/spanien/barcelona/forum/24872.aspx/spanien/barcelona/forum/24872.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2006-02-02 23:23
Ämne: Never mind, sökte om....
Fan vad dåligt. Har bara en fråga. Gäller det här med korten alla ligor eller bara den spanska?
Barcelona Gabriel
2006-02-02 23:21
Never mind, sökte om information själv och läste precis på elmundodeportivo att det är som Valdes säger. Tycker däremot att det är en riktigt dålig regel - avstägningar, kort osv ska bör hålla separat i varsin turnering. Att man blandar domslut med copa och la liga är riktigt dåligt - men det är bara min åsikt.
2006-02-02 23:19
Ämne: Valdés

Om det du ....
Jag håller med. Tycker också det låter helt sjukt. Jag har alltid trott att det inte är så men man vet inte om Valdés har rätt eller fel.
Barcelona Gabriel
2006-02-02 23:17
Valdés

Om det du säger stämmer så blir jag iallafall lite klokare på varför Laporta valde att överklaga Ronaldinhos utvisning. Däremot ser jag det fortfarande som konstigt att man blir avstängd i ligan när man blivit utvisad i cupen.

Är du helt säker eller är det bara vad du tror ?
2006-02-02 23:15
Ämne: II Barça II; i senas....Det här stämmer väll inte? Man blir inte avstängd i ligan om man har fått tillräckligt gula/röda kort i cupen. Ronaldinho missar alltså bara en match och det är matchen mot Atleti.

Är det som Valdés säger? Har han rätt eller fel. :S
Barcelona Valdés
2006-02-02 23:15
II Barça II; svar ja, Du har fel. Oavsett utvisning i ligan eller cupen blir man avstängd i de närmast följande matcherna såsom ex Decos utvisning och senare avstängning i två matcher; en i ligan (mot Mallorca) och en i cupen (mot Zaragoza). Men vi får väl hoppas att vår överklagan mot Ronaldhinhos röda kort går igenom.
Barcelona II Barça II
2006-02-02 23:07
Eller jag kanske har fel?
Barcelona II Barça II
2006-02-02 23:06
Men Valdes, han blev utvissad i cupen, det har väll f*n inget med ligan att göra!
Barcelona Quzzie
2006-02-02 23:04
Ämne: Sport-expressen sänd....
Tack, det var det jag trode men jag tyckte mig se att det stod sportexpressen även på matchen mot Atl på sönda. Men ja såg tydligen fel tack för det.
Barcelona Valdés
2006-02-02 23:02
II Barça II; i senaste ligamatchen fick Ronaldinho sitt 5;e gula kort och blir därför avstängd mot Atlético. Du vet säkert att han blev utvisad igår och därför blir han också avstängd mot Valencia.
Barcelona II Barça II
2006-02-02 22:55
Hur kommer det sig att Ronaldinho även missar Valencia-matchen? Det kan väll inte stämma, eller?
Barcelona tarrak
2006-02-02 22:53
Sport-expressen sänder cupen, Tv4+ sänder ligan
Barcelona Quzzie
2006-02-02 22:45
Jag undrar bara varför de senaste Barça matcherna har gått på sport-expressen istället för på tv4+? Någon som har koll ifall det kommer se ut så i fram tiden eller om man kan strunta i sport expressen?
Barcelona Valdés
2006-02-02 22:33
Ligaspelet intensifieras och vi har Ronaldinho avstängd mot såväl Atlético Madrid som Valencia. Vinner vi båda dessa matcher är ligan avgjord, förlorar vi lever ”liken" igen.

Det är hög tid för Rijkaard att bestämma sig för om han skall satsa på Iniesta eller Van Bommel. Laget vinner ingenting på att man varvar mellan dessa båda då de bägge två saknar ordentligt matchtempo och uppträder mer eller mindre ängsligt.

Mot Chelsea hoppas jag dock att Motta hunnit ”kurera” sig och ännu inte hunnit ådra sig någon ny skada. Han kommer att behövas, visst är Edmilson bra men fortfarande är han häpnadsväckande nonchalant i avgörande lägen; tar med hand och släpper markering i eget straffområdet osv.

Zaragoza har förresten spelat riktigt Chelseafotboll. Nio eller tio man på egen planhalva för att krympa ytorna och sedan snabba omställningar. Med undantag av ”Gabby” Milito är Chelsea starkare på samtliga positioner vilket självfallet är mindre kul då försvaret har släppt till alldeles för många målchanser.

Mycket kommer att handla om vem som är smartast av Mourinho och Deco.

Jorquera , Deco, Messi och Sylvinho imponerade på mig igår.

Nu är det 20 dagar kvar.
Barcelona FCB_Petterzzon
2006-02-02 22:28
Fedorov

Ska jag var riktigt ärlig så är jag lite glad att barca åkte ur cupen, två matcher mot real hade tagit för mycket på krafterna.
Men jag är 110% att barca hade gått vidare om inte dommaren hade utvisat ronaldinho.

jag tycker dommarna börjar bli lite hårda mot dinho han får inget med sig och allt var emot han. Vill också säga att det var katastorf av dommaren även utvisning på Zlatan var helt sjukt. Tycker dommarna börjar bli lite för hårda mot stjärnorna
Barcelona La Rambla
2006-02-02 21:48
Fedorov:

Förut så menade jag inte att du ej ska ha förtroende för en matchrapport. Jag menade inte heller att kritisera Zaragoza-redaktionens matchrapport och hur den var skriven. Det jag undrade över var om skribenten hade sett matchen, med tanke på att där fanns flera sak och faktafel över situationer under matchens gång.

Sen har jag en undran. Du blir upprörd över att en culé skriver och jämför Messi med Maradona. Men att maränger sprider genomtänkta och knivskarpa inlägg så som:

"haha ni e sämt i hela värden 2-1 haha"

...det berör dig tydligen inte alls, märkligt. :)
Real Madrid Raul_Legend
2006-02-02 21:42
ingen orsak
Barcelona La Rambla
2006-02-02 21:39
Spinbad:

Haha, nej tack. Jag hade nog haft svårt för att vara objektiv. Till slut så hade jag spärrat 90% av alla forumiter. Men annars var jag allvarlig angående dig, menade inte att göra mig lustig över dig om du trodde det. :)

Gustaf:

Tack för matchrapport. En liten detalj dock, kanske inte så viktig nu så här 1 dag efter.

I halvtid bytte Rijkaard ut Márquez och satte in Gio. Oleguer fick ta mexikanens plats i mitten och Gio tog högerbacken.

Gio var med från start på vänsterbacken. Det var Sylvinho som kom in istället för Marquez efter halvtid. Men annars var det rätt att Gio tog högerbacken och Oleguer gick in i mitten.
Real Madrid Fedorov
2006-02-02 21:36
Ja ni vann viss igår,sorry mitt fel.

Men ok ni får alla ha en skön kväll så hörs vi till helgen inför er härliga match mot Atletico Madrid.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-02-02 21:33
Bra. Tur att jag har hjälpt dig med något i livet då :)

btw Fedorov, vi vann igår om du missade det ;)
Real Madrid Fedorov
2006-02-02 21:33
Ämne: fedorov//

om ja v....
OM JAG VAR BARCAFAN SKULLE JAG GÅ OCH LÄGGA MIG EFTER FÖRLUSTEN IGÅR OCH INTE VAKNA FÖRRÄN HELGUERA GÅR TILL ER I UTBYTE MOT MESSI
Real Madrid Raul_Legend
2006-02-02 21:32
Ordem e Progresso//

du har ju gett mig tillräckligt så att jag har tränat klart magen för idag.
Barcelona Maxi_Lopez_#11
2006-02-02 21:31
fedorov//

om ja va du skulle jag logga ut från svenskafans och gömma mig.

jävla pajas alltså..
Real Madrid Fedorov
2006-02-02 21:28
Ämne: "Det finns bara....
DET VAR ETT SKÄMT!

JAG ÄLSKAR REAL MEN HELGUERA KAN JAG ALLTID DRIVA MED PÅ SAMMA SÄTT SOM DU DRIVER MED MIG

HELGUERA ÄR MIN BÄSTA KOMPIS!
RÖR INTE MIN KOMPIS!
Barcelona Maxi_Lopez_#11
2006-02-02 21:26
"Det finns bara en Maradona, en Cruyff, en Zidane ,en Helguera osv... "

okej dem först namnen men du bevisar verkligen att du inte kan nåt om fotboll.. en helguera ?

shit mannen du borde skämmas.. du kan inte jämföra han med maradona och gänget.. SKANDAL FRÅN DIN DEL
Barcelona Ordem e Progresso
2006-02-02 21:24
Haha kan bara skratta nu alltså, omoraliska regler? Du tar priset! :) Tack för att du ger mig ett gott skratt så här på kvällskvisten.
Real Madrid Fedorov
2006-02-02 21:17
Ämne: Fedorov/ Det är en v....
Men jag är också ett fan,det betyder ju dock inte att jag inte kan skriva en vettig summering för andra intresserade.Jag har fullständigt förtroende för alla redaktioner här på spanska avdelningen.
Barcelona tarrak
2006-02-02 21:14
Fedorov/ Det är en väldigt dum inställning eftersom det inte är några proffs, utan fans, som skriver de.
Real Madrid Fedorov
2006-02-02 21:10
Ämne: Hur många mål har ny....
Snälla skriv inte den nya Maradona!

Den argentinska och andra länders press har i förhand döpt många talangfulla spelare till den nye Maradona under många år och vid det här laget bör det väl finnas ett tiotal Maradonas
såsom Aimar osv...

Det finns bara en Maradona, en Cruyff, en Zidane ,en Helguera osv...
Mallorca Real-madrid
2006-02-02 21:09
haha ni e sämt i hela värden 2-1 haha
Annons: