/spanien/barcelona/forum/2493.aspx/spanien/barcelona/forum/2493.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2015-10-13 14:51
neymar JR Spelar väl ingen roll då Lucho föredrar fysik på mittfältet? Nästan säker på att Lucho vill ha Pogba, han skiter i Verratti.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2015-10-13 14:48
@barcastuff: Albertini (ex-Milan -Barcelona): "Verratti reminds me of Xavi, I've told him that more than once. He plays like a Barça player." [gazzetta] Såja, fortsätta nöta in det i honom
Barcelona Liunil Masse
2015-10-13 14:23
Ni läser ju själva "CMs som täcker ytor" "ingen spelfördelare ska finnas på mittfältet" Vart fan är vi på väg med Lucho? Ska vi bli Stoke? Vi blir utspelade av Leverkusen på hemmaplan... Ja Leverkusen har en tränare i världsklass men inte ska BARCA bli utspelade så grovt som man blev. Schmidt åt upp Luchos ruttna taktik.
Barcelona neymar JR
2015-10-13 14:22
The camerooninas 6 år till sen blir det förändringar....
Barcelona neymar JR
2015-10-13 14:21
Katalano Skulle absolut inte påstå att samper är mindre taktiskt. Du kan inte bli mer taktiskt än att kunna behålla bollen inom laget. Sen hans förmåga att läsa av motståndare och hindra kontringar är också underskattat. Han är en smart spelare, men det hjälper inte när man spelar en okontrollerad (idiotisk) fotboll stundtals Tyvärr så är det 2 aspekter som fäller honom när det gäller luchos "taktik", huvudspel och fysik
Barcelona the cameroonians
2015-10-13 14:20
@neymar JR:

Exakt.
I stället låter man honom ruttna i Segunda B. Om man nu tror på honom och har för avsikt att utveckla honom så borde han ju i alla fall få träna med A-laget ett par ggr i veckan.

Men jag tror att man är mer intresserad av att få upp B-laget till Segunda A igen för att man åter ska kunna köpa in unga stjärnor som Halilovic så man slipper ägna tid åt talangutveckling och mer kan fokusera på att akademin ska generera pengar - precis som Real Madrid.

Därför vill man behålla spelare som Samper som kan leda laget och åsidosätter spelarens utveckling. Kanske låter en smula konspiratoriskt, men värre saker har ju hänt i denna klubb än att låta en spelare komma i kläm, så...

Lider med killen som varit i akademin sedan 6-årsåldern och som inget annat vill än att spela för klubben han älskar. Förhoppningsvis inser han att hans framtid för närvarande inte finns i Barcelona, och söker sig till en ny miljö innan det är för sent och han blir bortglömd.
Barcelona Katalano
2015-10-13 14:13
neymar JR

Jag instämmer, och det är problemet med honom. Han är inte tillräckligt bra som pivote då hans styrka är med boll och inte utan, samtidigt som Barcelona inte idag använder sig av en spelmotor i mittfältet. Det finns därför ingen plats på mitten som passar honom och det är därför som Gumbau får chansen istället då gumbau är mer taktisk i defensiven och täcker ytor i första hand.
Barcelona Kröjf
2015-10-13 14:09
the cameroonians Ditt inlägg som börjar med ett eftertänksamt "hmm", är så otroligt innehållsrikt tillika insiktsfullt och samtidigt relativt kortfattat samt så anspråkslöst i tonläget, att man bara häpnar. Så vad återstår att säga, mer än Teach me tiger....
Barcelona neymar JR
2015-10-13 14:07
Camerooninas Det enda vettiga man kan hoppas på är en utlåning alternativ försäljning med buyback. Däremot inte alls säkert att han skulle vilja komma tillbaka
2015-10-13 14:01
neymar JR

Det du skriver att han saknar är ju saker som kommer med att få spela i en roll som interior och som dessutom måste synkas med medspelarnas rörelsemönster.

Och som så många ggr förr anser jag att detta hör ihop med en undermålig strategisk planering och brist på kommunikation/ambition/kompetens från ansvariga för la Masia/B-lagstränare och Lucho.

Det finns ju ingen anledning att fortsätta utveckla Samper i en DM-roll om man inte ser värdet av hans egenskaper där och om man nu vill frångå den filosofi som klubben haft sedan 1979 (i varierande grad). Ja, såvida man inte har för ambition att sälja honom till någon som uppskattar dessa egenskaper.

Det är alltså först nu, ett år för sent, som han fick chansen som CM i B-laget.
Jag kan förstå om Sergi känner sig blåst på konfekten och undrar hur fan han hamnade i den här situationen.

Precis som i fallet med Grimaldo slutar det väl med att man i stället köper in en ny legoknekt, driver upp lönekontot ytterligare och blir än mer beroende av sponsorer (Qatar). För en sak är klar, Gumbau är varken nuet eller framtiden för Barcelona. Samper är det, frågan är dock om inte den livlinan redan är förlorad.
Barcelona Blaugrana91
2015-10-13 13:42
Underbart att Viasat har köpt rättigheterna för La Liga!! Otroligt skönt att ha både La Liga, CL och även PL samlat!
2015-10-13 13:41
Hmm, det där med att kämpa är en väldigt relativ sak.

Spelare som Busquets och Samper ser inte ut att kämpa lika mycket som exempelvis Mascherano och Gumbau gör, men det beror på att de är så mycket bättre på att läsa spelet och positionera sig därefter.

Det gör att de också har förmågan att kunna kontrollera matchrytmen, jämfört med aggressiv spelare som springer och inte har koll på sina kamrater eller förmågan att hitta en yta att spela bollen där motståndaren får svårt att sätta in press etc

Varje gång Lucho startar med Masche som pivote kommer vi att få ett betydligt svajigare mittfält och ett mer böljande spel. Därför behövs det en Sergio eller Samper som med sin fotbollshjärna kan ge laget stabilitet och kontroll.

Däremot tror jag Lucho gillar det där med Hawaii, särskilt med tanke på vilka han har på topp och vilka möjligheter det ger. Problemet för honom nu är att försvaret svajar och inte levererar varken i uppspelen eller defensivt, samtidigt som våra anfallare har svårt att hitta nätet och konvertera chanserna. Så alla skriker efter någon som kan kontrollera matchen/mittfältet.

Jag ger er Samper, Lucho ger er Gumbau - you do the math...
Barcelona neymar JR
2015-10-13 13:32
Camerooninas Såg precis länken du skickade är både negativ och positiv efter just dom bilderna. Detta är inte samper som man kollade på när han växte upp. Tycker att han försöker efterlikna busken allt för mycket. Nästan kopierat rörelsemönster helt och hållet Bollbehandlingen och passningsspelet gick rappare förr. Han var ett steg före motståndarna och visste vad han skulle göra med bollen innan han fick den. Nu känns det som att det går för långsamt Skulle nästan vilja säga hur sjukt det än må låta att han känns "för" mogen. Man vill ändå se det lite mer kreativa tänkande från en ung mittfältare som vågar ta för sig. I grund och botten är han en pivote, han har t om memorerat buskens matcher och kan kolla på äldre repriser och påpeka vad busken kommer göra innan han gör det. Visst är det beundransvärt, men personligen vill jag inte ha en som busken utan vill ha samper Till det positiva så har han fortfarande en underbar bollbehandling och splitvision. Hans passningsfot är spoton, men jag vill se han utnyttja sina kvalitéer med. Istället för att ta det säkra före det osäkrare varje gång Jag har hoppats och hoppas fortfarande att han ska göra samma resa som xavi. För mig är han ingen pivote utan mer en dirigent med sitt passningsspel
Barcelona Kröjf
2015-10-13 12:49
Nesto

Precis. Gumbao gör nog bäst i att klara hinderbanan på kortast möjliga tid, för att få Lucho på gott humör. Vad han åstadkommer i kvadraten, spelar nog mindre roll.
Barcelona Nesto
2015-10-13 12:26
Bentley King

Xavi och Iniesta skulle inte heller få chansen i dagsläget om du tror det.
Lucho vill ha spelare som han själv en gång var. Hellre lite mer kämparglöd och fysik än hjärna och fina fötter.

Snorungar? Really? Samper och Grimaldo m.fl
har väl nekat bud från de brittiska öarna sen 5 års ålder och slår idag smörpass efter smörpass men sen kommer Gumbau från ingenstans och springer 2 km mer och stångas hårdare. Vips så får Gumbau chansen.
Tack vet jag Pep.
Barcelona Bentley King
2015-10-13 12:07
Gumbau (Barcelona B): "For Luis Enrique to give you chances, you have to work hard and that is what I am doing in every training." [sport]

Det är den här attityden man skall ha! Inte som de andra snorungarna som lipar så fort det inte går deras väg. Både Xavi och Iniesta fick gå igenom skit innan de fick en startplats. Majoriteten av dagens fotbolls talanger är bortskämda små snorungar som sätter krav utan att ha åstadkommit ett skit! Gumbo eller vad han nu heter, kanske suger hästpung men med den inställningen förtjänar han att ges chanser!
Barcelona Kröjf
2015-10-13 12:04
the cameroonians Tittade givetvis på ditt länktips tillägnat Messis bravader mot Real Madrid under årens lopp. Men redan efter dom första målen fastnade mina tankar vid åsynen av Etoó och Ronaldinho i hans sällskap. Vilken anfallstrio kan överträffa dessa tre? Ja, inte vet jag.
Barcelona FCB_Messi
2015-10-13 11:59
Med andra ord så kommer nästa la liga omgång visas på viasat ? Eller dröjer nånting ? Någon som kan svara på det relativt snabbt tack.
Barcelona Kröjf
2015-10-13 11:15
Tänker inte låta min glädje grumlas av några farhågor idag, även om dom nog kan visa sig befogade. För att fira tar jag mig friheten att offentliggöra ett PM som jag skickade till dinho the artist (även om det inte har med Viasat att göra): "Vet inte i fall du läser magasinet Offside. Men om inte, så lär följande citat av Jonas Thern som finns med i ett repotage om sonen Simon i det senaste numret 2/15, värma just ditt hjärta alldeles särskilt: "Visste ni att Ronaldihno är den ende spelaren som fått mig att gråta av lycka? Han njöt verkligen på plan. När han stod på toppen var han både snyggast och bäst". Visst värmer det?" Visst gör det? Och att Ronaldinho stod på toppen av sin förmåga under sin tid i FC Barcelona behöver ju inte tilläggas. Sådant tillhör kategorin självklarheter. Och nu får svenska barn till hopplöst försoffade chelseasupporters äntiigen möjlighet att så småningom se Lionel Messi varje vecka, om man verkligen vill få ut det absolut bästa av sitt fotbollstittande. Vilken julklapp som väntar dom. Till och med tomten fäller en tår.
Barcelona Kröjf
2015-10-13 10:25
NU kan Viasat skryta med att visa världens bästa liga, utan att göra sig skyldiga till falsk marknadsföring. Och så kan ju den mindre kvalitetsmedvetne dessutom se Premier League. Och sist men inte minst få chansen att jämföra. Däremot tror jag inte att mediabevakningen i tidningsform kommer att följa med i utvecklingen. Där är och förblir tyvärr tipsextraditionen den största sportnyheten.
2015-10-13 10:17
Ni kommer älska denna video! Alla mål och assist från Messi mot sitt favoritmotstånd!
Barcelona Gabriel
2015-10-13 10:00
Vilka underbara nyheter att rättigheterna för La Liga (och även serie A) äntligen är fixade, dessutom till den kanal som jag anser vara den överlägset bästa. Att kunna samla Premier League, Serie A och La Liga i en och samma kanal är verkligen ett styrkebesked från Viasat. Snacka om att manövrera ut sina konkurrenter. Det enda logiska jag kan tänka mig är att det tillkommer två kanaler som man får betala lite extra för, kanske Viasat Serie A och Viasat La Liga eller något liknande. Hur som helst så är detta underbara nyheter, personligen har jag haft enorma problem med streams under säsongsinledningen, så nu kan man ätningen kanske känna att säsongen är igång på riktigt.
Barcelona neymar JR
2015-10-13 09:31
Det enda logiska är att en ny kanal tillkommer, visst kommer det bli en extra kostnad. Likt hur TV4 hade tv4sport Men äntligen får vi lite kvalité studio, kommentatorer och bra mycket med bättre inlevelse under matcherna
Barcelona Barca4life98
2015-10-13 09:24
Vampiro Tror inte det, för när Barca spelar klockan 4 på lördagar så får viasat bara visa en premier league match vid den tiden. Något med avtalet tror jag. Eller så kommer en ny kanal att skapas för Serie A och La liga :)
Barcelona Vampíro
2015-10-13 09:16
Bara jag som började vänja mig vid den där streamen? Vad betyder detta nu att Barças matcher kommer sändas på Viasat sport extra 8 om det krockar med PL?
Barcelona neymar JR
2015-10-13 09:12
Fyfan vad härligt! Underbara viasat Camerooninas Tack för länken!
Barcelona Barca4life98
2015-10-13 09:11
Grymt med La Liga, Premier League och Serie A i Viasat! Champions League också såklart! Vad ska Cmore göra egentligen? Lägga ner?
Flavía
2015-10-13 08:12
Officiellt: MTG (Viasat) har köpt rättigheterna till La Liga.
Barcelona ElRaval
2015-10-13 07:52
@the cameroonians:
Endast EN sekvens där han spelar bollen på one-touch. Nu förstår jag varför Lucho inte anser att han passar in i hans filosofi. Han är som en Iniesta fast inget driv framåt alls och inte lika finurlig. Som en Busquets utan den unika fysiken och om än bra spelförståelse, så inte lika bra som Sergio. Som en Xavi utan kvickheten och ögonen i nacken. Suck.. Ledsen man blir över faktumet att vi kanske aldrig får fram tre spelare lika ovan nämnda igen..
Barcelona ElRaval
2015-10-13 06:46
TIll Luchos försvar så är det svårt att plocka upp spelare från akademin som inte passar inte i HANS spelsystem. Han tror på det här till fullo och kan inte kompromissa för att göra folk glada. Det är synd om ungdomarna som kommit fram mitt i en sorts identitets"kris". De har specifikt tränat på bollinnehavsfotboll som domineras från mittfältet och när det äntligen är dags att ta steget upp så är det en annan filosofi som gäller. Syftar då främst på Samper, Adama och till viss del Deulo (även om han fick en chans i början men inte visade tillräckligt med kämparanda och defensiv). Bristen på kommunikation med Grimaldo är dock sjukt konstig. Det är en position om någon som vi borde se till att ha bra backup på.
Annons: