kommer väldigt nära honom men träffar aldrig. Men Exposito tar sig för ansiktet som om den har träffat. Jag har väldigt svårt att tro Etóo medvetet skulle spotta på en motspelare. Det verkar som du är helt säker på din sak att han har som intention att träffa Exposito med den. Hur kan du vara det?

20LEGEND

Om du går in på länken Information här till vänster på forumet så hittar du all möjlig info om hur du går till väga för att fixa biljetter till Camp Nou. Bästa köpställen mm. Lycka till.
Krönika 20LEGEND
2006-01-15 23:46
Lite dålig respons så jag provar igen...

Hej alla Barcafans!

Jag ska åka till Barcelona i april och tänkte passa på att gå på fotboll när jag ändå är där. Matchen i fråga är den mot Villareal. Jag hejar inte på Barcelona (hejar på United) och vet därav inte så värst mycket om staden och arenan i största allmänhet. Jag har några frågor till er jag hoppades kunna få svar på.

Hur gör jag enklast för att få tag i biljetter?

Går det bra att köpa utanför arenan på matchdag eller kanske någon dag innan?

Jag antar att det inte kommer att vara slutsålt så att det bör vara ganska lätt att få tag i två biljetter bredvid varandra, har jag rätt

Var ska jag sitta? Vad kostar det?

Vad finns det att se i staden Barcelona?

Tack på förhand för seriösa svar.
Barcelona AlexC
2006-01-15 23:46
La Rambla

Även om jag instämmer på att loskan nog aldrig träffar så är det ändå ingen förmildrande omständighet. Eto'o riktar loskan mot en Bilbaospelare och om den nu inte träffar så är den ändå menad som en förnedringsakt. Det gör att det är oerhört fult gjort av Eto'o.

Sedan är det mycket möjligt att Bilbaospelaren vräkte ur sig något rasistiskt om Eto'o och skall isåfall givetvis också hamna i skamvrån.
2006-01-15 23:40
Ämne: alex163

Lägg ner,....
Jaja okey eftersom du är ganska snäll och säger så och inte oschysst så lägger jag gärna ner :)

Bye Bye grabbar och lycka till i nästa match!
Barcelona La Rambla
2006-01-15 23:38
alex163

Lägg ner, du är som vanligt. Du ser vad du vill se. :P

Messi

Det du missade var alla de gånger han krälade på gräsmattan av alla "stenhårda" tacklingar. Varför postar du dubbelinlägg?

giovani

Det är nog så. Skiter i vad de påstår i fortsättningen.
Barcelona Messi(as)
2006-01-15 23:37
Eto'o spottade bredvid killen, minns inte vilken spelare det var men han upptäckte det och tog sig för ansiktet... sorgligt. Eto'o skulle aldrig göra något liknande om han inte hade blivit provocerad.VI får se vad som händer när det tas upp, har en känsla av att de kommer fördröja "målet" så att det hamnar i exakt samma tidpunkt nära Eto'o är tillbaka från Afrika.

Decos reaktion förstår jag, han blev sparkad jag vet inte hur många gånger och fick inte frispark en enda gång. Självklart är vi alla människor och reagerar. Vad är det för luffare som kommer in och leker Dr Phil och tror att man bara ska gå därifrån? Nej komigen grabbar visst har ni lirat på plan?
Barcelona Messi
2006-01-15 23:36
Ämne: Bilbao pressade till....
Såg endast andra halvlek så jag fick inget helhetsperspektiv. Jag tycker att Alves stängde till ganska bra, de få gångerna Robinho kom förbi var när Carlos överlappade och hjälpte honom.
2006-01-15 23:33
Ämne: Athlecticspelaren st....Hahaha... Man ser ju klart och tydligt att det rinner losska ner från hans huvud/ansikte.
Barcelona giovani
2006-01-15 23:33
La Rambla ... Lägg ner det, det du säger stämmer men du har sagt det 10 olika inlägg och ingen lysnar folk läser vad dom vill läsa, jag håller med dig han spotta för fan inte på han, altså är det nån här inne som tror att Bilbao spelaren inte skulle reagera om Etoo spotta på han ?!?!?!

och Clemente efter matchen kan bara dra åt xxxxxxxx, att en känd tränare i spanien säger så är bara sorgligt.
Barcelona La Rambla
2006-01-15 23:31
Athlecticspelaren står vid sidan om Etóo, just när han spottar stiger han fram ett steg så han nästan är framför Etóo. Tycker det är mycket väsen för ingenting jag. Men det lär väl visa sig nu i efterhand.
Annons: