/spanien/barcelona/forum/24915.aspx/spanien/barcelona/forum/24915.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mr B. Arca
2006-01-30 16:25
La Rambla.
Ja, vi får hoppas att gabri får lämna: visst, det är bra för oss med en allroundspelare, men killen får ju knappt spela något.

När jag funderar på nästa säsongs lag har jag faktiskt inte med Gabri i beräkningarna.
West Ham vore helt perfekt för honom om han lämnar Spanien.
Barcelona DeeJay
2006-01-30 16:12
Puyolinho: Att jämföra Afrikanska mästerskapen och EM går ju inte. Kanske om länder som Malta och Albanien är med i EM varje gång, men det är dom inte. Det är en liten kvalitetsskillnad, även topplagen är knappt medelmåttiga europeiska lag.

La Rambla: Eto'o är tidernas yngste VM-spelare, debuterade i VM -98 i Frankrike som 16-åring.

Men man ska kunna föra sitt landslag till VM också om man vill spela där. Henke har lyckats med det, Eto'o lyckades inte. Även om man inte ska ge Eto'o hela ansvaret, det är ju ett landslag med fler spelare.
Barcelona Messi
2006-01-30 16:04
La Rambla

Eto'o var med i VM 1998, och blev om jag inte minns fel den yngste spelaren någonsin att spela ett VM.
Barcelona La Rambla
2006-01-30 15:49
Skulle inte tro att Etóo har gjort 2 VM, det innebär att han var med Frankrike 1998 som 16-åring vilket jag finner föga sannolikt. Sen är det väl inte helt rättvist att jämföra meriter mellan två spelare där den ena ser slutet på sin karriär och den andra är i inledningen av sin. Vi kan väl säga så här, att hade Etóo spelat i sveriges bronslag -94 så hade han öst in mål. Sug på den. :-)~
Barcelona La Rambla
2006-01-30 15:44
Det ser ut som att en transfer för Gabri till engelska West Ham kanske kan bli klar idag. Deras högerback Tomas Repka har ju återvänt hem till Tjeckien. Där skulle han säkert få spela 90 min kontinuerligt.
Barcelona Puyolinho
2006-01-30 15:36
DeeJaay, nu måste du ta o tänka om lite...
Hur gammal va Etoó när han gjorde sina 2 VM-Slutspel.. Och varför tar du inte jämförelsen Afrikanske Mästerskapen och Europeiska Mästerskapen ?
Barcelona DeeJay
2006-01-30 15:28
Eto'o har inte så stora meriter rent internationellt, och det tycker jag väger tyngre än ligaspel. Om man bara går efter gjorda mål osv så skulle man kunna säga att David Villa är en bättre spelare än Zlatan för han gör fler mål, men det stämmer ju inte riktigt. Zlatan gör ju så mycket annat på planen också som Villa inte gör.

Eto'o kan säkert överglänsa Henke innan hans karriär är slut, men just nu leder Henke tycker jag.

Hur många mål har Eto'o gjort i VM? Ett (1). På två VM-turneringar.

Hur många mål har Henke gjort i VM? Fem. På två VM-turneringar.

Återstår att se om Eto'o lyckas föra sitt lag till VM nån gång i framtiden så han kan komma ifatt Henke i den statistiken.

Hur som helst, Henke är en bra ersättare till Eto'o och hade Henke varit tio år yngre så hade han konkurrerat ut Eto'o.
Barcelona Valdés
2006-01-30 14:54
DeeJay; De meriter Du nämner är inte i närheten av Eto´os och då har Eto´o bara inlett sin karriär. Skall bli spännande och få se dennes CV om 10 år.
Barcelona DeeJay
2006-01-30 14:32
Valdés: Jag rankar Guldskon väldigt högt, samt att han sånär på egen hand sköt hem UEFA-cupen till Celtic. Dessutom vann han ju skotska ligan mängder av gånger och skytteligan jag vet inte hur många gånger. Dessutom har han gjort mål i fyra stora mästerskap samt vunnit ett VM-brons.

Det är ganska stora meriter, och jag är säker på att Henke hade rankats som en av världens bästa spelare om han bara lämnat Skottland för en storklubb när han var som bäst.
Barcelona Valdés
2006-01-30 14:10
DeeJay; Eto´o har vid 24 års ålder bla vunnit spanska ligan, spanska cupen, CL och afrikanska mästerskapen. Han har dessutom utsetts till afrikas bästa fotbollspelare 2 år i rad och hela världens tredje bästa spelare föregående år (i år kan han mycket väl stjäla utmärkelsen ifrån Ronaldinho). Eto´o kommer att dominera klubbfotbollen tillsammans med Ronaldinho och Messi i väldigt många år och det är dags att visa honom tillbörlig respekt och hylla honom för den superstjärna han är.

Du måste verkligen ranka skotska ligavinster högt om Du anser att Henke kan matcha Eto´os meriter.
saminos
2006-01-30 14:06
HÖJDPUNKTER FRÅN MATCHEN?!
Barcelona II Barça II
2006-01-30 13:37
Inne eller ute?... Och så har dem en bild när bollen har studsat ut! Komiskt!
Barcelona DeeJay
2006-01-30 13:27
I dagsläget kan man inte jämföra Eto'o och Larsson, Eto'o är bättre. Men sett över hela karriären kan man inte jämföra Larsson och Eto'o, för Larsson är så grymt mycket mer meriterad än vad Eto'o är. Henke har samtidigt varit en av dom bidragande orsakerna till alla sina framgångar, han har inte bara spelat i bra lag osv.
Barcelona Valdés
2006-01-30 12:31
Jag är jätteglad för att Henke är "reserv" i Barcelona eftersom han är duktig och för att han har en otroligt proffessionell inställning. Men att jämföra honom med Eto´o som är världens bästa forward är direkt taskigt mot Henke. Henke var som bäst för en två eller tre år sedan och inte ens då var han i närheten av Eto´os nuvarande klass.

Trots att flera spelare inte är i form fortsätter vi att rada upp segrar i ligan vilket visar hur starkt laget är.

Klart att förra veckans förlust mot Zaragoza gjorde ont. Men cupen är av mindre betydelse i jämförelse med ligan och CL. Gör nederlaget att vi har en backlinje som är mer på ”tå” mot Chelsea - istället för att man kollektivt står på hälarna så var det värt det (även om det gör att vi inte avancerar i cupen). I jämförelse med förra årets bortamatch mot Chelsea formerades backlinjen med ett undantag, Puyol istället för Marques, på exakt samma sätt och de uppträdde också på exakt samma sätt, så varför tar ingen djup??

Med tanke på fjolårssäsongen resultat så behöver vi avancera längre i årets CL samtidigt som vi vinner ligan för att Laporta skall få godkänt. Bara då kan jag acceptera att han inte gjorde något för att förstärka truppen där vi verkligen behövde förstärkningar.

Sylvinho är tillsammans med Messi årets överraskningar. Att en så pass gammal spelare håller världsklass och likadant att en 18-åring redan är världens bästa högerforward är minst sagt imponerande.

Nu är det 23 dagar kvar.
Barcelona II Barça II
2006-01-30 12:25
Är det imorgon Barcelona möter Zaragoza?
Barcelona Kharles
2006-01-30 12:22
Jag tror nog det blir Messi-Larsson-Giuly mot Atletico. Marquez tar steget upp som pivote och Belletti går in som högerback medan Ole spelar i mitten igen. Om inte Rijkaard väljer att spela Iniesta och således utan pivote (Iniesta-Van Bommel-Deco) vilket ju kan vara ett alternativ på hemmaplan mot ett Atletico som säkerligen bara kommer försvara och satsa på kontringar. Ronnie och Edmilson spelar nog i cupen imorgon (?).
Barcelona DeeJay
2006-01-30 12:08
Med Larsson på planen får ju Barca en annan dimension i sitt spel som inte finns när Eto'o är med, nämligen huvudspelet. Eto'o är duktig på att komma till avslut med fötterna, men på dom senaste matcherna har väl Barca haft mer nickar på mål och i stolparna och i mål än man haft under hela säsongen tidigare.

Henke är en grym huvudspelare och betydligt klokare i löpningar m.m än vad Eto'o är, så på så sätt är han nyttig även om Eto'o är bra på mycket annat och gör fler mål.
Barcelona La Rambla
2006-01-30 12:07
Det där är Tottenhams "mål" förra säsongen mot Man U? Vadå bittert att inte få ett sådant mål godkännt. Angående Celtas boll igår så syns det att den var inne. Men att domaren med 100% säkerhet ska se det och ta beslut på någon tiondel går inte att begära. Det jämnar ut sig med Celtas felaktiga på Bernabeau. Men det är alltid lika komiskt hur det förstoras upp när klubbar som Real och Barcelona får domslut emot sig, medans det nästan knappt blir en notis när lag som Celta blir drabbade. Jäklar vad de förtjänade segern igår alltså.

Oberoende media skriver bla så här:

Real Madrid were fortunate to come away from Celta Vigo with a 2-1 win after being out-played for large spells of an entertaining contest.
Barcelona Kharles
2006-01-30 11:56
Var den inne..?
Barcelona Kharles
2006-01-30 11:37
Zizou-Mano

Grattis, du vann priset för den mest efterblivna analysen den här veckan på SF. För det får du en bild i länktipset. Håll till godo.
Barcelona Kharles
2006-01-30 11:32
Hehe, ja det kan man fråga Tenerife och Djukic.
Real Madrid R. Carlos
2006-01-30 11:28
Skrattar bäst som skrattar sist....

hehehe....
Barcelona asfaltsbarn
2006-01-30 11:14
Delazon
Jag hoppas också att både messi och larsson får vara på plan samtidigt under en hel match. Det skulle ju kunna bli verklighet nu ifall ronaldinho blir avstängd. Annars verkar det bli tufft eftersom Giuly spelat bra sista tiden och rijkaard verkar föredra honom framför Messi just nu. En avstängd ronnie skulle som sagt kunna öppna för både messi och giuly samtidigt.
Barcelona Delazon
2006-01-30 10:59
Tror ni Larsson får starta i nästa match efter Messis dunder-inhopp?

OM nu inte Ronnie är avstängd för då kommer vi få se en intressant uppställning med BÅDE Messi och Larsson men om inte Ronnie är avstängd, vad tror ni? Har Messi övertygat vår Holländska tränare?
Barcelona Lucho
2006-01-30 10:49
Jonttee: "Visa här inne snackar om Larsson som om han vore bland världens top tio spelare."

Det är väl ingen som påstått att Larsson är topp tio. Det är väl snarare så att "vissa" påstår att Henke är en totalt värdelös spelare medan dom flesta har en betydligt mer nykter syn på det hela. Han är inte någon stjärna men har ändå gjort sju mål i ligan och cuperna och som reserv är det ett helt okej resultat.
Barcelona Messi = Kung
2006-01-30 09:37
Ronnie har inte spelat så sen Eto'o stack till de Afrikanska mästerskapen.
Barcelona Tompa
2006-01-30 09:32
Ronaldinho dålig igår? Nä, kom igen nu. Möjligtvis en svsg insats mot vad han kan när han är som allra bäst, ändå stod han för en mästerlig framspelning till Messi + en del annat. Att man kallar Ronaldinho för "dålig" för insatsen igår visar i så fall endast hur fruktansvärt bra han är.

I övrigt, gött med 14-e raka i ligan efter bakslaget i Copa Del Rey.
Barcelona Jontteee
2006-01-30 08:46
Visa här inne snackar om Larsson som om han vore bland världens top tio spelare.
OK det är skit bra av honom att inte klaga för att han inte får spela, men är inte killen 34!!!
Maxi Lopez hur gammal e han 22,23år? behöver tid för att utvecklas men han stannar ändå i Barca för att vara Backup spelare till en backup spelare, när maxi får spela i cupen lr i sånna "skit matcher" gör han alltid bra ifrån sig.
Att Larsson ska skapa mycket utrymme för andra med sina löpningar har jag bara sett EN GÅNG denna sesong och det var mot Werde Breme, när Grabi fick göra sitt första mål, annars springer Larrson bara som vikken andra anfallare som helst..
Maxi borde så spela mot AM han skulle säkert sätta dit en lr två mål...
Barcelona Tiago
2006-01-30 08:38
e ronnie avstängd mot atletico??
Barcelona JohnnyK_
2006-01-30 08:34
Messi, 2 mål, det säger ju allt, han är världens största talang. Han är på god väg att bli den nya Maradona =)
Annons: