/spanien/barcelona/forum/24880.aspx/spanien/barcelona/forum/24880.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles
2006-01-29 23:32
Vbg:arn

Det är så 90% av spelarna i La Liga gör. Det är ingen idé att ständigt hacka på Deco som kommentatorn gjorde idag. Bra att han erkände sin felaktiga analys efter åt ivf.

Eto'o är vår mest effektiva spelare och således resultatmässigt vår viktigaste. Men utan Ronaldinho hade nog Eto'o inte varit här. Och inte Deco. Messi hade inte varit lika bra (även om det är ömsesidigt, precis som Ronaldinho gör Messi bättre så ger Messi oftast både Etoo och Gaucho ännu en växel i deras spel). Osv..
Barcelona Crack Brasileño 10
2006-01-29 23:27
marcus/
Ja jag förstår hur du menar. Jag menar Ronnie är ju ojämn ibland vilket är väldigt tråkigt för när han har en bra match så är det oerhört skönt att få se honom spela. Men jag menar de flesta stor spelarna är ju ojämna men man måste också tänka på att Ronnie har varit i form i halva den här säsongen, så det är ju normalt att han någongång hamnar i en sån här liten svacka. För jag kommer ihåg förra säsongen när Etoo var i en bra form så var han plötsligt mållös i flera matcher men ändå så förstår jag hur du menar. Men kortfattat så vill jag säga bara för att Ronnie eller Xavi är ojämna så betyder inte det att de är mindre viktigare än Etoo eller hur?

Och tänk att trots att Ronnie inte är i sin bästa form(spelmässigt) så är han ändå en av de viktigaste spelarna i Barca!
Barcelona Vbg:arn
2006-01-29 23:25
Kharles: Det var ju bara att kolla på matchen idag. Visst får Deco stryk, men har man själv spelat fotboll på den positionen där man ska erövra bollen så vet man att det inte gör särskilt ont att få en tåspets på vristen. Du måste inte lägga dig ner och ta dig mot foten för det.
Barcelona Kharles
2006-01-29 23:23
Looae

Du har fått det om bakfoten, Messi är och kommer att bli en mycket bättre och mer komplett fotbollsspelare än Robson.
Barcelona AlexC
2006-01-29 23:22
Vbg

Deco filmar inte i varje situation. Han får en hel del stryk, även när han nu enligt dig "filmar" också, så ditt påstående faller.
Barcelona Kharles

Kan du framföra någon sorts bevis innan du kommer med ett sådant (förmodligen) IQ-befriat påstående?
Real Madrid Looae
ROBINHO ÄGER MESSI LÄTT UTAN TVEKA
Barcelona Kharles
2006-01-29 23:21
Är det så svårt att stava rätt till Giuly?
2006-01-29 23:19
Messi: Deco är en bra fotbollsspelare, men han måste lära sig att stå på benen och inte filma i varje situation.

Det är tråkigt att se om man gillar fotboll.
Barcelona Messi
2006-01-29 23:17
Det är bättre att Ronaldinho missar matchen mot Atléti än att han missar matchen mot Valencia borta. Han har trots allt inte varit sig själv på sistone och det kan vara bra för honom att vila. Jag har fullt förtroende för Messi-Larsson-Giuly eftersom den sistnämnde äntligen börjar prestera.
Barcelona marcus
2006-01-29 23:16
Crack Brasileño 10

Kanske är Ronaldinho och Xavi bättre fotbollspelare inom vissa aspekter. Men jag kan inte hålla med dig. Ronaldinho är alldeles för ojämn. Han kan göra en briljant match och i nästa fullkomligt obegripliga matcher.

Xavi däremot. Är en otroligt bra fotbollsspelare. Han är en av mina favoriter. Men visst har både Motta, Deco Edmilson och Iniesta visat sig att dom och kan !

Eto´o är vår målgörare. Han skapar och gör mål i alla situationer i varje match. Ronaldinho gör det i varannan! Du menar att det inte finns tillräckligt bra ersättare till Eto´o men att det finns till Ronaldinho. Men det är svårt att hitta en duktig målskytt som vill nöta bänk. Det är ännu svårare att hitta en målskytt som verkligen producerar mål som Eo´o. Det är den stora skillnaden

alla 3 är viktiga, och egentligen är det svårt att förklara sin åsikt. Men förstår poängen i din! :)
Barcelona Messi
2006-01-29 23:15

Märkligt att just Du vill ha bort Deco när han är den som erövrar mest boll av alla spelare i laget, förutom Puyol förstås. Ett Barçamittfält utan Deco och Xavi är som ett Barçaanfall utan Ronaldinho och Eto'o.
Barcelona #7 Larsson
2006-01-29 23:14
Det blev ju en komfortabel seger tillslut mot Mallorca.
De två sista blev väl till viss del av att Mallorca fick en spelare utvisad, plus att Barcelonas spel tillslut malde sönder Mallorca.

Usch vad jag led med Larsson under matchen.
Tre klara målchanser, han är där men med mycket otur och en del timingsmissar passerar bollen målramen... :(

Läget när han petade bollen utanför sprang han dock sig till själv, där gjorde han en jättefin löpning och sprang förbi sina bevakare på den fina djupledsbollen han fick, i full form så gör han sedan mål på ett sånt läge...

Lobben som gick över var ett ganska svårt läge eftersom målvakten kom ut och mötte och han inte hade mer än en sekund på sig att avsluta, han hann ju först på bollen men tyvärr gick den över.

Nicken på hörnan var riktigt bra, hörnan var bra slagen men jag tycker Henkes timing med huvudet var snäppet bättre, synd att bollen gick i stolpen...

I den andra halvleken föll han tyvärr helt bort från spelet så tyvärr var det inget felaktigt val av Rijkaard att plocka bort svensken till förmån för Messi eftersom Giuly gjort en bra match.
Ronaldinho byts ju aldrig ut, tycker dock han överarbetade mycket idag.

Försvaret var åter stabilt med Puyol tillbaka i backlinjen, där ser man hur viktig han är för laget.
Plus att Valdes var tillbaka i målet, reservmålvakten var inte bra i torsdags...
2006-01-29 23:11
Man blir jävligt trött på att se Deco filma i VARJE situation. Och blir han väl tacklad på riktigt blir han så förvånad att han spelar över och verkar döende.

Nej, ta bort barnungen tills han lär sig att filmningar är jävligt osportsligt och att det inte hör till fotbollen.

Ps. Jag satte resultatet, hehe.. Ds.
Barcelona Crack Brasileño 10
2006-01-29 23:06
marcus//
skojar du eller? Ronnie och Xavi är mycket viktigare än Etoo. Men såklart skillnaden är att just nu har vi ersättare som Messi som kan axla Ronnies roll i hans frånvaro, men när Etoo är borta vem har vi då? Henke är bra, men jag tror han är bättre i ett 4-4-2 anfall med en target player som i det svenska landslaget, och en av de största skillnaderna mellan etoo o henke är att etoo kan skapa och göra mål själv vilket henke inte kan. Om messi o ronnie startar TILLSAMMANS med henke är ja säker på ett bättre spel, för messi har ju mest hoppat in i matcherna och när han är inne så ser man ju direkt att Ronnie höjer sitt spel lite och skapar mycket och samma sak med messi, han sätter fart på spelet. Så jag tycker avsaknaden e stor bara pga av att vi behöver mer en spelare som sätter sina chanser och som kan göra mål, och att messi o ronnie spelar tillsammas:D..

OBS! OBS! OBS!'

Det här är MIN åsikt!
Barcelona La Rambla
2006-01-29 23:01
Nä, dags att krypa ner i bingen.

Ike och ni andra sk barcafans, vad ska ni in på reals forum och bråka för? Så förbannat onödigt, när de är här och provocerar så klagar ni på dem sen sjunker ni lika lågt själva. Skärp till er alltså.

Bon nit!
Barcelona marcus
2006-01-29 22:57
Ronnie borta mot Atletico? Jag skulle isåfall vilja se Messi på vänsterkanten, där han egentligen spelar. Ezquerro känns inte som om han kan axla den här stora rollen som Ronaldinho har. Messi är en bättre spelare, trots åldersskillnaden! Messi är ingen talang. Han är redan en klasspelare.

Jag vill också se Maxi få chansen från start. Samarbetet anfallarna emellan har enligt mig inte fungerat. Kanske kan Maxi ändra på detta?

Saknaden av Eto´o är enorm. Vi kanske vinner. Men verkligen inte på samma sätt som innan. Eto´o är viktigare än både Xavi och Ronaldinho. Det kommer visa sig mot Atetico. jag tror atletico är nummret för stort för ett Barca med decimerad trupp. Dom är också på gång! i och för sig har Eto´o inte haft sig en enda chans emot Perea. Maxi borde starta. Han har styrkan!

annars blir Atleticomatchen svår.

För inte har Larsson övertygat. Målen har kommit mot bottenlag. Altletico är organiserat. Maxi!

Spanien la_pieda_sinistra
2006-01-29 22:56
kan hålla med om att van bommel hade lite träben denna afton, men: han ger alltid 100 %, + att han spelade fram henke med en läcker lobb som blev en gnutta för lång. men visst ingen höjdarkväll för holländaren direkt.
Barcelona Messi = Kung
2006-01-29 22:35
Aaa Ronnie rörde inte ens honom...!
Barcelona AlexC
2006-01-29 22:34
Gabriel

Enligt Sport är både Ronnie och Edmilson avstängda mot AM.

Det är synd, ska kolla in Ronnies varning nu för på TV såg det inte ut som varning. Skulle den vara felaktigt dömd får man väl hoppas på en överklagan till RFEF.
Barcelona pablo escobar
2006-01-29 22:31
jag tycker det är ganska positivt med ronaldinhos avstängning, han ser ut att behöva lite ledighet.
hoppas rijkaard vilar honom i cupen också.

angående van bommel håller jag med om att han var dålig, inte ett rätt på hela matchen egentligen, men jag tycker ändå att han borde få fortsatt speltid då han har kvalitéer som de andra mittfältarna saknar och som kan behövas mot chelsea. det verkar som han är totalt utan självförtroende för tillfället och isf kanske det vänder om han bara råkar göra en bra match.
Barcelona Messi = Kung
2006-01-29 22:30
det skulle vara 2-2
Barcelona Messi = Kung
2006-01-29 22:30
Faan det var mål !!!
Barcelona Ride_The_big_one
2006-01-29 22:28
Madridinho

Jag pratar inte om idag, jag pratar om exakta stunden när förlusten skedde du var här och härjade med dina vettiga inlägg(sarkastisk)
Vi ser också dina inlägg på ditt forum som du gör i vårat stå för dina handlingar istället.

Spanska lag lever på anfalla därmed uppstår sånna hära matcher ibland.

Jag hade förstått kritiken om det kom från en fan som heja på italienska där deffensiven prioreteras först men inte av en fan från spanska ligen speciellt inte från Madrid lägret
Barcelona Gabriel
2006-01-29 22:26
AlexC

Jag tror det var ett val som de tog när de beslutade sig för vilket straff Deco skulle få. Normalt sett borde han ha fått 2 matcher i ligan så jag vet inte varför dom straffade honom med en match i la copa. Men om det är på det sättet att la liga avstägningar kan avtjänas i la copa del rey så är det något nytt jag lärt mig ;)
Madridinho
2006-01-29 22:22
nej jag hånar inte jag påpekar. det är stor skillnad.
Barcelona AlexC
2006-01-29 22:21
Gabriel

Men enligt lex Deco borde väl avstängningar kunna avtjänas i Copa del Rey också. ?
Barcelona Ride_The_big_one
2006-01-29 22:20
Madridinho

Exakt ni har inte ett så bra försvar ni heller,inser du ironin när du hånar vårt försvar?

Barcelona Gabriel
2006-01-29 22:17
La Rambla

Kan tyvärr inte ge dig ett 100% svar på din fråga, men av det jag vet så har vi enbart 2 st matchtröjor i år och det är den gula och den vanliga blåröda.

Har jag missat nått? Ronaldinhos och Edmilsons avstägningar kommer från det jag vet innebära att dom inte får spela mot At.Madrid i ligan. La copa del rey och la liga är olika turneringar.
Barcelona FCBX85
2006-01-29 22:14
känns som Robinho ska överdriva vissa tillfällen, fintar mycket men inte så värst effektivt.
Annons: