/spanien/barcelona/forum/24900.aspx/spanien/barcelona/forum/24900.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B.A.R.C.E.L.O.N.A
2006-02-01 15:04
Tjena alla Barca cules!

Har läst ett tag här på forumet men har inte kunnat delta själv, har haft problem med inloggningen men det verkar gå bra nu :)

Ville bara kolla upp om någon hade koll på någon speciell sida där man kan se Barca mötet idag? Och så va det så att jag vill gärna se Barcas spelarbetyg efter matcherna om det skulle vara möjligt!

Visca Barca!
Barcelona La Rambla
2006-02-01 14:58
Suck, Xavi kom tillbaks, du är saknad. :(
Real Madrid chrisespaña
2006-02-01 14:57
La Rambla//

Jup, det vet jag ju som bekant ;D

Förstår att Chelsea ger ett bättre motstånd än supersvaga Gunners. Måhända att Real ser än eventuell cupmatch mot Barca som viktigare än vice versa, vad vet jag ;D

Barcelona La Rambla
2006-02-01 14:48
chrisespaña//

Den gode AlexC har visserligen redan förklarat vad jag tänkte själv. Jag är mycket väl medveten om vilken status Copa del Rey har i Spanien. Men nu talade jag ur ett eget perspektiv.

Det "riktiga" El clasico är de 2 ligamötena och det vet även du mycket väl. Sen var min poäng, att vi precis som förra säsongen även i år har lottats mot kanske den värsta konkurrenten i CL. Att då gå in och spela en stenhård match mot Real bara för det står så mycket prestige på spel är imo vansinne. Du kan heller inte sticka under stol med att er åttondel ser en aning enklare ut. Tror inte att Arsenal på långa vägar ger er ett så tuff och fysiskt motstånd som Chelsea lär ge oss. Sen har Barcelona knappast mer att bevisa mot de spanaska lagen efter höstomgången, ännu en gång med all respekt. Hoppas du förstår bättre nu, och ja jag personligen hävdar att ett möte mot er är mindre viktigt i det här läget.
Real Madrid chrisespaña
2006-02-01 14:47
Kan ni stänga av clownen Alfredo?

Tack // Christopher
Valencia shuuu
2006-02-01 14:46
Förövrigt är det inte så svårt att klura ut att Alfredo och MANSOR är en och samma person med två olika konton på SF.
Valencia shuuu
2006-02-01 14:45
Alfredo// du måste vara väldigt trög, om du tror att MANSOR håller på Barca. Det är säkert en av dina "Real Bröder".
Barcelona (catalonia barca)
2006-02-01 14:43
Alfredo ///
grabben jag tycker att det är synd hemma.
du jag tror också att du har det svårt hemma vännen så du vill ta ut ilskan här inne pp oss fast det inte finns nån som bryr si om dig.
du jag är barca fan men du smustar ner den vita träjan

viscala barca !!!
Spanien la_pieda_sinistra
2006-02-01 14:41
blir messi-ronaldinho-guily på topp ikväll, enligt marca.es
Valencia shuuu
2006-02-01 14:36
Jag behöver nog inte bevisa mer att Real Madrids "fans" inte över 15år. Dem har bevisat det själva. Tack och Hej. Lycka till mot Zaragoza.
Barcelona EsCúle
2006-02-01 14:28
Alfredo

Jag tror knappast att han är en culè.
Barcelona EsCúle
2006-02-01 14:25
Ikväll handlar det om bra inställning, vilket vi inte hade i förra mötet.

Alla matcher är viktiga, i en sån här match visar man om man vill vara med från start i ligan.

Visca el Barça!
Valencia shuuu
2006-02-01 13:53
Det är det här jag snackar om. Real Madrid lever på gamla meriter! Skit lag!
Atlético Rueda
2006-02-01 13:52
Lider med stackars Rijkaard han får ta ett svårt beslut nu, om han vill offra att någon blir skadad i cupmatchen och missar årets kanon? Dock tror jag inte en förlust i ligan stoppar er särskilt mycket, men vem vill inte slå rekord? Lycke till mot Zaragoza och vi ses på Söndag. :)
Barcelona AlexC
2006-02-01 13:25
Alfredo

Mindre begåvat inlägg med vit tröja, vad ovanligt.

Messi; radera kanske (detta inlägg också) då det inte har med vårt forum att göra?

Varsågod att gå tillbaka till ert forum där ni kan praktisera ert eviga Livin' in the past.
Barcelona AlexC
2006-02-01 12:35
chrisespaña

Att kalla cupmöte mellan elefanterna för El Clasico är falsk varudeklaration. CL-mötena 2002 kändes inte heller de som riktiga El Clasico.

Jag tror att i stort sett alla Barçafans ser matcherna mot Chelsea som viktigare än två cupmöten mot Madrid, vad är det konstiga med det?

Ingen har väl sagt att CdR är skit, men den är prio 3 och när spelschemat blir så tätt som det blir vid avancemang mot Zaragoza så är semifinalerna inte av högre prioritet. Fakta!

Jag vill inte se min kära klubb göra samma sak som Madrid nästan gjorde 2002, "den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket".
Real Madrid chrisespaña
2006-02-01 12:09
Rambla//

Vad jag menar? Att ni får ett el classico att framstå som "oviktigt" för att ni ska möta Chelsea ett par dagar efter.

Du skriver att cupen är skit, men copa del rey är mycket viktigt i Spanien. Visst den är prio nr 3, men bara för det betyder det inte att lagen skiter i den.
Barcelona La Rambla
2006-02-01 12:04
chrisespaña//

Ursäkta, men på ren svenska, men vad fan menar du egentligen? Ja, jag skrev hoppas att vi åker men knappast så som du nu vinklar det. Utan just för att Zaragoza reder ut det själva, inte för att vi spelar med "sämre" lag. Och var någonstans har jag påstått att Barcelona ska ställa upp med "sämre lag" mot Real? Du får ursäkta, men en match i CL mot Chelsea smäller högre i mina ögon, oavsett om det sårar din självkänsla. Sen ärligt talat, så ser jag ju inte hur Barcelona ska kunna förlora mot ett lag som Real Madrid, med all respekt. :-)
Real Madrid chrisespaña
2006-02-01 11:52
Rambla//

Tycker det är lite larvigt att dra ner förväntningarna genom att säga "hoppas vi åker ur" eller om Barca går vidare att man ska köra med "sämre" lag. Allt för en eventuell förlust skulle svida mindre.
Barcelona Hafaia
2006-02-01 11:52
Konstigt att Henke är så dåligt uppskattad i sitt hemland men väldigt uppskattad i Barca. Man tycker ju att det borde vara självklart att stötta en svensk i en superklubb även om ni tycker att han inte platsar. Tydligen gör ju han det enligt Rijkard och sina lagkamrater och supportrarna i barca även då han är 34 år och sagt att han inte har någon framtid i klubben.

Till er som tror att fotboll handlar om att kunna dribbla så många som möjligt tycker jag bara att ni missar en stor del av vad fotboll handlar om. Titta på henke och lär er, hur han bl.a pressar försvarna så barca får inkast eller en dåligt slagen boll som ´barca kan kontra på, eller hans suveräna passningar som aldrig blir uppskattad av kommentatorerna eller svenska media(konstigt då han är svensk) eller hans löpningar som knäcker alla försvar. Ja, han kan inte dribbla som messi eller etoo(som oftast suger på det då han försöker gå igenom 5 försvare då han kan passa bollen istället) Så istället för att klanka ner på honom så hoppas jag ni kan stötta killen som gjort mål i 2 vm,i 2 em, 2 mål i en uefacupfinal, vunnit guldskon mm.

Barcelona Adaminho
2006-02-01 11:51
Gabriel:

Var läster du om Messis kontrakt med Adidas????
Barcelona La Rambla
2006-02-01 11:47
Ay Caramba, vilken uppställning! Får ju fan ståpäls. :)

Nog skulle det funka i vissa hemmamatcher.
Barcelona Aubri
2006-02-01 11:43
Drömma är tillåtet, Om Henry..
Men det är onödig att oroa sig ...
Om han kommer, behöver ingen lida, Barca spelar
många matcher.. Sen tror jag att vissa hemma
matcher, så skulle vi lätt kunna spela med

Henry - Etoo - Messi
....Ronaldihno.....
..Deco--------Xavi

Deco och Xavi har bra defensva kvaliteter, och tillsammans kan de nog fungera bra defensivt.
Särkilt med sådant anfall framför sig, behöver de
inte oroa sig framåt, och tänk en Ronaldihno, men
ÄNNU MER fri roll...han skulle nog leka ännu mer
Barcelona La Rambla
2006-02-01 11:33
Trodde aldrig att jag skulle skriva det här, men jag hoppas att vi inte går vidare i cupen. Menar inte att vi ej ska försöka utan hoppas som sagt att Zaragoza klarar av att gå vidare trots att vi gjort vårt bästa. Annars möter vi Real den 16 feb, viket är alltför tätt inpå den stundande CL-matchen mot Chelsea. Vem fan bryr sig om Copa del Rey nu när säsongens viktigaste match stundar? Musse Pigg-cupen kan Real och andra lag slåss om. Som så många andra varit inne på, ett möte mot Real är alltför mycket prestige och lär ta mycket kraft ur laget. Hade vi inte haft Xavi och Motta borta hade det varit en annan sak.

chrisespaña//

Du glömmer att nämna en liten detalj även om det knappast är förvånande. Barcelona var otroligt bra i senaste el clasico och hade vunnit hur eller med vem ni än hade spelat med. Det är nog vad alla lär komma ihåg från den drabbningen, förutom resultatet. :-)
Barcelona Mr B. Arca
2006-02-01 10:45
Med Iniesta, Deco, Bommel, Edmilsón (pivote), Marquez (pivote alt. 2) och i nödfall Gabri ska vi väl kunna klara av både Real och Chelsea?
Vamos!
Barcelona Cule-10
2006-02-01 10:38
Nån som kan en bra hemsida för att kunna se matchen ikväll ??
VISCA EL BARCA !!
Real Madrid chrisespaña
2006-02-01 10:37
Gabbe//

Det finns ju inte en chans att Barca skulle ställa upp med ett ngt sämre lag när/om man möter Real i semin. Prestigen är alldeles för hög för det. Säg att Real skulle vinna med 4-1 på Camp Nou. Folk skulle efter hand bara komma ihåg resultatet, inte att Barca hade ett dåligt lag. Ungefär som nu senaste el classico. Real var som alla såg usla, mkt tack vare spelare som spelade skadade eller helt ur form. Men kommer ngn ihåg det? Absolut inte, man minns bara 3-0.

Enligt mig har Barca ett så pass bra lag att man ska satsa på trippeln. Möjligtvis ett frågetecken för försvaret, men annars ett oerhört välbalanserat lag.

// Christopher
Barcelona Gabriel
2006-02-01 10:21
AlexC

Precis, pga av alla viktiga skador (framför allt på Xavi och Motta) så ser jag det nästan som en omöjlighet att gå vidare både emot Real Madrid i la copa och emot Chelsea i Champions League. Precis som du nämnde så är det alldelles för mycket prestige när vi möter Real Madrid, därför "måste" vi spela med bästa mannskap för att ha en bättre chans att gå vidare - det skulle mest trovärdigt innebära att vi inte orkar möta Chelsea med samma kraft, än mindre eftersom vårat mittfält är försvagat.
Barcelona asfaltsbarn
2006-02-01 10:14
Som många andra här inne tycker jag att Rikjaard ska skita i cupen till förmån för ligan och framför allt champions league. Samtidigt så känns det lite förmätet att kritisera hans beslut när han coachade hem ligasegern förra året och är på god väg att göra det i år också + cupen + cl.
Men som sagt, matcherna mot Chelsea kommer nog bli de tuffaste fighterna under hela året (tror inte vi kommer mötare hårdare motstånd även om vi vinner och går vidare).
Det skulle dock va kul att tvåla dit Zaragoza ikväll!
Barcelona AlexC
2006-02-01 10:09
Gabriel

Är också mycket tveksam om jag vill att vi går vidare ikväll.

Truppen kommer enligt mig troligtvis bli mycket sliten isåfall då dels Xavi och Motta (?) inte lär kunna delta i de ev. semifinalerna mot Madrid och dels är vi mitt uppe i ligan och kvartsfinaler i Ch L. Möter man Madrid i cupen är det alldeles för mycket prestige i de matcherna för att inte matcha bästa möjliga manskap och summan av kardemumman kan bli att avancemang i Copa del Rey kan förstöra våra drömmar om en dubbel i ligan och Ch L.
Annons: