/spanien/barcelona/forum/24925.aspx/spanien/barcelona/forum/24925.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gustaf
2006-05-15 12:54
Luis Garcia i Barça tackar man inte nej till. Han var bra sista säsongen på Camp Nou och har varit bra i Pool, något ojämn dock. Men jag tror inte han kommer tillbaka. Messi i rår han förstås inte på och Giuly verkar förlänga sitt kontrakt. Visserligen kan Ezquerro mycket väl få lämna Barcelona och då kan LG få en plats i truppen men hur sugen tror ni han är att konkurrera med Giuly om en plats som inhoppare. Tror inte heller ett Barcelona kommer vilja matcha den lön han har idag.
Barcelona Juicy
2006-05-15 12:46
Det är inte assisten han är känd för det är målen!!
Barcelona Schubert
2006-05-15 12:05
Jag är en stor fan av Garcia och är inte helt främmande inför att ta tillbaka honom. Frågan är vad Liverpool vill han för honom? Han har varit bra i Liverpool; ffa stått för många assists.
Real Madrid Bangalter
2006-05-15 12:04
Ronaldhino=Gud.

Ville bara påminna om det.

Hoppas båda europacuperna går till spanien!
Pelada
2006-05-15 11:59
Absolut, gillar Luis Garcia. Han var bra 03/04 och en tredje sejour i Barça skulle inte jag ha något emot. Frågan är bara hur aktuellt det är?
Barcelona Juicy
2006-05-15 11:33
Garcia lämnar Liverpool den här sommaren.

Det visar sig att Garcias fru vägrar lämna Spanien och flytta till England. Luis har inget annat val än att försöka hitta en spansk klubbadress. Hans agent har redan börjat leta efter klubbar i Spanien.

Liverpool spelarna plus staben hade en avskedsfest för honom nyligen.

Jag är oerhört ledsen att han måste lämna Liverpool efter två lyckade säsonger med fantastiska mål. Jag önskar honom all lycka i framtiden. YNWA!

Skulle ni Barca fans vara intresserade av att ta tillbaka honom?

Källa: http://www.koptalk.com/detail_subtitle_listing.php?link_id=2537
Valencia Freddies76
2006-05-15 11:12
Någon som vet om Barca har hyllats i staden för ligavinsten? Och även om de vinner CL-finalen på onsdag om de kommer att firas på torsdagen el om det är något annat datum satt? Ska nämligen till Barcelona på torsdag.... Tacksam om någon vet el var jag kan få info.
Barcelona Tompa
2006-05-15 10:58
alex163:
Du vet mycket väl att Barcelona f.n är mcket bättre än Real. Om du påstår något annat visar det bara att du är avundsjuk. Vad har f.ö. matchen i Athen för 12 år sedan och göra med onsdagens tillställning?
Barcelona Tompa
2006-05-15 10:53
Bara drygt 2 dygn kvar till C.L finalen. Nu ska vi bara vinna den. Sen kan ingen Madridista, anglofil eller någon annan påstå att vi inte är världens bästa lag anno 2006!

Pelada
2006-05-15 08:35
Får man tro den här artikeln är det redan klart att det är Ludovic Giuly som startar i finalen, inte Henrik Larsson och inte Lionel Messí - om han nu kan spela. Jag är rädd att Henke inte kommer få spela alls.
Barcelona La Rambla
2006-05-15 08:35
giovani:

Mitt fel? Hur kan det vara mitt fel? Jag sysslar inte med torrent heller för den delen.

alex:

Sluta fåna dig, vi vet att du är avundsjuk på Barcelonas framgångar. Det är väl därför du känner dig tvungen att komma in här och dryga dig. Det är lätt och vara kaxig framför en datorskärm. Sen att ditt kära Real är ett stort skämt vet hela Europa.

Sen så kallas laget Gunners, gooners är fansen. Läs på lite.
Barcelona giovani
2006-05-15 00:38
för gud skull varför lägger ingen upp dokumentären som torrent bara, det har varit snack om den i 2 månader nu. Jag skyller det som vanligt på La Rambla allt är hans fel :) ...

Här är den i alla fall http://www.mininova.org/tor/310220

säg till om nån annan redan laggt ut den så kan jag ta bort den.
Jag kan lägga ut dom här La.Clase.del.BarÇa som alla talar om det är dom här filmerna som många ungdom spelare tränaren med A-lags spelarna.
Barcelona Bojan Krkic Perez
2006-05-14 23:49
alex vf kommer du hit å skapar problem? vill du li avstängd eller. vi vill inte ha dig här så stick till reals forum
Real Madrid alex163 [ Zizou 2001-2006 ]
2006-05-14 23:46
Ämne: alex163 [ Zizou 2001....Jag sa att ni skulle ha svårt mot dom i Aten och det hade ni. Sååå, fuck off. Men barKa är ju barKa så vad ska man göra åt saken.

Heja Gooners!
Barcelona Aubri
2006-05-14 23:44
barcelona_10 //
använder du dc++? jag har dokumentären som du kan ladda av mig ...
Barcelona SaMii^
2006-05-14 22:55
Nån culé här inne som bor i Sundsvall ?
=)
Barcelona II Barça II
2006-05-14 22:31
alex163 [ Zizou 2001-2006 ]//
För det första så gäller det att ha en källa när man uttalar sig, bara för att du skriver det behöver det inte betyda att det är sant. Du påstod tillexempel att vi skulle ha det svårt mot Phantinakos, vi vann med 5-0.

För det andra hur många gånger har spelare/tränare gått ut i media och sagt en sak för sedan göra en helt annan sak?

Så tycker jag att du ska återvända till ditt forum och fortsätta diskutera era startelvor, det är det enda ni maränger är bra på.

Puyol lyfter CL pokalen på onsdag!
Barcelona Adaminho
2006-05-14 19:53
Man kan ju undra varför ingen skriver av ca. 30 inloggade. Men jaja. Skönt att se att Messi tränar igen! Hoppas verkligen han får göra ett hyffsat tidigt inhopp i finalen, för starta får han väl inte göra, eller?

Visca Barca! Visca Messi!
Barcelona barcelona_10
2006-05-14 18:39
Jag tycker det är väldigt konstigt att guily inte kom med i vm truppen. Så dåligt har han inte varit.
Barcelona 19
2006-05-14 18:30
Gaucho´10

Jaa, nice!!!
Real Madrid Ike
2006-05-14 18:09
Vet nån vart man kan ladda hem documentären om barcelona? spelet bakom fotbollen eller va den hette.
Barcelona Gaucho´10
2006-05-14 18:08
Messi med på träning !!!!!!!!!!

;)
Real Madrid alex163 [ Zizou 2001-2006 ]
2006-05-14 17:59
Så det blir trotsallt ingen Alves i Barcelona? Så härligt.

"I don't believe he will go to Barcelona," said Monchi. "Yes, as of today, he won't leave."

Barcelona Mot Nya Tider
2006-05-14 17:53
Titta in Real Madrids forum nu. Man vet inte vem som är dummare. De hoppar på varandra! Hahahah!

Nu är det fan skämmigt att ens klicka och gå in i deras forum. Usch! Aldrig mer!
Barcelona Lamiah
2006-05-14 16:50
Funderar också på vart ja ska se matchen, förhoppningsvis tar med mig lite kompisar till biljardpalatset =))
Barcelona II Barça II
2006-05-14 16:30
Vart ska culés från Göteborg se finalen på onsdag, själv ska jag vara i Biljardpalatset vid Domkyrkan. Hoppas att det finns några clués där.

Puyol lyfter CL pokalen på onsdag!
Barcelona Gaucho´10
2006-05-14 16:02
vet nån om messi kommer kunna spela mot Arsenal...

OBS..hur ska nästa års match tröjor se ut ??..:D
Barcelona Aubri
2006-05-14 15:18
De få träningar jag har sett Barca , så kunde i alla fall jag märka att Henk Ten ofta va mer iblandat i offensiven, medan rijbaard styrde mitt
och försvar, ibland genom att själv delta i spelet och peka, ropa och placera sig hur
han ser att laget ska spela

att barca spelar bra defensivt är inget som
kommit över en natt. utan laget o spelarna
har lärt sig av sina misstag, framför allt
Chelsea matchen förra året gav alla något att
tänka på, sen har de mognad ihop

Spinbad
2006-05-14 14:43
Pelada:
Det där är inget riktigt argument, finns typ tusen variabler på varje som gör att det inte behöver stämma. Hyfsade kausalitetsproblem, vad är orsak och vad är verkan? Det KAN vara Ten Cate som är orsaken men det kan lika gärna vara Puyol som har extremt taktikskt kunnande eller någon annan tränare, eller att Rijkaard haft otaktitska spelare i tidigare lag eller har han läst en bok om taktik innan han tog över Barcelona etc in i absurdum.

Jag har ingen statistik för Sparta och Nac Bredas antal insläppta mål men inte ens det bevisar att Ten Cate är hjärnan, tänk om det var extremt skickliga försvarsspelare eller en grymt bra assisterande tränare etc.

Och som jag förstått det sköter Ten Cate offensiven främst? Är det fel?
Pelada
2006-05-14 14:33
Spinbad

Det talar väl sitt tydliga språk att ten Cate är defensiv speciallist. Du tar inte småklubbar som Sparta till cupfinal eller NAC Breda till Europa utan en stark defensiv.

Första gången Rijkaard har fått ordning på defensiven hos ett lag han tränat är i Barça med Henk ten Cate vid sin sida.
Annons: