/spanien/barcelona/forum/24916.aspx/spanien/barcelona/forum/24916.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-01-23 20:12
Rijkaard hyllar spelarna i dagens EMD, de två sista matcherna har varit tuffa då vi mött 2 lag som försvarar sig bra med många spelare i en kompakt defensiv. Hårt jobb och tålamod har varit nyckeln till segrarna. Det går enligt honom inte att alltid vinna vackert.

Enligt Rijkaard så startade Guily just för att vila Messi, han vill inte "bränna" ut argentinarne då det kommer många viktiga matcher framöver. Tycker själv att det är förnuftigt resonerat av mister.

Han tycker även att Larsson var bra, men att laget i första halvlek allt för ofta försökte hitta fram till Henke just för att han är en sån lagspelare och offra sig för sina kamrater. Även Guily får mycket beröm av Rijkaard, som menade att fransmannen hade mycket otur med alla sina virkesträffar.

För övrigt kan man läsa att van Bommel är tveksam till start i Copa del Rey på torsdag. Efter matchen igår så åkte han in till sjukhus för undersökning. Ni kanske minns att han landade olyckligt i en närkamp och hade smärtor i nacke och rygg. Han ska vilket fall som helst få massage och behandling hela veckan. Vi får hoppas att det inte är något allvarligt. Inga fler skador nu tack.
Spanien la_pieda_sinistra
2006-01-23 20:10
dubbelpost, ursäkta !
Barcelona S.W.A.T
2006-01-23 19:57
Ämne: vilket är det tredje....
värst vad ni madrid fansen har blivit så kaksiga nu för tiden ojoj ni har vunnit 4 matcher i rad och ni tror att ni är bäst!! kommer bara i håg innan vi skulle möta Real madrid så var det snack om att madrid skulle crossa oss, men vi crossade och skämde ut madrid på deras hemma plan!!
Arboga bobbie
2006-01-23 19:57
ja de finns inget mer stort lag i barcelona..då kan ju du säga vilket som e de 3 största laget i madrid.
Pelada
2006-01-23 19:49
Det är väl bara Barça och Espanyol som är de två riktigt stora lagen från Barcelona. Finns inget av motsvarande Vallecano...
Madridinho
2006-01-23 19:48
vilket är det tredje stora laget i barcelona efter barca och espanyol??
Barcelona Gabriel
2006-01-23 19:48
Kharles

Porque Salva Ballesta?
Barcelona Gabriel
2006-01-23 19:47
Paco Buyo

Det jag mest reagerade på var att du fick det att se ut som att det var jag som gjorde att massa fjortisar från erat forum kommer in hit och provocerar - det bidrog till sättet jag svarade dig på. Att du är realsupporter har inget med saken att göra.
Barcelona BARCA BLOD
2006-01-23 19:45
Det är bilder och video endast från den matchen, sen har jag lagt till 2-3 st bilder på ronaldinho som jag hämtat från nätet. plus ronaldinhos mål från den matchen har jag ladda ner, resten är mitt?
Barcelona Sonde
2006-01-23 19:37
BARCA BLOD: Om alla klipp och annat som finns i videon, är taget med egen kamera så kan vi kanske lägga upp det under bildarkivet. Det beror som sagt på rättigheter och eventuellt också på tekniska detaljer.
Arboga bobbie
2006-01-23 19:37
oj sorry..de du skrev va menat till paco buyo.
trodde de du skrev va menat till mig..sorry amigo ;)
Barcelona La Rambla
2006-01-23 19:34
BARCA BLOD

Gå till länken, välj där uppe till höger: "Välj vilken fil som ska skickas (maximum 250 MB)"

När det är klart, så får du en länk som länkar till filen du lagt upp så kan andra ladda ner. Det hela är helt gratis och du behöver inte uppge några personuppgifter eller liknande.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-01-23 19:34
Skriv lite mer utdraget så jag förstår vad du menar. Vad var det du menade när du skrev till mig då? För jag har inte skrivit ngt inlägg som beror dig amigo ;)
Arboga bobbie
2006-01-23 19:29
Ordem e Progresso och realmadrid suporten..
Barcelona BARCA BLOD
2006-01-23 19:28
Jag var inne på det tidigare, angående bilder från barcelona osv. Det är så att jag har både korta video klipp och bilder från barcelona milan matchen i CL. jag har "redigera" ihop det. En video på lite mer än 5 min. Vill dela med mig till mina barca bröder/systrar, men vet inte hur jag ska ta mig till väga??!!
2006-01-23 19:26
bobbie

Frågar igen, vem pratar du med? Hehe. :)
Arboga bobbie
2006-01-23 19:24
de e espanyol..och den e inte speciellt bra om amn säger så.
2006-01-23 19:22
Rambla

Couldn't agree more :)
Barcelona Kharles
2006-01-23 19:22
Gabriel, hombre jag förstår vad du menar men Paco har faktiskt en poäng här. Själv hatar jag faktiskt Salva Ballesta mer än Guti.
Barcelona La Rambla
2006-01-23 19:16
Denna ständiga diskussion om provokationer i de olika forumen. Gudarna ska veta att det strömmar in en drös genier i tid och otid som man lätt klarar sig utan. Att de knappt har skrivkunskaper när det gäller meningsbyggnad och stavning gör ju inte saken bättre. I ärlighetens namn så ser man ju att flera sk culés även är inne på Reals forum och fjantar sig. Det märkliga är att de ser man nästan aldrig skriva på det här forumet. En tillfällighet?

Kan vi inte fösöka komma överens istället om, både maränger inne på sitt forum och vi på det här forumet, att helt ignorera provokationer? Sen får moderatorerna städa när de får tid, man kan inte begära att de ska sitta här dygnet runt.

Så vi som vill diskutera fotboll och vårt lag kan göra det, och inte dessa ständiga startelvor eller jämförelser om vilken spelare som är bättre än den andret. Sen så behöver inte varken culés eller maränger gå in på respektives fourm och känna sig tvugna att kommentera varendá skitsak som nämns om deras lag. Om det inte passar att läsa sånt som stör en, titta bort eller ge fan i att gå in här. Som Ordem nämnde förut, på det här forumet så skriver vi vad vi känner för om Real. Precis som maränger kan skriva vad de behagar om Barça på sitt forum.

Om alla hjälps åt så kan vi höja nivån på forumet så alla trivs bättre.

Tack för ordet! :-)
2006-01-23 19:16
bobbie

Vem pratar du med ? :)
Real Madrid Fedorov
2006-01-23 19:14
Vad heter den näst största klubben i Barcelona
och hur är rivaliteten dem emellan?
Arboga bobbie
2006-01-23 19:12
Jag kan ju säga att jag e mer barcelona suporter en va du e..
Real Madrid Paco Buyo
2006-01-23 19:01
Jo, jag förstår. Jag förstod efter ditt första svar också.
Tycker det är trist att du inte bara kan skriva att du ser det som en kul grej, och att du inte tror att det kommer att påverka stämningen negativt, punkt.

Och så liksom bortse från det faktum att jag håller på Real och försöka se att jag alls inte var ute efter att provocera.
Pelada
2006-01-23 18:58
Trots att både Real och Valencia också tog tre poäng igår så känns ligan just nu ganska avgjord. Ola Wenström (eller om det var Magnus Hedman) sa att för eller senare måste Barça få en formsvacka. Var dom inte vakna under säsongsinledningen eller? Skulle säga att Barça hade sin svacka just då...
Barcelona Adaminho
Måste säga att det är ganska kul att läsa Real Madrid artikeln, Lunes v.3.
Han verkar på något sätt vara som alla andra Ofotbollskunniga (finns det ordet?:D) real madrid fans. (finns kunniga också). Han tar upp helt onödiga saker som hur kommentatorerna på tv4+ uttalar ord osv. Vad en viss kvinnlig kommentator säger osv. Kanske kvinno hatare? Allt på något litet fult sätt riktat mot oss barcelona supportrar. Men det märkte jag iallafall.
Dom är alltid lika själv goda. Läs får ni se!

"Real Madrid är på gång" obesegrade 2006. 5 vinster på 6 matcher. Ok? grattis

Barca har bara 18 raka vinster och är obesegrade sedan atletico madrid matchen 18 sept 2005.

Tror och vet att det kommer bli mycket mera.
Paco Buyo

Inte för att jag har något emot att du skriver här. Men det här är Barcelonas forum, för Barcelonas supportar, så vi skriver och frågar det vi vill fråga här inne, så länge det inte strider mot reglerna. :)

Det som skiljer oss från alla fjortisar är att vi skriver på ett vuxet och sammanhängande sätt som ingen tar illa upp av eller tycker är dåligt formulerat.
Arboga bobbie
Barcelona fortsätter mot ännu ett ligaguld och de känns riktigt gött..va och kollade på matchen mot alaves e nämligen i barcelona nu..va en ganska dålig match men ett lag som barcelona som kan spela sådär och ändå vinna de e ett beivs på att dom e ett lag som kan vinna precis vad som hellst..hoppas de går bra i championsleaug nu me..hoppas på första champions leaug pokalen..
Barcelona Gabriel
2006-01-23 18:53
Paco Buyo

Vadå svara på frågan istället? Jag svarade. Jag tror inte att det kommer leda till en vettig diskussion men det var inte det som var "målet" från min sida heller, det var mer tänkt som en kul och kanske lite intressant grej att se vem vi alla här inne ogillar mest, precis som jag sa.

Förstår du inte efter detta så kan jag inte hjälpa dig.
Real Madrid Paco Buyo
2006-01-23 18:44
Ämne: Paco Buyo

Excuse....
Vad du hetsade upp dig.
Kan du inte ta och bortse från att tröjan bredvid mitt nick är vit och bara svara på frågan?
Det är ju precis den attityden som gör det svårt att hålla uppe en anständig ton på forumet (ja, det gäller även provocerande snorungar från Real Madrid - självklart!). Hugg inte vilt omkring dig bara för att jag håller på Real Madrid.
Läs istället vad jag har att skriva och svara sedan lugnt och sakligt - eller låt bli, men hetsa inte upp dig så förbannat. Att blanda in annat är bara onödigt.

Vänligen
/Paco Buyo
Annons: