/spanien/barcelona/forum/24891.aspx/spanien/barcelona/forum/24891.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2006-02-02 17:09
Ämne: ## El Flaco ##

Vi....Första matchen förlorade vi rättvisst, Zaragoza gjorde en fel fri match och ska ha cred för sin insats, punkt slut. Sedan returmötet på Camp Nou så har det mesta redan sagts och jag har egentligen inte mycket att tilläga. Det gör bara ont att åka ut på det här sättet. Hade hellre föredragit att förlora med 0-100 än pga domaren...
Barcelona Rambo~
2006-02-02 17:08
har någon länk till målen?
Barcelona La Rambla
2006-02-02 17:07
Gabriel:

Du visar det jag redan visste. Den snubben saknar helt förmågan att argumentera sakligt och objektivt. Säger du emot honom på deras forum, eller kommer med något som uppfattas kritiskt i Reals spel/spelare, så blir du i bästa fall avstängd, eller som i ditt fall kallad för idiot. En sorglig och pinsam person rent ut sagt, det är bara beklaga att en sån får fria tyglar som redaktör.

Mr Salgado:

Jag hänförs över ditt snille. Om vi saknar Puyol, Ronaldlnho och Etóo så innebär det att vi endast är 8 spelare kvar på plan. Men jag håller med dig, då får tom Barça svårt att klara av er. I går var vi 10 man hela andra halvlek, trots det vann vi matchen. :-)~
Mallorca Wolfy
2006-02-02 17:04
## El Flaco ##

Visst var ni moraliska vinnare av gårdagens match.. men ni vann ju den redan eller ?
Frågan är om ni var moraliska vinnare av dubbelmötet.. vad tycker ni ? Jag tycker båda lagen gjorde sig förtjänta av att gå vidare.

Så jämnt tycker jag det var över båda matcherna... vad tycker inbitna hardcore blaugrana fans ? :-)

Sen vet jag inte riktigt vem det var i forumet som sade att Iniesta var överlägsen igår :-) Kom in sent i tv-sändningen och det tog mig en kvart att lista ut vilken den elfte spelaren var.. ungefär så osynlig var han hela matchen (förutom stolp-skottet)
Barcelona Schubert
2006-02-02 17:03
Alltid trist att förlora men egentligen är det nog bara bra att få färre matcher. Barca låter alltid spelare som Puyol, Dinho m fl spela och i längden sliter det. Let's face it, cupen är en oviktig turnering i jämförelse med CL, och det här ökar chanserna att vinna CL väsentligt.

Chelsea har börjat tappa lite på senaste tiden. Fick bara 1-1 mot kassa Aston Villa igår.
Barcelona La Rambla
2006-02-02 17:01
Spinbad:

Allt det där du beskriver, gällde även Deco igår. Tycker att han fick styra spelet hela tiden och snarare var bollmagneten. Visst, de två delade på den bördan.
Puyol #5
2006-02-02 17:00
Ämne: valencia har riktig ....
Okej de är i bra form och håller med om att David Villa är i form.

Men glöm inte SAMUEL ETO'O! Vänta bara tills han kommer.
Spinbad
2006-02-02 16:58
Jag tycker det var glädjande att se Messi igår. När saker började gå emot laget så var det han som hela tiden tog initiativ, ville ha boll och gjorde farliga saker med bollen. Han mer eller mindre axlade Ronaldinhos roll som ständig bollmagnet. Messi har utan tvekan "rätt" karaktär och en jävla vinnarskalle.
Barcelona el Flaco
2006-02-02 16:54
Man blir nästan tårögd när man läste Mundo Deportivo imorse där det stod att publiken gav laget ovationer efter matchen och slutade aldrig att skricka "Barca, Barca". De visste, precis som vi här på forumet vet, att barca åkte ut men inte för att man spelade dåligt eller för att man inte hade viljan eller för man inte försökte utan för att domaren var emot oss. Vi var och är de moraliska vinnarna från den matchen och kommer visa alla att Barcelona inte är i nån svacka!
Barcelona StREeT_STYLE
2006-02-02 16:37
Woodgate hahahahah
det enda den idioten kan göra är att få röda kort och göra själv mål, jag tror till coh med att han leder statisken över självmål i alla ligor i år, om han är er bästa back, lever ni verkligen upp till smeknamnet Real Mierda!!!!!!
Barcelona Kimmpa_fcb
2006-02-02 16:30
Mr Salgado

Woodgate har inte ens spelat 10 matcher med er och han är redan er viktigaste back hahaha.
Barcelona Gabriel
2006-02-02 16:29
Mr Salgado

Om man undersöker erat lag så märker man att ni skulle förlorat direkt om inte Casillas spealde för er. Raul och "big mac" var med på Bernabeu och vi vann med 3-0. Vi saknade inte bara Etoo igår, vi saknade Xavi, Motta och Eto'o. Snarare så har ni spelat bättre sedans Raul och Ronaldo inte varit med!
Barcelona Gabriel
2006-02-02 16:27
Madridinho

Hur många gånger har du sagt det idag?
Real Madrid Mr Salgado
2006-02-02 16:27
Om man undersäker ert lag så märker man att utan puyol ronaldhino och etoo så är ni inte bättre än oss, puyol var borta en match och ni förlorade direkt, vi har inte vår viktigaste spelare ronaldo i laget, och raul vår ikon, när dem komemr tebax och vår viktigaste back woodgate inte blir skadad så kommer vi att krossa all motstånd
Madridinho
2006-02-02 16:26
valencia har riktig bra form just nu och villa är glödhet.

samma sak kan man inte säga om torres men han är alltid taggad mot dom stora lagen och han kan mkt väll sänka er
Barcelona Gabriel
2006-02-02 16:24
Oherregud måste bara dela med mig lite, kika vad mr.Akram skrev till mig. Först bad han mig söka hjälp på deras forum utan att jag hoppat på honom - då kräver jag en förklaring och frågade om jag förtjänade det då skriver han så här:

"Ja, det tycker jag att du förtjänar. Nu handlade det inte bara om ditt tyckande i domarfrågan men du har en allmänt barnslig och provoaktiv inställning på både vårt och ert forum. Hade du bett mig söka hjälp inne på vårt forum ifall jag hade sagt något som säkerligen många stötte sig på så hade jag tagit det med ro. Men lugn, du behöver inte söka hjälp, du får den här och nu av mig. Var inte så fientligt inställd till Real Madrid hela jävla tiden, dina konspirationsteorier är inte uppskattade någonstans och vill du bli tagen på allvar så tycker jag att du ska växa upp. Jag var tyvärr likadan som du när ni hade domaren med er som mest och vi hade otur med domsluten men jag växte ifrån det. Så det finns hopp för dig också..."

hahaha - ja Akram jag ska bli lärd av dig då eller? skrattretande! Du verkar snarare prata om dig själv i din beskrivning!
Barcelona marcus
2006-02-02 16:00
Matchen mot Atletico blir ligans svåraste match framöver.

I dom 3 senastge mötena har Torres haft övertaget om puyol varje gång. Oleguer hinner inte iheller med petrov. Jag tror vår svit bryts där.

Valencia känns inte lika farliga, inte heller real eller betis. Den som lever får se..
Barcelona Puyol = Capitan del Mundo
2006-02-02 15:58
Ride_The_big_one

Hahaha du fett rolig..
Du har tippat 9-9
Barcelona Señor Cúle
2006-02-02 15:50
Besten

Om man jämför Ronaldinho igår (när han blivit utvisad) och Robinho i "El Clasico" när han fick en varning (!) för filmning, så kan man ju fråga sig, vem var det egentligen som grät?
Real Madrid Fedorov
2006-02-02 15:49
Hej.
Tråkigt att ni åkte ur i går.
Jag såg fram emot en härlig semifinal men nu möter vi Zaragoza och det blir mycket tufft.

Tråkigt med utvisningen på Ronaldinho även om han överlag är en mycket schysst spelare så har han problem när hans spel inte stämmer då han blir frustrerad och gör en del saker som han inte borde göra.

Messi var däremot en höjdare.Mkt bra genomförd match av honom.
Det var också härligt med ett nytt mål av Henke.
Barcelona Kharles
2006-02-02 15:33
Forresten, det finns ett talsprak.

Nar en marang tar upp historia sa betyder det att nutid och framtid ar Blaugrana..

Al Vent!
Barcelona Kharles
2006-02-02 15:29

De som sager att Ronaldino verkar ur balans har inte sett matchen. Han var fullkomligt lysande, han var overallt, spelade, avslutade, peppade. Sen gar han in i en axel mot axel tackling som ser ut som en kollision och far rott kort direkt. Det var faktiskt bland det varsta jag har sett pa en fotbollsplan, det dar ar inte ens gult! Inte nog med det, men precis innan de gor mal sa avancerar Deco mot deras mal och blir kapad bakifran av en bensax. Domaren blaser frispark, men hur kan han gora det utan att ge Ponzio hans andra varning, for tilltaget sag mer ut som en frilages eller malchansutvisning. Sen aven diverse grejer som att tillata Zaragozaspelarnas maskning och dessutom till och med maska sjalv! Och nar han da borde gora nagot at maskningen och lagga till tid pa slutet sa blaser han istallet av matchen tidigare nar Barcelona skulle ge sig pa det sista laeget.. Spelarna slet som lejon och hade Ponzio fatt sin andra solklara varning sa hade Los Mierdas varit titellosa i ett ar till, nu maste vi forlita oss pa att Zaragoza och eventuellt Depor ska skota saken. Som tur ar sa ar bada dessa lagen madriddoedare. D

Om nagot sa blir spelarna starkare av den har forlusten. Atleti ar det forsta offret..

ps ursakta skriften, sitter vid en dator utan svenskt tangentbord.
Barcelona Patrik
2006-02-02 15:14
Jag blir alltid lika förvånad när det kommer in "Real Madrid-fans" i vårt forum och talar om hur framgångsrika de varit en gång i tiden.

Uppenbarligen har dom inget annat att komma med för dagen, där dom ligger med sina 13 p bakom. Synd att tiden inte går bakåt för Real.

Men som nämnt, det är väl i största utsträckningen "fans" (med betoning på situationstecken), som precis snappat upp en lista av historik och fått en sådan överasskning av att äntligen kunna sätta Barcelona på plats på något sätt.

Barcelona Ride_The_big_one
2006-02-02 14:53
Besten

Nej men man skulle nog nästan kunna tro det via hans ansikts uttryck, oerhört besviken var han med kalle anka beslutet.

Madridinho

Blir ni titellösa iår också?

Det kan du hoppa upp på att ni blir!
Barcelona Qno
2006-02-02 14:47
Vet inte om jag pratar för dom flesta här inne men domaren igår var ju skandal!

Inte nog med att han visade ut Ronaldinho efter att denne gjort en onödig tackling men inte var den värt rött kort. Om den var det så skulle Toledo och Ponzio i deras lag också fått rött, Ponzio skulle nog kunna ha fått det två gånger. Jag menar det var väl ändå friläges utvisning den han gjorde på Deco?

Ska inte bara klaga på den här domaren men dom spanska domarna är inte dom bästa.

Men vi ska inte hänga med huvudena bara för att vi åkte ur spanska cupen, utan ni kan vi istället ta och vinna ligan och Champions League så är det inte nån som kommer att bry sig om vi missade den inhemska cupen.

Visca Barca!
Real Madrid Besten
2006-02-02 14:11
Grät Ronaldinho när han fick rött kort?
Barcelona La Rambla
2006-02-02 13:54
Nu får det fan vara nog!

Det var inte bara Ronaldhinos utvisning igår som var helt åt skogen. Den kan jag köpa, vi har även fått sådana domslut med oss under säsongen. Men ni kan väl inte blunda för hur domaren under hela matchen motarbetade Barcas varje försök till att spela offensiv och kreativ fotboll för att försöka komma i fatt målmässigt? Zaragozas brutala destruktiva spel fick ju passera utan åtgärder.

Sen börjar man ju rent ut sagt bli trött på vissa realfans förbannade generaliseringar där de drar alla culés över samma kam. Jag och de flesta med mig, påstår inte att Florentino har mutat domaren. Jag skyller heller inte förlusten på domaren, vi får skylla oss själva efter den usla insatsen i förra mötet. Men bara för det, får man inte ha åsikter om domarens insatser utan att ni hela j-a tiden ska komma med era pekpinnar? Vad är det egentligen med er, måste vi stryka er medhårs bara för att ni är den större klubben historiskt sett och har mycket fler titlar? Jag skiter fullständigt om ni är den bättre klubben historiskt sett, fråga gärna tex Celtafans, Cadizfans eller Betisfans. Tycker ni att de ska sluta supporta sina lag bara för att det råkar finnas en jätte i Spanien som varit överlägsen historiskt sett?

Ni irrar omkring här och gnäller över våra kommentarer, det är nästan så man tror att ni kräver att vi ska visa er respekt bara för att laget ni håller på är Real Madrid. Hah, skulle inte tro det va. :-)~
Barcelona Haffe
2006-02-02 13:51
Trist att vi losade :/..men vi vinner cl och ligan!! förövrigt så visar larsson återigen varför han ska spela istället för etoo när han e borta, 5mål på 5matcher.. säger väl sig självt.
Barcelona Koeman!!
2006-02-02 13:51
Ämne: Madridinho:

Du må....
La Rambla: Sant som sagt. Han vill att Barcelona ska vara i kris för att Real Madrid är i kris.
Barcelona Gabriel
2006-02-02 13:40
Madridinho

Haha alltså du, okej vi har fattat vart du vill komma - kan du dra nu?
Annons: