/spanien/barcelona/forum/24933.aspx/spanien/barcelona/forum/24933.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2006-01-22 22:46
Ämne: Nu har Barcelona 13 ....
Jag håller med dig när du säger att varje match blir svårare att vinna. De två senaste matcherna har spelet inte övertygat som det annars har gjort. Får man hoppas på en liten formsvacka då? :)

Barcelona La Rambla
2006-01-22 22:36
Nu har Barcelona 13 raka segrar i ligan! Helt otroligt, men det känns som om varje match nu blir lite svårare att vinna. Allt kan inte hela tiden bara flyta på som det gjorde under hösten. Bara två segrar kvar för att tangera Reals gamla rekord från 60-talet på 15 raka segrar. Vore jäkligt skönt om de kunde slå det, hade varit riktigt stort. :)
Barcelona Ordem e Progresso
2006-01-22 22:33
Zizou

Nej, jag har lärt mig att ignorera allt som aftonblaskan skriver. Skriver dem om "Henkes storhet" så är det enbart för att få fler läsare. Samma sak gäller alla svenska spelare i utländska ligor. Framförallt våra tre "superstjärnor".

P.S Hoppas du skämtade om det där med hjärtattacken.
Barcelona Crack Brasileño 10
2006-01-22 22:29
Zizou-Mano/
Blev också rätt chockad när jag läste det där. Men det de menade var egentligen att han var effektivare än vad Ronnie, Etoo och de andra var när det gällde målskyttet med tanke på den tiden han fick spela alltså, men som La Rambla säger varför bry sig? även om man blir irriterad, så varför bry sig om vad de skriver när man själv vet hur det ligger till.
Barcelona Klint
2006-01-22 22:28
Vilket kap Real Sociedad har gjort i Skoubo...riktigt bra spelare.
Barcelona La Rambla
2006-01-22 22:22
Nej det stör verkligen inte, vem orkar bry sig. Att gnälla över vad Aftonbladet skriver och skicka mail och klaga som viss andra gör, är ju knappast vad jag skulle ägna tid och energi på. Låt de skriva vad vill. Man behöver inte vara ett snille för att räkna ut att Henke är en backup till Etóo i Barcelona och han har varit nöjd med det utan att gråta ut i media. Nu drar han hem till Sverige och troligtvis Helsingborg, det är bara att önska honom lycka till.
Barcelona Rambo~
2006-01-22 22:14
att du ens bryr dig..
Real Madrid Zizou-Mano
2006-01-22 22:11
En fråga till er Barca fans:
Stör det inte er att Aftonbladet skriver en massa skit om Henke och hans väldiga "storhet" ?
Jag kommer ihåg att jag en gång läste att Henke var dubbelt så bra som Ronaldinho, senare den kvällen fick jag en hjärtattack. Vem skrev skitsnacket, jo Aftonbladet, vem annars?
2006-01-22 21:55
Ämne: Ämne: Ronaldo....
Hehe Helguera? Okej...

Nej, Kungen i nutid. Mendieta i dåtid.
Barcelona La Rambla
2006-01-22 21:49
Nihat är kung i San Sebastian ikväll, två mål i det baskiska derbyt.

Känns skönt att Etóo behåller formen, fint hattrick i går. Så det är bara att klara av den här perioden och inte tappa poäng så är allt som vanligt när han är tillbaka. Riktigt skönt att han direkt dementerade en övergång till Chelsea. Etóo: Chelsea nej tack!
Barcelona Schubert
2006-01-22 21:32
Ämne: Ämne: Larsson....
Man kan iaf konstatera att det hände väldigt mycket mer kring Messi och Giuly. Därför tycker jag att det vore naturligt att starta med dem nästa match. Dessutom tappade Henke bollen lite för ofta för min smak.
Barcelona 031
2006-01-22 21:31
#7 Larsson:
Jag kan inte svära på att han vinkade,men minuten efteråt kom bytet.Min första tanke var att Henke ville byta.
Tyckte Messi slängde av sig kläderna,men jag kan ha fel.
Det viktigaste är att inte Henke fick ont
Juliano Haus Belletti
2006-01-22 21:29
Ämne: Larsson gjorde inte ....
Henke kanske inte gör sin livs match men han var däremot inte osynlig. Tycker att han gjorde en väl godkänd match.
Real Madrid Fedorov
2006-01-22 21:27
Ämne: Ronaldo luiz...

T....
någons liv på spel...då väljer jag Helguera han gör ju alltid mål oavsett vems målbur....
Barcelona AlexC
2006-01-22 21:25
R.E.M

Lägg till Racing Santander, november 2005 i din lista.
Real Madrid Fedorov
2006-01-22 21:24
Ämne: Tycker att man bedöm....
Instämmer gällande spelskickliga mittfältare.
Vi har haft problem med skador på forwards ett
tag nu men nu gör vi ändå mkt mål tack vare hög kvalité på mittfältet.
Som jag skrev tidigare under veckan så tror jag vårt mittfält kommer att göra mkt mål under våren
Det är roligt att se Barca spela bra för då har man ett riktmärke att gå efter när våra gubbar spelar.
2006-01-22 21:23
Ronaldo luiz...

Tror du ska byta till marängernas tröja. För det första verkar du ha Ronaldo som favorit? Och för det andra var Ronaldinho trots en dålig dag skillnaden mellan vinst och förlust. Och om jag var tvungen att lägga mitt liv i ngns händer vad gäller straffskytte så skulle det vara Ronaldinho.

Visca O Rei !
Barcelona R.E.M
ronaldinho har inte missat 6 straffar, han har missat 3 straffar på de 2 senaste säsonger, mot celtec, at madrid och idag!
Barcelona #7 Larsson
031:

När såg du den "vinkningen" mot bänken?
Han fick ju en ful glidtackling mot sig men på de bilderna såg det ju ut att ha gått bra...
Hoppas verkligen han kan och får spela från start igen på torsdag i cupen borta mot Zaragoza.

Annars var det bra fart på Giuly idag.
Två fina lägen, och bra arbetsinsats överlag.

Hur såg Messis 2-0 ut och var placerades han?
Jag såg inte slutet...

Tre poäng och ett stort avstånd till närmaste lag i toppen, det ser onekligen bra ut, även om det här inte var den bästa av Barcas matcher.
Barcelona Schubert
2006-01-22 21:22
Larsson gjorde inte en kanonmatch, det kan man inte säga. Han tappade alldeles för många bollar. Förutom målet tyckte jag att han var rätt osynlig.
cules
2006-01-22 21:19
jag tycker att det var bra sammarbete mellan giuly och larsson som bägge gör en kanon match men främst lutar det åt giulys håll som var i mina ögon planens bästa spelare
Barcelona AlexC
Inget vidare imponerande spel, men ändå 3 poäng.

Sådant märks i maj.
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
Ronaldinho sämsta match på länge ingenting stämde idag han passa fel hela tiden han kom inte förbi nån och han missa en straff. Jag fattar ingenting varför byter han ut henke o guliy och inte ronaldinho för och komentatorn försökte smöra för ronnie hela tiden men det gick inte han va helt enkelt för dålig men ändå vi fick med oss 3 pinnar idag. Ronaldinho har missat 6 straffar på de 2 senaste sesongerna och min kompis påstår att ronaldinho är världens bästa straffskytt hahahhaha jag tror han ändrar sig imorgon.
2006-01-22 21:16
Att se Maxi på en fotbollsplan är typ som att se en kameleont i den svenska vinterfaunan nuförtiden. :) Men skönt att han äntligen fick lite speltid iaf.
cules
2006-01-22 21:16
Starkt av barca att vinna en match utan att spela upp till deras standard ...
alltid skönt med ett LÅNGT försprång till marängerna
Barcelona Tompa
2006-01-22 21:14
Som sagt, ingen kanonmatch av Barca men ytterligare en seger i alla fall.
Barcelona Schubert
2006-01-22 21:13
Tycker att man bedömer spelare efter olika skalor när man säger att Ronaldinho inte var bra ikväll. Han var bland de bästa i Barcelona, som vanligt. Att säga att han borde ha bytts ut är löjligt. Låg bl a bakom straffen och andra målet. Däremot var han inte särskilt bra för att vara honom.

Kul att Giuly var så pass bra. Jag tror att det skulle kunna funka bra med Giuly på kanten och Messi i mitten. Det skulle bli ett väldigt rörligt anfall. Dessutom tror jag inte att det är helt nödvändigt att ha en typisk center i anfallet. Har man bara tillräckligt spelskickliga spelare kommer målen att komma ändå.
Barcelona Messi_2
2006-01-22 21:11
Jaha dom tippa man rätt då:D

Jag skrev tidigare att Messi och Larsson skulle göra mål, men jag trodde Messi skulle göra den först bara:D

Menmen grattis barca:D Nu håller vi i de här nu.
Barcelona 031
2006-01-22 21:09
jag tyckte Henke vinkade till bänken o ville byta.Jag hoppas bara att han inte fick ont på glidtacklingen.
Barcelona Forca_barca
2006-01-22 21:07
Skönt som fan med 3 nya pinnar..
Annons: