/spanien/barcelona/forum/24895.aspx/spanien/barcelona/forum/24895.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-01-29 21:04
Bäst på plan sett över hela matchen var Edmilson, sen får ni tycka vad ni vill. Henke har för dålig teknik dessvärre, tappar alldeles för mycket boll, vilket visserligen även Ronaldhino gör idag.

Nu är det upp till bevis för marängerna. :-)~
Vamos Celta!
Barcelona J26
2006-01-29 21:02
nu får man hoppas att lagetmanintefårnämna förlorar ;)
Barcelona Haffe
2006-01-29 21:02
Och varför barca var dåliga idag berodde på underlaget. Det syndes så tydligt
Barcelona barca_dreamteam
2006-01-29 21:01
Messi har börjat bli målskytt nu.
Han har nu gjort mål i 3 limatcher i rad och är uppe i 5 mål om jag minns rätt.
Vi gör en skit match men vinner ändå klart.
Tycker att Sylvinho var bäst idag.
Han täpper till bra på kanten samtidigt som han hjälper till bra offensivt och låg bakom Messis 2-0 mål.Vi måste dock skaffa en bättre högerback.
Oleguer hjälpte idag Giuly alldeles för lite offensivt och dessutom tappar han en del bollar när han inte vet vad han ska göra av med bollen.
Degens glädjeämnen är Sylvinho,Messis inhopp och att Mallorca inte skapade en enda farlig målchans.

Barcelona Haffe
2006-01-29 21:01
Oavsett om larsson missade 3st bra lägen så var det HAN som skapade dom oxå, målen kommer.. han har ju fan gjort 4mål på 4matcher, det e inte dåligt. Ni ska sluta klaga på honom hela tiden, är man 34år får hoppa in i världens bästa lag(spela från start ibland) Så är man en bra spelare oavsett vad ni tycker. Bort med skitsnacket, hans andra halvlek var väl inge vidare. Men åt andra sidan var inte giuly bra heller. Dom bytte henke för att han inte ska slita ut sig. Ni som säger att han är dålig kollar ytligt på fotboll.
Barcelona AlexC
2006-01-29 21:00
Tycker att man kunde se en positiv trend jämfört med senaste tidens ligamatcher idag. Visst imponerade inte spelet men det kändes ändå stabilare än de två senaste ligamatcherna.

3 poäng trots att spelet inte är fulländat, sådant märks i maj.
Barcelona La Rambla
2006-01-29 20:57
Tiago:

Svacka har vi anser jag. Det gäller bara att låta svackan vara så kort som möjligt. Men en sån här match ska vi vinna ändå. Klockren coachning av Rijkaard som låter Guily starta och sen kommer Messi in runt 70 min när alla är trötta. Som Hasse sa, Rijkaard får en stjärna i kanten. ;)

Sen visar väl Zaragoza att de är riktigt bra i matchen mot Valencia borta ikväll. Tror vi får svårt att slå ut dem i cupen och ärligt talat så kunde jag inte bry mig mindre om den cupen. Två tuffa El clasicos innan CL-mötet mot Chelsea blir tufft. Svåra matcher i ligan också nu framöver. Så Copa del Rey, Zzzz...
Barcelona Blaugrana_1899
2006-01-29 20:55
3 nya poäng, 14e raka ligasegern.

FUTBOL CLUB BARCELONA ! UNDERBART.
Athletic Ottar
2006-01-29 20:53
I dagsläget är inget spanskt lag i närheten av Barca poäng- eller spelmässigt. Jag orkar knappt ens bli besviken över Valencias poängförlust idag. Avståndet upp till Barcelona är helt enkelt för stort. Nåja det viktigaste är ju att ni vet vilka inte vinner.;-)
Barcelona Tiago
2006-01-29 20:51
detta borde väl ändå få tyst på allt snack om svackor........................
Barcelona La Rambla
2006-01-29 20:45
Haha, snacka om att revanschera sig över det tidigare slarviga och nonchalanta avslutet av Messi, för att nu göra ett mål i världsklass. Ronaldhino nästan kass idag men gör ändå en framspelning av klass. Woho!
Makedon_JUVENTUS
2006-01-29 20:44
Så vackert!
Athletic Ottar
2006-01-29 20:41
Tur för Messi att han redan avgjort matchen. Det var en prestation att få den över målet!;-)
Real Madrid i Hala Madrid !
2006-01-29 20:40
ohoooo VILKEN MISS!
Makedon_JUVENTUS
Och missade ett tomt mål!
Barcelona Garrincha.
Oj! det där avslutet höll Ljungberg-klass!
Barcelona MR.Boff
2006-01-29 20:38
Messi!
Real Madrid Riki
2006-01-29 20:38
Messi gjorde nyss 2-0.
Barcelona JohnnyK_
2006-01-29 20:33
Vad står det i matchen, matchen lider väl mot sitt slut nu? Har Henrik varit bra?
Jag har tyvärr inte Tv4+ så jag kan inte kolla :/
Tacksam för svar!
/ J
Barcelona Garrincha.
2006-01-29 20:16
Snälla, hur orkar ni dryfta kommentatorerna vecka ut och vecka in? vem bryr sig?

Och: Alla vet att dom som ständigt känner sig manade att påpeka hur dålig Henke är och att han minsann inte platsar i ett lag som Barcelona är den värsta sortens medgångssupportrar. Kan ni inte bara sluta?
Real Madrid Robinho 10
2006-01-29 20:15
vad står det i eran match
Makedon_JUVENTUS
2006-01-29 20:13
@ Marcos

T R E klockrena chanser, skojar du med mig? Den första chansen kunde han inte göra något annat än att försöka lobba in bollen, dessutom i obalans. Den andra chansen borde han nog göra mål på, men alla gör misstag. Den tredje och sista chansen prickar han stolpen från en snäv vinkel, dåligt är det inte, otur kan man dock kalla det.

Så dina och de andras sågningar mot Henke håller inte. Han är ofta med i spelet. Vad har Giuly gjort som är så bra förrutom målet?

@ La Rambla

Håller med, Edmilson har varit bäst på plan!

M V H

* Länktips..

Kolla in Juventus 2-0 mål, Del Pieros trixande fram till Camoranesi håller Ronaldinho-klass.. :)
Barcelona Havalinho
2006-01-29 20:08
Ämne: Nog för att det märk....
gracias paisan :)

Var inte igår snarare månader...
Har en riktig Madrista på jobbet, född i skit staden är han också.
Hela mitt liv har jag drömt om att få tjafsa o diskutera med en madrista o nu har jag en äkta sådan på jobbet hahaha han har de jobbigt just nu...

Åker till Barcelona med en spanjor på jobbet som också är Blaugrana antingen för matchen mot Villareal eller Espanyol har ej bestämt men tror de blir derby för de är sista hemma matchen och då lär guldet firas ;)
Spinbad
2006-01-29 20:07
Kollar inte på svensk tv så jag slipper Larsson hyllningarna men jag tycker han gör en klart godkänd första halvlek ändå. Men visst borde han gjort mål på någon chans, nicken i stolpen var iofs bara otur. Vinner en del bollar och skarvar rätt bra. Långt ifrån Eto'os klass men helt okej.
Barcelona AlexC
2006-01-29 20:07
Gabriel

Att han varit kass kan jag inte hålla med om. Tar bra löpningar men skulle kanske satt friläget.

Marcos, dina kommentarer om Henke är så otroligt vridna, vad har henke gjort dig? :)
Barcelona Gabriel
2006-01-29 20:06
Messi(as)

Det är ju det som är så bra, när Eto'o inte levererar(hmm händer fan aldrig) då levererar Ronaldinho och när Ronaldinho inte levererar då leverarar Deco, Messi, Guily osv. Vi är inte beroende av en enda spelare som vi var med Rivaldo och Ronaldinho i hans första år.
Barcelona hammabarça
2006-01-29 20:05
Jag håller med om att Larsson hyllningarna är riktigt jobbiga, blir ju nästan så att man stänger av ljudet.

Kan inte någon räkna hur ofta de säger Larsson under en match?
Barcelona Messi(as)
2006-01-29 20:05
Åhh vad kommentatorerna är löjliga..
Ronaldinho måste ju få bli av med hans gula kort!
Giuly gör ett fint mål visar fin teknik (ovanligt)
Som någon skrev här under, Edmilson.. oj oj oj vilken pivote vi har här! Underbart att se hur han spelar med sån lugn och när han rycker ibland.
Tur att vi har Deco som kan briljera när Ronnie inte är på topp. Tycker också att ronaldinho är väldigt hårt uppvaktad, dåligt av domaren att inte markera att han inte tolererar fula tilltag
Barcelona Gabriel
2006-01-29 20:03
AlexC

Involverad i spelet jo, men det innebär inte att han är bra. Hmm det är inte så ofta vi håller med varandra, det vet jag av erfarenhet men du måste ändå hålla med mig om att han har varit kass.
Barcelona MR.Boff
2006-01-29 20:03
Nej ser inte bra ut fastän det står 1-0. Byt ut Dinho som inte presterat bra och in med Messi.

Hehe varför har Henke shortsen upp till hakan?ser inte bra ut asså:P
Annons: