/spanien/barcelona/forum/24868.aspx/spanien/barcelona/forum/24868.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona -Frasse-
2006-02-06 17:41
Intressant att se att det som gör Real M-fansen gladast är när Barca förlorar. Antar att dom inte har så mycket annat att vara glada för.

Förövrigt var det tråkigt att sviten bröts igår. Men det var ivf mot ett lag som Barca har förtvivlat svårt mot. Och att spela med fyra centrala mittfältare.. hur tänker man då. Blev Rijkaard inspirerad av Luxemburgo eller?

Och just det. Kan inte någon slänga ut REAL Redondo från forumet. Det är så jäkla tröttsamt att jämt behöva läsa massa skit från Real supportar.
Barcelona (catalonia barca)
2006-02-06 17:39
Farhanio11 ///
det visar att totti inte är den bästakompisen man kan ha
haha han säger f-n att han inte är längre vän med Cassano bara för att vad ? ja för att han bytte klubb.
annars så ska han väl titta på real madirds matcher mer ,för då kan han lära sig några fula saker han kan göra på matcherna !!!
2006-02-06 17:36
flyglarm ///
överskatad är Deco väl inte !!!
han är kanske inte den viktigaste men utan han så går spelet ibland helt åt skogen.
själv tycker jag vår kämpe Puyol är den viktigaste.för att han är den sort av ledare som man kan lägga sin tillit på till 100%.
och med all respekt för alla atletico madird fans så tycker jag att torres är inte den sorten som ska leda ett så stort lag som madrid.
han är verkligen inte en stor ledare
men däremot tycker jag att perea ska bli kapten !
Barcelona Farhanio11
2006-02-06 17:33
Gissa vilket lag Fransesco Totti endast kollar på när det handlar om spansk fotboll?

Just det, Fc Barcelona!
2006-02-06 17:30
grabbar jag läste nyheten om messis skada som sonde har skrivit.
och där står det att utan han kommer anfallet vara väldigt tunn ?
jag tycker att det inte kommer att bli tunn jumed att Eto är med så kan man spela larsson åt vänster fast han inte är den som spelar den rollen i klubben och Eto spelar center och giuly på sin vanliga plats åt höger.
jag tror att det kommer att funka exemplariskt
HAR NÅN EN ANNAN ÅSIKT ?
Barcelona S.W.A.T
2006-02-06 17:19
A så ja förstår inte vad fan Madrid fansen vill, vi kan inte vinna varje match! A.madrid var bättre än oss helt änkelt! Gabri, Oluger o Gily var katasfrof i går
Barcelona BARCA BLOD
2006-02-06 17:11
besten: torres spelar iaf inte för real, men däremot har vi Etoo som inte ville stanna i real och sänker er på santiago, leder skytte ligan!

hahaha måste passa på o skratta när ruttna real får förhoppningar om att de kommer vinna ligan! tack för underhållningen!
Jag vill säga er att vi inte har nån svacka utan det är många skadade/avstängda, desutom byter reijkard spelsystemet!
Spanien flyglarm
2006-02-06 17:07
@Ike och La Rambla

Jag står för att jag tycker Deco är överskattad. Det innebär inte att jag tycker han är en dålig fotbollsspelare, men att han skulle vara Barcas viktigaste spelare kan jag inte se. Etoo, Ronaldinho, Xavi och Puyol är alla viktiga byggstenar i ett fantastiskt lagbygge där varje skada eller avstängning märks. Så är det däremot inte med Deco. Visst kan man försvara sitt lags spelare, men att hitta på att folk inte kan något om fotboll bara för att de har en annan åsikt är väl ändå ett lågvattenmärke. Visst kan Deco göra bra matcher, men jag tycker att det är en för ojämn nivå på honom och det innebär alltså inte att jag gör denna bedömning efter en match. Jag skrev att jag sagt det tidigare och då hade ju inte gårdagens match spelats. Visst släppte ni in 3 mål igår men nej, jag tänker inte såga Barcas försvar för hela säsongen bara för det. Det har sett bra ut tidigare och då kan jag inte klaga på en match till skillnad från Deco som har spelat tveksamt vid flera tillfällen.
För övrigt så måste det nu vara fastställt att Marquez måste spela mittback och att ni får leta efter en annan spelare att alternera med som pivote. Gabri och Oleguer var hopplösa igår och det borde väl vara bättre rotationsspelare till de bakre leden ni bör värva istället för att ösa otroliga resurser på att lösa ut Henry från Arsenal. För ni har väl inte tänkt sälja Etoo eller Messi?
Barcelona pablo escobar
2006-02-06 16:45
la pieda sinistra/

jorå henke gjorde väl sitt jobb som vanligt men han är ju inte en spelare som likt messi, skapar någonting på egen hand och jag tycker det är lite tråkigt att de kreativa offensiva spelarna som har de svåraste uppgifterna (och enligt mig är de överlägset viktigaste spelarna i lag som barcelona) alltid får så mkt kritik så fort de inte skapar resultat.
vill inte hacka på dig personligen men är lite förvånad över att så många supportrar till ett lag som barcelona så ofta klagar på att spelare som tex deco eller 18-årige messi spelar för "svårt" eller "långsamt".

tänk om tex maradona ändrat spelstil efter misslyckandet i vm 82 eller om ronaldinho bestämt sig för att sluta dribbla stillastående vid mittlinjen och börja spela enkelt, efter sin dåliga os-turnering 2000.
jag menar egentligen bara att jag tycker det är bättre att försöka och misslyckas (som messi igår) än att bara gå runt och se ut som att man väntar på att nån annan ska göra allting (som många av de andra barcaspelarna).
Real Madrid REAL Redondo
2006-02-06 16:44

La Rambla,

Hmm.. är minnet kort?

Ska inte världens bästa back lära sig någon gång, speciellt när som vanligt den enkelspårige Torres är i farten.. för särskilt irrationell är han ju inte!

Om en 19 åring(Ramos) har problem man/man mot Ronaldiho så ser jag inget märkvärdigt i det. Men om eran lagkapten match efter match blir "pippad" av en ungdom(torres) så tycker jag det bara måste kännas olustigt för Puyol..

Citat:
"pinsam liten råtta du är. :-)~
Usch..."

Om jag är en råtta.. då är väl dina Barcabröder apor förstår jag.. eller? Akta dig för vad du sår.. looser!

Barcelona StREeT_STYLE
2006-02-06 16:30
Det ser ut som Inter försöker nu värva Henry, jag hoppas att dem kommer lyckas med det så som jag hejar på Inter i Italien, barca kommer ändå alltid att ha hela mitt hjärta, men om Henry skulle komma hit så skulle inte Messi få utvecklas viket jag inte vill se.
Så hoppas att Inter fixar honom, han och Adriano skulle kunna skrämma vilket försvar i världen.
Barcelona asfaltsbarn
2006-02-06 16:29
// pieda sinistra
Efter rijkaards coachning igår känns det svårt att säga vilken laguppställning som står på banan nästa söndag. Jag tror dock på att larsson petas och ezquerro får leka kantlöpare med giuly med etoö i mitten.

Angående messi så var det precis det jag sa till tjejen under matchen igår. Han har skapat ett mönster som alltför ofta upprepas. Komma från vänsterkanten och lirka sig in mot mitten så långt det går. Kan bli lätt att läsa för motståndarna.

I övrigt så har det varit kul att se henke göra mål under eto'os frånvaro. Om jag inte minns fel så baljade han i alla matcher utom en. Ser bra ut inför VM i sommar. Om nu bara zlatan kan spotta in lite mål för juvve också.

Atlético greeneyes_x
2006-02-06 16:28
Konstigt att alla Realfans kommer in hit jävlas, medans Atletifansen är lugna eller tackar för bra match.
Det var då en sorglig dag i Reals historia då man kommer in till Barca forum och lever på lillebrors meriter.
Om jag var Real fans skulle jag skämmas att komma till Barca forum efter vad Ronaldinho gjorde med er på Bernabeu.
Om jag inte minns fel så var det vi som vann matchen.
Men men, om storebror vill bli lillebror så är det ok för mig.
Ni i i Realforum kan leva på våra meriter, det bjuder vi på.
Men då kvarstår fakta att Barca är Spanien bästa lag, utan tvekan.
Och att vi är deras största rivaler, inte Real.

Aupa Atleti och Lycka till Barca
Real Madrid Besten
2006-02-06 16:27
Spelar ingen roll om hur mkt Torres hatar Real Madrid bara han sänker Barcelona så är vi nöjda.
Atlético Paulo Futre
2006-02-06 16:22
Besten// Reals största revaler hahaha.
Här är vi...
Atlético Paulo Futre
2006-02-06 16:20
Gör er av med Deco,han är ju bedrövlig...
Annars är ni bäst i Spanien!!!
Spanien la_pieda_sinistra
2006-02-06 16:20
paplo escobaar//
sant som du säger, inte många som tog löpningar. men det fanns en , som vanligt henke om, otröstligt tar sina smarta löpningar utan att få bollen. nu ska jag inte hylla henke nått perverst men, han måste va rätt frustrerad när bollarna inte kommer..
Barcelona Barca Barca
2006-02-06 16:17
Alla Real fans, varför kommer ni in hit o snackar om att Torres snurrade upp vårat försvar? Ja tror inte nån gråter för det. 9 poäng, vi har råd o förlora nästa match också. Vi krossa er med 3-0 vi har gjort vad vi vill me er denna säsong. Vad har ni o skryta med? obesegrade 2006? eller att ni har chans att vinna Copa Del Rey där mitten lag som Zaragoza Espanyol satsar på.

Föresten kom inte in hit o snacka om Torres för han hatar er mer än allt.

Visca Barca
Real Madrid Besten
2006-02-06 16:14
Haha, Nej tack vi vill inte ha Torres han kan vara kvar i Real Madrdis lillebror och sänka Realmadrids största rivaler. Alltid.
Barcelona Kimmpa_fcb
2006-02-06 16:09
Fizu

Nej det är ingen skillnad, det spelar ingen roll om hur gammal man är :S
Barcelona pablo escobar
2006-02-06 16:08
sinistra

jag håller inte riktigt med dig. jag tycker tex inte att de andra spelarna tog några löpningar överhuvudtaget de stod bara trängdes och såg förvirrade ut inne i mitten och dessutom är ju messis uppgift att använda sina styrkor som exempelvis snabbheten med boll, inte att spela enkelt och bara lämna ifrån sig ansvaret till andra.
och sen när är maradona känd för att spela, så kallat, "smart" och osjälviskt?
Real Madrid Fizu
2006-02-06 16:07
La Rambla,

Viss skillnad på att en 19 åring blir uppsnurrad av världens bäste och att Puyol blir uppsnurrad av en 20 åring eller? ;)
Barcelona La Rambla
2006-02-06 16:03
Minnet är kort ser jag. Ronaldinho tog ju verkligen fram Ramos rätt jag på Chamartín senast, världens backtalang och allt som han tydligen ska vara som jag läste någonstans. För att inte tala om Salgado och träbenet Helguera. Att du har mage att komma in här och dryga dig säger väl allt om vilken pinsam liten råtta du är. :-)~
Usch...
Real Madrid REAL Redondo
2006-02-06 15:59

Härlig match igår.. underhållande! Torres tar verkligen fram Puyols rätta jag. Världens bästa mittback:) som han är och allt..

Barcelona sami
2006-02-06 15:58
Till Ro!binho.

Minns du barca i starten av denna sässong ? Det gick inte så vidare nä. Jag tror faktiskt att Barca kommer komma tilbaka i den form dom va i inför de viktiga matcherna som tex Chelsea i CL. Vill också säga att Real Madrid är så mycket sämre en Barcelona och så kommer det att förbli ett tag fram över bara att accseptera !

Barcelona Barça-fan
2006-02-06 15:46
Ämne: Har varit ganska irr....
Håller med dig till 100%. Vad han gjorde igår är oförståligt och jag tror dem flesta kräver en förklaring. Sen att våra viktigaste spelare behöver vila lite då och då förstår ju vem som helst. Ronaldinho har spelat alltför mycket enligt mig och skulle behöva en match vila lite då och då. Dels för att undvika eventuella skador men också för att det kan hjälpa motivationen.
Spanien la_pieda_sinistra
2006-02-06 15:45
svt-text uppger att messi missar minst nästa match, och blir borta 10 dagar. ingen ronnie ingen messi, och kanske inte heller nån marques, som ådrog sig en liknade skada som messi.
får man gissa tror jag reijkard har två anfalls-alternativ han bollar mellan, näml.:
guily-henke-eto'o el.
guily-eto'o-esquerro
I vilket fall blir valencia mkt svåra..

//paplo escobar

varför kritiserade jag messi? skrev jag inte det??
han spelade som så många gånger förr för sig själv. sen får andra tycka vad dom vill, jag tycker han e för förutsägbar i sitt spel. ibland är han givetvis briljant, men som sagt, han behöver variera sig mer..
Barcelona Barca Barca
2006-02-06 15:44
Messi missar Valencia matchen=( Nu e truppen väldigt tunn.
Barcelona pablo escobar
2006-02-06 15:40
Har varit ganska irriterad på rijkaards coaching den senaste tiden och gårdagens match var droppen.
jag tycker dels att han matchat många spelare för hårt på sistone. om han spelat med ett reservlag i cupmatcherna hade ronaldinho inte varit avstängd mot valencia och möjligen hade muskelbristningarna igår även kunnat undvikas.
dessutom borde det vara spöstraff på att frångå barcelonas spelsystem och varför ändrar han i backlinjen så ofta när det bara är en försvarsuppställning som fungerar. han borde ha låtit marquez vara kvar och använt van bommel eller gabri som dm.

med tanke på hur dåligt han hanterat den här svåra perioden blir jag lite orolig för att de senatste två säsongernas framgångar mer beror på att laget varit ett självspelande piano än på franks insatser.

pieda sinistra

jag förstår inte varför du väljer att kritisera just messi, han försökte ju och enligt mig var han den ende som inte behöver skämmas över sin insats.
Real Madrid King_raul
2006-02-06 15:39
Greeneyes_x,
Skulle inte vilja ha Torres i RM, Killen är grymt överskattad, har inte gjort mkt mer än gårdagens bravad + möjligen något mål i landslaget. Trodde stenhårt på han efter sett hans accelerationer på Chamartín några år sedan. Men sen blev det inte mkt mer. Man måste kunna kräva bra mkt mer av en renodlad forward än så. Men vi får väl se, kanske släpper det NÅGON gång för el niño.
Messi däremot, där har vi någon som bådar gott och bevisar 10ggr oftare att han är grym.
Ang. ditt hat mot RM så är det mer än välkommet. Ditt hat, vår ved i elden.

Annons: