/spanien/barcelona/forum/24877.aspx/spanien/barcelona/forum/24877.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Holländaren
2006-02-06 20:54
Skulle verkligen inte vilja se Mourinho i Barcelona. Alldeles för defensiv mentalitet, både i Porto och i Chelsea. Bra fotboll är viktigare än titlar, tveklöst.
Barcelona La Rambla
2006-02-06 20:50
Schubert:

Det stämmer, Mourinho var tolk och andretränare under Bobby Robson. Har en bok om Barça där han poserar med bla Robson, Jordi Pujol och Ronaldo som lyfter en buckla efter någon cupvinst mot Paris SG.

Edit: Cupvinnarcupen 96/97
Barcelona - PSG 1-0
Barcelona Schubert
2006-02-06 20:45
Mourinho tog hem UEFA-cupen och CL med Porto, det är jäkligt imponerande. Sen var Ranieris resultat inte i närheten av Mourinhos. Han är en fantastisk taktiker och grym på att motivera sina spelare. Jag tror inte att det är omöjligt att han kommer till Barca i framtiden (var han inte här en gång som tolk?), och det kommer i så fall att bli en sällan skådan guldålder.
Barcelona La Rambla
2006-02-06 20:42
Holländaren:

Är det något Mourinho är så är det nog också lagbyggare. Se bara hur långt han tog Porto med små medel. Se vad han har gjort med Chelsea, visserligen med en aldrig sinande börs. Men han har byggt ett lag, som krigar tills de stupar. Han har byggt in en vi-mot-hela-världen-mentalitet hos spelarna. Så nog är han lagbyggare också.
Barcelona Holländaren
2006-02-06 20:37
Schubert:
Ser Rijkaard som bättre än Mourinho i alla fall. Chelsea har en outtömlig plånbok, hade Mourinho varit bäst i världen hade han sopat hem CL förra året också. Rijkaard är mer av en lagbyggare än en taktiker, det råder harmoni i Barcelona för första gången på många många år.
Barcelona leo_messi30
2006-02-06 20:36
Hej alla barcafans! Någon som vet vart man kan hitta bakrundsbilder m.m på Barcelona? tack på förhand
Barcelona Schubert
2006-02-06 20:30
Ämne: Har varit ganska irr....
Som vanligt bra inlägg av Pablo. Tror tyvärr det ligger en del i det. Rijkard är en rätt bra tränare men ingen absolut topptränare typ Capello eller Mourinho. Framgångarna beror mer på att Barca har ett exempellöst bra lag. Jag tycker att han tar en del konstiga beslut emellanåt.

Tror inte teorin om att man ville testa en defensiv uppställning, speciellt inte på hemmaplan.

van Bommel bör inte få spela i dagsläget, han är helt ur form. Han passar inte riktigt in i Barcas spelstil med sin halvdana bollkontroll.
Barcelona La Rambla
2006-02-06 20:24
Holländaren:

Intressant teori, men varför inte prova det redan i cupmatchen mot Zaragoza? Ligan känns ju lite viktigare än copan. Men det är en intressant iaktagelse. Spelare som van Bommel måste höja sig flera klasser inför mötet mot Chelsea, annars lär vi få ett helvete när vi tappar boll i uppbyggnadsspelet.
Barcelona -Frasse-
2006-02-06 20:21
Alla dom här oändliga provokationerna från Real M-supportrar måste få ett slut.
Kan man inte statuera ett exempel genom att stänga av REAL Redondo i fyra år.
Då kanske andra tänker både en och två gånger innan dom kommer in hit och uppför sig som svin.
Barcelona La Rambla
2006-02-06 20:19
asfaltsbarn:

Du har givetvis rätt. Fel av mig att hålla på så där, men ibland är det bara jobbigt att freda sig ifrån alla dessa otaliga "Real-Robinjo rules PS värva Adrianohanärsåjävlagrymm" som dyker in här på forumet.

Men jag ska lägga ner nu. :-)
Barcelona La Rambla
2006-02-06 20:14
Haha, det verkar som om du sitter där redan, bigbrotherhuset alltså. Eftersom du verkar följa det.

Madrid cabron, du minns väl vem som sa det? Eller du kanske missade det?

Annars, som den hjälpsamme samarit jag är, här är länken som en påminelse enbart för dig. :-)
Barcelona asfaltsbarn
2006-02-06 20:13

sandlådenivå så det bara sjunger om det. Han sa det, han sa det bla bla...du är förstådshandikappad, nej du, nej du. du är idiot osv...
Varför inte diskutera fotboll och ifall någon skriver något ni finner irriterande, anstötligt eller bara korkat så ignorera det. Så länge någon får svar och mothugg på sina inlägg, vilken typ av inlägg det än är, så fortsätter diskussionen/debatten och den som skrev inlägget hänger kvar i forumet, tänk på det.

Barcelona Ordem e Progresso
2006-02-06 20:07
REAL Redondo

Förstår att du vill tro att Torres sa 'Puta Barca'. Men jag la märke till det här och man såg klart och tydligt att han sa "Puta Madre", som ett uttryck för hur skönt det var att göra mål bara.

Tro vad du vill, men han sa inte "Puta Barca".
Barcelona Holländaren
2006-02-06 20:07
Ok, varför ställde Rijkaard upp med 4-4-2?

1. Snart är det Champions League. Barcelona leder serien fullständigt överlägset och behöver en till mer defensiv taktik. Rijkaard såg läget att testa hur vissa spelare skulle fungera i ett 4-4-2, framförallt var det Deco och van Bommel som skulle testas inför den uppgiften. Varför behöver man då taktisk flexibilitet? Well, om vi leder med 1-0 med kvarten kvar i CL kan det alltid vara bra att testa ett mer defensivt upplägg. Och varför inte testa det i en serie vi leder överlägset?

I och med att så många spelare var borta, visste Rijkaard att exakt hur man än gjorde skulle man inte ha någon möjlighet att följa sin vanliga modell.

2. Högerbacken. 4-3-3-systemet behöver offensiva ytterbackar för att vara effektivt. En matchotränad Gabri skulle alltså då behövt sköta offensiven samtidigt som han skulle ha koll på Petrov. Lite omöjligt uppdrag det där. Barcelona hade inte kunnat använda sig av högerkanten ens om man hade tolv spelare där. Det visade ju sig andra halvlek när Rijkaard gjorde sina taktiska förändringar (han hade nog inte annat att spelet skulle se så risigt ut i första).

Tror faktiskt inte det var spelsystemet som sänkte Barcelona igår, utan snarare frånvaron av några av de bästa spelarna.
Barcelona La Rambla
2006-02-06 20:05
Sir. Smokealot:

Såg du ställde en fråga om vem som är Barças bäste målspruta genom tiderna. Ursäkta det sena svaret.

Om jag har förstått det rätt så ska det vara Paulino Alcantara. Född på Filippinerna men sen 3 års ålder bosatt i Barcelona. Under en 15-årig karriär ska han ha gjort 356 mål för Barcelona till han 1927 lade skorna på hyllan. Det ska tydligen ha varit en Gunnar Nordahl typ med ett ruskigt skott med bägge fötter. Det sägs att han i en landskamp för Spanien mot Frankrike, sköt ett så hårt skott att bollen gick igenom nätet. :-)

flyglarm:

Självklart får du tycka att Deco är överskattad. No problemo! Jag och många med mig anser att han är en viktig kugge i Barça. Själv har jag nog aldrig påstått den viktigaste dock, det är enligt mig Puyol, men viktig är Deco. När det handlar om överskattad, så är det så mycket som spelar in. Överskattad jämfört med vem? Enligt vilka normer osv. Det är möjligt att vi culés är lite känsliga när det gäller kritik mot Deco, man försvarar de sina typ. :)

När det gäller Marquez så håller jag med dig fullständigt, han passar klart bäst som mittback och inget annat. Men förra säsongen när Motta och Edmilson som nog var tänkta som pivotes, blev svårt skadade tidigt på säsongen så fick Marquez kliva upp och ta pivoteplatsen och Oleguer in som mittback. Då gjorde Marquez det riktigt bra och Oleguer fullt godkännt även om man ibland kanske kunde önska bättre, men vi vann ju ligan trots skadade spelare på nyckelpositioner.
Real Madrid REAL Redondo
2006-02-06 19:53

La Rambla,

Nää.. kom igen nu. Det går inte fram, helt enkelt! Du får ta och gå igenom dina inlägg igen.
Att du ska så svårt att förstå vad du själv skriver? Påhopp/frågan, ska väl inte vara så svårt att se skillnaden i.
- Jaja.. jag gjorde ett försök iaf.

Jag ursäktar dig, vilket är ett måste. In i Bigbrotherhuset med dig..

-"Puta Barca", som Torres sa efter 0-1 målet. Det missade ni säkert..

2006-02-06 19:49
Ursäkta men jag tyckte att du kallade mig för lakej. Bara för att jag ställde en simpel fråga som du fortfarande inte har svarat på så är jag någons lakej?

Jag tror däremot någons argument börjar ta slut. Inte så konstigt då du argumenterar för en sak som är tvärt emot sanningen.
Barcelona La Rambla
2006-02-06 19:24
REAL Redondo:

Allvarligt, nu svamlar du igen. Jag rekomendear att du läser läsförståelsekursen på 10p på ditt fina universitet. Först börjar du jiddra om yttrandefrihet, för att i nästa sekvens hoppa över till påhopp för att jag kallar dig för råtta. Hur går det ihop?

Lakejer? Jag som trodde det var något man kopplade samman med den anrika klubben med klass och stil, Real Madrid. Det finns dock en klubb från Madrid jag respekterar och det är knappast din.

Nu får du ursäkta, men har inte tid att tjafsa med dig mer.

Aupa Atléti!
Real Madrid Fedorov
2006-02-06 19:16
Hej!
Roligt att vara tillbaka hos er.
Tråkigt med er förlust i går men det var en mkt underhållande match.
Tydligt är vilken offensiv kraft Dinho och Eto besitter.Hoppas båda kommer tilbaka snart inför CL bland annat.Messi skadad,tråkigt.

Gabri spelade ju,varför?
Var Belletti skadad eller ngn annan anledning?
Barcelona millor
2006-02-06 19:16
greeneyes_x första gången jag ser någon smart från madrid skriva i det här forumet. som du säger, numera är det ombytta roller, athletico är storebror och real är lillebror :D
Real Madrid REAL Redondo
2006-02-06 19:10
La Rambla,

Som vanligt missar du viktiga detaljer.
- "Det känns som man har att göra med en förståndshandikappad", skrev jag. Det är inget påhopp, utan en liknelse(ev. Fråga). Sen om så är fallet, så förklarar det ju bara saken.. beklagar isf. Du bevisar inte motsatsen om man säger så..

Råttor, Dickhead.. det är liksom Grundvuxnivå på det. På sin höjd!

PM - hot? Tillrättavisning.. ja! Du förstår nog inte skillnaden.. tänkte väl det! Kom inte med lögner, det räcker med att du ger folk öknamn. Inte som svar, utan helt utan vidare. Personligt dessutom..

Du och din lakej.. :(
2006-02-06 19:02
Ämne: Ordem:

Puyol är b....
Rambla

Säg inte det till mig, jag vet det redan. Ville bara se hur pass förvirrad den stackars marängen var.
Barcelona hammabarça
2006-02-06 19:00
Ämne: Ämne: Ordem: ....
Nja, inte roligt. Bara ren sanning.
Real Madrid Besten
2006-02-06 18:55
Ämne: Ordem:

Puyol är b....
Haha, Så jävla roligt.
Barcelona La Rambla
2006-02-06 18:51
Ordem:

Puyol är bättre än hela Reals försvar tillsammans. Det vet alla i fotbollsvärlden. :)
Barcelona La Rambla
2006-02-06 18:49
REAL Redondo:

Såja lille vän. Du har hitintills inte ens försökt argumentera, så lägg ner floskerna. När du sen börjar skriva om förståndshandikappad ska du nog lägga ner snacket om påhopp tycker jag.

Sen börjar du svamla om yttrandefrihet och gud vet vad. Var fick du det ifrån? Ärligt talat, tror att du på din höjd har gått komvux.

Sen erkänner du vad vi här inne redan visste. Du är inte här inne för att göra det som sig bör på ett forum. Utan enbart för att provocera, komma med sarkastiska inlägg och håna Barcelona. Snacka om att vara desperat.

Att du skickar PM med hot är jag övertygad om, det är sånt som såna som dig försöker hävda sig med. Andra har fått dem av dig.

Du behöver inte tack för slantarna, gör det hos dem som sig bör. Det är de som förtjänar berömmet, det är väl knappast din stil att ge cred åt de som förtjänar det. :-)
Barcelona Schubert
2006-02-06 18:48
Ämne: min åsikt är att man....
Helt rätt Pablo. Det gäller även en sån som Deco. Svenskar har ofta en tendens att hylla spelare som spelar enkelt alltför lätt.
2006-02-06 18:43
REAL Redondo

Skulle du vilja påstå att någon back i Real Mierdad är bättre än Puyol?
Barcelona pablo escobar
2006-02-06 18:39
min åsikt är att man bör ha lite mer överseende med spelare som tex messi och ronaldinho (även om ronaldinho iofs nästan inte gjort några misstag denna säsong) än de andra spelarna då kreatörerna till skillnad från tex såna som oleguer, henke eller edmilson inte har till uppgift att alltid spela enkelt när de får bollen, utan tvärtom ska ta risker och försöka lite svårare och överaskande saker och därför alltid kommer att slå fler felpassningar och misslyckas med fler dribllingar.

ibland kan de ha en dålig dag men så länge de fortsätter försöka utmana, skjuta och slå smarta avgörande passningar tycker inte jag att de förtjänas att sågas fullständigt.
Real Madrid REAL Redondo
2006-02-06 18:23
La Rambla,

Zonförsvar? Men Puyol kan aldrig ha ingått där.. såg förresten honom plocka burkar uppe på norraläktaren vid målen. En liten förlustpremie iaf.

Jag kan inte sluta skratta åt ditt sätt att argumentera. Det känns som man har att göra med en förståndshandikappad.. så några hotbrev är inte att vänta från min sida. Av barn och dårar får man räkna med att höra saker som sunda människor avstår från.

Vad gäller mitt vidkommande så kommer jag med svar på tal. Påhoppen står(börjar) medgångssupportrarna(barcafansen för).

Men vad gäller påhoppen(lilla råtta, dickhead..) är inga påståenden från din sida. Utan lite allvarligare saker.
Så ett tips till dig från mig. Läs på lite gällande yttrandefrihet och tryckfrihet. 10p medierätt på ett universitet kanske är på sin plats. Men då får ni nog sluta skolka från lektionerna och gå klart Grundvux, eller den utbildning nu som är på tur..

Tänka sig vad en liten sarkastisk "planta" skapar för effekt här inne.. i Belsebubsboning:(. Demonerna ansluter..

"By the way"
- 1-3 inbringade finfina 4800:-. Tackar man för.. :)
Annons: