/spanien/barcelona/forum/24850.aspx/spanien/barcelona/forum/24850.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles
2006-02-03 21:11
Visdomsigelkottar kanske? :D

Såg fram till 2-1 målet sen gav jag upp.

Eh, ja då var det 2-3 min kvar av matchen..
Spanien la_pieda_sinistra
2006-02-03 21:01
inte så orolig över ronnies frånvaro mot atletico, men mot vrålstarka valencia kan det bli mkt svårt. upp till de andra spelarna att visa att dom klarar sig utan regissören.
Real Madrid Figolina
2006-02-03 21:00
Ämne: Figolina

Vi är på....
Ni är som igelkottar, ska man behöva vifta med vit flagg när man kommer in här?Menar inte att Ronaldinho är dålig bara aningen sämre.Är också nyfiken på om man från Brasilien styr sina landslagsspelare, kan det vara möjligt?
Tänkte redan i början av matchen att det var något galet.Ronaldinho brukar inte sitta på backen och gnälla när han missar målet, han brukar skratta och gestikulera.Funderade också på om han ville för mycket och inte fick det att fungera för att Pele var där?
Ronaldinho brukar aldrig vara "ful" om inte någon vid upprepade tillfällen i matchen gått på honom eller han är frustrerad för att han inte får det att flyta.
Såg fram till 2-1 målet sen gav jag upp.Måste tyvärr säga (menar fortfarande inget illa!)att det inte var någon rolig match, märks att Xavi och Eto´o är borta.
Barcelona Kharles
2006-02-03 20:36
Figolina

Såg Du matchen mot Zaragoza? Såg du hans smörpassningar mot Mallorca? Om man kallar det en svacka så har man nog väldigt höga krav på Ronaldinho.
Barcelona Gabriel
2006-02-03 20:35
Figolina

Vi är på väg ut ur våran svacka men det är inte lätt att vinna en match när vår viktigaste spelare framåt blir utvisad. Vi får spela med 10 man och vinner ändå - händer det er förlorar ni med 0-3 minst!

Nu blir det svårt Ronnie och Edmilson borta mot At.Madrid och Ronnie borta mot Valencia på Mestalla eftersom förbundet glömt att ställa om tiden till 2006 efter francos död.

Edit: Om det är Ronaldinho du menar som har svacka så är det ännu mer roligt, men det bevisar bara hur ohotad Ronnie är som numero uno i världen - kraven man har på honom kan inte jämföras med nån annan spelare.
Real Madrid Figolina
2006-02-03 20:32
Ämne: kanske detta som beh....
Skrev just om i El Vestuario igår att jag tycker att Ronaldinho bl.a är en aning ur form.Gäller f.ö de flesta brassarna (Adriano, Juninho,Baptista) jämfört med hur de spelade för nån månad sen.Undrade också om det möjligen kunde bero på order fr deras landslagsledning men Kharles ansåg att Ronaldinho var lysande.Rätt så nöjd att det är mer än jag som tycker där är en svacka.
Barcelona Kharles
2006-02-03 20:31
Paco

Hur spansk fotboll sköts är närmast medeltid om man jämför med ex. England..
Real Madrid Paco Buyo
2006-02-03 20:30
Ämne: Som jag sa för någon....
Varför är det alltid så här i spansk fotboll? Jag hör sällan om kort som tas bort, eller om överklaganden i andra ligor.
Är det vanligare i Spanien än i andra länder?

Själv tycker jag att möjligheterna att ta bort avstängningar i efterhand borde minska.
(Ja, det gäller även Beckham)
Barcelona Kharles
2006-02-03 20:22
Som jag sa för någon dag sen; "Spanien, du vet.."

Man tar bort Beckhams utvisning där han hånar domaren, man tar bort Pigos när han nästan bröt benet på Puyol och när han trasade sönder knät på den stackars Zaragoza-spelaren fick han löpa.

Hur resonerar dessa kostymbönder? Tragiskt att se hur korruptionen i Spanien fortsätter trots att demokrati har införts.

Marquez är också tveksam till matchen. Jag tror vi får se något liknande;

Valdes

Belletti-Puyol-Oleguer-Sylvinho
Iniesta - Van Bommel/Gabri - Deco
Giuly-Larsson-Messi.

Truppen känns lika tunn som i fjol nu..
Barcelona Gabriel
2006-02-03 20:11
Alltså vad i helvete sysslar fotbollsförbundet med i Spanien? Nu börjar man fan undra vad det är som pågår egentligen, men jag väljer att inte skriva ner det jag misstänker eftersom det skulle innebära att diverse vittröjade sk experter samt fjortisar tar åt sig som fan och drar ner kvalitén på detta forumet som så varit hela tiden efter domarfiaskot mot Zaragoza.

Hur resonerar man ifall man inte väljer att ta bort Ronaldinhos avstägning emot Valencia? Antingen resonerar man att man gör vad som helst för att stå på domarens sida och visa att man skyddar dem oavsett vilka och hur många grova (som jag tror med vilje) felaktiga domslut domaren gör. Den andra teorin är att man försöker göra vad som helst för att jävlas med Barcelona, när det inte finns "lagliga" medel att stoppa våran framfart så måste man fuska..

Helt jävla sannslöst att han inte får spela emot Valencia. Spanska ligan är den bästa - men sånt här gör att den tappar i poäng.
Barcelona Mr B. Arca
2006-02-03 19:44
kanske detta som behövs för att få igång den aningen ofokuserade och formsvage (för att vara honom!) Ronaldinho.

Don´t worry, culés!
Barcelona Mr B. Arca
2006-02-03 19:42
Om vi leker med tanken att Ronaldinho blir avstängd två matcher och förlorar dessa knepiga matcher: vi kommer ändå att leda ligan med minst 6 poäng och Barcelona (och Ronaldinho)kommer sedan att vara heltaggat och revanschlystet för flera matcher framåt: här kommer man säkert att avgöra ligan!
Barcelona Ordem e Progresso
2006-02-03 19:16
Ska ner till Barcelona om två veckor. Undrar om ngn på senaste tiden har varit där och vet hur man ska gå tillväga när man ska köpa biljetter. Om man kan köpa dem på plats i Camp Nou dagen innan match.

Tacksam för svar via PM
Barcelona BarçaMan
2006-02-03 19:12
men hur kul skulle det vara ifall man bara köper världens bästa spelare och sen sälja bra spelare som inte platsar, barcelona är inget chelsea som köper spelare för hur mycket pengar som helst för att ha dom på bänken
2006-02-03 19:11
MR.Boff

Och hur troligt är det att Zlatan kmr till oss? Snälla, läs på lite innan du spyr ur dig sådana saker.
Barcelona Hafaia
2006-02-03 19:09
Henke, 5 mål på 5 matcher, MYCKET bra
Barcelona MR.Boff
2006-02-03 18:59
Skulle sitta fint med bud på Zlatan!
Sedan fattar jag inte vad Maxxi,Exquerro och Henke gör i Barca? Sälj dem(om Ibra kommer)

Messi,Zlatan,Guly,Ronaldinho,Eto´o:)
2006-02-03 18:54
hade väl varit vettigare att stänga av honom i första copa matchen nästa säsong? ít makes more sense.. ingen aning varför jag bara får dubbelpost på denna SF sida!
2006-02-03 18:52
la_pieda_sinistra

Nej, det stämmer. Men klubben har överklagat beslutet och vi får hoppas att den går igenom. Tror faktiskt att den gör det :)
2006-02-03 18:50
"Competición sanciona a Ronaldinho con un partido por la roja

Pese a las alegaciones presentadas por el Barcelona, Ronaldinho ha sido sancionado por el Comité de Competición de la RFEF con un partido de suspensión tras ser expulsado por roja directa en el partido de vuelta de los cuartos de final de la Copa del Rey contra el Zaragoza en el Camp Nou.

Pese a las alegaciones presentadas por el club azulgrana, el Comité le sanciona en aplicación del artículo 135 de los Estatutos federativos después de que el colegiado Julián Rodríguez Santiago le mostrase la roja directa por una falta sobre el zaragocista Cani. De esta manera, Ronaldinho se perderá el próximo encuentro de Liga contra el Atlético de Madrid por acumulación de amonestaciones (5 amarillas) y el siguiente frente al Valencia por esta sanción."

Så vitt jag förstår, så betyder detta att Ronaldinho blir avstängd i TVÅ!! matcher.. dels för de fem gula, och dels det röda i copa del rey. Mycket tufft om detta stämmer, med tanke på att det är två oerhört svåra matcher, Atletico och Valencia. AJAJAJ!! (hoppas jag har fattat fel...
Barcelona La Rambla
2006-02-03 18:32
Figolina//

Det stämmer, samme Celades.
Real Madrid Figolina
2006-02-03 18:29
Apropå Celades, såg en gammal Barça-match, från -98 tror jag, häromdagen, där fanns en Celades.Vill minnas en Celades i Real och nu en i Zaragosa.Samma Celades?
Barcelona La Rambla
2006-02-03 18:22
Allt handlar ju egentligen om Iniesta själv och hur han resonerar. Är han nöjd med den sparsamma speltid han får och säkert lär få även nästa säsong? För en spelare som nästan bankar på dörren till la seleccion, för det gör han ju faktiskt, är det ju bättre att få speltid i varje omgång av ligan. Då kan man hjälpa honom till en bra klubb och helst på lån för jag tycker att han har potential att bli en titular i Barça. Då kan man plocka upp dos Santos i truppen så har vi vår breddspelare som kan matchas in försiktigt. Han är ju offensiv mittfältare han med. Vill däremot lille dracula stanna kvar och är nöjd med situationen så finns det inga problem som jag ser det. :-)
Barcelona pablo escobar
2006-02-03 18:18
Lucho

håller inte riktigt med om liknelsen med xavi. som jag minns det slog xavi igenom när han var 17-18 då han spelade väldigt mkt på pivoteplatsen, pga guardiolas skador, och sågs då som lite av ett underbarn. sen fick han en svacka i takt med att laget blev sämre innan han de senaste åren blommat ut längre fram på mittfältet.

Jag håller däremot med gabriel och börjar också bli lite orolig för iniestas karriär som enligt mig snarare påminner om tex celades än xavis, då han ännu inte fått spela kontinueligt under någon längre period.

jag tror därför att iniesta nästan är tvungen att ta den här chansen att slå sig in i startelvan, som skadorna på xavi och motta inneburit för honom, för att inte riskera att bli en ständig breddspelare eller tvingas flytta för att få spela (som celades).

är även precis som gabriel, tveksam till en utlåning då det ju faktiskt är ganska ovanligt att såna spelare går tillbaka till sina klubbar efter utlåningen och gör succé.
utlåning brukar oftast fungera bättre om man vill ge ett skyltfönster åt en spelare man vill sälja.
tråkigt nog tycker jag alltså att det känns som att iniesta blir ytterligare ett offer för överflödets förbannelse på barcamittfältet om han inte tar chansen nu.
Barcelona La Rambla
2006-02-03 18:08
Gabriel:

Det var ju det jag ville ha fram, kanske även Lucho. Iniesta är mer än en breddspelare, åtminstone förjtänar han det. Vill du ha en breddspelare så kan du ta upp någon ny canterano eller köpa något billigare alternativ.
Barcelona Gabriel
2006-02-03 17:54
Det här med att låna ut spelare är en komplicerade grej. Lånar vi ut Iniesta (som behövs för bredden på våran trupp) så tvingas vi näst intill att värva en spelare som kan sitta på bänken likt Iniesta och komma in då och då. Långsiktigt tjänar vi på att låna ut Iniesta eftersom han då mest troligt kommer att få mycket mera speltid i en mindre klubb än Barça, men om vi gör det så måste det köpas in en ny spelare.

Trots att inte Iniesta har imponerat på mig(oavsett vilka bortförklaringar som det finns för det) så är han viktig för bredden i våran trupp. Motta och Xavi skadade sig, Van Bommel har varit skadad och avstägningar kommer att komma. Därför behöver vi en spelare som Iniesta men i ärlighetens namn så har jag svårt att se honom som ordinarie i laget även i framtiden, hur mycket det än må svida för mig själv att påstå detta - eftersom han är cantero.
Barcelona La Rambla
2006-02-03 17:36
Jag är nog beredd att hålla med Lucho. Om det ligger något i rykten att klubbens ambitioner är att värva spelare som Henry, Lampard och liknande. Hur är det tänkt att canteranos ska få plats i startelvan? Kanske en utlåning till klubbar som Betis, Sevilla eller Celta Vigo som också står för offensivt inriktad fotboll kunde vara en god idé. Svårt dilemma dock, det svider i barcahjärtat när lovande canteranos lämnar. :(
Barcelona Lucho
2006-02-03 17:30
Minns Xavis utveckling. Han har en bakgrund som påminner om Iniestas. Innan Xavi var ordinarie gjorde han pigga inhopp. Sen när han väl blev bofast i startelvan var jag inte alls imponerad av honom. Han drog alltid ner på tempot och var oftast medioker (minns att jag kallade honom Zzzavi). Lyckligtvis har Xavi dock fått fortsatt förtroende och nu tagit steget från lovande till stjärna.

Kanske måste Iniesta också få ett eller två år på sig när han är ordinarie för att också ta klivet? Problemet är bara att det inte finns någon plats i dagens Barcelona. Utlåning kanske?

Alla spelare har ju inte lika otrolig utvecklingskurva som Messi..
Barcelona Mottainho
2006-02-03 16:37

Gustaf,
Vet inte om jag håller med dig angående Iniesta, Tycker inte han var lysande senast direkt, långt ifrån, och Zaragosa borta var han totalt osynlig och var bedrövlig offensivt som defensivt och dom passar som gick fram var i sidled eller bakåt. Jag tycker i det stora hela att han inte är nära att vara så bra som han var förra året, och då handlade det också ofta om inhopp och sporadiska besök i första 11.

Däremot hoppas jag innerligt att han kan komma igång på riktigt för vi är i behov av hans kvalitéer framöver, speciellt i Xaví frånvaro.
Barcelona pablo escobar
2006-02-03 15:46
hammabarca

Jag har ingen aning om hur det går men skulle bli riktigt förbannad om överklagan inte går igenom.

förutom att både varningen mot mallorca och utvisningen senast var feldömda tycker jag att det finns två saker som gör att ronaldinhos avstängningar känns så orättvisa.

för det första kan jag inte tänka mig att någon annan spelare i toppfotbollen får lika mkt stryk som honom och trots det har jag, för det andra, svårt att tänka mig att någon annan spelare på denna nivå är så snäll på plan. ibland blir man ju frustrerad över att han inte ger igen eller protesterar när han blir nersparkad.

Även om jag inte skulle bli så förvånad vore det ju en mindre skandal om inte avstängningen mot valencia hävs då en seger i den matchen i stort sett skulle kunna punktera ligan och låta barcelona fokusera ännu mer på cl-vinst.
Annons: