/spanien/barcelona/forum/24903.aspx/spanien/barcelona/forum/24903.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Haffe
2006-01-31 22:57
Det som jag uppskattar med Messi är inte bara allt som ni har sagt, utan att han aldrig lägger sig, han filmar aldrig. Det är väldigt kul att se att det finns en sån spelare som spelar tills han blir avkapad. Deco mfl skulle kunna lära sig av honom faktiskt! Att Messi är 18år finns inte på världskartan jag hade trott att han hade vart runt 21-22 ifall jag inte hade vetat om hans ålder, fortsätter han såhär så kan han gå hur långt som helst, enda som hindrar honom är han själv(Om han börjar få dåligt självförtroende osv) Och om han skulle bli mycket skadedrabbad! Men vi får hoppas att det inte händer!
Barcelona JohnnyK_
2006-01-31 22:53
Inget nytt på transferfronten, tror ni Henry kommer till sommaren?
/ J
Barcelona Davidsito
2006-01-31 22:47
Håller med dig kharles.
Messí har redan bevisat att han klarar av att spela i La liga inget snack om saken! Det skrämmande är ju att han inte ens behöver utvecklas mer för att ta en plats i barca... Tänk vilken spelare vi då kommer ha om 3-4 år!

Sen tycker jag allt snack om att man ska spela Maxi för att han (hon?) är ung är skräp. Bästa spelare ska ställas på plan oavsett ålder.
Henke är bättre än Maxí därför föredrar Rijkaard honom, så enkelt är det!
Tror inte det finns nån Manager i hela världen som föredrar ålder framför klass...

Jävligt bra krönika Patrik kort och konsivt precis så som vi vill ha det=)!
Barcelona Kharles
2006-01-31 22:30
Förresten, Messi är faktiskt sedd som mycket mer lik Cruyff i spelstil än Maradona, även om jag tycker att han är en mix av de båda.
Barcelona Kharles
2006-01-31 22:28
pablo escobar

När det gäller Messi har du fel. Han är verkligen inte lik aimar, saviola och d'alessandro osv.. Han är mycket bättre. Ja, bättre än Robinho med. Speciellt med tanke på att han är mycket yngre.

Jag har aldrig sett en så bra fotbollsspelare som är 18 år. Varje gång han går ut på planen får man intrycket att han är en ärrad veteran. Han spelar med så mycket mognad och intelligens att han redan idag kan räknas som en världsspelare. Han gjorde ett mål som beskrev hans storhet vad gäller snabbhet, kylighet, teknik och intelligens. Det var ju knappt något utrymme mellan Messi, målvakten, backen och bollen. Det första man märker med honom är hans snabbhet och det sätt han limmar bollen vid sina fötter i rusherna, men det stora är ändå att han ofta, för ofta för en 18-åring tar rätt beslut. Hans argentinska blod för honom ofta att bara vilja utmana ett helt lag men även då, hittar han den rätta ytan eller dribblingen och till slut måste motståndaren sparka ner honom eller se på när han flyter förbi. Redaktionen borde ändra i hans profil under "plantilla". Där borde det stå att hans enda svaghet är högerfoten. Och möjligtvis storleken/huvudspelet, om det nu är en svaghet i ett lag som rullar bollen på marken.
Barcelona Kharles
2006-01-31 22:12
Håller med, klockren krönika Patrik! :D
Barcelona pablo escobar
2006-01-31 22:03
personligen måste jag motvilligt erkänna att jag har lite lättare att tänka mig robinho som en framtida guldbollvinnare än messi. men jag har nästan alltid haft fel om sådant förut.

Jag tror att min lilla skepsis mot messi mest beror på att alla argentinska supertalanger (förutom riquelme) sen maradona misslyckats med att, fullt ut, leva upp till de höga förväntningarna som alla haft på dem.
om jag inte minns fel har väl bla aimar, cambiasso och saviola utsetts till antingen världens bäste ungdoms- eller juniorspelare, och även om åtminstone de två förstnämnda är världsklasspelare har de ju aldrig riktigt varit i närheten av de bästa brassarna. förra generationens argentinare (tex redondo och ortega) råkade ut för ungefär samma sak.

jag hoppas förstås att messi överbevisar mig och lyckas bli den förste som på allvar kan kallas den nye maradona och därmed slipper stå i skuggan av brassarna.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-01-31 21:43
Kharles

Ja, han ville ju hellre gå till oss än Real Mierdad så. Ingen omöjlighet i framtiden ;)

Patrik

Bra skriven krönika, Visca Guti... eller kanske inte.
Barcelona Kharles
2006-01-31 21:12
Hafaia

Kom du på den nyss? Du borde få nobelpriset i usel humor.

pablo

Håller med, Robinho är en grym spelare, de som säger att han är värdelös kan inte fotboll. Han kommer bli bättre, och då hoppas jag att han kan ta steget och bli det 5:e brasilianska R:et i Barcelona som blir bäst i världen.. :D
Barcelona Nemo
2006-01-31 20:50
Jag tycker också det är fel av Rijkaard. Men nu ska vi inte glömma att Rijkaard har god hand om spelare. Hur många här stod inte och skrek efter att Messí skulle få mer speltid än 5 minuter? - Jag erkänner, jag var en av dem!
Barcelona Hafaia
2006-01-31 20:40
Varför får inte ICA Maxi spela något? Därför att ICA Maxi är rutten.
Barcelona Marcos
2006-01-31 20:36
Helt otroligt att inte Maxi är utagen till matchen imorrn! Han kan på egen hand komma in och ändra en hel match som han gjorde i Chelseamatchen. Vi kommer aldrig att glömma hans insats i denna match. Han visar också att han har hjärta för klubben, kämpar och krigar och envisas om att stanna öven om han inte ens blir utagen. Han borde ha fått chansen från start imorrn.

Maxi är stor!
Barcelona Rambo~
2006-01-31 19:45
Ämne: Håller med om att Ma....
herregud jag vet inte hur många gånger ni ska nämna chelski matchen,,..visst han gjorde ett bra jobb men bli inte som real fan o börja leva på meriter-..

sj tycker jag att det är vä lidgt konstigt att han inte ens är med i cupen!!!!! jag börjar personligen tro att rijkard har någonting emot maxi någonting grovT!!!
Barcelona II Barça II
2006-01-31 18:41
Håller med om att Maxi borde få starta matchen mot Zaragoza. Har Rijkaard glömt vad Maxi gjorde mot Chelski?
Barcelona Jontteee
2006-01-31 18:35
Saken med Messi o Robinho är att båda är väldig stora talanger, Messi kanske är lite lite lite större talangen.
Messi kan spela lungt eftersom han är en egentalang o kraven är inte så höga
Robinho har blivit köpt för 260 mille nåt sånt klart att man då måste prestera varje matche..
Real Madrid Mr Salgado
2006-01-31 18:19
Jag fattar inte ens varför maxi vill spela i barcelona, han sitter ju bara på bänken hur ska han utvecklas
Barcelona Messi = Kung
2006-01-31 17:58
Konstigt..
Barcelona Ordem e Progresso
2006-01-31 17:52
Funderar också på hur Rijkaard tänker.

Jag menar, nar ska Maxi få sin chans från start? Vilket bättre läge finns det, Eto'o är borta, en match i en cup som vi knappt satsar på.

Bättre att låta Maxi starta och låta Henke starta i ligan i helgen! Kom igen nu Rijkaard!
Barcelona el Flaco
2006-01-31 17:49
Ämne: el flaco

jag inse....
Jag håller med dig gällande att robinho fått det tuffare eftersom Real hade det jobbigt i början av säsongen. Men, Messi hade det också jobbigt då förbundet inte lät honom få spela (fortfarande obegripligt). Men efter denna säsongen får vi facit över hur det gått för de båda talangerna och kan göra en bättre bedömning. Det är nog rättvisst mot både messi och robinho :)
Barcelona Kapten11
2006-01-31 17:15
AlexC//

Tanken har slagit mig med, Deco är nog den spelaren i Barca som offensivt är mest lik Ronnie, så sett är det ju ett naturligt val. Frågan är hur mycket vi tappar på mitten i så fall. Tycker dock inte att det låter så illa med VB, Iniesta och Marquez, även om dom måste sätta bättre press på moståndarna.

Helt klart är att Messi bör starta matchen efter starka insatser den senaste tiden.
Barcelona pablo escobar
2006-01-31 16:48
el flaco

jag inser vad du menar och jag skulle inte heller vilja byta robinho mot messi om det var aktuellt men vad jag ville säga var att det inte går att avgöra vilken av dessa jättetalanger som är bäst efter att de bara spelat en halv säsong i ligan. i madrid har det varit fullt kaos medan barcelona fungerat perfekt hela säsongen förutom de första veckorna och jag har fått uppfattningen av att många på forumet ser robinho som en flopp eller misslyckad värvning även om inte du gör det.
Barcelona el Flaco
2006-01-31 16:26
La Rambla//

Hehehe, jag blev också lite förvånad eftersom jag trodde att de skulle göra just det. Och precis som du säger så hade det inte förvånat mig ett dugg :D

pablo_escobar//

Tro mig, jag har inte avfärdat robinho och jag tror definitvit att han kommer bli en storstjärna nån dag. Men än så länge har han "bara" presterat mot mindre bra lag och i el clasico så vek han sig ner totalt. Så idagslägret är Messi bättre plus att du måste inse skillnaden. Real köpte robinho för stora pengar medan vi uppfostrade messi. Vi har utan tvekan en av de bästa canteras i hela europa. Han är "vår" son och jag kan inte tänka mig en Barcelona utan honom i framtiden.
Barcelona BarçaMan
2006-01-31 16:15
efter att henke missasde 4 stycken gnaska bra lägen i senaste matchen tycker man ju att Maxi borde få spela, henke är ju nu 34 år gammal och maxi är 21, så nu är ju bästa chansen att göra maxi till en riktigt bra fotbollsspelare
Barcelona pablo escobar
2006-01-31 15:51
la rambla

skönt att gabri stannar tycker jag. han är den perfekta utfyllnadsspelaren. håller även med om att det är mycket konstigt att rijkaard inte utnyttjar alla spelare när det är så många matcher, vad har han emot maxi egentligen?

el flaco

messi har varit bättre denna säsong men jag tycker inte att det går att avfärda robinho ännu (som ju många i detta forum verkar göra). Robinho är också en jättetalang och enligt mig har hans utveckling varit mycket lik ronaldinhos så jag tror mycket väl att han kan vara med i kampen om guldbollen och liknande priser, om några säsonger.
Barcelona La Rambla
2006-01-31 15:29
Varken Maxi eller Gabri uttagna till truppen mot Zaragaoza i morgon. Hm, vad sysslar egentligen Rijkaard med? Om nu Gabri valde att stanna kanske han räknar med lite speltid. Om inte Maxi ens får spela i cupen när får han då spela?

el Flaco:

Konstigt att inte Marca har manipulerat röstsiffrorna, det hade ju inte förvånat mig i alla fall. :-)~
Barcelona el Flaco
2006-01-31 15:24
Läste i madrid-tidningen Marca att de hade en frågeställning om vilken spelare som är bättre, Robinho eller Messi. Gissa hur det slutade? Messi har fått mer än 63% av rösterna och det är mer än 30 000 pers som röstat än så länge. Folket har talat!
Barcelona La Rambla
2006-01-31 15:24
Gabri stannar minst säsongen ut! Har tydligen ändrat sig angående West Ham. Kanske blir nog så viktigt för oss med tanke på alla skador som dykt upp.
Barcelona La Rambla
2006-01-31 13:41
Patrik:

Jag kan ju inte annat än att hålla med dig, det är så man måste resonera. Även om det blir till priset av att vi åker ut CL. Det härdar och stärker åtminstone Iniesta att få förtroendet. Men sen Motta blev skadad och Xavi sen tidigare, hyser jag tvivel inför drabbningen mot Chelsea. van Bommel har ju heller inte direkt imponerat, vi får hoppas att han spelar upp sig. Det finns ju lite tid kvar. :)
Barcelona Puyolinho
2006-01-31 13:11
Född: 1987-06-24
Position: Off. mittfältare/anfallare
Moderklubb: FC Barcelona
Nationalitet: Argentinare
Andra nationaliteter: Spanjor
Smeknamn: -
Längd: 169 cm
Vikt: 67 kg
Debut i Barcelona : 2004-10-17

Styrkor
18-årig supertalang som snabbt har avancerat upp till A-laget. Har en makalös teknik. Mycket målfarlig. Jämförs, som många andra lovande argentinare, med Maradona. Håller helst till i en offensiv position till vänster.

Svagheter
Bara 169 cm lång och har givetvis svårt att mäta sig med andra i nickdueller. Måste ta mer ansvar i defensiven och förbättra högerfoten enligt Barça B-tränaren Pere Gratacós.

Någon som kan Översätta detta till Spanska
?
Barcelona Patrik
2006-01-31 13:01
La Rambla

Jag är inte lika säker på att vi inte handlade rätt. Med tanke på vilka signaler det hade givit spelare som t.ex. Iniesta. En sån spelare kan inte hållas utanför laget, utan att han tröttnar och sedan lämnar. Det vore en katastrof.
Annons: