/spanien/barcelona/forum/24876.aspx/spanien/barcelona/forum/24876.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana_1899
2006-02-07 03:01
Finns ju inget mer patetiskt än majoriteten av real fansen, det är inget snack utan det finns tusen motiveringar till varför, behöver inte nämna dom för alla förstår nog vad jag snackar om.

Vi är mästare och ska försvara liga titeln och förhoppningsvis gå hela vägen i cl som vi har stor chans att ta hem!

Futbol Club Barcelona ! God Natt.
Barcelona BARCA BLOD
2006-02-07 02:35
Måste förstå real fansen. Trotts att all skatt i spanien går till real, får de ändå inte ihopp ett vinnande lag. Skit i de!!
Låt oss njuta istälet av liga guldet och FÖRNEDRINGEN PÅ BERNABEU!
-
Angående tränar snacket, har sagt det tidigare vid flera tillfällen. Jag är ingen Reijkard fans. men respekterar honom, han har gjort bra grejer i barcelona. Men det är fel att säga han tillför harmoni i laget. Man ser vid hans lagutagningar och att han ofta väljer fel spelare vid byten. Det är inga glada miner man ser hos seplarna på bänken. när en back blir innbytt istället för en offensivare kraft. Nu syftar jag inte bara på gårdagens match. Det var bara ett ex. Sen trotts allt att det går bra för oss, ska inte reijkard hyllas direkt för. Reijkard fick guldet serverad. Villken tränare som helst skulle göra bra ifrån sig med det spelar materialet. Min favorit bland tränare är Scolari, han har allt en riktig vinnare! hoppas på honom till nästa år ifall reijkard lämmnar!
återigen: Reijkard fick det serverad i Barcelona!
Barcelona Schubert
2006-02-07 02:20
Valencia är ett kollektiv à la Tyskland. En spelare med Barajas bollkontroll är definitivt ingen stjärna. Aimar gillar jag men han har inte blommat ut. Vicente är överskattad. Villa gör sina mål men är i övrigt rätt begränsad. Alltså: de har inga stjärnor.
Barcelona Maxi_Lopez_#11
2006-02-07 00:41
Varför har alla real fans fått luft för ?

för vi förlorat en match.. hmmm alltså real madrid fansen är fett pinsama. så fort dem vinner nåra matcher då är ni bäst i världen va ?.. 10 poäng efter Barca. när ni leder ligan då kan ni prata..
Real Madrid Ciicinho
2006-02-07 00:06
Ni kommer få det riktigt tufft mot valencia ! Ni saknar dom stora namnen... ! tror valencia vinner med 3-1
Barcelona La Rambla
2006-02-07 00:00
greeneyes_x:

Haha, skrattade gott åt ditt inlägg. Självklart ska ni utstå era egna slag vara glada över vinsten oavsett om ni hjälper Real eller inte. Ni vann fullt välförtjänt, inget snack. Men som Sid Lowe även skrev i sin krönika, hade vi tagit 6 poäng i mötena mot er så hade Real fått använda kikare för att kolla uppåt i tabellen.

Deras fans kan bäst beskrivas som det gjordes av en arsenalsupporter här om dagen.

"Många här inne kan inte skilja på en bekymrad arsenalsupporter och en 12-årig realmadridkille med nick typ "Rejalrobinjo rules PS värva Adrianohanärsåjävlagrymm"."

Att de sen springer runt på olika forum till de lag som tagit poäng mot Barcelona och gratulerar dem är ju bara pinsamt. De måste förlita sig på andras insatser, själva klarar de inte av det. Vi får hoppas Atléti är bättre rustade när kampen om Madrid avgörs. :-)
Barcelona Gabriel
2006-02-06 23:45
greeneyes_x

Jag har bojkottat denna sidan ett tag nu - otroligt så dålig nivå det har varit här inne, det är riktigt pinsamt. Men vad gör det när man har dig här inne som gör "mitt jobb" ;)

Jag blir allmänt riktigt glad när jag läser dina inlägg, ditt sätt som du beskriver ditt "över det som kallas för hat" är så otroligt underbart att jag fiser rosor ur röven.

Visca greeneyes_x och aupa atleti - mannen du gör så att jag börjar gilla erat lag mer och mer.

Tack för en underbar läsning :D
Barcelona (catalonia barca)
2006-02-06 23:41
greeneyes_x ///
grabben du är king, för du säger det jag vill höra !!! ;) haha

visca la barca y mierda realmadrid
Atlético greeneyes_x
2006-02-06 23:37
La Rambla:

Jo , han har en poäng.
Men jag önskar från djupet av mitt hjärta att det inte hade varit så att vi hjälpte Real.
Men ni är nog inte i nån fara.
Ni tar ju garanterat 3 poäng av Real på Camp nou.
Vi ska försöka ta 3 poäng av dom också på Bernabeu.
Real har ingen chans att ta igen ert försprång.
Dom som tror det drömmer.
Just nu sniffar Real er i arslet men kommer snart att få ta fram kikare igen för att se vart ni tog vägen uppåt i tabellen.
Om ni på Barca forum tror att ni hatar Real, så vet ni inte vad hat är.
En Colchonero hatar inte Real, utan vi har tagit nästa steg i evolutionen, det finns väl inget ord värre än hat, men skulle det finnas det så skulle det vara våra känslor när vi hör orden Real Madrid.
Blodet börjar koka nåt fruktansvärt, man svettas och behöver massvis med socker för att inte svimma av ilska.
Sen när Piss Raul lägger sig som 5 kronors **** i vårt straffområde och får straffen och utvisningen på Lopez med sig så känner man hur månen har gått upp och kroppen omvandlas som den gör hos varulv och ådrorna sväller upp som SJ tågrälsar.
Hoppas ni tar guldet och hoppas vi når Europaplats.

Aupa Atleti och Lycka till Barca

(p.s. är det bara jag som tycker att Real forum har en massa retards, 12 åringar och medgångssupporter? )

Barcelona Valdés
2006-02-06 23:15
Schubert; Mourinho rolig?? Han är riktigt dålig förlorare och en ännu sämre vinnare. Förmodligen sitter han redan nu, tillsammans med hela den samlade engelska presskåren, och slipar på konspirationsteorier för att förringa motståndare, motståndarfans och domare.

Holländaren; Du är inte ensam om att ha behövt "överleva" Kluivert mfl;s hollandskoloni i Barcelona. Jag har varit en supporter väldigt länge och jag förblir en oavsett vinster eller förluster. Men vad händer med Dig (och Ditt stöd) om och när hollandsdynastin tar slut? Ditt eget intresse verkar vara starkt begränsat till holländarna i laget.
Barcelona marcus
2006-02-06 23:15
"Weak at the back, where Gabri was a joke"
Utdrag ur Sid Lowes artikel

I mina ögon gjorde Gabri en väldigt bra match. Tekniken satt inte riktigt, men Atleticos underskattade och bästa spelare Petrov kom inte förbi honom någon gång. Med matchträning i kroppen vet jag att Gabri besitter en bättre teknik och jag hoppas han får chansen igen.

Jag undrar egentligen vad La Rambla tycker.

Laget gjorde som helhet en väldigt dålig insats. Men sämst var utan tvekan Rijkaart. Jag köper inte att han ville testa en mer defensiv eller anorlunda uppställning. Att starta matchen utan en vänsterbreddare?

Varför inte sätta Valdes på topp?

Förtroendet för bänken trodde jag skulle vara större. Var det lönt att värva Ezquerro när man inte vågar ge han chansen?

Rijkaart lär sig av sina misstag. Han är väldigt oerfaren. Det visade han ikväll.

Barcelona La Rambla
2006-02-06 23:03
Madridinho:

Baraja platsar inte längre. Vicente är skadad. Visst är de ett av Spaniens bästa lag, ingen har sagt något annat. Det bästa laget är dock Barcelona, tabellen talar sitt tydliga språk, målskillnad. Antalet vunna matcher i rad. Hur mycker mer bevis behöver du? Den här svackan är vi snart ute ur. Vänta bara tills Dinho är tillbaka, han är rätt förbannad och spelsugen, något ni lär få erfara på Camp Nou. :-)
Madridinho
2006-02-06 22:59
Ämne: Det var Mourinho som....
inga stjärnor?? aimar,baraja,vicente och villa är de inga stjärnor?? valencia är ett av spaniens bästa lag.
Barcelona La Rambla
2006-02-06 22:55
greeneyes_x:

Läste den idag, intressant läsning. Erkänn att han har en poäng, ni gynnar de ni avskyr mest.
:-)
Atlético greeneyes_x
2006-02-06 22:53
en rolig artikel om triangeldramat, Atlético-Barca-Real och vem som hjälper vem.
Av Sid Lowe, en grymt bra krönikör.
Barcelona Schubert
2006-02-06 22:49
Det var Mourinho som refererades till som "skitstövel". Själv tycker jag att han är rätt rolig. Tror folk i Barcelona skulle älska honom efter ca tre dar. Han är en sån man hatar när han är emot en och som man älskar när man är med honom.

Villa är inte i närheten av Torres. Han är en mycket begränsad spelare. JAg är inte rädd för honom. Däremot blir Valencia säkert tuffa med sitt organiserade och fysiska spel. Men de har inga stjärnor.
Barcelona La Rambla
2006-02-06 22:48
Holländaren:

Hehe, om du läser lite nogrannare så inser du nog att Valdés syftade på någon annan än Rijkaard. En viss muppig portugis. :-)
Barcelona Holländaren
2006-02-06 22:41
Tycker det är pinsamt att kalla Rijkaard för arrogant skitstövel, verkligen patetiskt. Det är sådana fans som försvinner om man förlorar några matcher.
Barcelona - FcB 20 -
2006-02-06 22:37
Ämne: tor helt ärligt att ....
vadå utan Ronaldinho,Messi,Xavi,Etoo alla e tebax mot betis utan xavi ! rätta mig gärna om jag har fel !
Madridinho
2006-02-06 22:26
så hur går det mot valencia tror ni?? jag sa ju att barca skulle se upp för torres och nu utfärdar jag en ny varning för villa som är riktigt het just nu
Barcelona Valdés
2006-02-06 22:14
Fege Rijkaard ifrån säsongen 03/04 var återigen tillbaka. FC Barcelona ändrar inte sin grunduppställning på hemmaplan av annan anledning än att lagets tränare tvivlar på sitt eget lag.

Iniesta gör en dålig första halvlek och sedan en mycket bra andra halvlek. Förhoppningsvis får han nu fortsatt förtroende framför Van Bommel.

Det finns en sak som är värre än förluster och det är långtidsskador på nyckelspelare. Att få se halva Atlético-laget klappa om Antinio López efter dennas mycket fula sparkande på Messi gör mig därför fruktansvärt förbannad. Dessutom kommenterar Atléticos matchrapportör händelsen…”Den första halvleken avslutas med att Antonio López drabbas av en varning efter att ha fällt Barcas Messi” – han drabbas inte, utan han gjorde sig förtjänt av ett solklart rött kort.

Rijkaard måste verkligen tycka illa om Maxi när Gio prioriteras trots ett tvåmålsunderläge. Vad har Maxi egentligen gjort för att förtjäna detta och varför skall laget behöva lida för att Rijkaard ogillar Maxi.

Kul att Deco äntligen gav sina kritiker en chans att få lufta sitt missnöje efter att ha gjort sin sämsta insats i Barcelona. Trots det ligger han, tillsammans med Iniesta, bakom reduceringsmålet med en fantastisk passning.

Oleguer skall inte spela mittback mot bättre lag!!

EMD;s spelar-och tränarbetyg; Oleguer * V. Bommel * Valdés ** Sylvinho ** Deco ** Gabri * Márquez * Messi *** Puyol * Iniesta *** Larsson **
Sustituciones: Giuly (1) por Van Bommel (45'), Ezquerro (1) por Messi (45'), Gio (1) por Márquez (73') Entrenador: Frank Rijkaard --*

Kul att läsa om Ronaldinho som kör extra ”fyspass”, han kommer att vara övermänsklig resterande del av säsongen.

Mourinho ”käkar” (rent taktiskt) Rijkaard till mellanmål flera gånger om dagen. Frank har flera tydliga brister men jag väljer honom alltid före ”mr Arrogant Skitstövel”.

Skall vårt försvar fortsätta att uppträda så här osäkert kommer det att krävas många konstmål av Ronaldinho, Eto´o och Messi för att ta sig vidare till en kvartsfinal i CL.

Nu är det 16 dagar kvar.
Barcelona hammabarça
2006-02-06 22:07
Ämne: tor helt ärligt att ....
Skrattretande.
Real Madrid Zidane 5 The Legend
2006-02-06 22:03
tor helt ärligt att Real Madrid kommer vinna La liga i år.Barca kommer börja tappa självförtrående nu ....utan Ronaldinho,Messi,Xavi,Etoo fast Etoo e tebax nästa match
Haf
2006-02-06 22:03
Rijkard är en mtcket bra tränare som kan hålla 20 spelare nöjda och få dem känna att de bidrar till laget, spm Aubri sa. Ett harmoniskt lag är väl bland det viktigaste man vill uppnå med ett lag. Inte som Roma var när Cassano spelade där, ett lag med mkt bra spelare som spelade skit pga vissa spelare som förstörde mer än vad de bidrog med.
Barcelona Kharles
2006-02-06 21:56
Tror inte det.
Madridinho
2006-02-06 21:42
när spelarna i spanien ska sjunga nationalsången brukar puyol och xavi sjunga med?? ganska nyfiken på det.
Real Madrid Fedorov
2006-02-06 21:31
Vi i Real ler.
Såg du inte glädjen i lördags.
Jag hoppas att glädjen fortsätter under våren och med det spel och den harmoni vi nu har så börjar det lukta något bekant...

Såg ngn Zidane i lördags?
Han spelade som under de första åren i Real;
helt underbart,i den formen får till och med Dinho lyssna på dirigenten....
Barcelona Aubri
2006-02-06 21:26
Det som folk glömmer bort ibland är, det som gjort att Barca är påväg att vinna sin andra Liga Titel, nämligen Rijkaards förmåga att inte bara vara tränade utan även en vän och stöd för spelarna. Ingen lag har den gemenskapen och glädje i laget. Juventus vinner, men de ler och har inte lika kul oss. Kom igen, 2 förluster på hela säsongen, dessutom mot lag som trivs mot oss i ligan, .. är det verkligen dags o klaga då?
Rijkaard gjorde en chansning, och ville överaska ATM, dessutom ville han få stop på deras kanter, därav 4-4-2, denna gång gick det inte hem och han lär sig, och går vidare....

Som visssa beter sig här inne, man skulle kunna tro att det va en förlust som innebar att Barca åkte ur la liga, inte att de leder..

Sen så märktes det tydligt, att även om saknad av xavi, eto och dihno inte ska innebära förlust
så satt det lite osäkerhet i hela barca inför matchen
Real Madrid Fedorov
2006-02-06 21:20
Ämne: Rijkaard är en jävli....
Tröttnat på Rijkaard....
Luxemburgo är tillgänglig....
Barcelona Rambo~
2006-02-06 21:18
Rijkaard är en jävligt grymm tränare men jag tycker att han är för snäll ibland typ om någon underpresterar... Hade han varit lite hårdare så hade han varit bättre än vad han är nu tror jag...

Just de jag diggar han ten kate andre tränaren han e skön hahaha ; )
Annons: