/spanien/barcelona/forum/24953.aspx/spanien/barcelona/forum/24953.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ordem e Progresso
2006-01-19 19:56
Bra sida Rambla ! tackar :). Jag var bara tvungen o ta en wallpaper med Deco!
Barcelona La Rambla
2006-01-19 19:37
Grym länk med info om Barcelona ni som inte redan har den. Många fina wallpapers bland annat. :)
Barcelona La Rambla
2006-01-19 19:32
messi_nr30

Se om länken kan hjälpa dig. Han spelade i Barça B åren 1999-2001. Då var han ju 17 år. Men när han kom exakt vet jag inte.

Inte dags att byta namn, eller åtminstone nummer. Messi spelar nu i nr 19. :)
Barcelona messi_nr30
2006-01-19 19:18
när kom Motta till Barca,, på plantilla står det barca e moderklubb,, då måste han kommigt i unga dar som messi,, är det någon som vet exakt?
Barcelona La Rambla
2006-01-19 19:16
Inget är garanterat. Matcherna mot Chelsea kommer att bli hur tufft som helst, men klarar vi dem så kan vi klara av vilka som helst. Lika bra att ta de tuffaste lagen, hade varit grymt att gå hela vägen med den bedriften. :)
Barcelona -Frasse-
2006-01-19 19:16
Ämne: Vinner vi inte Champ....
Tror inte det är så enkelt tyvärr. Bayern kan man inte räkna bort och Juventus kan ju tråka ihjäl vilket lag som helst. Skulle inte förvåna mig alls om något av dessa lag kommer till final i år.
Barcelona Rambo~
2006-01-19 19:05
Vinner vi inte Champions League det här året så vet jag inte vad jag gör!!?! jag tror att efter vi vinner över Chelsea så är det garanterat att vi vinner hela champions league;)
Barcelona La Rambla
2006-01-19 18:53
Fedorov

Tyvärr så är inte truppen skadefri. Tills nu är Motta och Xavi borta mot Chelsea på SB. Sen beror det på om Motta hinner bli frisk till returen.

Frågan är om Barça kan spela tillknäppt, har svårt att se det. I vilket fall som helst så måste vi hålla nere siffrorna på SB och minst göra ett mål.
Barcelona La Rambla
2006-01-19 18:51
Ordem

Hehe, ja vi får hoppas det. De är snart inblandade i bottenstriden. Själv hade jag hoppast han gick till West Ham. De är ett kul lag och är verkligen en plantskola för unga talanger. Hoppas det blir West Ham för Gabri.
Real Madrid Fedorov
2006-01-19 18:41
Hej.
Hur tror ni Barca kommer att agera i CL mot Chelsea?
Jag förutsätter att truppen är skadefri vid matchen och undrar om ni tror på en offensiv lagelva eller en mer defensiv sådan?

Jag vet att det är cirka en månad kvar och
mycket kan hända men tror ni att försvaret kommer
att reducera insläppta mål jämfört med senaste
mötet?
Barcelona Ordem e Progresso
2006-01-19 18:33
La Rambla

Dom kanske kan undvika att förlora med 0-7 när Gabri kmr och hjälper till :)
Barcelona La Rambla
2006-01-19 18:27
Ser ut som om Gabri kan bli klubbkompis med Mendieta i Middlesbrough, Premier League. Verkade ju på väg till West Ham men tydligen så dök Boro upp och norpade honom. Ska bli intressant att se hur vår canterano klarar sig i det hårda PL-tempot om det nu blir av.

Visca Gabri
Barcelona Ride_The_big_one
2006-01-19 18:21
Gabriel

Skönt att du på något sätt kunde undvika eventuella avstängningen.

BARCA BLOD

Ödsla inte din tid med att förklara dig till denna individ.Hans lag lever på spelarnas inviduella prestationer medans Barca under Frank.r har fått tillbaka maskineri Barca, dvs att 99 av 100 gånger trots att Barca ligger under så ångar Barca på och på och förr eller senare så sätter vi dit en balja eller fler.

AlexC

Precis sånna här nyheter man vill läsa när man loggar in :D

Aldrig har jag saknat en spelare som jag saknar Xavi, spelaren som alltid lugnar ner medspelarna och tillför stabilitet i mittfältet även om vi gjort det bra utan han hittils.

Krya på dig Barcas son (Xavi)
Barcelona AlexC
2006-01-19 18:15
Ännu bättre nyheter om Xavi. Återhämtningen från skadan går bättre än väntat och han kan vara på plan redan i April.
Barcelona Gabriel
2006-01-19 17:54
testar..

Okej jag kan skriva nu igen, vet inte om det beror på att jag sitter bakom en annan data en vad jag gjorde innan. Hur fungerar detta med avstägningar egentligen? Hur som helst så kunde jag inte skriva från den andra datan som jag har hos min pappa.
Barcelona BARCA BLOD
2006-01-19 17:43
Cicibho 11; villke planet kommer du ifrån egentligen!
Förutom det vill jag säga ett det är mer än en månad kvar till första CL mötet. Så dags formen ska inte vara avgörande för denna match. Sen vill jag tilläga att, det inte spelar någon roll om vi är i dålig form när den matchen står på tur. Vi kommer att köra över de i villket fall som helst.
Det är vi och enda som kan bevisa att ofensiv och rolig fotbol är mer efektiv än, mourinhos filosofi tråkig och defensiv som sakta tömmer läktarna. Tråkigt för fotbolls älskarna.
Förlåt för jag påminer, men ni minns grekland!
Det var stor förlust för fotbollen!
2006-01-19 16:48
Cicinho 11

Först och främst så får du finslipa stavningen då det börjar bli obegripligt att förstå vad du försöker komma fram till.

Jag är gammal nog att föra en realistisk konversation. Inget lag kan spela varenda match och dominera och spela ut, men jag och alla andra i världen anser att bra lag har lite tur och vinner matcher även om det inte visar sitt absoluta bästa. Du kommer hit och pratar om dagsformen?

Herregud jag är glad att ni börjar vinna matcher men kom ner på jorden och lite ödmjukhet skulle inte skada. Men den tunna truppen ni har och med tanke på hur det sett ut spelmässigt jag är förvånad att du ens yttrar dig om våra chanser till avancemang. De flesta har redan avskrivit Barca och deras chanser att gå vidare,gör mig inget det bästa laget kommer gå vidare simple as that.

Lite nyförvärv här och där så dyker dessa medgångs fans upp och försöker föra en disskusion haha aja hoppas du inte blir allt för besviken om det inte går din väg amigo.
Barcelona AlexC
2006-01-19 16:39
En 35 minuter lång video som sammanfattar Leo Messis prestationer under 2005.
Barcelona Barca Barca
2006-01-19 16:11
Till alla Real fans som undrar varför eto'o inte blir avstängd. Spelar nog ingen roll om han blir "avstängd åtminstone en match??" (Som Helguera skriver). Va skulle de ge för effekt om han blir avstängd en match? JO inte e sk*t. Inte äns två eller tre för han kommer vara borta minst tre matcher så de spelar ingen roll.
Barcelona !!BaRcA!!
2006-01-19 16:00
alltså varför? real har vunnit några matcher och helt plötsligt ska vi kyssa deras fötter. har jag missat något eller men sist jag kolla har barca fortfarande inte förlorat.
Barcelona La Rambla
2006-01-19 15:57
Helguera

Vad är det du inte vill/kan förstå? Det handlar inte om att Etóo kom undan med det. Domaren måste ta med det i sin rapport, eller så måste Exposito eller hans klubb skicka in en anmälan mot Etóo. Förbundet kan inte göra något annars. Ska det vara så svårt att begripa?

Nej det handlar inte om att jag tycker han spottar brevid. Det är vad tv-bilderna visar. Simple as that...

Cassanos knuff är en 50-50-situation som domare ibland blåser för ibland inte. Inget att hänga upp sig på. Värre då att han missade 2 solklara straffsituationer för Betis.
Barcelona (catalonia barca)
2006-01-19 15:53
Cicinho 11 ///
grabben om du tror att vi kommer att åka ut i CL på grund av att vi bara spela 2-1 mot bilbao
så måste du tro väl att chelsea kommer att åka ut från Cl på grund av oss för att dom samma helg vann sunderland med 2-1
Real Madrid Cicinho 11
2006-01-19 15:51
Ämne: Cicinho 11

Jag tr....
allså hur gammal ä du lr 8,9,10 högst det spelar ingen roll hur laget har spelat uttan hur dom spelar nu allså dagsformen ffattttar du lr( tror inte det) real har en bättre dagsform än barca då drf tror jag barca åker ur och real tar sig vidare

HALA MADRID
2006-01-19 15:47
Cicinho 11

Jag tror inte ni går vidare mot Arsenal eftersom ni spelat usel denna säsong och fortfarande inte vunnit över nåt STOR Lag i La liga.

Fattar du hur löjligt detta låter?

11 bredvid ditt namn måste vara din ålder för inte mycket vett bakom ditt inlägg
Real Madrid Cicinho 11
2006-01-19 15:41
cassanos mål borde inte alls blåsas av för offside, för det tar på en betis spelare innan och så är det svårt för domaren o se det.. men kanske borde domarn ha blåst för knuff på målvakten innan han gör en tabbe... menmen real madrid har turen på sin sida just nu =D

PS hoppas vi möttes i spanska cup finalen skulle varit roligt..

PS jag tror att ni åker ut mot chelsea, för om ni bara vinner 2-1 mot bilbao det är inte så bra.. o så är ni inte i lika bra form som ni va för några matcher sen =D

HALA MADRID

HALA MADRID
Barcelona Rambo~
2006-01-19 15:40
Tjenare grabbar ;) Snart är det match :P på söndag tror jag. Vi kommer lira utan Eto'o och jag personligen tror att Larsson kommer starta matcherna som eto'o inte är med i o att Maxi kommer få hoppa in i andra. Hur tror ni det går med larsson på topp? o vilka tror ni kommer på spela mest? guily elelr messi?
Real Madrid Helguera
2006-01-19 15:19
Ämne: Helguera//

1. För....
Att du tycker att han spottade förbi honom är ju bara komisk men du är ju inte direkt partisk när de gäller en barcaspelare.

De ända jag ville påpeka är att när man struntar i om en spelare spottar på/mot/vid en motspelare utan att straffa han så ger man näste spelare som gör samma sak som Etoo gjorde fria tyglar att göra de utan att få någon straff eftersom Etoo kom undan med det.

Ps. Cassanos mål borde ha blivit avblåst pga offside, däremot borde inte Baptistas mål ha blivit avblåst.
Barcelona La Rambla
2006-01-19 15:02
Detta är inte sant, ännu en pinsam avstängning på realforumet. Varför är jag inte förvånad. Det Gabriel skrev på deras forum såg jag själv. Han har skrivit exakt samma sak på detta forum. Finns absolut inget kränkande eller provocerande i det inlägget. Avgör och läs själva lite längre ner här på forumet. Ett stort skämt! Detta är en av anledningen till att jag själv inte går in på det forumet och skriver, då vissa av dem helt saknar sans och förnuft.
Stå på dig Gabriel!
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-01-19 14:56
Nu är Man U efter Mascherano. Han och Evra var ju mitt önskemål till Barcelona. Tråkigt om båda skulle hamna i Man U.

Skulle faktiskt inte gråta floder om man sålde Motta och köpte honom. Har börjat ge upp lite på Motta nu. Enorm potential, men kommer aldrig att utvecklas om det fortsätter så. Kanske det är miljön som inte passar honom?

Mascherano skulle vara dyr och det är inte 100% säkert att han lyckas i Eoropa, men han är hur grym som helst. Så det är ett riskköp.
Barcelona Kharles
2006-01-19 14:53
Akram

Det är ännu tydligare på reprisen. När bollen tar i huvudet på Baptista står Cassano i offsideläge, det är inte mycket men det räcker (är själv domare). Samma sak vid obstruktionen, det är inte mycket men han stör målvakten och frispark skulle det ha varit. Alla såg det, även Marca som skrev att Madrid vann tack vare ett domarmisstag. Då är det solklart, när Marca skriver det där. Dessutom sker obstruktionen i målområdet..
Annons: