/spanien/barcelona/forum/24952.aspx/spanien/barcelona/forum/24952.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Madridinho
2006-01-22 16:47
du menar kvartsfinalerna. jasså okej. för om det är som jag tror så får ni möte vinnaren mellan villarreal och rangers.
Barcelona La Rambla
2006-01-22 16:44
Det är ingen som vet eftersom allt lottas om igen efter åttondelsfinalerna.
Madridinho
2006-01-22 16:43
vet ni hur det går till sen när cl kvartsfinalerna är avklarade?? om ni vinner över chelsea vilka få ni möta då. hur får man reda på det, nån som vet??
Pelada
2006-01-22 16:43
Ämne: Pelada

"Blåv....
Jadu, har inte ändrat profilen sen i somras och i Barças frånvaro är det Blåvitt som gäller.

Hoppas du inte ifrågasätter min kärlek till Barça? ;-)
Barcelona La Rambla
2006-01-22 16:41
Roberto "Om-3-veckor-så-leder-vi-ligan" Carlos:
"On and off the pitch we are stronger."

Jo men det har vi verkligen sett det hela den här säsongen Carlos. :-)~
Barcelona Ordem e Progresso
2006-01-22 16:40
Pelada

"Blåvitt framför allt"?
Pelada
2006-01-22 16:36
Hoppas verkligen Maxi Lopez får speltid idag, jag kommer bli lite småsur om han inte får det. Men före i kön står (i tur och ordning?) Henrik Larsson, Santi Ezquerro och Ludovic Giuly innan "tysken" får chansen. Men som alla vet, Maxi kan göra det oväntade och minnena söker sig direkt tillbaka till matchen mot Chelsea på Camp Nou förra våren...
Barcelona Ordem e Progresso
2006-01-22 16:28
Ronal-Dinho

Känner vi Rijkaard rätt så kanske inte Maxi ens får ngn speltid idag ;)
Barcelona Ronal-Dinho_10
2006-01-22 16:10
jah känner på mig att maxi gör 2 mål idag

Madridinho
2006-01-22 16:05
jag tror inte heller att real vinner ligan men visst är det bra att robinho försöker höja moralen.
Barcelona JohnnyK_
2006-01-22 16:02
Han gör det för att höja moralen i laget ja, men alla vet ju att Real inte kan ta hem ligan i år.

"On and off the pitch we are stronger." menade RC att dom var starkare än Barca? :-O
Madridinho
2006-01-22 15:56
klart han gör. killen vill ju höja moralen i laget.
Barcelona Eto_9
2006-01-22 15:56
hej :D:D... barca vinner 3-0 idag :D:D.. Larsson-2 Maxi-1 ...
Atlético greeneyes_x
2006-01-22 15:35
Vilken jävla skojare!!

hahahahaha, han gör EN bra match mot Cadiz på hemmplan och går till media och varnar Barcelona.
Det var ju fast situationerna som avgjorde, annars så lekte Cadiz med Real.

Vilken jävla skojare den där Robinho..har aldrig sett maken till ett mer patetiskt uttalande.

hahahahahahaha!!
Barcelona JohnnyK_
2006-01-22 15:10
Börjar Henke från start idag, (eller tror ni Henke börjar från start idag)?
Han lägger antagligen 2 mål, så jag tippar 1-4 till Barcelona :)
Barcelona FCBX85
2006-01-22 15:00
Allt för tidigt att påstå att Robinho inte kan bli likvärdig Ronaldinhio, bättre fotboll spelare än så blir man inte tror jag, däför säger jag likvärdig
Barcelona Puyol_21
2006-01-22 14:56
Ronaldinho nämns bland Pele och grabbarna.. Robinho kan glömma det! det finns bara inte att han kommer bli som dinho.. det finns bara inte!
Barcelona Puyol_21
2006-01-22 14:53
La Rambla

lite svårt att låta bli de där marängerna.. de är så jobbiga! :)
Barcelona Puyol_21
2006-01-22 14:52
Mr Salgado

halva säsongen har redan gått.. när ska han komma igång egentligen?
Barcelona AlexC
2006-01-22 14:35
Det är ett dilemma det med Maxi eller Henke. Jag gillar båda två men tror att in the end bidrar Larsson med mer till laget än Maxi. Givetvis skall "tysken" dock få göra ett inhopp om vi leder eller om Henke har en dålig dag så att han också får chansen att visa upp sig.
Barcelona Messi_2
2006-01-22 14:14
Jag tippar 2-0 till Barca!

1-0 - Messi
2-0 - Larsson:D

Komigen nu Barca!
Barcelona Marcos
2006-01-22 14:09
AlexC, :) vi får hoppas att du har rätt. Som jag ser det så är det ett stort ansvar Henke har idag. Han ska visa att han är värd nr 7 i Barcelonatröjan(Visca Saviola), jag kommer inte bli nöjd med endast "löpningar som öppnar för sina lagkamrater osv" tjafs, utan jag vill se mål. Som Sport skriver, "Förhoppningsvis kommer ingen att sakna Eto'os mål idag..."

Om han inte gör något mål inom 60 minuter är det dags att låta "Guden" Maxi Lopez spela, vi är många som vet att han är sugen och han är verkligen värd chansen. Hade hoppats att han skulle få starta men man kan hoppas på ett inhopp. Annars så lär det bli Edmilson,Gabri och Van Bommel i mittfälltet... Belletti från start och Marquez i mittlåset?

Aja, hoppas det går bra, och hoppas Kamerun åker ut Afrikanska så att vi så snabbt som möjligt får tillbaka vår Pichichi.
kaká____22
2006-01-22 14:06
INHOooo show idag
Barcelona La Rambla
2006-01-22 14:05
AlexC

Hehe, ja det hade varit en skön kommentar om inte annat. Liksom, själv är jag bara glad över att en svensk spelare lyckas få tillhöra en så stor klubb som Barcelona, eller som Zlatan i Juventus. Sen om de inte alltid får spela eller Aftonbladet slår på med stora feta rubriker när de lyckas med en sidledspassning som leder till mål. Who cares? Couldn't care less.

Men den svenska jantelagen ska självklart göra sitt avtryck även på dessa forum.
Barcelona AlexC
2006-01-22 14:00
La Rambla

Snyggt undvikande av missförstånd där, jag irriterar mig inte utan skrattar istället åt ironin ;-)

Det som skulle göra mig gladast med ett Henkemål är att kunna skrika: In your face, Marcos
Barcelona La Rambla
Snillen spekulerar. :-)~
Real Madrid Cicinho 11
jag tror att barca spelar lika ida mot alaves lr så vinner alaves med 0-1:P barca får det svårt o göra mål utan etoo
Barcelona La Rambla
2006-01-22 13:56
AlexC

Det är något jag personligen har svårt för. Hur alla dessa experter på de olika forumen här sitter och gråter över vad några svenska journalister eller kommentatorer i Tv, överdriver sin rapportering av de svenska spelarnas insatser. Vad är det att gråta över? Ge fan i att läsa svensk kvällspress då, eller stäng av ljudet på teven om det nu är så jobbigt. Är det så konstigt att svensk media överdriver och bevakar de få svenska spelare som faktiskt finns inom toppfotbollen. Dessa personer som har så svårt för det, borde ta och åka ner till medelhavsländer och jämföra hur det skrivs och oreras i alla tv-kanaler så man blir spyfärdig.

Nu menade jag inte att just du tillhör de som ständigt beklagar sig över överdriven hyllning. :)
Barcelona AlexC
2006-01-22 13:46

Dags ikväll igen för en s.k. "enkel" hemmamatch. Synd att man inte kan betta på hur matchbilden ser ut när Barça spelar på Camp Nou. Motståndarna backar hem totalt och kör sin fantastiska grisfotboll. Messi får benen nästan avsparkade varje gång han nuddar bollen. Det brukar bli att man sitter och väntar på ett misstag från motståndarförsvaret eller magi från El Rei.

Dock saknar vi Eto'o och Deco, två tunga avbräck men ersättarna är inga blåbärslirare direkt. Blir kul om Henke petar in ett billigt mål och så blir han matchhjälte i kvällspressen och hela studiosnacket ikväll kommer ägnas åt svensken.
Barcelona La Rambla
2006-01-22 13:44
Det är väl klart att de vita börjar känna panik nu och ber till högre makter och voodo för att Barça ska tappa poäng och komma in i en svacka. :-)~
Annons: