/spanien/barcelona/forum/24949.aspx/spanien/barcelona/forum/24949.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-01-21 16:22
karwan10

Hahahaaha!
Barcelona Rambo~
2006-01-21 16:21
Ämne: Eto är den största d....
Karwan så du menar att ronaldinho skulle kunna dribbla förbi hela real madrid? o nej du skulle aldrig kunna göra lika många mål om du hade Ronaldinho till vänster om dig och till och med Maradona till höger så försvinn!!
Barcelona La Rambla
2006-01-21 16:20
karwan10

Vilket snille du där, vilka klockrena analyser. :-)~
Real Madrid karwan10
2006-01-21 16:18
Eto är den största divan som finns han skjuter ju från halva plan bara för att vina skytteligan

Om inte Ronaldinho spelade i samma lag skulle Eto gjort som högst 15 mål per säsong...jag skulle oxå vinna skytteligan om ja spelade bredvid ronaldinho de bara att stå innanför straffområdet å vänta tills ronaldinho har dribblat bort 3 försvarare o göra mål när ronaldinho passar efter de
Barcelona Gabriel
2006-01-21 16:17
Ezquerro

"Madrid cabron, saluda al campeon!" "Madrid era jävlar, hylla mästarna!" ;)
Real Madrid Ezquerro
2006-01-21 16:06
tjaa vad var det etoo sa om Real Madrid när vi vunnit ligan? Måste få reda på det!! Saluda el campeon.....
Barcelona pablo escobar
2006-01-21 16:03
Ämne: Vi behöver inte någo....
jag tror att någon av de där tre kommer att försvinna i sommar (hoppas på att giuly säljs och genererar lite pengar) och isf måste någon ny forward köpas eller plockas upp från de bakre leden.
Jag vet inte hur nära dos santos är a-truppen men han är kanske egentligen det bästa alternativet. jättetalanger har ju dock misslyckats med att ta steget förut. haruna babangida (eller hur det stavas) räknades ju länge som den bäste i sin ålder men honom har man inte hört nånting om på flera år sen dess.
Barcelona AlexC
2006-01-21 15:15
Vi behöver inte någon ny anfallsspelare till nästa säsong enligt mig.

Vi har Ezquerro-Maxi-Giuly i backup till nästa säsong. Dessa är lagom bra för att vara backup och vad gäller Ezquerro och Maxi är de hyfsat nöjda med att sitta på bänken.

Vad gäller den "fjäderfotade" fransmannens attityd till att vara reserv är dock för mig ännu okänt. Han har ju inte sett för glad ut när han inte ens fått göra inhopp senaste tiden. För mig får han gärna stanna och vara backup i bortamatcherna där vi inte pressar tillbaka motståndarna alltför långt.
Barcelona Messi
2006-01-21 15:15
Truppen till imorgon:

Porteros: Valdés y Jorquera
Defensas: Oleguer, Belletti, Puyol, Márquez, Gio y Sylvinho.
Centrocampistas: Gabri, Van Bommel, Iniesta´y Edmílson
Delanteros: Giuly, Maxi, Ezquerro, Messi, Larsson y Ronaldinho.
Barcelona Qno
2006-01-21 14:42
Okej kan väl hålla med om att Adriano inte är så snabb men explosiv är han. Men som sagt hellre Torres om vi måste skaffa en ny forward.
Barcelona pablo escobar
2006-01-21 14:19
Angående Tevez till Barcelona är han den spelare jag skulle välja om Laporta nu måste göra någon högprofilvärvning till sommaren.

Jag kan absolut inte tänka mig att Etoo kommer att säljas och därför skulle en eventuell ny anfallsstjärna innebära mer rotation i anfallet och jag tror först och främst att Tevez skulle fungera bättre som fjärdeanfallare än tex Adriano och Henry då han inte är lika etablerad. dessutom tror jag att han skulle passa bättre in i Barcelonas spelsystem (jag har sett honom spela bra både som släpande ytteranfallare och som center i tremanna anfall) plus att jag rankar honom som redan nu en bättre spelare än Henry Villa och Adriano, som även kan utvecklas mycket.

Trots detta hoppas jag dock att barcelona lägger sina pengar på ytterbackar till sommaren
Barcelona Backstrom
2006-01-21 14:17
Chancho
Jag håller med dig, inte en chans i världen att Eto'o byter lag på ett tag.

Och kallt i Sverige? Det är fan inte tropiskt
Barcelona Chancho
2006-01-21 13:03
El Tridente magico,

Titta på information länken här bredvid, där finns det en ytterligare länk till penyan, de kommer nog anordna en resa till barcelona snart. Annars kan du kolla på www.sportsinternational.se dom anordnar Barcelona resor!

Angående Eto säljas till chelsea så är de ryktet lika trovärdigt i nuläget som om jag skulle få guldbollen nästa år. Disskusionen om Maxi är givande, själv anser jag att han har potencial att bli mycket bättre än alla våra centrala anfallare, dvs Larsson, Guily, Ezquerro, förutom Eto.

2 dar kvar här i Barcelona och match i morgon på Nou Camp! Kan det bli bättre än så här? Är det kallt i Sverige ? Visca Barca
Barcelona La Rambla
2006-01-21 12:37
De som vill se Etóo idag när de kameruanska lejonen gör sitt intåg i Africa Nations Cup, så finns det stream i länktips. :-)
Barcelona S.W.A.T
2006-01-21 12:31
Eto"o går inte att ersätta!
Barcelona La Rambla
2006-01-21 12:27
Mr Salgado:
Grattis till ett givande inlägg. Att ens bemöda sig att skriva ett sådant, då det varken är Barça eller fotbollsrelaterat.

Angående Etóo och Chelsea så är det bara ett rykte som säkert AS eller Marca har startat, bara för att skapa oro. Visst har både Roman och Mourinho tidigare varit sugna på honom, men vid det här laget borde de känna till hans ovilja att gå dit så det har nog svalnat även från deras sida. Sen har ju Etóo redan sagt att Barça lämnar han inte senast igår i en intervju. Dessutom så verkar han knappast vara chelseafansens största favorit. :-)~

Qno:
Förstår inte hur du ser Adriano som en snabb spelare. Är det något han är så är det just orörlig och lite trög. Visserligen så blixtrar han till innanför straffområdet och utanför det så har han ju sin berömda vänsterfot. Men att ersätta Etóo med honom hoppas jag aldrig få uppleva. Anser att han inte passar in i Barcelonas spelidé.
Real Madrid Mr Salgado
2006-01-21 12:07
Puyol

Nåt fel på min stavning kanske?

Det heter så som du skriver.
cules
2006-01-21 11:55
eller mallorca ursäkta
cules
2006-01-21 11:55
vi ska ju möta alaves så varför ska mn tippa på malaga??
Barcelona Tompa
2006-01-21 11:26
Sälja Etóo för att finansiera ett köp av Henry? Aldrig i livet...
Barcelona hammabarça
2006-01-21 11:20
Ser ut som om Sylvinhos fina höst har gett resultat, förlängning av kontraktet till 2007.
Barcelona Qno
2006-01-21 11:04
Om vi (gud förbjude) säljer Eto'o för 60 miljoner Euro så vill jag se att Barca köper antingen Adriano som enligt mig är en av dom mest kompletta anfallarna, menar han har ju nästan allt: styrkan, snabbheten, spänsten och så inte minst då skottet...

Men kanske skulle vara bättre med Torres som har spelat i ligan i många år nu och är en utmärkt målskytt. Det som skulle kunna tala emot Torres är att Atletico kanske inte gärna säljer till en klubb i samma liga och att priset då kan komma att bli högre än om man skulle satsa på Adriano (som också kommer att kosta en del).
Barcelona asfaltsbarn
2006-01-21 10:04
Laget till imorn som jag vill ha det

------------------ Valdés

---- Belletti ----- Marquez ----- Puyol ----- Gio

---- Iniesta -------- Edmilson -------- Van Bommel

---- Messi ---------- Larsson --------- Dinho

Känns för övrigt ganska kul att Henke är med på förstasidan på http://www.fcbarcelona.com/eng/home-page/home/home.shtml
Barcelona Gabriel
2006-01-21 04:10
okej okej, skulle sova men såg detta måste kommentera det snabbt och enkelt först :D

Skönt att läsa innan man ska sova, men pallar bara läsa överskriften - fast det räcker gott och väll för att jag ska få en skön godnattsömn ;)

Sanna dessa ord från Sami själv: "Chelsea? Jag rör mig inte ifrån Barça!"

Visca El Barça :D
Barcelona Gabriel
2006-01-21 04:01
#7 Larsson

Försöker absolut inte starta nått nu men jag har svårt för "fans" som dig som håller på fler än ett lag, såg att du är äkta Interfan - gillar du Barcelona lika mycket då, eller är det bara dem du föredrar i la liga - det är ingen nödvändighet för mig att veta, bara av ren nyfikenhet som jag undrar det.

Har allmänt svårt att acceptera att du har Barçatröjan brediv ditt namn när du är Interfan, men jag får väll leva med det, även om jag föredragit att du tog någon annan tröja exempelvis landslaget.

Sen undrar jag också:

"Maxi är inte riktigt redo att axla den uppgiften även om han är en "coming man".
Enda alternativet som jag ser det hade varit att sätta Ronaldinho som central anfallare och ha Messi till vänster och Giuly till höger, men nog fyller #10 bättre sin funktion som kreativ ytter?"

Maxi är inte redo för att axla uppgiften, och det grundar du på vad? Han har inte fått en ärlig chans än vilket jag och många andra stör oss på. Missförstå mig inte, jag gillar Larsson men att Maxi inte skulle vara redo är som ren bullshit då du inte kan grunda det på nått eftersom du inte har tillräckligt mycket matchmaterial för att bedömma hans chanser att lyckas i vårat anfall just nu.

Ska Ronaldinho gå föra Maxi som centerforward? Lägg ner, det är allt jag har att säga till det - händer det någon gång, ja då är alla förhoppningar om att få se han spela borta, men händer det så kommer Rijkaard få en stor fet diss av mig.

thats all for me, börjar bli sent/tidigt buenas noches y visca!
Barcelona Gabriel
2006-01-21 03:08
Shubert

Det faktum att du ens argumenterar för fördelarna vid en eventuell försäljning på Eto'o skrämmer mig. Eto'o är ovärderlig för oss och säljs han, oavsett vilken astronomisk summa det nu kan vara så är det ett kaosbeslut av ledningen som isånnafall tappar otroligt mycket fortroende från mig.

Tevez är en mycket bra spelare, ser dock inte att han skulle platsa i dagets Barça. Att han själv beundrar oss är ingen hemlighet då han offentligt gått ut och sagt att ifall han någon dag hamnar i Europa så önskar han att det bli i Barcelona - oavsett om han i framtiden kommer eller inte så är det redan efter det uttalandet RESPEKT!

Men när det kommer till själva saken så finns det två självklarheter att tänka på:

*Vi är inte i behov av anfallare, det är som att köpa extradelar på den delen av motorn som redan fungerar när vi behöver renovera andra delar på den. Det samma gäller Henry och vilken annan anfallare som helst och inte bara Tevez.

* Ifall vi skulle komma att köpa någon anfallare så finns det bättre/säkrare alternativ än Tevez. Han är en bra spelare, no doubt about it men han är ett oprövat kort i Europa. Annars gillar jag David Villa väldigt mycket.
Barcelona Schubert
2006-01-21 02:42
60 M Euro är ju inte småpengar för Eto'o. Kanske kunde man få upp budet ytterligare. Det är iaf värt att tänka på.

Argument för försäljning:

Mycket pengar
Lätt att göra mål i den omgivningen

Argument mot försäljning:

Svårt att hitta en lika bra ersättare
Prestigeförlust

Det är iaf vaf jag kan komma på. Det viktigaste motargumentet är naturligtvis att man kommer att ha svårt, för att inte säga omöjligt, att hitta en ersättare i samma klass. Henry kanske men han är för gammal.

Den här argentinaren Tevez, skulle han kunna vara nåt för Barca och i så fall på vilken position?
Barcelona #7 Larsson
2006-01-21 02:03
Hur vill ni "superäkta" Barcelona-fans formera laget till söndagens match då?

Det är ju främst i anfallet som det spekulerats mycket på sistone men nog är Larsson given som central anfallare nu när Eto´o är borta på de afrikanska mästerskapen?

Ser ingen annan på just den centrala platsen som går före honom i nuläget.
Maxi är inte riktigt redo att axla den uppgiften även om han är en "coming man".
Enda alternativet som jag ser det hade varit att sätta Ronaldinho som central anfallare och ha Messi till vänster och Giuly till höger, men nog fyller #10 bättre sin funktion som kreativ ytter?

Nu gäller det för Larsson att övertyga på de matcher han får chansen, jag tror nog han kan fixa ett par mål i alla fall, och förhoppningsvis fungera med Ronaldinho och Messi i "anfallet".

Hur tror ni mittfältet kommer se ut?
Synd att Deco missar matchen, men grejen senast var ju inte snygg...
El trideñte magico
2006-01-21 01:55
Redaktionen//

Finns det ingen svensk supportersida för Fc Barcelona? kollade på juventus svenskasida, och där andordnade de en buss resa till turin,en natt i trestjärningt hotell samt biljett till Juve-Milan. det kostade 2500 kr.. svinbilligt, men det är ju italien ocjså..
Barcelona Puyol_21
2006-01-21 00:38
Mr Salgado

HAHAHA!!! grattis till att du är äldre än honom! lol som du skriver! HAHA!! barnunge!
Annons: