/spanien/barcelona/forum/24849.aspx/spanien/barcelona/forum/24849.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Woods
2006-02-10 20:33
La Rambla//

Okej, det gör vi, han får väl kallas nåt annat.. vad vet jag inte;) Messí, rätta mig om jag har fel, fyller 19 i år? född 1987!?
Barcelona Nemo
2006-02-10 20:30
LME. Egoism hos en anfallare kan vara bra, om denna samtidigt är hyfsat ödmjuk.
Egoister är oftast dem som lyfter laget när det går lite halvknackigt.

Kalla Eto'o för egoist. Den egoisten har gjort 18 mål på 18 matcher i ligan.
Barcelona La Rambla
2006-02-10 20:30
Föreslår att ni läser officiella hemsidan, där står allt om överklagandet och hur det gick.

Nej, även högsta instans CEDD avslog Barcelonas begäran. Det var väntat. :(
Sevilla LME
2006-02-10 20:29
La Rambla//

Min förklaring till varför Robinho är bättre är följande: Jag tror alla ni här inne kan hålla med om att stabiliteten i Real Madrid är väldigt låg. I Barcelona så är Messi omgiven av spelare som Ronaldinho, Eto'o etc som bara sprudlar av självförtroende och laget går som på räls. Då är det inte så svårt att prestera och tror Robinho skulle klarat det ganska bra i Barcelona.

Ålderskillnaden är ju intressant när du säger det. Alla säger idag att Robinho aldrig kan bli lika bra som Ronnie men Robinho är ju 21. När Ronaldinho var 21 var han långt ifrån det Robinho är idag. Båda var dock väldigt tekniska och lovade. Hur som helst har Robinho ett ganska stort ansvar när han spelar i stormiga Real Madrid jämnfört med Messi.

Messi har också varit i Europa sen han var 13. Robinho kom först denna säsong och anpassningen tar ju tid.

Jag tror mer på Robinho men visst kan det visa sig vara fel och Messi kan mycket väl bli den bättre av dem två. Hur som helst intressant "kamp" att följa.
Barcelona La Rambla
2006-02-10 20:28
Woods:

Man kan nog slänga etiketten talang när det gäller honom nu. Han har fyllt 22 år. Messi däremot är en talang något år till. :-)
Barcelona - FcB 20 -
2006-02-10 20:28
e det nån som vet om ronaldinho ska spela mot valencia . som jag förstod så skulle dom ha ett möte idag kl 16.00 me spanska förbundet om han ska spela eller inte . hur blev det då ?
Barcelona Woods
2006-02-10 20:27
Robinho, är i min mening en fantastisk talang. Men han borde verkligen bygga upp sig lite. Även om han skulle förlora lite i snabbhet så tycker jag det.. Man ser honom alltför ofta springas om kull, antingen pga av sig själv eller motståndare. Han är inte effektiv i mina ögon.
Barcelona La Rambla
2006-02-10 20:23
LME:

Helt okej för min del om du anser att Robinho är bättre. Enligt mig så går inte sånt att mäta riktigt. Även om det skulle gå, så är Robinho enligt mig mil ifrån Messis klass och potential. Dessutom så är Messi 3 år yngre än Robinho, bara en sån sak. Redan nu är han mycket bredare i sitt register än brassen, som försöker vara någon slags Ronaldinho-wannabe som han dessvärre inte klarar av på långa vägar. Men vem vet, kanske kommer han närmare om några år. :-)
Barcelona La Rambla
2006-02-10 20:19
Woods:

Etóo har ett väldigt stort självförtroende. Det tror jag han byggt upp efter sin tid i Mallorca. Där lades allt ansvar på offensiv och avslut på honom. Sen att han kanske uppträder lite egoistisk på plan när det gäller avslut är en sak. Som person verkar han vara ödmjuk och måna om andra människor. Kan man inte se det är man blind. :-)
Sevilla LME
2006-02-10 20:19

Woods// Egoism är inte dåligt hos en forward, som du säger precis tvärtom! bara det inte går i överstyr men men :)
Sevilla LME
2006-02-10 20:18
La Rambla//
Ja, men och andra sidan är ni ju partiska! :) Jag ser de flesta Barca-matcherna och Eto'o verkar vara ha lite attityd problem både utanför och på planen enligt min mening. Dessutom så tror jag inte Eto'o skulle ha lika lätt i England, som enligt mig är världens bästa liga. Men i det fallet är det ju jag som är partisk.

Hur som helst så blir jag alltid imponerad av Eto'o och Ronaldinho som är två fantastiska spelare. Så jag ska inte kritisera så mycket. Däremot kan jag säga att Robinho är bättre än Messi ;)
Barcelona Woods
2006-02-10 20:17
LME//
Nej vi har ingen anledning att klaga på honom, när han presterar som han gör. Instämmer även på att det skulle vara en bedrövelse om han lämnade, hemska tanke. Sen vet jag iofs om en liten gnutta egoism är en negativ egenskap i egenskap av forward!? Är det så? Kan det inte vara positivt, visar ju att han är på hugget osv.. Bidrar inte i mina ögon till att han är en sämre lagspelare iaf.

FcB 20// Självklart, men inte i matchen mot Valencia, tyvärr :(

Barcelona - FcB 20 -
2006-02-10 20:11
Ämne: LME//

Men vem ska....
Woods han behöver inte passa til en defensiv mittfältare/back han har ju messi eller ronaldinho som anfallare eller kanske deco eller nån e i bra läge det finns inte bara en offensiv spelare
Sevilla LME
Woods// Självklart ska Eto'o ta avsluten när han har det bästa läget, inget snack men annars ska han passa. Jamen så länge han gör mål och ni radar upp vinster i ligan så kan man knappast kritisera han speciellt mycket. Men han är lite egoistisk enligt min mening.

Däremot tror jag inte ni skulle förlora så mycket på att byta Eto'o mot till exempel Henry, förutom att det faktum att Eto'o är mycket yngre. Forwarden i Barca har väl inte precis den svåraste uppgiften! ska dock bli intressant att se Etoo's insats nu utan både Ronaldinho, Messi och kanske Deco(?) i söndagens möte mot Valenica
Barcelona La Rambla
Drogba inför finalen:
"-Jag tycker att jag är afrikas bästa spelare, och det tänker jag bevisa imorgon."

Jo men det visade han ju verkligen. Gick omkring och hånade spelare efter missad straff, drygade sig och var allmänt störig och klagade på domaren. Det var nästan så att man njöt när han missade sin straff.

LME:

Skulle inte Etóo ha en bra moral? Då har du missat mycket. Han peppar alltid medspelare, som någon skrev tidigare så springer han sönder motståndarförsvar i stort sett ensam under en match. Dessutom så är han alltid på ett gott humör och alltid leendes. Har nästan aldrig sett honom bråka med domare eller visa fula gester mot dem. Undantaget är väl spottincidenten senase mot Athletic där han tydligen var lite ur balans. Det skulle förvåna mig om inte Mourinho bytte ut Drogba mot lejonet Etóo. Själv så skulle jag bli bedrövad, vill ha honom kvar i Barça. :-)
Barcelona - FcB 20 -
2006-02-10 20:09
Ämne: Woods// Jag kan håll....
LME du skrev att eto tar avslut själv spelar när det finns motståndare i bättre lägen vadå

vadå motståndare det heter medspelare
Barcelona Woods
2006-02-10 20:05
LME//

Men vem ska ta avsluten? Strikern eller den defensiva mittfältaren/backen ? Ser mkt hellre att Etoo tar avsluten än Puyol, det är ju hans huvudsakliga uppgift på planen. Sen tycker jag att bara det faktum att jag sett Etoo ett x antal gånger vara nere och bryta i området kring det egna straffområdet, gör honom till en utmärkt lagspelare.
Sevilla LME
2006-02-10 20:01
Woods// Jag kan hålla med om att Eto'o är en hyfsad lagspelare, visst. Men jag tycker forfarande han i många fall kan verka egoistisk och ta avslut själv när det finns motståndare i bättre lägen. Men jag beundrar Eto'o även om jag inte så ofta sett den fina moral och inställning som ni här inne verkar få det till att han har
Barcelona Woods
2006-02-10 19:59
LME
Håller med det gjorde du inte, men det jag vill säga är.. Att Etoo är absolut ingen sämre lagspelare än vad Drogba är, han är grym som lagspelare. Och vad är bäst??.. att Drogba låter andra ta avsluten, eller att etoo tar avsluten själv? Är det inte bättre då att forwarden tar chansen och gör mål? Än att en "sämre" målgörare kommer och skjuter tre meter över?
Sevilla LME
2006-02-10 19:56
Woods//
Läs det jag skrev noga och kolla om du någonstans ser att jag skriver att Eto'o är en dålig lagspelare.
Barcelona Woods
2006-02-10 19:49
LME//

Skulle Etoo vara en dålig lagspelare?? Bah var ju dagens mest utopiska sanning. Etoo springer mer än de flesta! Har du sett ngn match med Etoo?? Visst, Drogba är säkert en bra lagspelare, men det är i sanningens namn Etoo också. Han har tagit efter Henke en del.
Barcelona Jussinho
2006-02-10 19:48
Drogba missa straff mot Egypten...den första straffen, hehe ;P
Barcelona Backstrom
2006-02-10 19:44
Ett stort grattis till vår Eto'o hursomhelst, iochmed straffavgörande i finalen så är Eto'o skyttekung.
Sevilla LME
2006-02-10 19:29
Rambo~//
Du må tycka vad du vill men jag tror inte Mourinho skulle byta Drogba mot Eto'o. Drogba springer och löper hela tiden för laget och skapar många lägen för andra. Han är mycket mer än lagspelare än Eto'o och sånt ser Mourinho som mycket viktigt!
Barcelona Ride_The_big_one
2006-02-10 18:53
Fedorov

Smakfråga egentligen, Drogba bidrar så mycket till sina lagkamrater det är väl hans största styrka att han skapar så mycket oreda och serverar sina lagkamrater men han är ingen anfallare som gör över 20 mål per säsong vilket Eto´o gör med sin irrationella spelstil som även han kan servera sina lagkamrater men som sagt smakfråga
Real Madrid Fedorov
2006-02-10 18:49
Jag heter Fedorov inte Fedorovsky...sky kan ni hoppa över.

Jag menar allvar ang Drogba/Etoo.
Etoo är ju underbar men Drogba är också underbar.
Det är ju inte bara mål som räknas,i så fall skulle ju t.ex. Ibra vara helt värdelös ( 4mål) utan spelare har ju även andra kvalitéer.

Missförstå mig inte,Etoo är underbar men jag föredrar Drogba som spelare.
Och klaga inte på platttången, då får du hela Västafrika i hasorna.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-02-10 18:28
SÅ VAR DET DÅ HELT KLART ATT RONALDINHO INTE KOMMER SPELA PÅ SÄNDAG KVÄLL MOT VALENCIA....
Länktips: www.marca.es
Barcelona Rambo~
2006-02-10 18:20
Ämne: ey fedorovski

e d....
haha han hade byt drogba plus crespo för eto'o 18 mål på 19 matcher jävligt bra....
Barcelona pat-w
2006-02-10 18:02
ey fedorovski

e du allvarlig när du menar menar att drogba är bättre (mer allround) än eto´o??

tror själv mourinho hade bytt platttångsdrogba mot sammy alla dar i veckan!

luego

Barcelona Suñol_
2006-02-10 16:23
Paco Buyo// jo det är ju en väsentlig skillnad...men större under har hänt...
Annons: