/spanien/barcelona/forum/24863.aspx/spanien/barcelona/forum/24863.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-03-18 23:30
Mr B. Arca//
Lol! Ja, man kan ju undra ibland. :-)

Asså eyy mannen vaa, sheeet va Robinho äggerrrrr.
Hala Madrid!

:-)
Barcelona Gabriel
2006-03-18 23:28
Real-Assyriska

Sa du något? Hmm nee jag tror din näsa var i vägen för orden när de skulle komma ut!
Barcelona La Rambla
2006-03-18 23:27
Real-Assyriska//
Stick din tönt!
Barcelona Mr B. Arca
2006-03-18 23:27
vad heter Reals forum? El Dyslexia?
Barcelona La Rambla
2006-03-18 23:26
Nja, hade Villareal haft en målvakt som inte var 1.70 hög så hade han tagit den bollen. Men visst var det ett fint avslut.

Kom igen nu Villareal!
Real Madrid Real-Assyriska
A men Gabriell asså ni e ju redan "FUCKADE", så du behöver inte ytra dig så, patetisk asså du o Barca ni ärså uppsnofsiga att de e inte sant såååå hala madrid Brasse power
Barcelona Mr B. Arca
ps . grymt mål av el niño nyss förresten.
Barcelona Mr B. Arca
2006-03-18 23:24
gabriel/

Puyol är ju tillbaka t returen iaf.

Det ger så oerhört mycket att ha Ronaldinho, Eto´o på plan att hela laget lyfter.
Vi kan givetvis slå Benfica borta. ser fram emot den matchen.

Jag har tidigare varit inne på att vi bör skaffa en riktig bra mittback så att backlinjen inte står och faller med Puyol. Nu är vi i en typisk sådan situation.
Barcelona La Rambla
2006-03-18 23:23
Mr B. Arca//
Japp, det är nu de framtida hjältarna ska kliva fram. Man funderar ju på att plocka upp Rodri till A-truppen till nästa säsong, lika bra att han får lite prao redan nu.

Tror också på Oleguer, det är nu han kommer att kliva fram och bara genom sitt stora hjärta för Barça vara rena väggen borta mot Benfica. Damn, ge honom kaptensbindeln och han kommer att vara en Puyol in disguise. :-)
Barcelona Mr B. Arca
2006-03-18 23:20
La Rambla/

bra....hehe.
Vore lite kul med Rodri ändå...dags för ännu en egen produkt att kliva fam snart?
Barcelona Gabriel
2006-03-18 23:20
Mr B. Arca

Va? Nej vi ska ut och vinna borta mot Benfica så vi kan spela lite lugnare på Camp Nou :D

0-0 är ett äckligt resultat att spela returen på. Ett borta mål för Benfica kan "fucka" upp det för oss.
Barcelona La Rambla
2006-03-18 23:19
Kanske lika bra att gå på tokoffensiv borta mot Benfica, in med all offensiv kraft och stänk in 3 baljor snabbt. Sen kan vi tappa på slutet och släppa in 2 mål tex. Sen till returen är Puyol tillbaka.

Född optimist. :-)~

Nej Gabriel, inte starta med honom. Men han bör ju vara med på bänken åtminstone. Tänk om också Motta går sönder under match. Risken finns ju där om vi säger så.
Barcelona Gabriel
2006-03-18 23:17
Att spela med Rodri i en kvarsfinal i Cl gör mig lite rädd. Men måste man så måste man :/
Barcelona Mr B. Arca
2006-03-18 23:17
Är Motta skadefri och vi kan använda honom som pivote ordnar det sig nog de kommande matcherna.
Jag tror på Oleguer.

Vi får satsa på X borta mot Benfica...sen blir det 2-0 hemma....optimism va, Gabriel;?
Barcelona La Rambla
2006-03-18 23:16
Sant Messi, för att sen ta tillbaka honom till Castilla. Så du har säkert rätt där.

Tror nog att Rodri skulle klara av vissa ligamatcher mot lite "svagare" lag.
Barcelona Messi
2006-03-18 23:14
Tror att man får kalla upp spelare från b-laget när det behövs. Real kallade ju upp Soldado t.ex.
Barcelona La Rambla
2006-03-18 23:12
Gabriel//
Ok, du har rätt. Avände lite överord där.

Gott, bra att de anmälde honom till CL. Hur ligger det till i ligan då, är han anmäld även där? Han lär behövas mot tex Getafe. Måste ju ha en mittback på bänken åtminstone.
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2006-03-18 23:11
Hoppas inte Henke är skadad nu när han är i en sån bra form

Vill verkligen se han starta mot real nån som håller med???
Barcelona Messi
2006-03-18 23:10
Rodri är med i Barça's CL-trupp.
Barcelona Gabriel
2006-03-18 23:08
La Rambla

Man kan vara orolig, men när man säger att man kan kyssa Champions League bucklan goodbye så överstiger man gränsen för vad som innebär "att vara orolig" det är mer åt pessimist hållet. Men I feel ya'.

Rodri får inte spela i Champions League eftersom han inte är anmäld till turneringen. Detta är vad jag vet, om någon annan har andra (och rätta) uppgifter så får ni gärna rätta mig. Är dock rätt säker på att det ligger till så.
Barcelona La Rambla
2006-03-18 23:05
Nej, jag är inte pessimist men jävligt orolig åtminstone. Du glömde Edmilson som nog troligt också är borta. Men låt oss vänta på rapporterna i morgon först. Då vet vi skadeläget.

Ska Oleguer vara vår försvarsgeneral borta mot Benfica? Tanken ger mig lite rysningar. :-)~

Motta klarar pivoteplatsen, där är jag inte orolig. Men hur är nu reglerna, får tex Rodri flyttas upp och användas? Knappast i CL va? Då truppen ska vara anmäld senaste 31 januari. Någon som har info?
Barcelona Gabriel
2006-03-18 22:58
I värsta fall så får vi ställa upp utan både Puyol och Marquez i backlinjen i första mötet borta mot Benfica. Det innebär inte att vi ska kyssa CL-bucklan goodbye redan nu. Ska skador stoppa oss från att vinna turneringen? Tro fan inte det! Vi kan inte tänka så, kom igen nu det lär bli tufft så klart men var inte pessimist - somos el Barça. Det gäller isånnafall för vårat anfall att köra på turbo!

Precis som du säger så spelade vi inte med någon självklar pivote efter det att Edmilson tvingades gå ner till backlinjen. Som tur är så var Real Sociedad väldigt tama. I matcher som dessa så klarar vi av att spela utan Pivote, det är därför vi klarade oss med tre spelare som Van Bommel - Iniesta - Deco för i vanliga fall hade det blivit betydligt tuffare på mittfältet. Om sanningen ska fram så hade Real Sociedad en gyllende chans att få med sig något ifrån denna matchen när Edmilson gick ner. Men de spelade aldelles för osmart, de borde gått in med fysik mot Deco och framför allt Iniesta. Men istället så lät de sig själva spelas ut av vårat mittfält.
Barcelona La Rambla
2006-03-18 22:50
Sträckningar på Marquez och Edmilson. Henke gick också ut pga av något, vad vet vi inte ännu.

Upp med Rodri från Barça B anser jag, om det är tillåtet. Benfica kommer att bli otroligt tufft utan Puyol, om nu även Marquez också är borta så kan vi nästan kyssa CL-bucklan goodbye redan nu. :(

Gabriel//
Kanske är det lite ovant för Iniesta att spela utan pivote. Som det var nu när Edmilson gick ner, så kändes det faktiskt som att ingen hade någon bestämd pivoteroll. Ibland var Deco där bak, ibland Iniesta och även van Bommel någon gång. Sen så har ju inte Iniesta spelat speciellt mycket den senaste tiden, så även van Bommel, och med tanke på det så gjorde de ju faktiskt godkännt ifrån sig.
Barcelona Qno
2006-03-18 22:49
Ämne: Qno

Hmm är det så....
Tar på mig den att jag inte läste.
Barcelona Gabriel
2006-03-18 22:47
Qno

Hmm är det så svårt att gå igenom inläggen nedanför? Försöker inte låta kaxig, men har jag inte en poäng?

Det var Marquez och Edmilson som skadade sig, båda tog sig mot baksidan av låret och det verkar vara rätt allvarliga skador, åtminstonde såpass allvarliga så att de kan riskera att missa kvartsfinalen emot Benfica och El Clasico matchen. Låt oss hoppas på det bästa.
Barcelona Qno
2006-03-18 22:41
Missa tyvärr matchen, men asså vilka är det som blivit skadade och verkade det vara allvarliga skador?
Barcelona Gabriel
2006-03-18 22:40
marcus

Iniestas andra halvlek var bättre än hans första så om jag ska bedömma honom utifrån den andra halvleken så håller jag med. Men ibland tar han fel beslut bla som att inte avancera framåt i banan när det finns mängder med ytor.

Riktigt kul att Van Bommel gjorde så bra ifrån sig idag, han spelade bra idag. Han löper mycket och skapar oreda i Real Sociedads försvar, dessutom är han inblandad i Eto'os mål då han sköt i stolpen. När det kommer till den sekvensen så fick åtmminstonde jag ett klart intryck av att han blev mera besviken på att han själv inte satte den än att han pustade ut över att Eto'o gjorde mål på returen. Haha skön är han :P

Dessa skador på Edmilson och Marquez gör mig riktigt orolig. Det är bland det värsta som kan hända oss nu när viktiga matcher som El Clasico och kvartsfinalen mot Benfica närmar sig. Låt oss bara hoppas på att det inte är något allvarligt med dem, men jag erfarar det värsta - det såg inte bra ut :-/

Larsson blir bättre och bättre och gör mål i varje match. Dessutom är han betydligt mycket mera delaktig i spelat nu än vad han var innan, det kan ha att göra med att han kommit in i matchtempot nu. Bollmottagningarna och passningarna sitter oftare nu än vad de gjorde innan. Han har dessutom, som jag sade innan, "ronaldinhoserats" - han gör småtekniska nummer som jag inte viste att han klarade av. Det är skönt att se :)

Nåja, ytterligare 3 puntos, vi fick det vi åkte dit för att hämta :)
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-03-18 22:34
är det nånn som vet om några länktipsar till barca-getafes match....vill gärna veta om nånn som vet om det o skriva när tack..
Barcelona La Rambla
2006-03-18 22:29
Snälla, kan vi slippa inlägg som "FAN VA GÖTT MED BÄRSEN". Detta är ett fotbollsforum inte någon chat. Finns andra forum för det. :/

Det är så typiskt att när vi nu går in i den viktigaste delen av säsongen så ska skador komma på mittback och pivote. Riktigt oroväckande, är det någon j-a förbannelse eller? Kanske dags att plocka upp Rodri från Barça B? Är det tillåtet så här mitt i säsongen, eller är max antal platser redan utnyttjande i truppen?

Smart av Edmilson att ta ett gult kort och bli avstängd till nästa match mot Getafe då han ändå inte kan vara med pga skadan. Härligt att se van Boom Boom vara tillbaka, han gör bra match.

Nåja, 3 poäng och det ser förutom skadorna stabilt ut.

Xavilito, du är så saknad! :(
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-03-18 22:28
Jag tror att det var meningen av raijkard att edmilson skulle försätta spela. föratt få hans 5te gula kort..o annars när han e skadad så hur kan ha ta den o när han fick sin gula kort då gick han därifrån o slog inte frisparken, sen efter ett tag då gick han ut av planen.lr vad tycker ni
Annons: