/spanien/barcelona/forum/24899.aspx/spanien/barcelona/forum/24899.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_big_one
2006-01-29 01:42
Tedi (CST)

vad snackar du om 2 halvlek var ju Juve mer slagkraftigt än vad roma var !
Tedi (CST)
2006-01-29 01:26
@ Kharles

"..B-betonat Roma"

Vi hade två ordinarie spelare på plan från start, medan Roma hade sex - sju ordinarie balletdansörer. Dessutom, Coppa Italia, som inte ens håller högre klass än svenska cupen.

Ska du leka tomte? Gör det på Julafton är du snäll.
2006-01-29 00:32
Grabbar höj nivån istället för att sänka den.

Här pratar vi om fotboll och inga spel av nån sort det får ni gärna göra på msn lr icq eller nåt.

Folk kommer in hit för att disskutera fotboll helst om Barcelona visa hänsyn!

La Rambla

Det är typiskt och alltid är de supertaggade mot oss men mot Real då ska spelet inte stämma alls. They are cursed and so are we =/
Barcelona La Rambla
2006-01-28 23:46
Haha! Det är tydligen vad andra fans ser som värst, att sjunka lika lågt som Real. :-)

Vilken match Atlétic - Depor, står 3-2 nu. Vi får svårt nästa helg mot dem, typsikt att de ska vakna till just innan de möter oss. Blir tufft.
El trideñte magico
2006-01-28 23:40
Satt å läste på milans forum. Kollade på Sampdoria matchen, deras mittfält var som bortsprunga skolflickor. i allafall. Lästa vad de tyckte om Ancelotti och att om han bör bli sparkad eller inte. Så kläcker nått ljushuvud den här kommentaren.

"Snart blir vi den nya Real" ..
Barcelona Rambo~
2006-01-28 23:34
aa hallåå grabbar vad tycker ni om larsson insats hitillsss? bra dålig? okej?
Barcelona Messi = Kung
2006-01-28 21:11
Nice matchartikel...
Barcelona Kharles
2006-01-28 20:14
Bra skriven matchartikel, gillade främst följande;

Befinner sig Barça i en svacka? Många påstår det - speciellt maränger tar tillfället i akt och slår sig för bröstet likt de gjorde innan applåderna på Bernabéu.

Word.
Barcelona Kharles
2006-01-28 20:05
zlatano9

3 mål hemma mot ett B-betonat Roma som till och med ställde upp med en 16-åring.. Pinsamt för ett lag som är känt för sin 'defensiv'..?

Ezquerro bytte av Van Bommel mot Zaragoza men var ingen vidare, missade bl.a. en bra chans vid ställningen 3-2..
2006-01-28 16:07
zlatano9

Fortfarande på det där?
Alla vet att insatsen var svag okej gå vidare med ditt liv. Det enda du lever på är att irretera folk jag har sett dina meningslösa inlägg i andra forum.

Figolina

Håller med till en viss del,Baptista har fått otroligt mycket mer speltid än vad Ezquerro har fått, Ezquerro inte ens börjat en match i ligan så jemförelsen är inte rättvis.Men visst har inte stor imponerat men har inte spelat mycket heller så det går lixom inte att bedöma än. Men hoppas tränaren vilar Ronaldinho framöver i de mindre viktiga matcher då man återigen kan få se Ezquerro spela då man kan få se vad han går för. Han startade en match i cl då vi redan var vidare iof.

Baptista formkurva lär väl peka uppåt om han nu vill behålla sin plats i start 11:an annars blir det bänken när Ronaldo är skadefri då han inte imponerat på alla dessa matcher han fått starta eller vad tycker du?

boken

En dålig match i Puyols frånvaro så plötsligt så klarar vi inte spela en enda match utan att vinna?

Lägg av med sånt snack det var en engångsförtelse,vinner vi nån liga match utan Puyol då lär väl du ändra din synpunkt då eller. Sluta haka upp er på en dålig match från vår sida det händer är man inte taggad och går in i matchen rätt så slutar det som det gör då motståndarna utnjyttar det till max. Barca maskineriet funkade inte denna gång, en dålig dag i jobbet helt enkelt.
Valencia zlatano9
2006-01-28 15:47
3 mål på 4 minuter det är jävligt dåligt även om det är cupen
Barcelona boken
2006-01-28 14:05
Jag tycker barca borde köpa in en ny mittback tänk om Puyol skulle bli långtidsskadad. Då skulle det se ut som det gjorde mot Zaragoza
Barcelona Lucho
2006-01-28 13:08
Sonde: "Helgens match blir det svåraste mentala testet så här långt"

Det ligger något i det du säger men Barça har två trumfkort: Puyol och Deco. Med dessa två vinnarskallar på planen blir Barça ett annat lag. Sedan utgår jag från att Sylvinho ersätter Gio som vänsterback. Det ger en mer stabil vänsterkant.
Barcelona Puyol_21
2006-01-28 13:06
Ämne: Puyol_21

Jag tack....
Varsågod!
Ja, det är kanske lite för mycket för en student. Själv var jag arbetslös när jag blev medlem men jag prioriterade rätt:) Ska åka ner till Barcelona senare i maj och utnyttja mitt kort som fan! ;)
Barcelona Chancho
2006-01-28 12:20
Ämne: Ämne: @Figoli....
Angående Santi så har du fullt rätt. Vad tror du om er match mot Celta i helgen då?
Barcelona Messi = Kung
2006-01-28 09:15
Se Länk

Fina Bilder på FC Barcelona
Real Madrid Figolina
2006-01-28 04:30
Ämne: @Figolina: Dels så v....
Alltså nu har jag läst igenom mitt inlägg ett par ggr och ingenstans står det att Ezquerro "misslyckas".
Har ett svagt minne av att både Baptista och Ezquerro gjorde riktigt bra ifrån sig i de lag de kom ifrån.Än så länge har ingen av dem lyckats upprepa det i sina respektive nya lag.Jag sk...r i vad dom kostat, det jag ser är att bollen går vid sidan om och över målet gång på gång.Alltså ingen hit, än så länge!Förhoppningsvis lossnar det för dom bägge.
Barcelona Dito nr. 386
2006-01-28 02:54
@Figolina: Dels så värvades Ezquerro på fri transfer medan Baptista kostade en del cash (inte bara i övergångssumma, utan även i lön), och dessutom till skillnad från Ezquerro troligtvis värvades för startelvan. Därmed borde trycket på att han ska prestera inte vara lika stort som det är på Baptista - sedan att han enligt dig 'misslyckas' beror även till stor del på att andra spelare lyckats (syftar då främst på Messí) och därmed hållit honom utanför startelvan. Själv tycker jag faktiskt att Ezquerro är en utomordentligt lyckad värvning - önskar bara att Rijkard skulle kunna tänka sig att vila Ronaldinho mer, och ge Ezquerro chansen.
Barcelona AlexC
2006-01-28 02:16
Äntligen en som förstår.

Citerar mig själv från SG:

Ingen spelare skadad, hoppas de inte blivit för trötta inför söndagen. Dessutom är Decos avstängning avklarad.

Det var väl en bra torsdag?
Real Madrid Figolina
2006-01-28 01:26
Skulle aldrig falla mig in att håna nån.Det brukar straffa sig att göra det, man får äta upp det man sagt tio-falt.
Eftersom jag gillar Barça (gillar all bra fotboll)så funderar jag lite : Först skadades Xavi, Motta gick in och var jättebra och sen skadades han också.Sedan försvann Eto`o till Afrika samtidigt som Deco stängdes av.Alltså det måste märkas!Henke har gjort allt det man kan önska och Oleguer blir bara allt bättre.Ezguerro är lika lite en hit för er som Baptista är för oss (hitintills)Sedan Ronaldinho, så bra som han varit nu de sista månaderna kan man väl inte begära att han ska vara alltid.Pricka formen brukar idrottsmännen säga, hur dom gör vet i sjutton, men det naturliga är väl att det kommer en svacka nu. Det är ju mindre än 5 månader kvar till VM och då ska han väl vara på topp igen.
Tror att man får vara beredd på en del förlorade matcher nu.Men Motta och Eto`o och Deco är väl snart på plan igen.Få se hur det går då.
Spanien la_pieda_sinistra
2006-01-28 01:06
Ämne: Min tanke är att det....
personligen är jag för öppenhet, det har givetvis nackdelar, som att andra fans kommer in och hånar vid förl. osv. Men många gånger kan man också ha givande utbyte med andra fans så jag tycker att fördelarna överväger.
Barcelona Jónathan
2006-01-28 00:53
Min tanke är att det här är ett forum för Barcelonafans, dvs supportrar av världens bästa lag. Jag vill således förbättra forumets nuvarande låga status med att endast de som valt våra färger, och våran fana får skriva i det här forumet. Ett tips som följer mitt förslag är att det vanliga forumet består, men då endast för "riktiga" fans, och att ett gästforum införs, där endast andra lags låga, positiva, uppskattande, gnällande, fjantiga, ytliga, senaste-match-påverkade (ofta patetiska) inlägg får publiceras. Gästforumet skulle i sådana fall ej gå att skriva i som Cule, men samtidigt så skulle man kunna svara på eventuella fjantigheter(eller viktiga synpunkter) i vårat eget forum. Detta skulle i sin tur vara läsbart, dock ej skrivbart för andra fans. Vad tycker andra båtar om idén?

F.C.Barcelona para siempre
Spanien la_pieda_sinistra
2006-01-27 23:56
Ämne: Någon som kan ge mig....
//JohnnyKK

Här är Etos mål, från en göteborgare till en annan ;)
Barcelona el Flaco
2006-01-27 23:46
Ämne: Bit nu inte näsan av....
Det var Edmilsons hand. För det var verkligen inte Guds hand, hahaha.
Barcelona Maxi_Lopez_#11
2006-01-27 23:17
en pajas från real styrelse sa så här nyss om barcelona ..

"Jag tror inte barcelona kommer kunna hålla uppe sitt spel dem har stora problem att vinna sina matcher senaste tiden"

alltså han måste skätma fan.. jävla pajas
Real Madrid Figolina
2006-01-27 23:09
Bit nu inte näsan av mig, jag är en "snäll" vit.Nu har jag fått två bud, Marques och Edmilson, vems hand var det?Såg den sista kvarten idag och nog tyckte jag att det var Edmilson men jag hade precis vaknat då.Lite dimmig i ögat...
Barcelona JohnnyK_
2006-01-27 22:38
Någon som kan ge mig länken till Eto'os "supermål" i Afrikanska mästerskapen? Jag missade nämligen.
Hjälp skulle uppskattas.
Barcelona -Frasse-
2006-01-27 22:24
Puyol_21

Jag tackar så mycket för informationen.
1700 per år är rätt saftigt faktiskt, speciellt när man är student. Så det får nog vänta.
Men 100 spänn kan man ju alltid avvara.
Barcelona Qno
2006-01-27 22:22
Slog vi Real rekord från 60?

För våra vinster inkludera ju cupen oxå och det gjorde inte deras...
Barcelona Puyol_21
2006-01-27 22:15
-Frasse-

Hej, jag är medlem i båda. Det är mycket stor skillnad i pris så klart men det är också bättre förmåner.
Man får till exempel minst 10% rabbat på matchbiljetter, ibland 15 eller 20.. plus att det är 5% i butiken eller 10% i butiken på www.fcbarcelona.com

Man får också en massa grejer som väska, t-shirt och ja, mycket mer.
Man kan beställa biljetter från penya om man är medlem, vet dock inte om man får göra det fast man inte är medlem, tror det men man vet aldrig.
Är man medlem i Penya så kan man också åka med på resor med de till Barcelona och spela fotboll med de på sommaren samt gå på träffar.. det kostar 100 kronor på penya och ca 1700 för den "riktiga". Du får också en tidning hem varje månad från FC Barcelona(på spanska, katalanska eller engelska, det är bara att välja)

Medlemar går också in gratis på museet och touren på Camp Nou samt gratis inträde på FCBs B-lagsmatcher(osäker om det stämmer men billigare blir det iaf) och så vidare..
Ja, kort och gott: det är värt det om man åker till Barcelona åtminstone en gång..
mitt tips till dig; bli medlem! i båda!

Visca el Barça Culé!
Annons: