/spanien/barcelona/forum/24912.aspx/spanien/barcelona/forum/24912.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ordem e Progresso
2006-01-31 17:52
Funderar också på hur Rijkaard tänker.

Jag menar, nar ska Maxi få sin chans från start? Vilket bättre läge finns det, Eto'o är borta, en match i en cup som vi knappt satsar på.

Bättre att låta Maxi starta och låta Henke starta i ligan i helgen! Kom igen nu Rijkaard!
Barcelona el Flaco
2006-01-31 17:49
Ämne: el flaco

jag inse....
Jag håller med dig gällande att robinho fått det tuffare eftersom Real hade det jobbigt i början av säsongen. Men, Messi hade det också jobbigt då förbundet inte lät honom få spela (fortfarande obegripligt). Men efter denna säsongen får vi facit över hur det gått för de båda talangerna och kan göra en bättre bedömning. Det är nog rättvisst mot både messi och robinho :)
Barcelona Kapten11
2006-01-31 17:15
AlexC//

Tanken har slagit mig med, Deco är nog den spelaren i Barca som offensivt är mest lik Ronnie, så sett är det ju ett naturligt val. Frågan är hur mycket vi tappar på mitten i så fall. Tycker dock inte att det låter så illa med VB, Iniesta och Marquez, även om dom måste sätta bättre press på moståndarna.

Helt klart är att Messi bör starta matchen efter starka insatser den senaste tiden.
Barcelona pablo escobar
2006-01-31 16:48
el flaco

jag inser vad du menar och jag skulle inte heller vilja byta robinho mot messi om det var aktuellt men vad jag ville säga var att det inte går att avgöra vilken av dessa jättetalanger som är bäst efter att de bara spelat en halv säsong i ligan. i madrid har det varit fullt kaos medan barcelona fungerat perfekt hela säsongen förutom de första veckorna och jag har fått uppfattningen av att många på forumet ser robinho som en flopp eller misslyckad värvning även om inte du gör det.
Barcelona el Flaco
2006-01-31 16:26
La Rambla//

Hehehe, jag blev också lite förvånad eftersom jag trodde att de skulle göra just det. Och precis som du säger så hade det inte förvånat mig ett dugg :D

pablo_escobar//

Tro mig, jag har inte avfärdat robinho och jag tror definitvit att han kommer bli en storstjärna nån dag. Men än så länge har han "bara" presterat mot mindre bra lag och i el clasico så vek han sig ner totalt. Så idagslägret är Messi bättre plus att du måste inse skillnaden. Real köpte robinho för stora pengar medan vi uppfostrade messi. Vi har utan tvekan en av de bästa canteras i hela europa. Han är "vår" son och jag kan inte tänka mig en Barcelona utan honom i framtiden.
Barcelona BarçaMan
2006-01-31 16:15
efter att henke missasde 4 stycken gnaska bra lägen i senaste matchen tycker man ju att Maxi borde få spela, henke är ju nu 34 år gammal och maxi är 21, så nu är ju bästa chansen att göra maxi till en riktigt bra fotbollsspelare
Barcelona pablo escobar
2006-01-31 15:51
la rambla

skönt att gabri stannar tycker jag. han är den perfekta utfyllnadsspelaren. håller även med om att det är mycket konstigt att rijkaard inte utnyttjar alla spelare när det är så många matcher, vad har han emot maxi egentligen?

el flaco

messi har varit bättre denna säsong men jag tycker inte att det går att avfärda robinho ännu (som ju många i detta forum verkar göra). Robinho är också en jättetalang och enligt mig har hans utveckling varit mycket lik ronaldinhos så jag tror mycket väl att han kan vara med i kampen om guldbollen och liknande priser, om några säsonger.
Barcelona La Rambla
2006-01-31 15:29
Varken Maxi eller Gabri uttagna till truppen mot Zaragaoza i morgon. Hm, vad sysslar egentligen Rijkaard med? Om nu Gabri valde att stanna kanske han räknar med lite speltid. Om inte Maxi ens får spela i cupen när får han då spela?

el Flaco:

Konstigt att inte Marca har manipulerat röstsiffrorna, det hade ju inte förvånat mig i alla fall. :-)~
Barcelona el Flaco
2006-01-31 15:24
Läste i madrid-tidningen Marca att de hade en frågeställning om vilken spelare som är bättre, Robinho eller Messi. Gissa hur det slutade? Messi har fått mer än 63% av rösterna och det är mer än 30 000 pers som röstat än så länge. Folket har talat!
Barcelona La Rambla
2006-01-31 15:24
Gabri stannar minst säsongen ut! Har tydligen ändrat sig angående West Ham. Kanske blir nog så viktigt för oss med tanke på alla skador som dykt upp.
Barcelona La Rambla
2006-01-31 13:41
Patrik:

Jag kan ju inte annat än att hålla med dig, det är så man måste resonera. Även om det blir till priset av att vi åker ut CL. Det härdar och stärker åtminstone Iniesta att få förtroendet. Men sen Motta blev skadad och Xavi sen tidigare, hyser jag tvivel inför drabbningen mot Chelsea. van Bommel har ju heller inte direkt imponerat, vi får hoppas att han spelar upp sig. Det finns ju lite tid kvar. :)
Barcelona Puyolinho
2006-01-31 13:11
Född: 1987-06-24
Position: Off. mittfältare/anfallare
Moderklubb: FC Barcelona
Nationalitet: Argentinare
Andra nationaliteter: Spanjor
Smeknamn: -
Längd: 169 cm
Vikt: 67 kg
Debut i Barcelona : 2004-10-17

Styrkor
18-årig supertalang som snabbt har avancerat upp till A-laget. Har en makalös teknik. Mycket målfarlig. Jämförs, som många andra lovande argentinare, med Maradona. Håller helst till i en offensiv position till vänster.

Svagheter
Bara 169 cm lång och har givetvis svårt att mäta sig med andra i nickdueller. Måste ta mer ansvar i defensiven och förbättra högerfoten enligt Barça B-tränaren Pere Gratacós.

Någon som kan Översätta detta till Spanska
?
Barcelona Patrik
2006-01-31 13:01
La Rambla

Jag är inte lika säker på att vi inte handlade rätt. Med tanke på vilka signaler det hade givit spelare som t.ex. Iniesta. En sån spelare kan inte hållas utanför laget, utan att han tröttnar och sedan lämnar. Det vore en katastrof.
Barcelona AlexC
2006-01-31 12:55
Angående matchen på söndag så oroar Ronnies frånvaro mig mest. Även om han inte visat toppform senaste matcherna (men ändå varit bättre än vad folk här inne försöker få det att låta) är han otroligt viktig i uppspelsfasen. Jag hoppas att Messi, om han nu ersätter Ronnie, klarar att axla rollen där man ständigt för möta stundtals taskiga uppspel och med motståndare ständigt hackande i ryggen. Någonstans i magen har jag en känsla att Riijkard skickar upp Deco på Ronnies plats och spelar med VB & Iniesta framför Marquez (?). Hoppas dock att Messi får chansen och att han klarar att leda offensiven nu när "storebror" är avstängd.

Ta chansen Messi!
Spinbad
2006-01-31 11:52
Jag tycker det är tråkigt att Rijkaard inte testar Gabri som högerback oftare. Alltid gillat Gabri och tror faktiskt han skulle kunna konkurrera ut Belletii och Oleguer om han fick en ärlig chans att spela in sig som högerback.
Barcelona Kharles
2006-01-31 11:34
I det här fallet talar vi om en sann barcelonista. Hade han haft tur med skadorna så skulle Gabri varit ett namn för landslaget igen..
Barcelona La Rambla
2006-01-31 11:32
Det står bla här.

Med facit i hand, så undrar man ju nu om det inte hade varit bäst att fixa in en ersättare när Xavi blev skadad. Denna helgs möte mot Atlético ser ju ut att bli en lagom svår drabbning. De är skadefria, verkar ha fått igång spelet. Vi saknar Etóo, Edmilson och Ronaldhino. Detta blir tufft.
Barcelona asfaltsbarn
2006-01-31 11:21
Kharles
Det är säkert roligare att få spela i startelvan i ett mindre bra lag än att få göra inhopp lite då och då. Även ifall lönen är mindre så lär det vara tillräckligt för att leva bra.
Barcelona Kharles
2006-01-31 11:19
Varför skicka iväg Gabri, en egen produkt på lån för att varken ha nytta för honom som avbytare och inte heller få någon ersättning? Att vara avbytare i dett a Barcelona är ändå mer prestigefullt än att vara en startspelare i West Ham eller Boro..

AS är roliga skojare, ingen tidning man tar på allvar.
Barcelona asfaltsbarn
2006-01-31 11:18
la rambla, vilken tidning kollar du i?
Barcelona La Rambla
2006-01-31 11:16
Hm, verkar som om förhandlingarna har strandat sen igår kväll enligt brittisk press. Så mycket för att Barcelona ville hjälpa Gabri. :/
Barcelona La Rambla
2006-01-31 11:02
Kharles:

Verkar som om han flög till London igår för en obligatorisk läkarundersökning idag. Troligtvis blir det på lån resten av säsongen för att sen eventuellt bli ett 3-års avtal med West Ham.

AS är då en pinsam tidning. Samtidigt som de fantiserar om värvningar som Zlatan, Xabi Alonso mm, så säljer de ut Deco till Man U. Varför skulle Deco byta ner sig så? Nåja, skulle han gå så köp in Xabi Alonso på studs. Så har vi vårt mittfält säkrat. :-)
Barcelona Kharles
2006-01-31 10:58
Ska Gabri verkligen lämna idag? Trodde han bara skrev pre-contract och sen skulle lämna till nästa säsong. Eller har jag missat något?
Barcelona asfaltsbarn
2006-01-31 10:43

Nemo:
Ett tänkbart scenario som jag hoppas på är att Messi-Larsson-Giuly formar ett snabbt och rörligt anfall. Inte världens längsta forwards men med speed på kanterna och en nickstark kortis i mitten :D
Barcelona Valdés
2006-01-31 10:11
AlexC; nej, det gör väl inte det ( vilket bara bekräftar min feberyrsel igår, först Feyenoord och sedan Ghana, pinsamt.....:-) ).

Schubert; angående Aurelio hade jag också gärna sett honom i Barcelona. Txiki var dock inte lika övertygad då han för ett par veckor sedan fick en direkt fråga av EMD, men förhoppningsvis "mörkar" han bara. Getafes Pernia har också imponerat och skulle vara ett intressant nyförvärv till sommaren, även om han inte erbjuder lika många alternativ som Aurelio.

I Sylvinho har vi dock en riktigt bra vänsterback och jag hoppas att Rijkaard ger honom ordentliga chanser att få fortsätta visa det - i ex dubbelmötena med Chelsea.
Barcelona Nemo
2006-01-31 10:06
Varför ihelvete får inte Iniesta spela nu när Xavi är skadad? Av alla mittfältare vi har, så är Iniesta mest lik Xavi. Bommel är för lik Deco, men Deco är bättre än Bommel. Edmilson som pivote är det bästa som hänt oss iår... (Edmilson är också avstängd mot Atl. Madrid.)

Deco - Marquez - Iniesta vill jag se mot Atl. Madrid.

Nu när Ronaldinho är avstängd så undrar jag hur vi ska formatera anfallet. Får inte Messí spela från start blir jag arg, men glad blir jag om han får komma in i 70:e minuten och stänka in 2 mål :-)
Barcelona kung_ronaldinho
2006-01-31 08:20
så bra messi var i helgen
Barcelona Schubert
2006-01-31 01:13
Med Xavi borta håller jag med dem som säger att det är fel att sälja/låna ut Gabri om det inte kommer nån samtidigt. Det blir lite tunt med CL och allt. Kommer Aurelio så kan han däremot gå. Skulle bli glad om Aurelio kom, han har varit bra när jag sett honom och han är säkert inte dyr givet att han kan gå som Bosman i sommar. Silvinho är inte dålig men jag tror att Aurelio är bättre och dessutom är han flera år yngre.
Barcelona AlexC
2006-01-31 00:26
Valdés

Det krävs väl inget större intresse för att känna till vilket land spelaren i sommarens mest utdragna transfer kom från :-) .
Barcelona Valdés
2006-01-30 22:24
Alex C och LME; tack, jag skulle skriva.....Elfenbenskusten och Ghana har kompletta lag med individuella stjärnor som Drogba och Essien..... Kul och veta att det finns de som är intresserade av fler landslag än enbart de europeiska.
Annons: