/spanien/barcelona/forum/24926.aspx/spanien/barcelona/forum/24926.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambo~
2006-01-27 13:25
fixa henkes mål
Barcelona Puyol_21
2006-01-27 13:13
(*) Zidane (*)

Viiilken snorungementalitet du har! Att du gick på Chalmers är sjukt, att de tar in så omogna pojkar som du. Men tack för garvet, hela natten och morgonen har jag garvat, tack!
Spanien StAriXx
2006-01-27 12:15
haha, bra sagt Flames :)
Barcelona AlexC
2006-01-27 12:13
Kharles

Fel, ligasviten är intakt. ;-)
Flames
2006-01-27 11:49
StAriXx
Real fansen har ju inte så mycket eget att glädjas åt. Om dom blir glada när vi förlorar så kan vi bjuda på det. Det är ju inte så många gånger =)
Barcelona Tompa
2006-01-27 11:29
Vi vänder på det här. Sista målet känns ändå extremt onödigt med straffen och oerhört klantigt av Marquez (tror jag det var)

Seger med 3-0 hemma!
Spanien la_pieda_sinistra
2006-01-27 11:24
nån som har hittat betygsättnong från matchen igår?
Spanien StAriXx
2006-01-27 11:13
Undrar varifrån alla otrevliga real fans fick luft ifrån? Barca förlorar en match och de snackar skit som aldrig förr!

tänka sig om det skulle vara likadant när dom förlorade, då skulle det inte göras annat än att snacka o gnälla hela dagarna ;
Barcelona Ronaldinho Jr.
2006-01-27 10:50
Men alltså slog vi det gamla Rekordet eller inte? Angående antal segrar i rad.

Fan gubbar det verkar som att Reals småglin till fans lyckades göra er arga igår, ta det lugnt allt är sig likt snart när Celta slår de i helgen och vi krossar Mallorca ;) Det var ju faktiskt bara cupen vi förlorade i, sviten måste ju få ett slut och då är iaf jag glad att det skedde i cupen och inte i ligan eller CL :) Förresten så tror jag dessutom att vi lätt kan vända, det räcker väl med en 2-0 seger hemma.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-01-27 10:35
La Rambla

Mm, sant men Barcelona får vara försiktiga i vissa matcher med att flytta upp backlinjen sådär mycket för det kan vara farligt. Vi såg ju det de första 20 min mot Chelsea förra året.

Visst ska vi spela attraktiv fotboll och vinna, men backlinjen måste alltid tänka på kontringar, för det verkar vara en svag sida hos oss. Kontringar ställer till det många gånger för oss, och det är inte bra.

Barcelona La Rambla
2006-01-27 10:26
Wolfy:

Hehe, det försökte jag också implementera igår. Det är inte hela världen att förlora, speciellt inte i cupen och det efter 4 månader med 18 raka vinster. Det mot ett Zaragoza som var heltaggat och spelade med exakt rätt taktik, mot ett Barcelona som körde med hög backlinje. Problemet var bara att denna backlinje då blev helt avklädd när mittfältare ideligen tappade boll vid uppspelen. Som sagt, någon gång kommer förlusten, shit happens. Knappast något att ligga vaken över.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-01-27 10:21
Wolfy

Bra sagt!
18 raka vinster!
Vet alla egentligen hur mycket det är?
Vissa säger att Barcelona är världens bästa klubb idag, men alla lag förlorar nån gång.
Det var helt enkelt inte vår dag, man ska inte vara pessimistisk, utan se framåt mot nästa match mot Mallorca nu på söndag.
Mallorca Wolfy
2006-01-27 10:15
Hehe... det var ingen uppläxning... det var bara fakta... förstår fortfarande inte varför man skal reta upp sig så mycket efter att ha förlorat första matchen efter 18 raka vinster (och mera obesegrade) .. shit happens..

huyhuyhuy.. tänk om jag skulle reta upp mig så mycket varje gång Mallorca förlorade :-)
Real Madrid REAL Redondo
2006-01-27 10:13

Kharles("fröken sista ordet"),

Seriöst.. du sitter väl inne fortfarande?

Då förklarar jag "ASG" för dig - Asgarv betyder det!..
Förstår att det är besvärligt med förkortningar, för dig. Asgarvar kan man göra när det är hysteriskt roligt.. som igår. Du.. marques.. 4-2(gångbart resultat), behövs inget mer för mig, för stunden vill säga!

Nu är mitt gästspel färdigt för den här gången..
på erat forum. Skicka gärna personliga mail ist, om ni vill mig ngt.
Forumet är faktiskt till för att diskutera fotboll..

Hala Madrid
Real Madrid King_raul
2006-01-27 10:12
Hur kan er redaktion tycka att en semifinal känns avlägsen? tror han inte på laget?
2-0 sen är ni hemma. Är det en omöjlig uppgift?
Barcelona La Rambla
2006-01-27 10:06
Wolfy:

Angående att några utav målen skulle vara gjorda ur offsideposition.. föreslår att ni läser elmundodeportivo och sport...

Jag har läst EMD och Sport och kan bara som jag själv tidigare konstaterat att straffen var billig, Marquez kan vara glad han ej blev utvisad. Deras mål var inte offside, de fick tom några tveksamma avblåsningar för offside. Så vad är problemet?

Att man försöker freda sig ifrån vita domedagsprofeter som inte har en gnutta inblick och förståelse i hur Barcelona spelar hör väl bara till? Vårt mittfält sög det är fakta, det resulterade i ett försvar som inte kunde freda sig vid deras omställningar. Tror inte att det hjälpt med Puyol på plan. Möjligtvis hade vi inte haft 3-0 i baken på så kort tid.

Tack för uppläxningen och analyserna, men det kanske hade räckt med det du kom hit för att säga? Att vi åker på pumpen, eller inte. Kanske är det ni som får betala priset när spelarna tar sig i kragen och verkligen visar den kvalité vi alla vet de besitter? ;-)
Barcelona Mot Nya Tider
2006-01-27 10:00
Kan någon tipsa en sida där man kan hitta billiga fotbollströjor?
En kompis till mig har nyss blivit ett Barca-fan och han vill gärna köpa en tröja för lite mindra pengar...

Skulle vara tacksom för svar

Synd att Barca förlorade igår, men det kommer läsa sig ändå...2-0 hemma klarar man hur lätt som helst. Men Zaragoza är ett rikitgt duktigt cup-lag som man inte ska underskatta.
Mallorca Wolfy
2006-01-27 09:39
MM mysig stämmning här inne... ungefär som i Madrid forumet.. ser att Kharles och LA Rambla eldar på också...

Angående att några utav målen skulle vara gjorda ur offsideposition.. föreslår att ni läser elmundodeportivo och sport...

För er som inte kan spanska så anser åtminstone elmundodeportivo att Barcelonas straff inte fanns (däremot skulle man blåst straff i ett tidigare sede när ngn fällde Larsson) samt att Marquez borde blivit utvisad.

Tycker att det är märkligt att ni känner att ni måste hävda er efter en förlust... 2-0 hemma är inte omöjligt och ligan är redan vunnen..

ja just det.. det som jag kom hit för att säga :-) Ni åker på pumpen i helgen också :-)
Barcelona asfaltsbarn
2006-01-27 08:42

Varför måste det alltid vara en så negativ stämning på forumet? Det snackas alldeles för mycket skit och det är alldeles för många personliga påhopp. Kan vi inte använda forumet till det som är meningen, att snacka fotboll?
Som jag ser det så är till exempel realfansen mer än välkomna men kom hit för att diskutera fotboll och inte för att snacka skit.

Figolina, det var Marques som orsakade straffen, inte Edmilson.
Barcelona JohnnyK_
2006-01-27 08:15
La Henrik mål i matchen?
Det var synd med en 4-2 förlust :(
Real Madrid Figolina
2006-01-27 01:44
Har inte sett matchen men gått igenom era inlägg nu,såg att Edmilson orsakat straff igen.Visst är det väl tredje gången på några månader?
Barcelona kanonathan
2006-01-27 01:36
EDIT:
4-2 målet har jag heller inte fått tag på..
Barcelona kanonathan
2006-01-27 01:34
Jag tycker att barca/real-diskussionen är väldigt omogen från båda håll för tillfället. Anyway, här är iallafall målen från matchen :)

1-0 http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=other&file=Zaragoza1_0.zip

2-0 http://s7.yousendit.com/d.aspx?id=3L5F5B075W5UX2SY0UVWGWX9QM

3-0 http://s12.yousendit.com/d.aspx?id=055IQ7ZRDJOH50LNGWHZEAVLQE

3-1 http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=other&file=LarssonZaragoza.zip

3-2 (Ronnie straff, inte fått tag på ännu)

+ Edmilson "rabona" http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=other&file=EdmilsonRabona.zip
Spinbad
2006-01-27 01:18
Nu har jag inte sett matchen och tror inte jag orkar ladda ner den heller, men det vore nog inte så kul för oss om Puyol skulle bli skadad. Snälla, håll dig frisk som vanligt, Carles!
Barcelona Quzzie
2006-01-27 01:16
Jag vet inte om det har kommit upp på diskussion förut men kan det inte finnas länkar till målen i matchrapporterna?
Barcelona Messi(as)
2006-01-27 01:09
Är det någon som kan svara på om Deco är med i retur matchen?
Real Madrid El Blanco
2006-01-27 01:02
Kharles,

Vi från Madridsidan älskar dig också! ;-)~
Barcelona Kharles
2006-01-27 00:39
AlexC

Ligarekordet är intakt.
Barcelona Rambo~
2006-01-27 00:35
eyy kan någon langa hemsidan med målen??
Barcelona AlexC
2006-01-27 00:35
Nothing lasts forever.. even cold November Rain.

Sviten är bruten, och man känner sig inte direkt.. ledsen.

Usch vad smutsigt forumet är en kväll som denna, det är inte lätt att vara bäst och jagade.
Annons: