/spanien/barcelona/forum/24907.aspx/spanien/barcelona/forum/24907.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Valdés
2006-01-30 12:31
Jag är jätteglad för att Henke är "reserv" i Barcelona eftersom han är duktig och för att han har en otroligt proffessionell inställning. Men att jämföra honom med Eto´o som är världens bästa forward är direkt taskigt mot Henke. Henke var som bäst för en två eller tre år sedan och inte ens då var han i närheten av Eto´os nuvarande klass.

Trots att flera spelare inte är i form fortsätter vi att rada upp segrar i ligan vilket visar hur starkt laget är.

Klart att förra veckans förlust mot Zaragoza gjorde ont. Men cupen är av mindre betydelse i jämförelse med ligan och CL. Gör nederlaget att vi har en backlinje som är mer på ”tå” mot Chelsea - istället för att man kollektivt står på hälarna så var det värt det (även om det gör att vi inte avancerar i cupen). I jämförelse med förra årets bortamatch mot Chelsea formerades backlinjen med ett undantag, Puyol istället för Marques, på exakt samma sätt och de uppträdde också på exakt samma sätt, så varför tar ingen djup??

Med tanke på fjolårssäsongen resultat så behöver vi avancera längre i årets CL samtidigt som vi vinner ligan för att Laporta skall få godkänt. Bara då kan jag acceptera att han inte gjorde något för att förstärka truppen där vi verkligen behövde förstärkningar.

Sylvinho är tillsammans med Messi årets överraskningar. Att en så pass gammal spelare håller världsklass och likadant att en 18-åring redan är världens bästa högerforward är minst sagt imponerande.

Nu är det 23 dagar kvar.
Barcelona II Barça II
2006-01-30 12:25
Är det imorgon Barcelona möter Zaragoza?
Barcelona Kharles
2006-01-30 12:22
Jag tror nog det blir Messi-Larsson-Giuly mot Atletico. Marquez tar steget upp som pivote och Belletti går in som högerback medan Ole spelar i mitten igen. Om inte Rijkaard väljer att spela Iniesta och således utan pivote (Iniesta-Van Bommel-Deco) vilket ju kan vara ett alternativ på hemmaplan mot ett Atletico som säkerligen bara kommer försvara och satsa på kontringar. Ronnie och Edmilson spelar nog i cupen imorgon (?).
Barcelona DeeJay
2006-01-30 12:08
Med Larsson på planen får ju Barca en annan dimension i sitt spel som inte finns när Eto'o är med, nämligen huvudspelet. Eto'o är duktig på att komma till avslut med fötterna, men på dom senaste matcherna har väl Barca haft mer nickar på mål och i stolparna och i mål än man haft under hela säsongen tidigare.

Henke är en grym huvudspelare och betydligt klokare i löpningar m.m än vad Eto'o är, så på så sätt är han nyttig även om Eto'o är bra på mycket annat och gör fler mål.
Barcelona La Rambla
2006-01-30 12:07
Det där är Tottenhams "mål" förra säsongen mot Man U? Vadå bittert att inte få ett sådant mål godkännt. Angående Celtas boll igår så syns det att den var inne. Men att domaren med 100% säkerhet ska se det och ta beslut på någon tiondel går inte att begära. Det jämnar ut sig med Celtas felaktiga på Bernabeau. Men det är alltid lika komiskt hur det förstoras upp när klubbar som Real och Barcelona får domslut emot sig, medans det nästan knappt blir en notis när lag som Celta blir drabbade. Jäklar vad de förtjänade segern igår alltså.

Oberoende media skriver bla så här:

Real Madrid were fortunate to come away from Celta Vigo with a 2-1 win after being out-played for large spells of an entertaining contest.
Barcelona Kharles
2006-01-30 11:56
Var den inne..?
Barcelona Kharles
2006-01-30 11:37
Zizou-Mano

Grattis, du vann priset för den mest efterblivna analysen den här veckan på SF. För det får du en bild i länktipset. Håll till godo.
Barcelona Kharles
2006-01-30 11:32
Hehe, ja det kan man fråga Tenerife och Djukic.
Real Madrid R. Carlos
2006-01-30 11:28
Skrattar bäst som skrattar sist....

hehehe....
Barcelona asfaltsbarn
2006-01-30 11:14
Delazon
Jag hoppas också att både messi och larsson får vara på plan samtidigt under en hel match. Det skulle ju kunna bli verklighet nu ifall ronaldinho blir avstängd. Annars verkar det bli tufft eftersom Giuly spelat bra sista tiden och rijkaard verkar föredra honom framför Messi just nu. En avstängd ronnie skulle som sagt kunna öppna för både messi och giuly samtidigt.
Barcelona Delazon
2006-01-30 10:59
Tror ni Larsson får starta i nästa match efter Messis dunder-inhopp?

OM nu inte Ronnie är avstängd för då kommer vi få se en intressant uppställning med BÅDE Messi och Larsson men om inte Ronnie är avstängd, vad tror ni? Har Messi övertygat vår Holländska tränare?
Barcelona Lucho
2006-01-30 10:49
Jonttee: "Visa här inne snackar om Larsson som om han vore bland världens top tio spelare."

Det är väl ingen som påstått att Larsson är topp tio. Det är väl snarare så att "vissa" påstår att Henke är en totalt värdelös spelare medan dom flesta har en betydligt mer nykter syn på det hela. Han är inte någon stjärna men har ändå gjort sju mål i ligan och cuperna och som reserv är det ett helt okej resultat.
Barcelona Messi = Kung
2006-01-30 09:37
Ronnie har inte spelat så sen Eto'o stack till de Afrikanska mästerskapen.
Barcelona Tompa
2006-01-30 09:32
Ronaldinho dålig igår? Nä, kom igen nu. Möjligtvis en svsg insats mot vad han kan när han är som allra bäst, ändå stod han för en mästerlig framspelning till Messi + en del annat. Att man kallar Ronaldinho för "dålig" för insatsen igår visar i så fall endast hur fruktansvärt bra han är.

I övrigt, gött med 14-e raka i ligan efter bakslaget i Copa Del Rey.
Barcelona Jontteee
2006-01-30 08:46
Visa här inne snackar om Larsson som om han vore bland världens top tio spelare.
OK det är skit bra av honom att inte klaga för att han inte får spela, men är inte killen 34!!!
Maxi Lopez hur gammal e han 22,23år? behöver tid för att utvecklas men han stannar ändå i Barca för att vara Backup spelare till en backup spelare, när maxi får spela i cupen lr i sånna "skit matcher" gör han alltid bra ifrån sig.
Att Larsson ska skapa mycket utrymme för andra med sina löpningar har jag bara sett EN GÅNG denna sesong och det var mot Werde Breme, när Grabi fick göra sitt första mål, annars springer Larrson bara som vikken andra anfallare som helst..
Maxi borde så spela mot AM han skulle säkert sätta dit en lr två mål...
Barcelona Tiago
2006-01-30 08:38
e ronnie avstängd mot atletico??
Barcelona JohnnyK_
2006-01-30 08:34
Messi, 2 mål, det säger ju allt, han är världens största talang. Han är på god väg att bli den nya Maradona =)
Barcelona La Rambla
2006-01-30 08:24
Zizou-Mano:

Din lilla tönt! Vad har du här inne att göra och hota folk? Hade du haft en tiondels kunskap om fotboll och framför allt om spansk fotboll som Kharles kunde du varit glad. Troligtvis är du en kaxig tonåring som sitter här och bröstar upp dig framför datorn och tror att någon tar dig på allvar. Det är så jävla patetiskt att inne på Reals forum läsa att barcafans bara gnäller hela tiden. När det istället är precis tvärtom, under hela hösten har ni lipat över än det ena eller det andra. Ett tips, gå runt och fråga på andra lags forum, tex engelska eller italienska lag, så ska du se vilket forum de anser vara mest pinsamt och patetiskt. Så snälla, lägg ner hyckleriet och stanna på ditt forum.

Sorry red,
men var bara tvungen. Så trött på dessa sk genier som tror sig vara något.
Barcelona Gabriel
2006-01-30 01:44
Zizou-Mano

Liten grabb?

Ska komma från någon som inte ens vet hur man stavar till "diskussion"!
Real Madrid Zizou-Mano
2006-01-30 01:34
Ämne: Zizou-Mano

Håll ....
Haha hårda ord från en liten grabb!
Barcelona Gabriel
2006-01-30 01:14
Zizou-Mano

Håll käften du din nisse och stick härifrån, vi pallar inte med dig här heller. Vill du Kharles nått så kan du skicka pm!
Real Madrid Zizou-Mano
2006-01-30 01:00
Hörru Kharles, ge fan i att skriva bullshit i vårt forum! Vill du föra en disskution om matchen så gör det med en bra fråga, inte en provocerande en. Lek för fan inte dum nu och fråga vad en provocerande fråga är! Jag har märkt att du förolämpat oss otaligt många gånger och nu får det för fan vara nog. Jag har nog med material från dig som kan ge dig en avstängning. Var nu snäll och låt bli att ens skriva, vi pallar inte med dig. Så håll käften, tack.
Barcelona Saforcada
2006-01-30 00:45
Man kan inte jämnföra Dinho med många andra spelare därför att motståndarna gör inte det. Är Dinho på väg att få bollen får han en man hårt i ryggen och en som täcker upp... Det är inte många spelare i världens som uppvaktas så hårt som Ronaldinho. Uppvaktningen han får är också viktig för laget, uppvaktningen kan jämnföras med Henkes viktiga löpningar!
Barcelona Schubert
2006-01-29 23:57
Ämne: Synd att Ronaldinho ....
Jag följde inte Maradonas karriär men har för mig att många klagade på honom just för att han var ojämn.

Nu tycker jag inte att Dinho är så ojämn; som sagt stod han för en ass idag t ex och det kunde blivit fler om Larsson förvaltat sin chans.
Barcelona Schubert
2006-01-29 23:55
Ronaldinho går inte att jämföra med övriga spelare i Barca, eller övriga spelare i världen för den delen. Han är helt överlägsen.

Jag fattar inte att folk snackar om att han skulle varit dålig ikväll. OK dålig för att vara honom kanske men han slog en fantastisk genomskärare till Henke som det bara skulle vara mål på, en ännu bättre passning till Messi som det blev mål på. Bara det är värt ett bra betyg. Sen gjorde han en hel del andra bra saker.

Man måste behålla lite perspektiv. Sen är det klart att han gjort bättre matcher.

Dumt av honom att dra på sig ett (korrekt) kort. Om han nu är avstängd mot svåra AM blir det en svår nåt. Den naturliga uppställningen är väl Giuly-Larsson-Messi.

Sen håller jag med dom som säger att Iniesta bör få komma in på v Bommels plats. Holländaren är väl kantig för tillfället.
Barcelona Gabriel
2006-01-29 23:54
Chancho

Det är humaniskt omöjligt att vara så dominant i varje match som Ronaldinho är när han är som bäst. Alla spelare får en tillfällig downperiod då och då för att sedan komma tillbaka så starkt som Dinho gjorde när han gjorde hattrick emot Udinese.

Trots att Ronaldinho ibland spelar lite oengagerat i vissa matcher så står han ändå för avgörande sekvenser i matcherna för oss. Det säger en del om hans storhet.
Barcelona Suñol_
2006-01-29 23:46
Är det någon annan än jag som är trött på Per Zanders blogg, helt värdelösa fakta och det senaste
om någon brittisk reporter som fick sparken från real madrid tv är ju minst sagt förkastlig...
Barcelona Chancho
2006-01-29 23:44
Synd att Ronaldinho inte kan ta varje match på allvar. Jag undrar, ni som var levande på Maradona o Peles tid eller är extra upplysta om deras spelarkarriär: Var dom också rent ut sagt dåliga i vissa matcher eller var dom demoner som spelade som kungar varje match? Ronaldinho har varit i dålig form i nu 4 matcher. Så stor svacka ska han bara inte ha. Jag vet att han säkert är bättre än många andra spelare i dessa matcher men kraven jag har på honom är mycket högre!
Barcelona #7 Larsson
2006-01-29 23:44
Stämmer det som någonjava:checkCompulsory();
java:checkCompulsory(); här tidigare skrev att Ronaldinho missar nästa veckas ligamatch?
Hur många gula kort krävs för avstängning?
Barcelona Gabriel
2006-01-29 23:43
Att Deco filmar är inget nytt, han kommer inte sluta heller så det vore smart om vi kunde slippa kommentera det varje match han gör det - det räcker med utomstående fans som gör det. Det är tråkigt, men inget att göra åt. Det enda jag bryr mig om är att han hjälper oss att vinna och gör oss till ett bättre lag.
Annons: