/spanien/barcelona/forum/24962.aspx/spanien/barcelona/forum/24962.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-01-20 14:30
Sir. Smokealot

Skulle tro att mister ser det väldigt stimulerande att varje dag på La Masia träna och utveckla världens bästa anfallstrio bara för att nämna något. Alla i Barcelona älskar Rijkaard, och enligt rapporter så trivs han utomordentligt bra med klubben och staden. Så Milan får nog vänta tills kontraktet går ut 2009.

Han är inne på sin tredje säsong ja, han kom 2003. Lycka till i Serie A.
Spanien Sir. Smokealot
2006-01-20 14:21
BARCA BLOD

Tyvärr så tror jag att han skulle se det som en väldigt stimulerande uppgift att ta över Milan, han har nog väldigt många fina minnen därifrån + mkt nära vänner därifrån skulle jag tro, Maldini Costacurta spelar kvar än. Tassotti kvar som andra tränare Baresi är med i ledar stabben också. Jag tycker faktiskt det ser rätt mörkt ut om Milan skulle vilja ha han som tränare..

Men fortfarande kan han ju tycka att han har ett oavslutat projekt i Barcelona & iallafall vinna CL med dom som jag tror (Kharles) skrev för nåndag sedan! Och han har ju varit i klubben i 3 säsonger nu väll ?

Håll andan & hoppas på det bästa.
Barcelona La Rambla
2006-01-20 14:17
Läste just ett transferrykte på engelska BBC.

West Ham have agreed a £7m deal to bring Barcelona striker Maxi Lopez to Upton Park next season.

Hm, att de var sugna på lån nu i januari visste man ju. Men ett köp på gång?
Barcelona BARCA BLOD
2006-01-20 14:12
Angående Reijkard, stanar han eller är nästa adress milan för honom? Berluscuni kan absolut inte styra honom till milan, överhuvudtaget någon holländare. Han måste nog då gå via fotbollens "Gudfader" villket är Cruyff. Jag tror inte att han släpper Reijkard till milan, inte än iaf. Desutom tror jag inte att reijkard vill det hällre, för han har ju världens bästa spelare, förutom det är han anställd i världens finaste club. Så vi kan hålla oss lugna!
Barcelona La Rambla
2006-01-20 14:09
Jontteee//

Kanske Sevilla planerar för det och ser till att ha klar ersättare, hehe. Man kan ju alltid hoppas. :)
Barcelona Jontteee
2006-01-20 13:54
Ajxas De Jong, som kan spela nästan överallt, speciellt som högerback är intresserad av att gå till Sevilla.
Kan det vara så att Dani Alevs närmar sig Barcelona då ? =)
Barcelona Suñol_
2006-01-20 13:29
det chelsea sysslar med är imperialism av värsta sorten...
Barcelona La Rambla
2006-01-20 12:38
LME

Ingen påstår att Chelsea försöker värva alla barcaspelare. Men att de fått nobben utav Puyol, Deco, Etóo för att nämna några är ingen hemlighet. Sen är det lite lustigt när alla hävdar, bara för att Chelsea är en så rik klubb (rättare sagt har en rik ägare), så utnyttjar agenter, klubbpresidenter det för att mjölka ur så mycket som möjligt. Då undrar jag, varför då betala dessa priser och göra alla dessa gold diggers till viljes? Man får liksom skylla sig själva. Det är väl bara att säga, nej tack inte till det priset, behåll ni er spelare. Sen gör det ju inte saken bättre när klubben går ut och säger, vi toppar vilket bud Arsenal än lägger, bara för att nämna situationen med Theo Walcott.
Sevilla LME
2006-01-20 12:16
Vad jag menar är att oändligt massa rykten kring Chelsea är rent bullshit. Precis som jag tror det här är och jag tror inte Chelsea försökt värva alla barca spelare heller.
Barcelona Gabriel
2006-01-20 12:13
Det verkar som att det är precis som jag spekulerade i att det antagligen var när det kommer till att Henry har skrivit på kontrakt för Arsenal och stannar, som många tog för givet när dom fick läsa det.

Henry har fortfarande inte skrivit på för Arsenal och kommer inte heller, förän i sommaren precis som jag visste och sa, förlänga hans kontrakt med Arsenal, dvs ifall han gör det. Han förhandlar däremot med dom just nu och enligt han själv så stannar han inte i Arsenal pga en pengafråga utan för att dom vissar samma intentioner av vad han själv har ifall han skriver på.

Ifall fallet inte skulle vara så enligt Henry så har vi (som alla redan vet) och även Chelsea(suprise anyone??) visat ett stort intresse för honom. Men pga Henrys kärlek och respekt för klubben så är vi förstaval för honom, men också eftersom han beundrar Barça som klubb.

Så precis som jag sa, ta inte det tidningar skriver för givet - dom formulerar om det som verkligen en spelare säger enbart för att få en bra story som säljer - idag är allt pengar, nästan allt iaf. Henry har inte skrivit på, inget har ändrats enligt han själv och som jag trodde innan så tror jag fortfarande inte att han kommer att göra det.

Vi blir hans nästa destination tror jag, vare sig vi behöver honom eller inte.
Barcelona Gabriel
2006-01-20 11:57
Redaktionen..

Det börjar bli matchdags snart - när ska ni fixa "tippa nästa match" så det blir rätt, dvs alaves!?

La Rambla

Precis det jag skrev, enligt as. Och då är det ett rykte så klart, men med tanke på att Chelski försökte värva Eto'o, Ronaldinho, Xavi, Deco och Puyol ifjol (dissade av alla våra stjärnor) så tar jag detta rykte som mer trovärdig än vad jag brukar ta rykten. Det är som "LME" säger, när Chelsea är inblandade i "rykten" så stämmer oftast också dessa.

Att sedan många eller nästan alla storstjärnor nobbar Chelsea är en helt annan sak, det var inte så jag menade, exempelvis att jag skulle vara orolig att Eto'o skulle acceptera deras bud - men ändå.

När det kommer till AS så har du rätt, de gillar att ha munnen öppen om vi säger så, speciellt när det kommer till Barcelona och dåliga saker!
El trideñte magico
2006-01-20 11:56
REDAKTIONEN///

Jag ska göra ett intresserepotage om ronaldinho.. och jag undrar om ni någonsin har lagt upp en artikel om honom därdet finns fakta om honom.. skulle vara tacksam Mvh Mohamed
Real Madrid Figo#7
2006-01-20 11:15
undrar om det här stämmer??
Sevilla LME
2006-01-20 11:06
La Rambla// Jag tror nog trots allt att mer än hälften av övergångssnacket hit och dit i samband med Chelsea är rykten genom att många vet om hur mycket pengar Chelsea har och därför kan använda klubben för att förbättra kontrakt och liknande.

Ja du har rätt jag är ett Chelsea-fan men tog inte så hårt på "självgoda fans" framför allt eftersom vi är vana att kallas mycket åt det hållet även om vi precis som du säger inte alltid är det :)
Barcelona La Rambla
2006-01-20 11:01
LME

Nja, det ligger nog mer bakom än skvaller när det gäller spelare som Shevchenko, Adriano för att nämna några. De jag nämde tidigare, Puyol, Deco, Etóo, Xavi och Ronaldhino är bekräftade av spelarna själva. I annat fall så ljuger de, vilket jag har svårt att tro.

Förresten, är du själv Chelsea-fan? Om du är, angående vad jag skrev tidigare om självgoda fans, så ta det med en nypa salt. Självklart är inte alla sådana, det var fel av mig att generalisera. :)
Real Madrid Rebo R.Madrid
2006-01-20 10:58
Real Madrid Figo#7
2006-01-20 10:55
Sevilla LME
2006-01-20 10:54
La Rambla// Ja men dessa historier kan också vara rykten. Självklart så kan Chelsea ha försökt köpa Ronaldinho, jag menar varför inte? men resten skulle jag tro är mest tidningsskvaller
Barcelona La Rambla
2006-01-20 10:51
LME//

Det var just vad jag skrev. Ett rykte som tidningen AS kommer med. Men även inför förra säsongen så försökte Chelsea värva Etóo. Även Puyol, Deco och Xavi. För att inte tala om Ronaldhino, där det sägs att han kunde välja att själv skriva ner lönen på kontraktet han önskade ha. :-)~
Real Madrid Figo#7
2006-01-20 10:41
hejsan!
jag har en fråga till redationen. varför stängde ni av Rebo R.Madrid ????
Sevilla LME
2006-01-20 10:20
La Rambla// du har inte tänkt på att 90% av alla övergångar till chelsea som det spekulerats om tidningar varit rykten precis som detta säkert är.
Barcelona La Rambla
2006-01-20 09:24
Gabriel

Det där är ett rykte som en av Reals hovtidning AS gillar att sprida. Som du känner till så har Chelsea de senaste 2 säsongerna försökt värva stora namn. I stort sett alla har de tackat tackat nej trots att deras löner nästan hade dubblats. Det säger väl något om vad supersjärnorna anser om den klubben? Crespo får tex spela varannan match om han har tur. De kan skicka fram Gallas, Crespo ja de kan tom skicka med Lampard i utbyte. Själv hade jag aldrig gått med att byta ut Etóo mot någon av deras spelare. En självgod tränare, en självgod ägare och självgoda fans. :)
Barcelona Emperor of doom
2006-01-20 08:44
Sanningen om David Beckham=)
Barcelona Gabriel
2006-01-20 07:10
Jasså nu ska Chelsea, enligt as, förbereda ett nytt bud på Eto´o. 60 Miljoner Euro är Abramovic beredd att lägga ut på våran anfallare, even more reason to hate them. Det är inte heller första gången dom försöker med Eto´o, förra säsongen så erbjöd dem runt 24 miljoner euro + Crespo och William Gallas.

Visst är 60 Miljoner euros mycket pengar, men accepterar Laporta detta bud så är han inte så smart som jag trodde att han var. Eto´o är våran framtida målskytt och så länge han vill stanna så ska vi inte sälja honom för några pengar alls!

Här har ni länken: http://www.as.com/
Interfan
2006-01-20 01:00
Gör ni någon gemensam resa till Barcelona för att kolla på Barca-Chelsea i CL ?
Barcelona Rambo~
2006-01-20 00:31
Spinbad vart pluggar du?
Barcelona La Rambla
2006-01-20 00:01
Spinbad

Om jag förstått det rätt så fick han 2 matchers avstängning. En i cupen och en i ligan. Du hittar nog en artikel här om det.

Depor slog Valencia med 10 man. Aurelio gick mest omkring och såg ut att längta till Camp Nou. ;)
Spinbad
2006-01-19 23:45
Hur många matchers avstängning fick Deco? Haft fullt upp med tentapluggande så jag har nästan inte läst något om Barca sista veckan.
Barcelona el Flaco
2006-01-19 23:16
Edmilson-Iniesta-Van Bommel är inte nått svagt mittfält direkt även om vi förmodligen kommer sakna Deco. Förhoppningsvis kan Iniesta göra en stabil insats samtidigt som Messias och Ronnie' fortsätter att glänsa där framme.
Barcelona La Rambla
2006-01-19 23:03
In med van Bommel då. :)
Annons: