/spanien/barcelona/forum/24856.aspx/spanien/barcelona/forum/24856.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Raul_Legend
2006-02-02 18:23
kharles//

Du vet fotboll handlar oftast om historia som klubbar skapar, tror du det bara handlar om nutiden eller?

Tror du det räcker att vinna La Primera så sedan säga njaa det räcker och vi bääääst, utan det handlar om att vara inskriven i historieböckerna, göra staden fylld med ära och att ha högsta ryktet.

En annan sak är tror du verkligen jag inte vill att barca ska lyfta CL-pokalen före någon annan klubblag än Real (kanske inte Bayern också), för jag älskar spansk fotboll och vill helst att vi dominerar alla andra länder (just nu delar italien och spanien första platsen med 10 cl titlar).
Barcelona La Rambla
2006-02-02 18:22
Bara för att nämna något som ett exempel:
Högeryttern Óscar lyckades ta sig förbi Giovanni van Bronckhorst på högerkanten och sköt sen förbi Jorquera och in i nätmaskorna.

När tog han sig förbi Gio? Inte vid målet iaf, där backade och avvaktade Gio precis som Mottainho här nedan nämner.

Barcelona barca_dreamteam
2006-02-02 18:19
Mottainho

Ja iof kanske han borde pressat mer i den situationen men han hade nog blivit bortfintad iså.Han är ju inte speciellt bra man mot man så han vågade väl inte.
Barcelona La Rambla
Kharles:

Haha, lysande. Självklart måste det vara så. Konstigt att han inte nämnde att domaren var Espanyol-supporter också. :-)
Real Madrid Fedorov
Ämne: Fedorov:

Blir int....
Nej,jag såg inte matchen.
Madridinho
jag tror att real kommer att komma längre i cl än barca. men däremot tror jag inte att något spansk lag tar hem cl i år.
det blir antigen juve,chelsea el bayern.
Barcelona Kharles
2006-02-02 18:18
Fedorov

Jag tycker Zaragozaredaktionens sammanfattning av matchen var mycket välbalanserad och intressant.

Ännu ett bevis på att du inte sett matchen. Kanske du bör hålla dig till ishockey (namne).. ?
Barcelona La Rambla
2006-02-02 18:18
Fedorov:

Blir inte klok på dig ibland. Såg du ens matchen själv? Där är flertalet faktafel, fel spelare inblandade osv.
Barcelona hammabarça
2006-02-02 18:17
Ämne: "Det är ju trot....
Ja realistiska chans till en titel, hur stor är chansen att ni vinner CL? 0,01%?
Barcelona Kharles
Rambla

Man får även intrycket att han totalt glömt av matchen, läst AS och skrivit den på lunchrasten :D
Barcelona Mottainho
Barca_dreamteam

Gio är på tok för passiv mot Oscar, hans defensiva brister blev ju som ett skolexempel vid detta mål..
Barcelona el Flaco
Ämne: "Det är ju trot....
hehehe, jag tror nog barca_dreamteam skrev rätt :) Ni får nog, om ni har tillräckligt mycket pengar för att muta fler domare, nöja er me kungens cup.
Real Madrid Fedorov
2006-02-02 18:16
Ämne: Efter att ha läst za....
Jag tycker Zaragozaredaktionens sammanfattning av matchen var mycket välbalanserad och intressant.
Barcelona hammabarça
Ämne: Efter att ha läst za....
mm, det förklarar allt..

Men det vore iaf minst sagt ruttet isåfall, det är ju som om man skulle bli avstäng i ligan pga utvisning i CL.

Ronaldinhos stämpling i länktips..

Madridinho
verkar som om vissa av er har glömt att ni möter chelsea.
Barcelona La Rambla
2006-02-02 18:15
Kharles:

Jag var inne på samma linje som du efter att jag läst den. Flera sakfel i olika situationer, många som inte ens nämndes. Tänkte först kommentera det på forumet men lät bli, vill inte låta som en bitter förlorare. Tycker personligen det är skönt att cupen kan läggas åt sidan också.
2006-02-02 18:14
Madridinho

Hehe,den var bra.
Madridinho
2006-02-02 18:13
"Det är ju trots allt Reals enda realistiska chans att vinna något"

öhh CL??
Barcelona Kharles
2006-02-02 18:10
Efter att ha läst zaragozareds rapport får man intrycket om personen ens har sett matchen..

hammabarça

Spanien, du vet..
2006-02-02 18:09
Man märker hur nivån på forumet sjunker så fort vi får resultaten emot oss och då syftar jag inte på Barcafansen utan på Real fansen med Raul_Legend och Madridinho i spetsen.
Eran inlägg är riktigt löjliga,men kul med lite skratt då och då.

Såg nyss gårdagens match och som vi ägde.
Zaragozas kvittering var ett riktigt drömmål.
Det går inte att klaga på försvaret eller Jorquera som var riktigt bra.
Messi,Deco och Edmilson var riktigt bra.
Man ser mer av den Deco som spelade i Porto nu när Xavi är skadad.
Vi borde vunnit denna match med minst 4-5 måls marginal men samtidigt är jag glad att vi inte gick vidare.

Domaren var ju pinsamt dåligt.
Fattar inte hur han tänkte.
Florentino måste ha varit så rädd för att möta oss i semin eftersom han visste hur det skulle sluta att han måste mutat domarn.
Det är ju trots allt Reals enda realistiska chans att vinna något.
Barcelona Mottainho
2006-02-02 18:06
En bitter förlust, och det abslut bittraste var att domaren får ta på sig stor del av denna förlust då han kände sig manad att ställa sig i rampljuset, en tendens många spanska domare verkar ha hakt på.

Självklart ska vi inte sticka under stolen att vi spelade minst sagt bedrövlig fotboll i första mötet, där framförallt mittfältet var urusla som gång på gång lät Zaragosa spelare få extremt med tid att motta skärande passningar som skär upp vilket försvar som helst. Lägg därtill att dem inte lyckades med mycket offensivt sett heller, usch.

Men för att återknyta till händelserna på Camp Nou så går det ju inte att undvika att säga att utvisningen på Ronaldinhp är löjlig, gult kort visst, rött på en gång, nej du. Men okej man kan köpa att domare blir paragraf ryttare och ska sätta nivån men ju mer matchen led desto mindre förstod man av utvisningen. Enkelt sagt, det fanns flertalet situationer som likväl i samma anda som Dinhos utvisning var, som kunde gett rött, och borde. Nu var han ju paragraf ryttare höj kortena då tänkte man, och det gjorde han i alla möjliga lägen. Ponzios jävla sax på eleganten Deco är ju naturligtvis minst gult kort, 2 gula lika med rött, men nej det friades å så där fortsatte det på alla spelare framförallt i Zaragosas försvar.

En situation med Messi strax över halva där han blir manglade av 2 spelare varav en delar ut i det närmaste en hockey tackling, det torde rendera i ett gult eftersom domaren satte ribban där med Dinhos utvisning, men icke spelaren ifråga vart varnad, men momentet efter direkt efter frisparken får Deco en tämligen enkel frispark och här ges ett gult kort. Vilket skämt, snacka om att inte ha någon nivå alls..

I den här matchen är det legitimt att kritisera domaren då han dömer bort oss, dock kvarstår faktumet att vi spelade för bedrövligt borta.
Real Madrid Fedorov
2006-02-02 18:06
Okej.
Det skulle vara intressant att veta vad ni tror om mötet Real vs Zaragoza.
Barcelona hammabarça
2006-02-02 18:05
Ämne: Klubben ska överklag....
Så utvisning i cupen kan påverka i ligan? Konstigt isåfall, och minst sagt patetiskt!
Barcelona La Rambla
2006-02-02 18:05
Raul_Legend:

Jag tycker att du ska ta ditt pick och pack, och bege dig tillbaka till Reals forum. Så kan ni maränger där diskutera vilken ärorik klubb ni är, hur många titlar ni har, och sen ägna er åt gemensam historieonani. :-)

Hitintills har du inte bidragit med något konkret eller givande värt namnet, tvivlar att du gjort det med eller utan högerhand i och för sig.
Barcelona el Flaco
2006-02-02 18:03
Ämne: kharles//

vad fa....Så om vi nu är ett "skämtlag" och vinner över ditt påhittade lag betyder det då att real madrid är ett dåligt skämt?

Du är en patetisk nolla. Gå o lägg dig, får du vara uppe så här sent? Tveksamt
Barcelona Kharles
2006-02-02 18:03
Klubben ska överklaga den löjliga utvisningen på RG. Annars kan det vara så att han missar Valencia-matchen och rättvisan får sig en törn.

Raul_Legend

"Sakt"? Du fortsätter att briljera. Jag har faktiskt saknat den där sporadiska marängdåren som kommer in på forumet och får lite luft efter ett par segrar mot brödgäng. De verkar ha lite kort minne, för om de hade kommit ihåg vad som hände tidigare iår på bernabeu skulle de skämmas och inte våga visa sig här. Och som jag sade tidigare; När en maräng talar om historien (förutom att glömma en del saker) så betyder det att nutid och framtid är blaugrana.

Kan en mod slänga ut nötet?
Real Madrid Raul_Legend
2006-02-02 18:02
La_rambla//

måste påminna dig att jag har en bruten högerhand så jasg kan inte skriva snabbt och tydligt för jag använder vänsterhanden haha.
Barcelona La Rambla
2006-02-02 18:00
Raul_Legend:

Om du bara visste vad du är? :-)
Real Madrid Raul_Legend
2006-02-02 17:59
la_rambla//

haha asså du är för rolig :-|
Barcelona La Rambla
2006-02-02 17:59
FC Barcelona är inte ens bland dem 5 bästa i europa eller snarare sakt "världen"( jo visst, det är ett skämtlag).

Och vem här inne har påstått det? Vad anser du att du just tillförde, som kan kallas något värt att ens debattera? För övrigt så heter det sagt, skriv upp det så vet du till nästa gång. :)
Annons: