/spanien/barcelona/forum/24959.aspx/spanien/barcelona/forum/24959.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-01-17 16:38
Pelada//

Puh, tack och lov. Blev rädd där ett tag. Tänk att ha betandwind.com över bröstet, hemska tanke.
Men det har alltså varit på tapeten? Någon form av partnerskap har de iallafall med varandra då Barças klubbmärke finns på siten som en av dess partner.
Pelada
2006-01-17 16:32
La Rambla

En en gång slår svensk media till, ta ett till exempel. Tycker du att nyheten låter relevant?

Jag tycker "nyheten" låter helt absurt och jag undrar hur Expressen kan vara först med en nyhet? I vilket fall, så här skriver El Mundo Deportivo, så jag säger nog också nej.
Barcelona Gabriel
2006-01-17 16:28
Det låter helt falskt. Dessutom är det alldelles för dåligt erbjudande för att Laporta ska nappa på det - skulle förvåna mig ifall det stämde, men jag tänker inte oroa mig då det låter helt falskt, tycker inte ni andra ska oroa er heller.
Barcelona J26
2006-01-17 16:11
Nej det kan väl inte vara sant? det är ju en på tok för låg summa för 3 år. Speciellt när Barcelona är ett av världens bästa lag, om inte det bästa!
Barcelona Jussinho
2006-01-17 16:03
en halv milon för 3 år??? ;P
Barcelona La Rambla
2006-01-17 15:57
Läste på Expressens sportbilaga att Barcelona skrivit ett reklamkontrakt med spelföretaget betandwin.com värt ca 500,000 kr över 3 år. Kan det verligen stämma? Sälja sin själ till ett simpelt spelbolag och ha deras logga på tröjorna, snälla säg att det inte är sant. :(

Hoppas någon med mer insikt kan dementera. Tittar man på siten så är Barcelonas klubbmärke med bland "Our Partners".

PS. Hittar inte notisen på Expressens internetsite. DS.
Barcelona Marcos
2006-01-17 15:52
Nice, bra nyheter idag.

Eto´ó verkar få slippa något straff och Deco kan med stor sanolikhet bli av med det röda kortet:se länk,

Detta bevisar bara att all uppståndelse bara var överdriven. Så låt smutskastningen ta slut nu.
Barcelona -Frasse-
2006-01-17 15:39
Erik Niva har nu svarat.
Sakliga svar och ganska roande läsning.
Speciellt detta stycke bör svida hos vissa RM fans:

Florentino Pérez i flera år konsekvent satt kommersiella värden framför
sportsliga. Konsekvensen har blivit en felbalanserad ledning, en
felkomponerad trupp, en stor andel desillusionerade supportrar och ­ framför
allt ­ en idrottslig underprestation.

desillusionerade supportrar:)
Barcelona Jontteee
2006-01-17 15:29
Madridinho

Fabregas är inte arsenals egen talang efter som kan in gick i ett bytes/köp affär..

och Cambiasso som du skrev så blev han köpt av real madrid när han va 19, då e man ingen egen talangen..

Messi, Motta har ex: spelar i Barca sedan dom var 13år. Dom e egna talanger som har valt att repesentera sina hemländer istället för Spanien
Barcelona Kim
2006-01-17 15:24
Ämne: Kim//

Ja kan håll....
Säg så här. Är det någon klubb som blivit hånad, utskrattad och fått ta skit från media, fotbollsälskare och övriga så är det Barcelona. De senaste sex åren (undantaget möjligtvis de senaste 1,5 säsongerna) har drevet gått ganska friskt och hårt åt Barcelona. Mycket med all rätt naturligtvis eftersom vi var under all kritik många gånger. Men jag förstår hur du känner dig i en sån här situation. Man blir lätt frustrerad, men när det gäller Niva så har jag, som jag tidigare nämnt, inte mycket över för honom.
Barcelona Meeeesiiii
2006-01-17 15:24
Spotta mot en annan spelare gör man bara inte och Eto´o ska ha en avstängning. Dock gör det inte så mycket eftersom han kommer spela Afrikanska mästerkapen och inte kommer känna av sin avstängning...jag tycker förbundet ska ge Eto´o en avstängning nu med det samma för att markera att så gör man inte...
Real Madrid chrisespaña
2006-01-17 15:20
kharles//

du tolkar det på ditt eget sett som vanligt.

har jag hängt ut erik niva på ngt sett?
Barcelona Kharles
2006-01-17 15:10
Att Niva skriver att Real Madrid är en rutten klubb har sina orsaker. Det är inte så att han skriver att RM är ruttet, har alltid varit och kommer alltid att förbli ruttet. För Real Madrid är en rutten klubb i nuläget. Real Madrid styrs på ett ruttet sätt av en rutten president, precis som Gaspart var rutten. Och det finns inget som tyder på förändring. Ingen vågar eller kan utmana Florentino Perez, till skillnad från Gaspart så vet han hur man hanterar media och har kontakter och inflytande på rätt ställen (Marca mest). Dessutom lyckas han bra med att lura sina socios om att han har något stort på gång, även om de inte har så mycket till val till följd av hans diktatortendenser.

Att skriva ett öppet brev var synnerligen en intressant sak att göra. Vad sänder det för signaler till resten av tidningen och de andra? Skriv inte 'skit' om oss för annars hänger vi ut dig?
Barcelona Gabriel
2006-01-17 14:56
BMX

Japp och folk tar dig på allvar ;) Att Eto'o spottade mot Exposito gör honom inte till en till att han inte anses vara en stor spelare och fortfarande för tillfället europas vassaste anfallare, isånnafall får du argumentera till att han inte är en stor människa - även det en lögn isånnafall.
Real Madrid chrisespaña
2006-01-17 14:52
La Rambla//

Bra, då är vi överens ;)
Barcelona La Rambla
2006-01-17 14:49
chrisespaña//

Håller helt med dig, du kan skriva vad du behagar om personen Erik Niva. Du kan tom ställa dig på Sergels torg med megafon och raljera ut vad du tycker om honom som journalist. ;)

Angående din fråga vad vi tyckt om han skrivit så om Barcelona, självklart hade även jag blivit förbannad. Det man älskar så oerhört, det försvarar man ju så klart med näbbar och klor om det skulle behövas.
Real Madrid chrisespaña
2006-01-17 14:46
La Rambla//

Visst, håller med, han får skriva vad han vill. Men han får räkna med att folk blir missnöjda med vad han skriver. Jag är missnöjd med det han skrivit till viss del, tycker rutten klubb är nedvärderande och en orättvis bedömning.

Han använder AB till att säga vad han personligen tycker om Real, då är det minsta jag kan göra att använda SF till att försvara Real när det gäller åtminstone den delen.
Barcelona La Rambla
2006-01-17 14:41
Fine Young Csaual...//

Vi har förstått din ståndpunkt i frågan sen dag 1. Det jag inte förstår är varför du envisas att älta saken på vårt forum? Shit happens, move on..

chrisespaña//

Precis som Du har dina klara åsikter om klubben Real Madrid är det väl upp till Erik Niva eller vilken annan journalist som helst att ha sina? I det här landet har vi faktiskt åsiktsfrihet, det är upp till varje medborgare att tycka som den vill. Erik Niva är inte skyldig att motivera eller argumentera för sina åsikter vare sig inför dig eller någon annan maräng. Du kan däremot bestrida dem efter eget tycke bäst du vill tex här på Svenska Fans, så vad egentligen är problemet?
Real Madrid chrisespaña
2006-01-17 14:24
Kim//

Ja kan hålla med dig, var det nödvändigt med öppet brev? Det kan vi ju diskutera i all oändlighet. Det jag egentligen reagerade på var hans snack om att Real Madrid är en rutten klubb. Blev så paff att en journalist på AB uttrycker sig så, det låter som han har ngt personligt mot Real Madrid.

Sen har han rätt i mycket, det erkänner jag. Hans utlägg om luftslottet Real Madrid stämmer ju till en rätt stor del. Ville bara ha det utvecklat, thats it.

Men detta är ju bra, en öppen diskusion med landets ledande tidning.

Vi vänder på det; Hur skulle ni reagera om Barca nämns som en rutten klubb, utan motiv?

Eller är motiv att man värvar dyra spelare för mkt pengar att en klubb är rutten?

Skulle inte tro det!

MVH Christopher
Barcelona -Frasse-
2006-01-17 14:21
Det som gör Niva rolig (utan att vilja vara det) är att han inte klarar av att svara på en enkel fråga, utan svävar ut i ett orelevant svammel blandat med sina egna åsikter.
Sen ligger det antagligen mycket sanning i det han säger. Med tanke på att det är hans jobb att kunna mycket om fotboll, får man ju utgå från att han vet vad han pratar om.
De är ju bara tragiskt att RM-red ställer sig helt oförstående.

En tanke bara (ang. Nivas uttryck luftslott):
Om man tar kostnaden av alla Reals värvningar och slår ut det på antal vunna titlar, måste ju Real vara världens minst framgångsrika klubb. Sett till dom senaste tre åren.
Barcelona AlexC
2006-01-17 14:05
Kände iofs inte till det om Farmen men min personliga åsikt är att Niva skriver bra och läsvärda krönikor - men smaken är som baken.

Anledningen till att RM-redaktionen gör som de gör är för att de vägrar inse sanningen som Niva skriver. Real Madrid må se ut som ett vackert bygge för många men jag tycker att det liknar ett fuskbygge från ledningens sida. Med tanke på de enorma resurser man kastar ut på spelare år efter år hade det varit världens just nu bästa klubb om den varit välskött.

Men det är den absolut inte, vore kul att se hur många RM-fans som tycker att den är så.
Barcelona -Frasse-
2006-01-17 13:57
Kim

Håller med där. Att skriva ett öppet brev gör ju bara att RM-redaktionen framstår som mer komisk än Niva.
Spanien Fine Young Csaual...
2006-01-17 13:54
La Rambla;
Jag kan inte lova att Eto'o verkligen ville loska honom i ansiktet, men det är väl enkelt att räkna ut? Hade han bara velat bli av med saliv hade han väl inte spottat mot bilbao spelaren? Antingen så är det att han är korkad, klumpig eller så ville han helt enkelt dela ut en loska?
Att du sen skriver och undrar varför han inte går fram och gör det face-to-face är ju en ganska korkad fråga? hade Eto'o gått fram och ställt sig framför och loskat han rakti i ansiktet så hade det varit VÄLDIGT tydligt att se på tv-bilder. När Eto'o går från situation och avlossar loskan så ser det lite mer oskyldigt ut? det måste du hålla med om?
När han gör på det sättet så lyckas han ju, han får dela ut loskan och troligtvis slippa avstängning?
Barcelona Kim
2006-01-17 13:51
Jag vet inte om jag personligen har så mycket till övers för Erik Niva. Hans största merit i livet bör vara att ha lyckats mygla sig in i TV4:s Farmen för några år sen. Han misslyckas, precis som Kviborg skriver i sitt brev, kapitalt att besvara frågan. Sen kan man väl ställa sig frågande till om ett öppet brev tillbaka verkligen var nödvändigt? Är det inte bättre att bara inse fakta, Niva är en medelmåttig journalist, och sen bara släppa hela dealen?
Barcelona -Frasse-
2006-01-17 13:46
Ahh, ursäkta. Menade självklart Erik Niva.
Barcelona AlexC
2006-01-17 13:43
Frasse

Jag tror snarare att det var Nivas "hemska påhopp" som framkallade lipandet. Niva är en mycket duktig skribent och RM-fansen är skygga för sanningen.

Jag är beredd på att skriva under på vad Niva skriver där. Mycket lika mina åsikter om Real Madrid.
Barcelona Kim
2006-01-17 13:42
Pelada: Nej, jag syftade inte på dig överhuvudtaget. :)

Teodoro Tack för idiotförklaringen av mig. Om det räknas som personangrepp låter jag de övriga forumansvariga att besluta om. För att slippa allt eventuellt jäv i situationen så låter jag dig vara. Hur som helst, en kommentar på hur jag, enligt dig, rättfärdigar Eto'os spottande.
Var det nu slut på skandalscenerna? Nope, såpan fortsatte någon minut senare då Samuel Eto'o valde att spotta Expósito i ansiktet. Detta fördömdes totalt av de svenska kommentatorerna, samt Magnus Hedman i studion. Ett mycket dumt tilltag, anser undertecknad.
Om du på något vis anser att jag har uppmuntrat till spottloskor enligt detta stycke, som väl i sanningens namn är det enda stycke där det behandlas, så är det din tur att lämna en kommentar på det. Jag beskrev därefter att det kan finnas förklaringar till varför han gjorde det, dock ingen ursäkt.
Barcelona -Frasse-
2006-01-17 13:32
RM-redaktionen tog tydligen Simon Banks påhopp ganska hårt.
Visst, lite hårda ord var det ju. Och ganska osakligt.
Men för en gångs skull fick man ju ett leende på läpparna av att läsa sportbladet:)

http://www.svenskafans.com/spanien/realmadrid/artikel.asp?id=112634
Real Madrid Rebo R.Madrid
2006-01-17 13:28
hahaha... fan va ni skämmr ut er.. hahahah
Barcelona Woods
2006-01-17 13:23
Vad in i alla gödheta skogar är det som är fel på folk?

Nu har vi i två dagar suttit och sagt samma sak! Det VAR dåligt beteende av Deco och Etoo men ingen, absolut ingen som kommer hit vet vad som gjorde att de reagerade som de gjorde! Hur faen kan människor sitta och tro sig veta så förbaskat mycket?

Börjar bli skapligt trött på att få se alla krigslystna miniatyrer som påstår både det ena och det andra!

Save us from such crap!
Annons: