/spanien/barcelona/forum/24964.aspx/spanien/barcelona/forum/24964.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid i Hala Madrid !
2006-02-24 16:32
10 vs 11 säger det dig något?
Barcelona Marcos
2006-02-24 16:31
Hala Madrid

Jaha det säger du... Det var något nytt som bidrar till debatten... Vi har inte hört det förut. Suck, Vi är världens bästa klubblag, detta bevisade vi genom att vinna med 2-1 över chelsea på deras hemmaplan. Punkt slut.
Real Madrid i Hala Madrid !
2006-02-24 16:26
Så sorgligt att dommaren behöver hjälpa er en gång till !! shiit ett rött kort var väll o ta i för fan .. Jag förstår när Frank Rajkard säger dommaren är min bästa vän för det e han nog med den hjälpen!
Barcelona pablo escobar
2006-02-24 16:25
marcos

själv tycker jag att barcelona ska köra full fart framåt. det är det laget är bäst på och det skulle vara så otroligt skönt att verkligen krossa chelsea och bevisa en gång för alla vilket som är europas bästa lag.
finns ingen anledning att ha överdriven respekt för chelsea, när barcelona är som bäst på nou camp kan inget lag stå emot.
Madridinho
2006-02-24 16:23
men ni får inte ta det för lugnt och underskatta dom, det vore dumt
Barcelona Marcos
2006-02-24 16:21
Oj vad man längtar till del 2 i åttondelen. Om jag vore Rijkaard skulle jag säga till grabbarna att ta det riktigt lugnt. Att spela runt bollen mer än vanligt, speciellt i backlinjen. Bara passa runt bollen så mycket som möjligt. Det är Chelsea som måste attakera inte vi. Det är de som måste göra 2 mål inte vi. Rulla, rulla och åter rulla boll. Skönt att spela utan press.

Vi tar hem det här.
Barcelona Suñol_
2006-02-24 16:00
La Rambla//ofattbart är bara förnamnet.
läste på Fcbarcelona.com att Raul har sagt att barcelona kan vinna både CL och La Liga...du kanske vet var källan till det är?
Barcelona -Frasse-
2006-02-24 16:00
//ryska dickriders//

Ha ha, fick mig att skratta gott:)
Barcelona ^ KUNG ^
2006-02-24 15:57

TRUPPEN SER UT SÅ HÄR MOT ZARAGOZA !

Målmænd: Valdés og Jorquera.

Forsvar: Belletti, Puyol, Márquez, Gio, Sylvinho og Gabri.

Midtbane: Deco, Iniesta, Edmílson, Van Bommel og Motta.

Angribere: Messi, Eto'o, Ronaldinho, Larsson og Maxi López

INGEN: OLEGUER INGEN : EZQUERRO !

nu hoppas jag Maxi för spela. :)
Barcelona -Frasse-
2006-02-24 15:57
La Rambla

Det är inte så lätt att lämna det bakom sig. Är så förbannat trött på Morinhos ynkryggsmetoder.

NÄstan så man är sugen att skicka lite mordhot till den idioten så han för smaka på sin egen medicin.
Men det är nog inte att rekomendera. Då kommer väl två ryska torpeder och slår ihjäl en, he he:)
Barcelona Agge
2006-02-24 15:55
Sorry, såg inte att ämnet var avslutat...
Barcelona el Flaco
2006-02-24 15:55
la rambla//

precis! rijkaard har alltid sagt att man ska respektera domaren och hans domslut och jag kan inte minnas att han fått nån hjärnsläpp och attackerat domaren efter en match. säg vad man vill om rijkaard men en gentleman är han åtminstone. det är såna människor jag vill se i vår klubb och inte några mediahoror/ryska dickriders som Mourinho.
Barcelona Agge
2006-02-24 15:54
Rijkaard har anledning att gnälla pga de 2 straffar som domaren ignorerade. Men gör han det? Nej! Del Hornos attack på Messis knä innan var inte speciellt hederligt det heller, jag anser att han sparade ihop utvisningen.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-02-24 15:54
La Rambla

Var inte nervös....
Våra spelare kommer vara riktigt taggade och vi har en ENORM fördel över att vara hemma. Man kommer inte tillåta att Chelsea tar hem det här. 90.000 Barca-fans som kräver att Barca vinner! Barca-spelarna kommer att spela underhållande fotboll och göra mål på Chelsea. Helt övertygad om det.
Barcelona La Rambla
2006-02-24 15:49
-Frasse-

Som vid hemmamatchen i cupen på Camp Nou mot Zaragoza. Tycker man att del Hornos utvisning var en stöld, vad var då inte Ronaldinhos i den matchen? Rijkaard sa inte ett pip om den i media. :-)
Barcelona La Rambla
2006-02-24 15:47
Nåja, låt oss lämna detta bakom oss. Ämnet har ältats så det räcker på flera forum dessa dagar. Själv så hoppas jag att matchen på Camp Nou får spelas utan någon utvisning. Får bara Barcelona komma igång och rulla igång sitt anfallsspel när Chelsea måste gå framåt så kommer det att bli åka av. Är ganska så övertygad om att Rijkaard är fokuserad på och så även spelarna att detta inte är avgjort ännu. Det misstaget gör de inte om. Kommer bara Ronaldinho, Messi och Etóo igång ser jag inte hur Chelsea ska kunna klara av detta. Men erkänner att jag är riktigt nervös och inte alls säker på utgången.
Barcelona -Frasse-
2006-02-24 15:45
Frazer Bass

Har aldrig hört Rijkaard klaga efter en förlust. Även om domsluten varit emot eller halva laget varit skadat. Han tar förlusten helt och hållet på sitt ansvar.

Jämför det med Morinho. Frågan är om han någonsin visat något som helst tecken på ryggrad.
Frazer Bass
2006-02-24 15:40
La Rambla// Jag tror fortfarande inte att han menade så. Men jag står också fast vid att det var en onödig kommentar.

-Frasse-// Det finns det. Det är bara det att de inte får lika mycket uppmärksamhet.

Och varför skulle Rijkaard klaga, han fick ju domslutet med sig.
Barcelona La Rambla
2006-02-24 15:36
Suñol_//

Han kanske inte menar så illa angående folket och staden generellt. Utan mera att FC Barcelona som klubb, har som tradition att utbilda sina spelare i "play-acting". Det är för mig fullständigt ofattbart hur en proffisionell manager i en toppklubb kan uttala sig så nedlåtande offentligt.

Mourinho again: “How do you say ‘cheating’ in Catalan? What shall we do about Del Horno’s red card? Shall we try to get Messi suspended? The young boy has learned play-acting very well. Barcelona is a city of culture, there are many great theatres there. Maybe he has learned from them.”
Barcelona -Frasse-
2006-02-24 15:33
Frazer Bass

//klagar inte mer på domarna än någon annan//

Hoppas du skämtar. Finns nog ingen i världshistorien som klagat och skyllt ifrån sig mer än Morinho.
Alla filmar utom hans hederliga, fina spelare. Alla domare vill hans lag ont.

Skönt att Barca har en tränare som kan stå för en förlust.
Som Rijkaard sa efter matchen: Domaren tar sina beslut och jag talar aldrig om domaren.
Barcelona Nauticus
2006-02-24 15:33
Ronaldinho var med pà förmiddagsträningen idag, sà nog finns det chans att han spelar mot Zaragoza imorrn (fràn start eller inte).
Barcelona La Rambla
2006-02-24 15:32
Frazer Bass

Tyvärr, men jag håller inte med. Som jag ser det så talar han nedlåtande om Barcelona som stad, dess invånnare, kultur, you name it. Läser man mellan raderna så ser man det.

Självklart får han kritisera utvisningen, det påstår jag inte. Men nu kritiserar han ju nästan enbart Messi, trots att hans egen spelare filmar minst lika mycket i sådana fall. Det är inte det att han ej får kritisera, utan hur han gör det.

Angående hoten, så borde han ha lärt sig att vara lite smidigare med tanke på vad som skedde förra året. Därmed inte sagt att det är Chelseas fel eller dess riktiga fans att några fåntrattar på något forum skenar iväg.
Barcelona Suñol_
2006-02-24 15:23
På tal om uttagningen av den spanska truppen så tycker jag aragones gör fel när han inte tar med Cani och Valdes...tycker han favoriserar liverpool spelarna alldeles för mycket...
Frazer Bass
2006-02-24 15:21
La Rambla// Jag tolkar det inte som att Mourinho talar nedlåtande om Barcelonas befolkning, men kommentaren var onödig, det håller jag med om. Men samtidigt så tycker jag att utvisningen var felaktig, och ingen kan väl påstå att den inte påverkade resultatet? Det var ett matchavgörande domslut, och om Mourinho tyckte det var fel, har han inte då rätt att kritisera det likt alla andra tränare?

Chelsea har inte vunnit så mycket tidigare, månha upplever det som att vi kom från ingenstans. Få eller inga journalister har Chelsea som favoritlag och ser sina egna lag bli ifrånsprugna. Därför blir ju många artiklar Chelsea-kritiska, och många sväljer alltihop, "mordhoten" är ju det senaste. Säger Mourinho nåt, så vinklas det och blir otroligt förstorat, vilket leder till att Mourinho uppfattas som arrogant och dryg. Enligt mig så är han inte det, och klagar inte mer på domarna än någon annan.
Barcelona Lionel_Messias
2006-02-24 15:20
Ämne: asså alla barcafans,....
Tackar de lima. =D
Barcelona Suñol_
2006-02-24 15:20
La Rambla//Barcelona is a very cultured city. It's a place where they understand all about the theatre...det tar jag som en komplimang även om Mourinho inte menade det så...
Barcelona Lionel_Messias
2006-02-24 15:18
Nikoforenko, den riktiga juvelen är Messi vilket du kanske har glömt :D
Real Madrid de lima
2006-02-24 15:18
asså alla barcafans, grattis te vinsten, kanske lite sent att säga det nu, men nångång får man väll medge hur jävla bra ni egentligen är. så som ni spelar just nu ser jag inget hinder påvägen mot CL-titeln !!!! . o real madrid spelade verkligen uselt. grattis än en gång grabbar. o i messi har ni en riktig guldklimp .!
Barcelona Lionel_Messias
2006-02-24 15:17
Vi är inte intresserad av dina rykten (madridinho). Ser du någon barcafanatic som skriver i reals forum om rykten till barca ? nähe, trodde inte det. Förresten skulle inte du skriva mer ?
Barcelona Gabriel
2006-02-24 15:17
Nikiforenko

Snacka om att inte ha koll på läget, prata med munnen stängd nästa gång så slipper du skämma ut dig!
Annons: