/spanien/barcelona/forum/24921.aspx/spanien/barcelona/forum/24921.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
8/27/2006 01:17
Va Iniesta som anfallare? Där sa du något som förvånade mig. När var detta? Inte kan det ha varit i Barças A-lag iallafall för det har åtminstonde inte jag något minne utav.
Barcelona R.E.M
8/27/2006 01:16
Själv hoppas jag på denna uppställningen till matchen mot celta:

-----------Valdes

Belletti Puyol Thuram Zambrotta

------Deco-Edmilson-Iniesta

------Messi---Eto'o---Ronnie

vad tycker ni om denna uppställning
Barcelona Ghazza
8/27/2006 01:16
Jepp sant som du säger. Detta är dock en av våra styrkor. Vi har spelare som är såpass bra så de kan spela på flera olika platser. Ta bara Gudi som har funkat bra som mittfältare. Jag vill även komma ihåg att Iniesta spelat som anfallare tidigare. Väldigt mångsidiga spelare Frank har att tillgå.
Barcelona Gabriel
8/27/2006 01:12
Ghazza

Håller med men samtidigt tycker jag att Marquez som defensiv mitt ska vara absolut i sista nödfall. Vi har två alldelles ypperliga defensiva mittfältare i Edmilson och Motta så det vore onödigt att lägga en mittback på den positionen(däremot var ju även Edmilson back när han köptes till Barça).
Barcelona Ghazza
8/27/2006 01:11
Okej.

Ett annat alternativ är att sätta in Thuram brevid Puyol och flytta upp Marquez. Tror inte det är den bästa lösningen i nuläget men i framtiden kan det funka bra när Puyol och Thuram har hittat varandra och Thuram har hittat formen.
Barcelona Gabriel
8/27/2006 01:05
Ghazza

Det sista jag kommer ihåg angående Edmilson var att han var lite halvskadad efter hans match med Brasilien. Han är säkert tillbaka snart men det lär dock dröja innan han kommer upp i 100% form. Därför lär Motta få spela en hel del framöver.
Barcelona Gabriel
8/27/2006 01:02
La Rambla

Hah, men amigo igår var alla under alla kritik(undantag Valdes). Vill helst av allt bara radera den matchen från mitt minne. Men visst, att mittfältarna tappat boll när ytterbackarna befunnit sig högt upp på offensiv planhalva har även hänt innan så där har du en poäng. Men det är främst hans positionsspel på fasta situationer som oroar mig och det har ju inte direkt med ditt exempel att göra med.
Barcelona Ghazza
8/27/2006 01:02
Ngn som vet hur det är med Edmilson? Är han skadad eller inte i form?
Barcelona La Rambla
8/27/2006 00:59
Gabriel:

Ja du har rätt där, Belletti känns osäker när vi får snabba spelvändningar emot oss då han ofta har fel position. Men det är inte alltid hans fel, utan som det var igår ofta mittfältarna som tappar boll och han varit iväg på sin kant i offensiven. Vilket det faktiskt är tänkt att han ska göra också. Men även jag tror att han väljer bort Belletti och föredrar Gio till vänster.
Barcelona Gabriel
8/27/2006 00:58
Mot Nya Tider

Såg ditt inlägg först nu..

Det handlar inte om vad jag vill läsa från dig det handlar om att detta är ett forum för FC BARCELONA inte för INTER. Det borde inte vara så svårt att förstå. Jag hade förstått om det var en diskussion du drog upp men det var mest hyllningsramsor till dem du rabblade upp och sånt tycker jag inte hör hemma på ett Barçaforum, framför allt inte när det finns ett alldelles ypperligt Interforum på SF också.

Missförstå mig inte jag uppträder långt ifrån perfekt här inne men även jag har blivit tillsagd då. Jag tyckte bara det inlägget var lite väl överdrivet.
Barcelona Gabriel
8/27/2006 00:48
La Rambla

Visserligen så har Belletti imponerat så här i inledningen men jag känner mig fortfarande inte helt bekväm med honom i defensiven och Celta på bortaplan kommer innebära en enorm svår bortamatch. Därmed så känner jag mig mera trygg med Zambro och Gio rent defensivt. Annars håller jag med dig om att Sylvinho var klart sämre än Belletti.
Barcelona La Rambla
8/27/2006 00:46
Okej. Personligen tyckte jag att Sylvinho var sämre än Belletti mot Sevilla. Sylvinho agerade som en virrhöna flera gånger, drog på sig gult kort efter några fula kapningar. Jag skulle så gärna vilja ha både Belletti och Zambrotta på plan på varsin kant, men jag är realist och tror knappast att det kommer att hända. Mister, suprise me. :-)~
Barcelona Gabriel
8/27/2006 00:43
La Rambla

Har en känsla(så det är inte mycket jag kan grunda det på) att Zambrotta debuterar med oss i La Liga på måndag som högerback. Dock tror jag på fortsatt mittlås med El Kaiser och Puyi tillsammans vilket också är helt korrekt, en enda match förändrar nada. Sedan tar Gio platsen till vänster.

Det är mina tankar.
Barcelona Kamelen
8/27/2006 00:43
La Rambla

Efter matchen mot Sevilla tror jag ändå han väljer att starta med Zambrotta på högerflanken medans Gio tar andra sidan. Puyol & Marquéz tar hand om mitten med Motta framför sig. Deco & Xavi har sina positioner medans trion Messí, Eto'o & Ronaldinho spelar som forwards. Valdés är given.
Barcelona La Rambla
8/27/2006 00:40
Vad ska vi tro om startelvan mot Celta då? Personligen tror jag inte att Rijkaard anser att Zambro och Thuram ska ingå i startelvan ännu. Först och främst är de inte helt ifatt fysiskt. Sen så verkar det som om han vill matcha in dem långsamt i startelvan. Det har vi sett inte minst i de matcher innan gårdagens match. Visserligen beror det nog mycket på deras fysiska status också. Vad tror ni?
Barcelona Kamelen
8/27/2006 00:32
La Rambla

Läste om det igår, verkade ju vara helt absurt så jag reagerade knappt på det :)
Barcelona Ghazza
8/27/2006 00:32
26 år och spelar i Verona? Nej tack.
Barcelona La Rambla
8/27/2006 00:27
Och när blev vi intresserade av denne Amauri? Verkar ju bara fånigt, när vi har Saviola i truppen redan.
Barcelona Kamelen
8/27/2006 00:27
Rambo~

Jag har inte hakat upp mig det minsta. Vilken del av 'släpp det' är det som är svår att förstå?
Barcelona Rambo~
8/27/2006 00:21
Ämne: Gabriel

Håller me....
Mot Nya Tider. Håller med dig broder Inter match var en underhållande match:D och Figo uff han visade lite gammal barca klass:D

Btw Kamelen man måste vara Intermedlmen för att skriva på deras forum. Så sluta haka upp på småsaker..
Barcelona Kamelen
8/27/2006 00:19
Mot Nya Tider

Jag tycker det beror alldeles på betalningen, €6M är alldeles för lite. €10M är ändå resonabelt. En rimlig summa helt enkelt. Allt under €10M tycker jag är för dåligt betalt. Om han nu försvinner så kommer Iniesta vara den som ligger närmast en plats bredvid Xavi/Deco. Förmodligen kommer Motta även spela där en hel del. Skulle inte förvåna mig om Rijkaard byter in Gio där ett par gånger under säsongens gång.
Barcelona FC_Barcelona /
8/27/2006 00:18
Kamelen !

Tack jag hita den på barcelonas officiell hemsida.. :)
Barcelona Mot Nya Tider
8/27/2006 00:15
Snälla, hur mycket än man försöker hålla sig till just Barcelona, så har det gått över flera ggr, så håll inte på o klaga nu som små barn. Visst, Inter har inte nåt med att Barça att göra, men man får väl ändå nämna att en bra match har setts. Vi kan väl prata lite om Van Bommel, vad tycker ni om att han lämnar? Bra eller dåligt för Barcelona`?
Barcelona La Rambla
8/27/2006 00:14
Om det var någon mer som ville ha videon på senaste dvdn så hör av er i pm. Har lagt upp den på ett share, men vill inte skriva den här publikt. Då skulle för många ladda samtidigt och säkert sänka servern.
Barcelona Kamelen
8/27/2006 00:11
Mot Nya Tider

Men det är så himla irrelevant. Det är ingen stor grej, vi släpper det nu.
Barcelona La Rambla
8/27/2006 00:11
FC_Barcelona:

Försök att låta bli att skriv länkar i textrutan, det brukar förstöra sidans utseende. Har du missat att skriva i länktips, skriv hellre ett nytt inlägg och skriv in det då.

Gabriel & MNT:

Seså, inte bråka nu. Speciellt inte när vi fått lugn och ro på forumet. Det finns mycket jag inte heller tycker om att läsa, bara att scrolla förbi det, det finns saker ibland även jag skriver som inte alltid handlar om Barça. Det är inte alltid man tänker sig för, och så farligt är det ju faktiskt inte.

Intressant läsning. Tycker det är bra av Rijkaard att dagen efter en sådan match som igår, går runt och snackar med spelarna indivuellt och i grupp. För att få deras synpunkter, vad de tycker om hans spelsätt mm. Det gäller att lufta känslor och tankar, på så sätt utvecklas man som grupp.
Barcelona Mot Nya Tider
8/27/2006 00:10
Kamelen

Hur ofta har inte Barça-fans hyllat nåt lag i La Liga som vunnit över Real Madrid? Snälla, gör inte en stor sak av det, så löjligt.
Barcelona Kamelen
8/27/2006 00:09
Gabriel

Håller med dig, ser så jävla löjligt ut när folk skriver bara för att skriva något.

Mot Nya Tider

Inte är det fel att hylla Figo (nåja...) men du behöver inte göra det här inne. Inter har faktist ett eget forum där hyllningarna av Figo förmodligen skulle uppskattas mer.

FC_Barcelona /

Se länktips. Kostar €90 + Frakt på cirka €30 så det är ju inte den billigaste men visst är den het.
Barcelona Kamelen
8/27/2006 00:06
Klubben har nu gått ut officiellt och sagt att man förhandlar med Bayern München.
Barcelona Mot Nya Tider
8/27/2006 00:01
Gabriel

Barça är mitt lag, men jag gillar Inter mest av de lag som spelar i serie a. Nu såg jag en match, och jag är glad för Inters skull. Figo var jävligt duktig, det ska man inte ta ifrån honom. Tycker inte det är nåt fel att skriva att man just sett en grymt bra match. Dessutom så bryr jag mig inte om vad du vill och inte vill läsa. Det pågår ändå ingen vild diskussion här gällande Barça-
- Men jag kan ju alltid starta en...
Van Bommel till Bayern Munchen: Rätt eller Fel?
Annons: