/spanien/barcelona/forum/24924.aspx/spanien/barcelona/forum/24924.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Backstrom
2006-01-24 22:35
Fedorov - För det första, Belletti är högerback, och Sylvinho vänster. För det andra, varför behöver Sylvinho mer konkurans? - Om dem ska värva ngn där tycker jag snarare dem ska värva ngn som är bättre än Sylvinho, så får den nya konkurans. Ser dock hellre att dem tar upp ngn från B Laget.
Angående Belletti anser jag att han just nu är Barcelonas största svaghet, han må kunna dra igång offensiva räder hyffsat, men hans defensiva förmågor är inte direkt häpnadsväckande.
Real Madrid Fedorov
2006-01-24 22:13
Jag tycker att vi har gjort en en mkt värvning i form av Cicinho.Vi har nu en riktigt rolig högerkant med Beckham och honom.

Ni har inga riktiga virvelvindar på ytterbacksplatserna men till skillnad från oss som under guldåren (2000 till 2003-04) hade en underbar vänsterkant med pigga Carlos/Zidane samt Salgado/Figo på andra sidan så har ni ett annat typ av spel som inte är så beroende utav jätteoffensiva ytterbackar.

Enligt mig så är Belletti bra i sin position men kanske bör högerbacken Sylvinho få lite konkurrans av ngn annan än Gio.
Barcelona Killa
2006-01-24 22:09
Det skulle vara en dröm att se Henry i Barcatröjan, han är en stor spelare.
Barcelona baarca
2006-01-24 22:04
tänkte väl gillar mer etoo än henry asså barca behöver inte henry de behöver en backlinje!
Barcelona elmejorjugador
2006-01-24 22:02
det tror jag absolut inte baarca, Eto'o är enormt viktig för laget, han kan inte petas av någon som jag ser det.
Barcelona baarca
2006-01-24 22:00
va? vadå vad kommer att hända med etoo om henry kommer kommer etoo att petas bort?
Barcelona elmejorjugador
2006-01-24 21:59
baarca

Är det bara "okej" om han kommer.
Jag ser detta som en otroligt intressant värvning, jag tror han skulle briljera och stormtrivas i barcelona och jag tror inte jag pratar för mej själv när jag säger att han är varmt välkommen :D

Tyck som du vill baarca, men om nu henry kommer tror jag du kommer ändra uppfattning angående ditt inlägg :D
Barcelona Messi(as)
2006-01-24 21:55
Shiit vad är det jag läser, varför ska vi sälja Eto'o? Bara för att Henry kommer? Nej nej, vi ska ha våra 4 klass spelare OM nu Henry kommer. Eto'o kommer bli hur grym somhelst han är väldigt ung fortfarande och har många titlar framför sig.
Jag säger inte nej till Henry speciellt om det kostar oss 15 miljoner euro. Varför inte spela med Henry, sen kommer messi in med pigga ben.. eller varför inte Messi/eto'o/dinho från start, sen kommer Henry in osv. Kan inte se något negativt i det här med att han kommer. Alla behöver vila, tänk på att vi också skulle ha en riktig klassspelare på bänken. ALLA storlag har det.
MEN jag ser hellre Daniel, höger backen från sevilla och Aurelio. Eller så vill jag att vi köper en mittback som kan spela vänsterback, typ Gallas(jag har inte så stor koll på backar i andra ligor).
Förresten är det någin som har någon info om höger backen i Schalke 04? Han RAfinha eller vad han heter?
Barcelona baarca
2006-01-24 21:54
vad tycker ni barcafans da om att henry kanske ska komma?...själv vill jag helst inte men de väl okej om han nu kommer
Barcelona elmejorjugador
2006-01-24 21:52
Vi tycker alla det är så viktigt med försärkning till laget, även om jag själv anser att vårat kära barcelona har all kapacitet i världen att lyckas enastående bra med dagens trupp.
I alla fall i ligan.

Som så många andra tycker jag att vi måste skaffa oss lite mer kraft i ytterbackarna. De vet mycket väl hur man ska spela mot lagen i den nedre tabellen, men mot det lite tuffare motstånden internationellt krävs lite mer strukturerat defensivt spel också.

All heder åt vår käre henke, hur ska det bli med honom vart ska han ta vägen, personligen ser jag honom gärna någon sesong till i Barcelona. Inte så uppdaterad angående detta, ska han verkligen gå till Sverige? är detta fastställt, hur som helst är jag tacksam för något sorts svar :D
Barcelona Alex#11
2006-01-24 21:50
vad tyckte ni om den annars?
Barcelona Alex#11
2006-01-24 21:43
Inga omotiverade startelvor i forumet, tack!//Redaktionen
Barcelona Ordem e Progresso
2006-01-24 21:36
Fedorov

Trodde självklart du menade till sommaren eftersom det var det vi diskuterade :). Men om ett par år så tror jag mkt väl han kan gå tillbaks till franska ligan.
Real Madrid Fedorov
2006-01-24 21:35
Ämne: Fedorov

Haha, jag....
Jaså du tror Henry dissar erbjudanden från franska ligan.Jag menar inte att Henry nödvändigtvis går till ett franskt lag till sommaren men NÄR han går från Arsenal så tror jag det.
Barcelona Schubert
2006-01-24 21:32
Ämne: Hur är den allämna r....
Grymt bra inlägg. Håller med om det mesta, inte minst om att Henry håller till till vänster. Han är inte som Eto'o en center som alltid går i djupet utan vill ofta ha bollen på fötterna, gärna som du säger till vänster. Det är inte nödvändigtvis en bra kombination med Dinho (har inte varit det med Zidane alla ggr i franska landslaget t ex).
2006-01-24 21:31
Fedorov

Haha, jag ser nog att det är större chans att som du skrev att "Zidane går till Juventus för 700 miljoner" än att Henry går till en fransk klubb till nästa säsong. Haha :)
2006-01-24 21:29
Schubert

Ingen av oss härinne som har sagt att vi vill ha Henry till Barça, vi har bara redogjort hur vi tror att det skulle bli OM han kom :). Sant att vi inte har obegränsat med pengar, men det verkar ju inte som om Henry kmr bli så dyr som många tror.

Men som sagt så ser jag hellre att vi först förstärker på ytterbackspositionerna.
Real Madrid Fedorov
2006-01-24 21:28
Jag tror Henry stannar i London men om han mot förmodan skulle gå så tippar jag att det blir en fransk klubb som han väljer typ Lyon,Bordeaux eller ngn annan av bra kaliber.
Barcelona elmejorjugador
2006-01-24 21:26
Jag håller helt med "ordem" vi ska inte dra några förhastade slutsatser, vi vet alla att det spekuleras mycket kring henry nu och vi vill alla ha ett positivt besked från någon säkrare källa en aftonblaskan.
Real Madrid Fedorov
2006-01-24 21:25
Ämne: Fedorov

Okej! Och....Nej, jag har ingen personlig relation med Henry men jag tror inte han kommer till er.
Barcelona Schubert
2006-01-24 21:25
Ser inte poängen med att ha fyra spelare på den nivån i anfallet. OK om Barca hade obegränsat med pengar men eftersom man nu har begränsade resurser är det bättre att förstärka i andra lagdelar. Hur man än vrider och vänder på det kommer detta att innebära att en av Messi, Eto'o eller Henry kommer att behöva sitta på bänken i en avgörande match. Det kan inte vara annat än resursslöseri.

Om Henry kommer ser jag helst att man säljer Eto'o och använder pengarna till att stärka mittfält och försvar. Det bästa vore dock om Henry inte kom och Eto'o stannade.
2006-01-24 21:18
Fedorov

Okej! Och det grundar du på din personliga relation till Henry, där han har sagt att han inte ska komma till oss?

Emperor of doom

Bara ett tips, läs och lita inte på Aftonblaskan.
Barcelona Emperor of doom
2006-01-24 21:17
Henry KLAR FÖR BARCA=)
Real Madrid Fedorov
2006-01-24 21:15
Henry kommer inte att gå till Barca.

Om Henry går till Barca så går Zidane tillbaka till Juventus för 700 miljoner.Och spelar säsongen 2006-07 med rullator.
2006-01-24 21:12
Rambla

Dani Alves och Aurelio, känns som att båda bör komma eftersom båda lagen letat ersättare på deras respektive kanter. Så vi får nog nya ytterbackar efter sommaren! :)
Barcelona Puyol_21
2006-01-24 21:11
Ska vara lite då :P
Barcelona La Rambla
2006-01-24 21:06
Puyol_21:

I ärlighetens namn, också lite skillnad på teknik och bollkontroll mellan de två. :-)
Barcelona La Rambla
2006-01-24 21:05
Ordem:

Precis. Hela idéen bygger på att det ska roteras bland de 4 cracksen. Det handlar inte om att Messi eller Henry ska nöta bänk som en del okunniga och avundsjuka maränger är så snabba med att poängtera. Utan om Rijkaard kan få alla spelare att acceptera detta scenario så är det en fullt möjlig ekvation. Som jag tidigare skrev, så är en säsong lång med många tuffa matcher. Spelare kommer i formsvackor, de blir småskadade (se bara hur det varit den här säsongen), de blir avstängda osv.

Vi får väl se vad som händer. Först och främst så hoppas åtminstone jag på lite förstärkningar på ytterbackarna, sen kan vi snacka Henry. :-)
2006-01-24 21:01
Rambla

Håller med dig, tanken kittlar.

Med dessa fyra drömanfallare i laget så spelar inte en individuell spelares formsvacka så stor roll när det vid sidan om sitter en till världsanfallare! :) Skulle minst sagt ha bredd i anfallet.
Barcelona Puyol_21
2006-01-24 20:59
Ja, det är väl bara där och deras hudfärg.. :)
Annons: