/spanien/barcelona/forum/24874.aspx/spanien/barcelona/forum/24874.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Figolina
2006-02-04 18:37
Taggiga som vanligt.Hittade bild på La Rambla och Kharles.
Förlåt, kunde inte låta bli.Tänk på att jag är "smygcule´" ;oP
(hur 17 skriver man ett e med accent? )
Barcelona La Rambla
2006-02-04 18:24
Jag är av samma åsikt att Puyol är en ledargestalt och mycket viktig. Det är inte vad du först hävdade i ditt första inlägg, utan att det brister utan Puyol. Vilket du har en match att grunda det påståendet på. Jag hävdar motsatsen att vi skulle vinna många matcher på Camp Nou mot lite mindre lag utan Puyol på planen. Inget du skriver kan få mig på andra tankar, så vi droppar dert. :)
Spinbad
2006-02-04 18:21
Någon som har en stream kanal för kamerun mot elfenbenskusten?
Barcelona Marcos
2006-02-04 18:17
Kom igen Elfenbenskusten :D! Så vi får hem Eto´o...
Real Madrid Chrissan
2006-02-04 18:15
La Rambla

Jag säger varken att Puyol, Oleguer, Sylvinho eller Marquez är dåliga. Utan det jag säger att Puyol är ledargestalen i Barcas baklinje. Bra och dåligt. För då en naturlig ledare försvinner så uppstår det stora problem, finns massor av exempel på detta. Real saknar för tillfället en ledare i backlinjen. Vi har inte haft det sen Hierro försvann, därav har vi släppt in många billiga mål.
Barcelona La Rambla
2006-02-04 18:10
Jag hävdar fortfarande att du är ute och cyklar. Jag såg Zidande göra en kass match. Han är en dålig spelare, håller du med? Det är ungefär den logiken du använder, när du enbart har sett försvaret spela 1 match utan Puyol. Jag skulle vilja påstå att försvaret har varit riktigt bra i år, där både Oleguer, Sylvinho och Marquez har varit riktigt bra. Att dömma ut dem helt för en matchs genomklappning är knappast rättvist. Om inte annat, så kan du ju jämföra sifforna för Barça och ditt eget lag över gjorda och insläppta mål.

Barcleona 52 16
Real M 38 23

Vet du vad, siffror ljuger inte. :-)
Barcelona Marcos
2006-02-04 18:03
Nu börjar Chelsea(Drogba) - Barcelona(Eto´o) :D...
Real Madrid Chrissan
2006-02-04 17:44
La Rambla

Jag tror att det kan bli ett problem i längden om Rijkaard inte väljer att vila Rolandinho i lättare ligamatcher m.m. pyuol är en såpass viktig ledargestalt i barca att hans frånvaro påverkar försvaret oerhört. Och att någon större konkurrens tycker jag inte det finns på den positionen, speciellt nu när oleguer lirar högerback.
Barcelona La Rambla
2006-02-04 17:39
Chrissan

Din analys faller rätt så rejält måste jag påpeka. Ditt antagande att försvaret brister bygger du på vad? En match eller hur? Där det faktiskt i första hand var mittfältets schabbel som gjorde försvaret sårbart och där positionsspelet blev lidande. Men i en sak har du rätt, det är väldigt beroende av Puyol då det är han som styr försvarsspelet.

Att Ronaldinho spelar så mycket är inga problem. Det är nog som så att han själv vill spela. Du kan ju inte påstå att anfallsspelet blir sämre med honom på plan. Att han sen är långt under sin högsta nivå emellanåt är väl inte så konstigt. Han är ju knappast oduglig utan det är nog som så att han har andra normer än de flesta andra när man betygsätter honom. Hur många spelare i världen kommer upp i hans högsta nivå?
Real Madrid Chrissan
2006-02-04 17:31
Okej, dessa killar är inga man bänkar i första taget. Men det uppstår ett problem då de inte kan spela. Försvaret tycker jag är mer eller mindre byggt kring Puyol. Med honom funkar det riktigt bra, men då han inte är med så brister det. Att det saknas alternativ till honom är mycket synd. Något som jag tycker är ett stort problem i Barca. Kvaliteten i startelvan finns, men bredden tycker jag vacklar.

Inte heller är det bra i längden att t ex Ronaldinho spelar nästan varje match. Motivation kommer inte att vara på topp hos brassen då han sätter på sig skorna när barca möter malaga borta. Han spelar i princip alltid och det kommer att krävas mer för att han skall tända till. Tror faktiskt att han kan bli lite mätt på fotbollen efter tiden. Se på zidane, hur kul tror ni att det är för honom att lira mallorca borta?
Barcelona Woods
2006-02-04 17:14
Chrissan

Ja, det finns både för och nackdelar med att våra ess spelar så mycket som dom gör.

Tycker att vi sett att det fungerar okej på toppforwards positionen, Henke har varit bra där. Sen kan jag hålla med om att vi är för beroende av Puyol, tur att han är som en evighetsmaskin. Men det man nog måste tänka på i Zaragoza matchen var att hela lagets defensiva uppgifter knakade.

Sen nu när Ronaldinho är borta får vi se, men Messi kommer att klara uppgiften på ett bra sätt.

Men som sagt, visst vore det fördelaktigt att kunna slänga in en ersättare istället för t.ex. Puyol ibland. Men i dagens trupp är han för bra att lämnas utanför, om han kan spela.
Barcelona Messi
2006-02-04 17:10
Ronaldinho, Eto'o och Puyol är inte spelare man bänkar i första laget. Speciellt den sistnämnda, som vi helt ärligt inte har någon ersättare till. Ingen som kan ersätta honom till 100% i alla fall.

Ronaldinho har bänkats i vissa matcher och Ezquerro har fått sina chanser i cupen t.ex. Larsson får ju ofta hoppa in i matcherna till förmån för Eto'o och Messi/Giuly, beroende på vem som startar.
Real Madrid Chrissan
2006-02-04 16:54
Messi & Woods

Ja, messi har verkligen blommat ut till en kille att räkna med. Och att Ezquerro kom som bosman var positivt för klubben. Men i dagsläget är Ezquerro iskall, han ses knappast som ett startelvanmaterial i en av världens bästa klubbar. Dock som kom han just för att kunna vara en kille i startelvan då Dinho inte spelar. Problemet i Barca tycker jag är att det förespråkas en rotationstaktik för vissa spelare, men andra kör sålänge benen håller. När bänkas Eto'o till fördel för Henke, ronaldinho för Maxi/Ezquerro och Puyol för att belleti skall kunna lira på högerbacken? Aldrig, och det blir då ett problem då dess ersättare är i total matchoform. Se när Puyol inte spela, försvaret havererade. Jag tycker att dessa tre herrar är oerhört bra spelare, men att laget blir för beroende av dem. Barca är ett lag som (innan Zaragozamatchen) har siktet inställt på tre titlar. DÅ blir det många matcher och man måste kunna alternera sina spelare, annars orkar dom inte med slutstriden där allt avgörs. Detta är ett problem i många lag.

Nu kom jag lite ifrån ämnet, men ni förstår mina tankar?
Barcelona Woods
2006-02-04 16:38
Messi
Du har rätt där, det spelar in.
Barcelona Messi
2006-02-04 16:36
Chrissan

Ezquerro 'värvades' främst för att avlasta Ronaldinho och de andra där framme. Vid den tidpunkten visste ingen, varken ledare eller fans, att Messi skulle göra sån succé i U-20 VM. I och med Messis framfart blev han ordinarie och Ezquerro flyttades ner ännu ett snäpp i rangordningen i Barças anfall.
Barcelona Woods
2006-02-04 16:36
Chrissan

Ja, och jag håller med dig. Han har fått väldigt lite speltid, han har av Rijkaard hitills inte fått något större förtroende, varför vet jag inte. Utan att veta, så tror jag väl att han värvades som lite av en back-up till Ronnie. Troligtvis kommer han väl få nöja sig med den sparsamma speltid han fått hitintills, resten av säsongen också.

Sen att vi fick en så pass bra spelare på free-transfer, gör att värvningen i sig inte är fel, i min mening.
Real Madrid Chrissan
2006-02-04 16:32
Woods

Ja, Ezquerro är bra. Men varför värvades han? tanken måste ju varit att han skulle vara en reserv till vänsterytterpositionen. Om han inte får chansen i detta läget, när får han chansen då? Förstår du mina tankar?
Barcelona Woods
2006-02-04 16:28
Chrissan
Själv hoppas jag på Messí-Larsson-Giuly mot Atletíco, så blir det säkerligen också. Sedan kommer väl Eto'o tillbaka mot Valencia.

Ezquerro är bra, bara det att jämföra honom mot Ronnie är fel. Men då han inte fått förtroendet tidigare under säsongen så startar han nog inte imorgon, det är vad jag tror iaf.
Barcelona el Flaco
2006-02-04 16:24
Ämne: Woods

Det håller ....Det blir nog Messi som får ta steget ut till vänster i anfallet medan Dinho är avstängd. Skulle tänka mig att Rijkaard formerar anfallet med Guily-Larsson-Messí med tanke på att Maxi aldrig får spela.
Real Madrid Chrissan
2006-02-04 16:20
Woods

Det håller jag med om. Ronaldinho har tidigare under säsongen inte riktigt varit sitt vanliga jag. Han har inte varit dålig, men känslan av att han är lite seg med bollen fanns. Detta har, som du säger, förändrats till det bättre de senaste matcherna. Sedan känner jag också problemet att Ronaldinhos position är en av de med sämst konkurrens på i Barca. Okej, Ezquerro finns. Men han har knappast fått spela mycket. Blir det Messi som får spela där under tiden Dinho är borta eller hur blir det?
Barcelona Scarface
2006-02-04 16:16
Barcelona Woods
2006-02-04 16:15
Chrissan

Tror mycket väl att Ronaldinho behöver vila ibland. Men det som jag tyckte var surt med utvisningen och avstängningen var att man kunde se tendenser av att Ronnie började komma tillbaka till storformen igen, och så blir han avstängd och tvingas vila. Sen kommer det ju (som du sa)inte lägligt heller med tanke på vilken match det är, Valencia borta. En av de absolut svåraste matcherna på säsongen.
Real Madrid Chrissan
2006-02-04 16:05
Någon Barcasupporter som ser avstängningen som något positivt? Jag tror iallafall att det till viss del är. Detta tycker jag varken för att jävlas med er eller för att jag håller på Real utan jag tror att Ronaldinho har fått spela för mycket. Rijkaard vill ju köra med sitt rotationssystem vilket jag tycker är bra. Men Ronaldinho har inte fått rotera så mycket. Okej, nu är han avstängd i rätt tuffa matcher så det negativa är större än det positiva. Men jag tror för att Ronaldinho skall fortsätta vara nr1 så måste han få vila någon match då och då.

Är det någon som håller med mig? Jag menar inte att det är positivt att han är borta mot atletico utan att Rijkaard kanske inser att Barca då och då skall spela utan Dinho.
Barcelona barca_dreamteam
2006-02-04 15:46
Stam Ford

Lågt nivå på forumet blir när såna som du o några vita kommer in hit klankar på vår fina forum.
Barcelona La Rambla
2006-02-04 15:45
Mr B. Arca//

Jag håller med dig till fullo. Kunde bara fler diskutera sakligt och på en liten mer sansad nivå så skulle det vara trevligt. Såna där inlägg är dessvärre en försmak om vad som komma skall inför CL-mötena. Det lär bli mycket skitsnack och pajkastning i bägge forumen. Hade dock varit trevligt om det kunde undvikas.
Barcelona Woods
2006-02-04 15:43
Egentligen.. Vad/vem är det i Chelsea som vi bör vara oroliga för att möta? Tycker att de mer och mer börjar likna ett grå-daskigt och anonymt kollektiv som numera inte vinner med 1-0, nä nu spelar dom 1-1 istället;)
Barcelona Woods
2006-02-04 15:37
Så länge personen som kommer hit och skriver är vettig, och diskuterar på en godtagbar nivå, så kan man diskutera med personen. Men om man ska komma hit och tro sig kunna omvända barça supportrar eller bara komma med meningslösa påståenden, lr som i det här fallet klanka ner på matchskribenter. Så kan man heller inte räkna med respekt.. Låter vettigt tycker jag.
Barcelona Mr B. Arca
2006-02-04 15:22
La Rambla
/visst, rätt...tycker bara det är trist att folk som klagar eller har avvikande åsikter allt som oftast blir sågade på forumen.
Barcelona Mr B. Arca
2006-02-04 15:20
Stam Ford/
Barcelona fan är ett ord...ironiskt när du just klagade på stavning...dessa sär skriv ningar...;)
Espanyol Stam Ford
2006-02-04 15:14
el Flaco//
he he ...flyggande grisar...he he he

What´s next, en Barcelona fan som kan skriva....

sorry, lågt, men vad fan , här är det ju låååågt !
Annons: