/spanien/barcelona/forum/24878.aspx/spanien/barcelona/forum/24878.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi_2
2006-02-04 11:47
Barca - Madrid 1-0

1-0 Henke.

Jag hade rätt förra gången när jag tippade att barca skulle vinna med 2-0 o att Henke och Messi skulle göra mål, så hoppas man har rätt denna gång med

Go Barca.
Real Madrid SnajK
2006-02-04 11:41
Ni Barcelona ska alltid skylla på att pyol å sånt va borta ! ni säger etoo bla bla bla är borta .

Kolla hela vår säsong.
Mallorca Real-madrid
2006-02-04 09:24
Du får en månads avstängning //Redaktionen
Barcelona Ride_The_big_one
2006-02-04 05:29
Lebanese

Det är sånt som händer, vart inte så orolig angående får tidiga exit. Därimot kortens följd är lite irreterande och att inte dommar nivån höjs i spanien är lite oroväckande. Merci för stödet men vi möts inom snar framtid *Nou Camp*

Real Madrid Lebanese
2006-02-04 04:27
Vill bara beklaga cupnederlaget. Det hade varit kul att möta er!...Men ni föll orättvist, domaren förstörde matchen.
Barcelona Mottainho
2006-02-04 03:16
Förresten är det nån som är hygglig och kan ge en fungerande länk där man kan se Ronaldinho situationen?

vore great!

Barcelona Mottainho
2006-02-04 02:30
Det som är mest störande bland rättskipare är att dom höjer och sänker nivån, för att återknyta till ett kärt minne för många så tror man att det röda kortet på Dinho är en markering och en signal att här ligger nivån, men icke sa nicke, för hade nivån legat där hade Zaragosa fått avbryta matchen på grund av brist på spelare, överdriver kanske en smula =)

Madridinho,
Självklart saknas dessa spelare, men barca har kvaliteer nog utan dessa att klara av AM. Vinst mot AM och Valencia och Barca visar klara styrkebesked i och med att man vinner mot tufft motstånd utan, idagsläget räknat, 3 resp 2 av sina nyckelspelare.

Barcelona Ride_The_big_one
2006-02-04 01:41
Madridinho

Finns flera lag än Atm som kan överraska det är vi väl medvetna om måste du kommentera varje gång nån av våra fans visar minsta lilla självförtoende inför nån match? Seriöst du är ingen lärare och detta är inget klassrum låt bli och kommentera hela tiden. Vi behöver inga lugna doser från din sida tack men nej tack

JohnnyK_

En match som inte kommer bli lätt men 3 poäng är absolut inte omöjligt, Barca maskineriet får vara på alerten och ta vara på sina chanser och inte slå ner på takten då lär de ta hem detta.

Lucho
Dont feed the dogs i beg of you, börjar bli en dålig vana att se de komma in och försvara sin idol
Barcelona hammabarça
2006-02-04 01:24
Ämne: Ämne: Rätta m....
Enligt de spanska tidningarna är det inte riktigt 100% att El Mejor missar Valencia matchen. Stog nåt om att Barça barca hoppades på sista chansen.. inte så lätt att förstå när det är översatt till engelska rakt av från babbelfish.
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2006-02-04 01:21
Ämne: Rätta mig om jag har....
Jag läste nyss att röda kortet inte kommer upphävas. Alltså är "Dinho" avstängd både mot Atleti och Valencia.
Barcelona hammabarça
2006-02-04 01:04
Rätta mig om jag har fel, gick inte överklagan igenom? Eller är detta tillfälligt?
Barcelona Lucho
2006-02-04 00:56
"Ronaldo back for Real: Hungrier than ever!" skriver Tribalfootball. Det fick då i alla fall mig att dra på smilbanden..
Barcelona hammabarça
2006-02-04 00:45
Ämne: johnny k// underskat....
På vilket sätt har de kommit igång? 2 vinster?
Madridinho
2006-02-04 00:09
johnny k// underskatta inte atl madrid. skulle inte bli förvånad om de slår er. dom har kommit igång rejält nu och ni saknar etoo,xavi,dinho och edmilson.
stort ansvar på messi och puyol får hålla reda på torres
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2006-02-03 23:51
La Rambla: Har en fråga om du medvetet skriver Ronaldhino med mening eller om du alltid stavar hans namn fel?
Barcelona JohnnyK_
2006-02-03 23:44
Atl. Madrid på söndag då, tankar kring matchen? Det är ju självklart en match vi ska ta.
Kommer Motta tillbaka snart?
Barcelona La Rambla
2006-02-03 22:40
Qno:

Det sas att han skulle vara borta minst 6 veckor. Den 6:e veckan infaller just den veckan vi möter Chelsea på SB, så det är knappast troligt att han är kurant till dess. Om han nu skulle bli, så har han ju ingen speltid alls innan. Så låt oss hoppas han är frisk till returen.
Barcelona Qno
2006-02-03 22:27
Känns riktigt glest i truppen nu, tur att det är ett tag kvar tills Chelsea matchen.

Hinner Motta att bli frisk tills matchen på SB eller är han tillbaka först på Nou Camp?
Barcelona La Rambla
2006-02-03 22:08
Mottainho:

Det kortet Messi fick upphävdes flera veckor senare.

Är det bekräftat att han inte blir av med röda kortet? Det är rätt frustrerande att inse desktruktiv framför konstruktiv fotboll premieras i Spanien från rättskiparna. Jag menar inte att Ronaldhino ska särbehandlas på något vis, men om objektiva åskådare kan hävda att de inte ser all den jävla skit han får utstå i varje match utan att aldrig ge igen. Han hånar aldrig domare när han inte får domslut med sig. När han går in med kroppen och kommer lite sent i en duell, ja då ska det genast viftas med ett rött kort på studs, utan att varna först. Det i en match där Zaragoza nog ska vara glada att de inte fick minst 2 utvisningar med alla de varningar de fick och trots det fick fortsätta i samma stil. Det är ett enda stort hyckleri!

Men men, det är bara att bita i det sura äpplet och stå enade. Det här kommer att stärka laget. Hoppas vi kör över både AM och Valencia, om inte annat så kan de ju jubla åt sina segrar bäst de vill, Barça tar ligan likt förbannat.
Barcelona Mottainho
2006-02-03 21:58
I samband med att Becks kort hävdes protesterade Barca angående ett kort på Messi, han fick det för filmning trots att reprisen visar en klar nersparkning, och återigen inget hände. Det är inte så konstigt att vissa kan känna sig motarbetade milt uttryckt!
Barcelona el Flaco
2006-02-03 21:57
Det ser riktigt mörkt ut angående Ronaldinhos utvisning och få den upphävt. Det verkar som vi måste förberedda oss på en snar framtid utan el magico....:(
Real Madrid Figolina
2006-02-03 21:20
Ämne: Visdomsigelkottar ka....
Sorry, fel av mig, 1-1 målet var det.Kändes inte som att ni skulle lyckas få in 2 mål till utan R. och då blev matchen ointressant, speciellt som jag skulle upp 04.50 för att jobba.
Barcelona Kharles
2006-02-03 21:11
Visdomsigelkottar kanske? :D

Såg fram till 2-1 målet sen gav jag upp.

Eh, ja då var det 2-3 min kvar av matchen..
Spanien la_pieda_sinistra
2006-02-03 21:01
inte så orolig över ronnies frånvaro mot atletico, men mot vrålstarka valencia kan det bli mkt svårt. upp till de andra spelarna att visa att dom klarar sig utan regissören.
Real Madrid Figolina
2006-02-03 21:00
Ämne: Figolina

Vi är på....
Ni är som igelkottar, ska man behöva vifta med vit flagg när man kommer in här?Menar inte att Ronaldinho är dålig bara aningen sämre.Är också nyfiken på om man från Brasilien styr sina landslagsspelare, kan det vara möjligt?
Tänkte redan i början av matchen att det var något galet.Ronaldinho brukar inte sitta på backen och gnälla när han missar målet, han brukar skratta och gestikulera.Funderade också på om han ville för mycket och inte fick det att fungera för att Pele var där?
Ronaldinho brukar aldrig vara "ful" om inte någon vid upprepade tillfällen i matchen gått på honom eller han är frustrerad för att han inte får det att flyta.
Såg fram till 2-1 målet sen gav jag upp.Måste tyvärr säga (menar fortfarande inget illa!)att det inte var någon rolig match, märks att Xavi och Eto´o är borta.
Barcelona Kharles
2006-02-03 20:36
Figolina

Såg Du matchen mot Zaragoza? Såg du hans smörpassningar mot Mallorca? Om man kallar det en svacka så har man nog väldigt höga krav på Ronaldinho.
Barcelona Gabriel
2006-02-03 20:35
Figolina

Vi är på väg ut ur våran svacka men det är inte lätt att vinna en match när vår viktigaste spelare framåt blir utvisad. Vi får spela med 10 man och vinner ändå - händer det er förlorar ni med 0-3 minst!

Nu blir det svårt Ronnie och Edmilson borta mot At.Madrid och Ronnie borta mot Valencia på Mestalla eftersom förbundet glömt att ställa om tiden till 2006 efter francos död.

Edit: Om det är Ronaldinho du menar som har svacka så är det ännu mer roligt, men det bevisar bara hur ohotad Ronnie är som numero uno i världen - kraven man har på honom kan inte jämföras med nån annan spelare.
Real Madrid Figolina
2006-02-03 20:32
Ämne: kanske detta som beh....
Skrev just om i El Vestuario igår att jag tycker att Ronaldinho bl.a är en aning ur form.Gäller f.ö de flesta brassarna (Adriano, Juninho,Baptista) jämfört med hur de spelade för nån månad sen.Undrade också om det möjligen kunde bero på order fr deras landslagsledning men Kharles ansåg att Ronaldinho var lysande.Rätt så nöjd att det är mer än jag som tycker där är en svacka.
Barcelona Kharles
2006-02-03 20:31
Paco

Hur spansk fotboll sköts är närmast medeltid om man jämför med ex. England..
Real Madrid Paco Buyo
2006-02-03 20:30
Ämne: Som jag sa för någon....
Varför är det alltid så här i spansk fotboll? Jag hör sällan om kort som tas bort, eller om överklaganden i andra ligor.
Är det vanligare i Spanien än i andra länder?

Själv tycker jag att möjligheterna att ta bort avstängningar i efterhand borde minska.
(Ja, det gäller även Beckham)
Annons: