/spanien/barcelona/forum/24966.aspx/spanien/barcelona/forum/24966.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Meeeesiiii
2006-01-19 14:25
Horungar barca jag hatar mitt lag //

Moget........
Barcelona La Rambla
2006-01-19 14:25
AlexC eller någon annan. Ingen som såg handbollsräddningen av Gravesen när han sträckte ner handen utmed marken för att hindra en betisspelares passning in i straffområdet? Blev förvånad att inte domaren blåste där.
Barcelona Rebin M
2006-01-19 14:23
Moget...
Barcelona Gabriel
Beautiful_ Barça

Bollen touchar i förstaläget Baptista, och det var då jag stoppade bilden - Cassano är DÅ i offsideposition så det var ett felaktigt mål som blev godkänt. Vad hände dessutom med Betis två straffar som dom skulle ha haft - madrid får hjälp med att gå vidare till semifinalen!

Helguera

Helt rätt att det var fel av Eto'o att spotta på honom, för ska vi vara helt ärliga så får Exposito en del av loskan på sig! Men frågan är då - ska man verkligen stänga av Eto'o en match när han ändå inte kommer att känna av straffet. Det gör bara så att det hela storas upp ännu mer vilket är onödig, det kanske hade beslutats annorlunda ifall han skulle stanna i Barcelona.
Barcelona Horungar barca jag hatar mitt lag
Avstängd i en månad //Red
Barcelona La Rambla
2006-01-19 14:22
Helguera//

1. Först och främst. Han spottade förbi en motspelare inte PÅ en motspelare.

2. Linjedomaren som stod någon meter ifrån borde ha uppmärksammat om han nu spotta PÅ Exposito och talat om det för domaren.

3. Hade nu domaren givit Etóo en varning eller tillsägelse för spottloskan, så kan förbundet ta upp ärendet och dömma ut hårdare straff för Etóo.

4. Anser Exposito eller klubben Athletic Etóo ska ha ett straff så är de välkomna att skicka in en skrivelse och presentera sina önskemål. Då kan förbundet gå vidare och det kan bli ett eventuellt straff.

Det räcker nämligen inte att utdömma straff bara för att realfans på ett svenskt fotbollsforum anser så. :)
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-01-19 14:21
Helguera

Incidenten om Etó'o fanns inte med i domarens matchrapport. Det kan nog fortfarande bli en avstängning för Etó'o, men troligtvis och förhoppningsvis inte.

Personligen tycker jag att spotta är så lågt som det kan bli, men man kan inte säga att det inte finns någon ursäkt för det. Ett par hårda ord kan räcka. Sen är man nog ännu dummare om man börjar slå ihjäl människan i stället. Kan ju bli ett par års avstängning då.

Nu vill jag gärna att man slutar snacka om det där. Det har varit enda samtalsämnet de senaste dagarna.

Finns det inget annat kul som händer?
Barcelona AlexC
2006-01-19 14:20
Helguera

Han spottade inte PÅ. Dock var det dumt gjort av Eto'o.
Barcelona AlexC
2006-01-19 14:19
B_ B

Den rör Betisspelarens huvud sist, Baptistas först. Men Baptista har ju i syfte att nicka framåt och jag skulle utan tillgång till regelboken tro att det skall dömas offside.
2006-01-19 14:16
Kan nog hålla med om armbågen nu när jag sett det ett par gånger.
Inte lätt att vara domare altså. :)
Real Madrid Helguera
2006-01-19 14:15
En liten fråga till barcafansen här. Varför blir inte Etoo avstängd åtminstone en match??

Killen spottade på en motspelare, de finns ingen ursäkt för de han gjorde och i mitt tycke är de värre att få en spottloska än att få ett slag lr spark.

Etoo kommer ju ändå att vara i Afrika ett par veckor och missa ett par matcher. De är inte så att han och Barcelona kommer lida av att han är avstängd någon/några matcher som han ändå hade missat.

Lite märkligt agerande av spanska förbundet. Jag tycker för övrigt också att Clemente bör få nåt slags straff (böter, avstängning).
2006-01-19 14:14
Gabriel

Men bollen studsar väl på en Betis spelares huvud först?
Barcelona asfaltsbarn
2006-01-19 14:13
Beautiful_Barca, jag måste säga att jag inte håller med. Cassano sätter ut armbågen enbart för att störa målvakten, han gör ingen som helst ansats till att ta bollen. Det är alltså som jag ser det att tackla nån som inte har bollen. Sen att målisen borde grejat det i alla fall är en annan sak.
Barcelona Gabriel
2006-01-19 14:12
Beautiful_ Barça

Cassano offsideposition när bollen nickas fram! Har nu tagit bilden på stillaläge precis när bollen touchar madridspelarens huvud. Cassano beffiner sig snäppet framför betisförsvararen.
2006-01-19 14:07
Såg Cassanos mål precis. Kan inte påstå att han gör något fel. Det där ser inte ut som frispark i mina ögon. Betis målvakt däremot. Vad fan var det där? Min mormor hade gjort bättre.

Om det är frispark eller inte kan ju diskuteras, men offside var det absolut inte. Såg på den i slow motion och man kan se att det är en Betis spelare som kommer bakifrån precis när passningen slås.

ähh, varför diskuterar vi ens Cassano på Barças forum?

Barcelona Gabriel
2006-01-19 13:50
-Frasse-

Hahaha alltid lika roliga, ja eller hur dom står upp.

Kommer aldrig glömma El Clasico på Bernabéu säsongen 03-04 då vi vann med 1-2. Van Bronckhorst rörde Beckham lite lätt på axeln med handen samtidigt som han skulle hämta bollen som var utanför spel, vad gör Beckham? Flyger 5 meter upp i luften som att Gio hade slått ihjäl honom - det var så otroligt komiskt så det inte är sant.

En annan sak var även det i El Clasico på Bernabéu säsongen 02-03 som slutade 1-1. Roberto Carlos springer med bollen in i straffområdet, tyvärr för hans del så får han för hård touch på bollen vilket gör att han inte hinner upp till bollen igen, vad gör han? Jo när han är ca 5 meter ifrån försvararen så slänger han sig i desperation av att få straff och gör "årets filmning" - lika komiskt det då verkligen INGEN spelare var i närheten av honom.

Vilken av de här två som vinner för de mest komiska och riktigt urdåliga filmningarna får bli en hård strid - det står enligt mig övertag Beckham iallafall.

Åtminstonde så slänger sig inte Deco när ingen är i närheten, det som R.Carlos och BarbieDoll stod för är äkta Hollywood-klass!
Barcelona -Frasse-
2006-01-19 13:28
För att återuppta en trevlig tradition; dagens pärla.
Som vanligt hämtad från RM-forumet, där någon återigen har briljerat med otrolig klarsynthet.

//Har en fråga, vad gör alla Barca-fans här? Kan de inte hålla sig till sin egen sida, när de bara kommer med de mest pinsamma inläggen som historien någonsin sett.."Ronaldinho 4-life"
skirv det på ert eget forum o se hur många som svarar, verkar faktiskt som om Real:arna uppför sig bättre än Barcelona. KAn inte minnas om någon från Real spottat som Eto'o eller lekt (dum) som Deco...påminner bara om matchen förra året tror jag...Vem hade närkontakt med stolpen då? Jo Zidane..han tog ingen skada av det utan spelade ut hela Barcelona efter noterna...Vem skallade med Pyuol (han med fluffen i barca kan nog inte stava hans namn) Jo Raul..kved han, la sig ner? ville ha frispark, rött kort/gult kort? Svar NEJ..I Real står man upp...//
Barcelona Don Pedro bryggaren
2006-01-19 13:21
..japp där dog forumet, sorry!
Barcelona Puyol_21
2006-01-19 13:00
Pedro

Träningarna på Camp Nou är privata men om de tränar utanför så kan du ju se, du kan inte stå jätte nära men bakom ett staket får du nog plats.. ett tips är att du gåpr dit ganska tidigt.. jag tror de tränar 10 på morgonen och 3 på eftermiddagen.. har hört det nånstans..
Barcelona Puyol_21
2006-01-19 12:57
Vilka möter vi i nästa omgång av cupen?
Barcelona Rambo~
2006-01-19 12:57
Jag tror att träningarna ofast e privata. Men kanske om du har tur så släpper de in dig :S jag har inga erfarenheter. Jag bara chansar :P
Barcelona Don Pedro bryggaren
2006-01-19 12:51
Ämne: Jösses!

Jag skal....Ingen som har några tips?

Edit stavfel
Barcelona La Rambla
2006-01-19 12:42
Cassano är en måltjuv och med den start han fick med ett mål som avgör matchen är en riktigt bra start för honom i nya klubben. Vem har påstått något annat. Kan betydda mycket för honom. Vad signaturen asfaltsbarn frågade var om något kände till något om Cassanos problem i Roma. Jag svarade honom det jag hört och läst om Cassano under hans period i Roma. Var det fel av mig, eller skulle jag kanske hänvisat honom vidare till dig? Ska tänka på det nästa gång. ;)
Barcelona La Rambla
2006-01-19 12:37
Akram

Allvarligt! Vad föranleder dig att känna dig tvungen att svara på kommentarer här på detta forum? De är knappast riktade till dig. Att du är total okunnig inom ämnet fotboll har vi insett för länge sen, så varför skulle de vara riktade till dig? Vem har sen påstått att Lopez var skadad, undertecknad ställde en fråga varför han bytte för han såg ju knappast skadad ut. Däremot var han bra irriterad och dunkade näven när han gick ner i spelargången. Så ta det lugnt, framstå inte som en bambimorsa som ska beskydda sitt lilla kid varje gång någon nämner ordet Real Madrid. Folk har rätt att ha sina egna åsikter och teorier om saker och ting. :-)~

Angående foulen titta rätt? Så du ska med dina oerhörda kunskaper inom fotboll som du tidvis briljerar med hävda att domare inte har blåst av för sådana knuffar på målvakter tidigare? Sen såg du väl heller inte handbollsräddningen Gravesen stod för precis innaför straffområdet, eller den knuff på en betisspelare när denne gick upp för att nicka på en hörna?
Barcelona AlexC
2006-01-19 12:37
Akram

När du dessutom postar länken så motbevisar den dig än mer. Om du anser inte Cassano vara i offsideposition är det inte lönt att fortsätta diskutera med dig. Han ÄR i offsideposition.

Foulen på målvakten är ett 50-50 läge. Men med tanke på hur överbeskyddade målvakterna är generellt är borde domaren ansett det vara foul, men nu var det ett undantagsfall.
Real Madrid Akram
2006-01-19 12:13
Du trodde inte att Lopez var skadad, Caro var enligt dig rädd för att vi skulle förlora med Lopez i målet.

;-) Just for you, my dear.
Real Madrid Akram
2006-01-19 12:09
Kolla länktips för målet igår.

Kharles: Om det är offside så är jag redo att ge dig en lektion i hur det blir offside.

Man kan säga mycket om Cassano men att han fick en bra start i sin karriär som Madridspelare kan man inte ta ifrån honom.

Angående foulen på målvakten, titta igen, titta rätt ;-)
Barcelona Kharles
2006-01-19 12:03
Inte nog med att han foulade målvakten, han var i offsideposition också..
Barcelona asfaltsbarn
2006-01-19 11:15
La Rambla...jo jag såg målet. Han hade även en del andra fulheter för sig som att springa in i stillastående back och hoppas att domarn inte ser nåt...
Barcelona La Rambla
2006-01-19 11:06
Cassano är en historia för sig. Han har tex gått av planen och åkt hem när han inte gillat vissa övningar tränaren haft under träningar. Istället åkte han hem och tjurade. Han ansåg sig tydligen också han skulle ha samma höga lön som Romasonen och lagkaptenen Totti. Under hela hösten har han konstant vägrat att förlänga kontraktet. Curvan hemma på Olimpico där romafansen håller till, har i stort sett buat ut honom vid varje presentation. Han har säkert varit inblandat i mer, men dessa saker är det jag först kommer att tänka på. Igår sprang han på målvakten när denne skulle upp och boxa ut bollen och hade tur att få bollen dimpa ner vid fötterna och kunde raka in bollen från 2m. "Succédebut!"
Annons: