/spanien/barcelona/forum/24960.aspx/spanien/barcelona/forum/24960.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi
2006-01-20 18:38
Ämne: Messi: menar du när ....
Ja, det är den jag menar. I filmen så lyser de upp personen på läktaren som faller ner från läktaren.
Barcelona La Rambla
2006-01-20 18:36
LME

Det är jag helt på det klara med. Du säger säkert Terry. Jag säger självklart Puyol. Med det försvaret Terry har till sitt förfogande och med de defensiva mittfältare så hade nästan du och jag också gjort hyfsat ifrån oss i den backlinjen. Därmed inte sagt att Terry på något sätt skulle vara dålig, tvärtom.

Puyol däremot har kvalitéer som Terry inte kommer i närheten av, när det gäller teknik och passninsspel. Sen är det en helt annan spelstil i Spanien jämfört med England, så det är inte alls säkert att Puyol hade kommit till sin rätt där som mittback som han gör i Barcelona. Men som sagt, vi lär inte bli överens i den frågan.
Sevilla LME
2006-01-20 18:30
La Rambla//
förstod att det skulle låta sådär! men jag tror inte vi ska försöka övertala varandra vem som är världens bästa mittback. Misstänker att våra åsikter glider isär rejält där :)
Barcelona La Rambla
2006-01-20 18:28
LME

Det är vi också, tro mig. Världens bästa mittback spelar fortfarande kvar i blaugrana. :)
Sevilla LME
2006-01-20 18:20
Ja om det är sant så är jag glad att Puyol tackade nej iaf :)
Barcelona BARCA BLOD
2006-01-20 18:17
Messi: menar du när han slog ett inlägg, då bollen (har fan inga ord) försvan upp i luften, 20 30m. om det nu är den så såg jag inte någon falla för d va långt borta.
Barcelona Messi
2006-01-20 18:13
Efterlysning

Jag söker en film, eller snarare ett filmklipp, där Puyol misslyckas med ett inlägg och en supporter försöker ta bollen men faller över kortläktarväggen. Jag såg den för inte så länge sen i en kompilation, men jag har glömt bort vilken. Skulle vara väldigt tacksam ifall någon kan länka till den.
Barcelona Rambo~
2006-01-20 18:08
GRABBBAR ÅRets skämt en real fan frågade mig idag i skolan han ba
- Är Maxi Lopez bror till Jennifer Lopez
-H HAHAHAH AHAH dog av garv
Barcelona La Rambla
2006-01-20 18:00
Puyol och Dinho har också tackat nej, allt enligt dem själva. Ni får tro vad ni vill.

Fedorov

Du kan inte på fullaste allvar mena att Maxi fått en riktigt chans att visa vad han går för under tex en halv säsong. Han köptes aldrig som något förstaalternativ utan som backup till Henke då denne skadade sig för resten av säsongen. Detta var säkert Maxi medveten om. Även om han lyckades bra mot Chelsea på Camp Nou, så hjälpte det knappast honom att bli en man för startelvan. Så ingen kan påstå att han inte duger för Barcelona. Det vet ingen av er om. Så som Rijkaard vill spela och disponera laget så ingår inte Maxi i de planerna utan ses som en backup om någon av de andra alternativen inte är disponibla.
Real Madrid zipp
2006-01-20 17:48
Ämne: Ja, de mesta spelarn....
glöm inte Gerrard.och Adriano oxå..sen arsenalspelarna Hleb och alla 3 nya arsenal spelarna har tackat nej till chesea
Barcelona Ordem e Progresso
2006-01-20 17:41
Förstår din poäng också Fedorov, även om jag inte håller med dig :)
Real Madrid Bobby_Raul
2006-01-20 17:33
Ja, de mesta spelarna som sägs har fått ett erbjundande från chelsea är ren lögn, dock vet jag att trezeguet, raul och schevshenco har nobbat chelsea. Har för mig att Deco kunde välja mellan barca och chelsea också när han var i porto. Annars vad jag vet inga mer spelare som sagt nej till chelsea.
Real Madrid Fedorov
2006-01-20 17:31
Ämne: Fedorov

Jag kan n....
Okej,jag förstår din poäng.

Även om han inte var ordinarie så tycker jag han
ska bo i London och lära sig lite engelska,gå
in på en pub ,snurra runt,klippa sig och åka
båt på floden Thames.

Dvs; SÄLJ HONOM!
2006-01-20 17:27
Fedorov

Jag kan nog inte hålla med dig riktigt om att Maxi fick chansen förra säsongen, han var långt ifrån ordinarie då också.
Real Madrid Fedorov
2006-01-20 17:17
Barcelona BARCA BLOD
2006-01-20 17:08
Hur mycket än det lockar med milan så tror jag inte att han lämnar, men gör han det så kommer jag inte gråta blod.
jag personlig är positiv till, om han nu ska lämna oss. Jag hoppas på Scolari då, han har utalat sig positiv om oss. I min värld är han världens bästa tränare!!
Barcelona Blaugrana_1899
2006-01-20 17:05
Kolla länktips, rykten om att chelski ska bjuda 60 smutsiga olje euro på Eto´o, jag skiter fullständigt om det är mycket pengar, ett NEJ rakt av, vår underbara målspottare ska stanna i Barça.
Real Madrid Fedorov
2006-01-20 16:57
Ämne: Personligen tror jag....Maxi Lopez fick chansen under förra säsongen.
Han springer mycket men uträttar lite.
Ibland behöver man bara se lite för att förstå
mycket ( och nej jag är ingen profet ) .
Tycker inte han passar in i Barcas trupp.
Han har förhållandevis svag teknik och är inte
bra på att läsa spelet.Tror inte han blir en
spelare som får särskilt mycket uträttat hos er.
Sälj honom då hellre.

Cule-10

Titta på europas största sportkanals internetsida
så finner du ett komplett spelprogram och tider.
Barcelona Cule-10
2006-01-20 16:52
Är det någon som vet om de sänder Kamerun matchen i Afrikanska mästerskapet?? Så man kan kolla på våran skyttekung. OM de gör de, tid och datum tack ?
Visca el barca !!!!1
Barcelona Chancho
2006-01-20 16:46
La Rambla, Håller med dig om att Maxi kan komma att bli en mkt bra fotbollspelare. Men just nu verkar han inte ha Misters förtroende och det är det viktigaste att ha för en spelare som är i den sitsen han nu är i. Ett lån till West Ham kan vara lösningen, skulle inte vilja se att vi säljer honom utan att verkligen han fått bevisa vad han går för.

Var ute på en centralt benägen klubb i barcelona (Bikini) och festade loss på VIP avdelningen i onsdags, gissa vilka som satt mitt emot och såg ganska så dragna ut. Rafa, Gerard och Oleguer. Ganska häftigt att se dem på så nära håll. Dock skötte dom sig bra och gick hem vid 4, men nyheterna har inte snappat upp detta. Visca Barca!
Barcelona Jontteee
2006-01-20 16:04
La Rambla

Japp det kan man alltid göra, men eftersom dom letar efter ersättar måste det betyda att Dani Alevs kommer bli såld efter sesongen.

De Jong kommer dit på free transfer, det kanske gör att prislappen sänks lite :P plus Saviola sen kan dom ta Giuly oxå :P hehe.. Skojja bara med Giuly han får gärna stanna kvar för att lära sig hur man ska spela fotboll lol
Barcelona La Rambla
2006-01-20 16:02
Personligen tror jag att Maxi kan bli riktigt bra. Han kanske inte tar en ordinarie palts i ett topplag som Barcelona på några år. Sen visar han har ett jävlar anama och kämpar to the bitter end. Han gråter inte ut i intervjuer över att han ej får någon speltid. Visar proffig inställning och sätter laget i främsta hand. Hoppas verkligen han får göra några inhopp nu när Etóo är borta.

Visca Maxi Lopez!
2006-01-20 15:43
Fedorov

Då kan du ju berätta för mig när du senast såg honom spela i en match av betydelse? Senast jag kmr ihåg var på Camp Nou mot Chelsea när han gjorde ett mål och en assist så att vi vann matchen. Men det kanske inte duger, med tanke på att han nästan har spelat en hel match efter det...
Real Madrid Fedorov
2006-01-20 15:27
Ämne: Läste just ett trans....Tycker inte anfallaren Maxi har vistat ngn
hög kvalité.Släpp honom.
Ni har gott om likvärdiga spelare.
West Ham behöver honom mer.

I dag börjar AM i Egypten med öppningsmatchen
Egypten - Libyen.Kanske Ghaddafis son spelar...

I morgon har vi en intressant match då talangfulla Marocko ( Marouane Chamakh bl.a. )ställs mot duktiga Elfenbenskusten.
Rekommenderar alla fotbollsälskare att slå på
en sportkanal i morgon kl 13.00.

Barcelona La Rambla
2006-01-20 14:30
Sir. Smokealot

Skulle tro att mister ser det väldigt stimulerande att varje dag på La Masia träna och utveckla världens bästa anfallstrio bara för att nämna något. Alla i Barcelona älskar Rijkaard, och enligt rapporter så trivs han utomordentligt bra med klubben och staden. Så Milan får nog vänta tills kontraktet går ut 2009.

Han är inne på sin tredje säsong ja, han kom 2003. Lycka till i Serie A.
Spanien Sir. Smokealot
2006-01-20 14:21
BARCA BLOD

Tyvärr så tror jag att han skulle se det som en väldigt stimulerande uppgift att ta över Milan, han har nog väldigt många fina minnen därifrån + mkt nära vänner därifrån skulle jag tro, Maldini Costacurta spelar kvar än. Tassotti kvar som andra tränare Baresi är med i ledar stabben också. Jag tycker faktiskt det ser rätt mörkt ut om Milan skulle vilja ha han som tränare..

Men fortfarande kan han ju tycka att han har ett oavslutat projekt i Barcelona & iallafall vinna CL med dom som jag tror (Kharles) skrev för nåndag sedan! Och han har ju varit i klubben i 3 säsonger nu väll ?

Håll andan & hoppas på det bästa.
Barcelona La Rambla
2006-01-20 14:17
Läste just ett transferrykte på engelska BBC.

West Ham have agreed a £7m deal to bring Barcelona striker Maxi Lopez to Upton Park next season.

Hm, att de var sugna på lån nu i januari visste man ju. Men ett köp på gång?
Barcelona BARCA BLOD
2006-01-20 14:12
Angående Reijkard, stanar han eller är nästa adress milan för honom? Berluscuni kan absolut inte styra honom till milan, överhuvudtaget någon holländare. Han måste nog då gå via fotbollens "Gudfader" villket är Cruyff. Jag tror inte att han släpper Reijkard till milan, inte än iaf. Desutom tror jag inte att reijkard vill det hällre, för han har ju världens bästa spelare, förutom det är han anställd i världens finaste club. Så vi kan hålla oss lugna!
Barcelona La Rambla
2006-01-20 14:09
Jontteee//

Kanske Sevilla planerar för det och ser till att ha klar ersättare, hehe. Man kan ju alltid hoppas. :)
Barcelona Jontteee
2006-01-20 13:54
Ajxas De Jong, som kan spela nästan överallt, speciellt som högerback är intresserad av att gå till Sevilla.
Kan det vara så att Dani Alevs närmar sig Barcelona då ? =)
Annons: