/spanien/barcelona/forum/24855.aspx/spanien/barcelona/forum/24855.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-11-12 14:17
EsCúle:

La Real vill ju köpa honom nu under vintern. Santi svarade på det att han inte vill lämna Barcelona, han trivs som fisken i vattnet. Det är hans dröm att få spela för Barça. Han tillade dock, om nu Txiki och Rijkaard inte räknar med honom i planerna så blir situationen en helt annan. Så det är upp till ledningen som det verkar. Vill man ha kvar en spelare som inte tillför något, utom några inhopp i cupen, eller få ut några euro för en spelare som kom gratis?
Barcelona EsCúle
2006-11-12 14:14
La Rambla

Håller med dig fullt ut. Då vill jag samtidigt fråga hur pass stor chans det är att Santi lämnar klubben inom en snar framtid?
Barcelona La Rambla
2006-11-12 14:12
EsCúle:

Allt handlar om Ezquerro blir kvar eller inte. Tycker Laporta och Txiki borde inse det fördelaktiga att klämma ut några få euro för Santi och istället ersätta honom med Luque under vintern. Nog för att Luque säkert vill ha mer speltid än Santi får nu, men tror ändå inte att han kommer att bråka om det.
Barcelona EsCúle
2006-11-12 14:10
Här är länken.

Han säger att han trivs väldigt dåligt, så en flytt kan till Barcelona är inte helt omöjlig.

Edit: Du hann före €ssien. :-)
€ssien
2006-11-12 14:08
länk förresten.
Barcelona La Rambla
2006-11-12 14:06
Ämne: Det var länge sen ja....Jag minns honom framför allt under tiden i Deportivo. När de mötte Milan hemma i CL och vände 1-4 borta mot 4-0 hemma. Luque var hur bra som helst då. :-)

Glömde lägga till tidigare. Inte för att jag önskar Saviola bort från klubben, men hans kontrakt går ut i sommar och som det ser ut i dagsläget så känns det inte som om det kommer att förnyas. Något säger mig dock att kaninen inte vill till Newcastle, utan väljer Sevilla istället.
Barcelona EsCúle
2006-11-12 14:04
Det var länge sen jag såg Luque då men, jag minns honom som en väldigt kvick och teknisk spelare. Jag ser mer än gärna honom i den blåröda tröjan. :-)
Barcelona La Rambla
2006-11-12 14:00
Luque är en son av staden Barcelona. Har för mig att han är född i Terrassa, samma lilla stad som Xavi. Mycket riktigt kommer han från La Masia. Köptes tidigt av Mallorca och spelade 2 säsonger i Mallorca B, för att sen ta klivet upp i A-laget. Han är en av Eto'os bästa kompisar och hade säkert med glädje återvänt hem till Camp Nou. Jag anser inte att det hade varit onödigt med Luque, eftersom han inte på något vis konkurrerar med Eto'o om speltid. Han kan nog ses som en ersättare åt både Ezquerro och Guily. Real Sociedad sägs ju vara jätteintresserade av Ezquerro, och då blir Luque en perfekt ersättare åt honom. Läste dessutom i spansk press att Saviola kan gå i motsats riktning om Luque anländer.

Albert Luque är välkommen vilken dag som helst enligt mig. :-)
Barcelona r.Hyder
2006-11-12 13:53
Luque skulle iof vara väldigt rolig att ha i laget, då han är allround i anfallet, och han är ju från våran akademi från början om jag inte missminner mig. MEN det skulle vara ganska onödigt då Eto'o inte har så jätte långt kvar tills han kommer tillbaka, och Guddy och Saviola finns ju att tillgå just nu också.
€ssien
2006-11-12 13:41
står på skysports att barca överväger o köpa loss luque från newcastle i januari.
Barcelona EsCúle
2006-11-12 13:28
el Flaco

Tack för informationen. :-)
Ikväll blir det vinst!
Barcelona el Flaco
2006-11-12 13:26
Ronaldo 4-ever//

Jag tycker också att de här priserna är ganska löjliga men så ser marknaden ut för tillfället. Som du säger, INGEN är värd så mcyket pengar. Sen kan man också fråga var Inter, som inte är känd för att ha en sund ekonomi, skaffa fram den summa pengar. Men som sagt, det är bara ett rykte från en italiensk tidning och ingen från Inter har bekräftat det.
Barcelona La Rambla
2006-11-12 13:24
Till alla Barca-fans lycka till imon ni behöver det: 1 - 3 Saviola, D.Militox2 + Aimar

Barça och Real Zaragoza har mötts 53 gånger på Camp Nou, två gånger har Zaragoza vunnit. Senaste segern i ligan kom 1966. Ni tycks behöva ett ännu STÖRRE lycka till. :)
Barcelona el Flaco
2006-11-12 13:23
EsCulé//

Jag skulle nog gissa på Mars men han ska nog börja träna med boll redan i Januari. Det känns inte som man ska pressa honom till att komma tillbaka tidigare än vad skadan kräver.
Barcelona el Flaco
EsCulé//

Jag skulle nog gissa på Mars men han ska nog börja träna med boll redan i Januari. Det känns inte som man ska pressa honom till att komma tillbaka tidigare än vad skadan kräver.
Real Madrid Ronaldo 4-ever
90 Miljoner euro plus adriano för messi...själv tror jag inte på det här men om det är sant så äär det löjligt bara han är inte värd så mycket inte ens zidane var så värd!!!
Barcelona el Flaco
2006-11-12 13:21
Evicka//

Håller med dig till 100%. Adriano som ersättare för Eto'o låter som ett dåligt skämt. Endast Gaspart hade gått med på ett sådan byte och säljningen av Messi.
Barcelona Evička
2006-11-12 13:10
Jag är förmodligen väldigt trög, men jag fattar inte varför Eto'os skada skulle få La Porta att tänka sig att sälja Messi. Nu om någonsin behöver vi väl just honom. Och att byta honom mot en lat diva som inte gör mycket nytta verkar ju mer än lovligt korkat. Nu har det ju varit lite tyst om Ronaldinho och Milan i någon vecka. Har italienarna hittat en ny leksak som de pekar på och skriker "vill ha"?

Sedan är väl inte trovärdighet ett ord som jag tycker passar in när man ska beskriva italiensk press.
Barcelona EsCúle
2006-11-12 13:00
Om hur lång tid är Eto'o tillbaka?
Barcelona el Flaco
2006-11-12 12:44
Enligt den italienska tidningen Corriere dello Sport vill Inters Morratti köpa Messi och han är beredd att erbjuda 90 miljoner euro + Adriano. Tidningen nämner även att Laporta skulle kunna tänka sig ett transfer när så mycket pengar står på spel och att Eto'o skada och Ronaldinhos kontrakt (hans årliga lön) kan spela in i besluttagandet.

Detta är vad som står i artikeln, om man nu väljer att tro det eller ej är en annan sak. Personligen kan jag inte se det famför mig att Messi lämnar Barcelona eller att klubben vill sälja honom.
Barcelona Menos Mal
2006-11-12 12:16
Ämne: Heey..
Vet nån vart....
Google ?
Barcelona r.10
2006-11-12 12:11
Heey..
Vet nån vart man kan få tag på finna FCB bilder ? (wallpaper)
Barcelona Evička
2006-11-12 12:08
Ämne: Ämne: är hedm....
Det går inte att hitta bättre spelare bland dem som är utan kontrakt är vad han säger. Urvalet är alltså ganska begränsat.
Barcelona EsCúle
2006-11-12 11:53
Truppen mot Zaragoza:

Valdés, Jorquera, Iniesta, Ronaldinho, Edmílson, Puyol, Sylvinho, Giuly, Márquez, Messi, Gudjohnsen, Oleguer, Saviola, Thuram, Motta, Zambrotta, Deco, Gio.
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-11-12 11:52
RealMadrid- Zizou # 5.
Nej men han behöver inte kommentera det ifall han tycker att hedman är kass.
Real Madrid [RealMadrid- Zizou # 5]
2006-11-12 10:49
Ämne: är hedman verkligen ....
Barca # 1 , Vad förväntar du dig att han ska säga ? Hedman är kass men vi behöver han ändå?
Barcelona olaff
2006-11-12 10:13
http://www.channel4.com/sport/football_italia/nov11e.html
Barcelona barca-4 ever rolle
2006-11-12 09:00
Ämne: Ronaldo 4-ever//

....
barca vinner med 9-0
Arggggggentina
2006-11-12 03:02
Ronaldo 4-ever//

Du är fan helt ut och cycklar Messi är fan bättre än Transan Ronaldo tio gåner utav tio, Ett år till och killen är bättre än Ronnie(om inte han är det redan nu)

Till alla Barca-fans lycka till imon ni behöver det: 1 - 3 Saviola, D.Militox2 + Aimar
Barcelona Blaugrana_1899
2006-11-12 02:47
Kamelen/ Jag syftade på min oddsetlapp bara, sen att du skrev som du gjorde till ett äkta Barça fan är riktigt dåligt gjort, vi är inte i behov av att andra lag förlorar hela tiden för vi kan vinna ligan på egen hand, så kom fan inte med att jag ska hem till valencia forumet, för du känner inte mig för 5 öre.
Annons: