/spanien/barcelona/forum/24848.aspx/spanien/barcelona/forum/24848.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona (catalonia barca)
2006-02-11 18:02
Jontteee ///
kanske sade chelsea fansen samma sak när dom såg barca förlora mot atletico med 3-1
Barcelona Jontteee
2006-02-11 17:36
Förresten..

Midelsbrough 3 Chelsea 0

Verkar som om det blir en lätt match för Barcelona då.. =)
Barcelona Jontteee
2006-02-11 17:34
Ronaldo luiz nazario de lima

Nej nej.. Ronaldinho va med hela tiden.. T.om Finalen.. Han fick rött kort mot England efter att han vänt matchen själv, asså missade han "bara" semifinalen
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2006-02-11 17:32
Ronaldinho va gjorde 1-2 bra matcher i vm sen fick han rött kort mot england och missade kvartfinalen semifinalen och finalen
Real Madrid Ronaldo luiz nazario de lima
2006-02-11 17:29
De va Ronaldos vm han gjorde 8 viktiga mål åt de och i finalen satte han 2 och där med blev han Världens bästa spelare. Själv klart va de ronaldo som va VMs bästa spelare
Barcelona ronnie10
2006-02-11 17:20
Det var Ronaldinho, Ronaldo och Rivaldos VM. Alla förr eller senare barça-spelare.
Barcelona Kharles
2006-02-11 17:12
Det laget kallades för "De tre R:en.."
Barcelona Jontteee
2006-02-11 17:03
pablo escobar
KLart att det blev Ronaldos VM och tack vore det blev han oxå världensbästa spelare, så det blev Ronaldos vm till slut.
Snacket är Ronaldos comeback o gör åtta mål o vinner VM till slut..
Barcelona pablo escobar
2006-02-11 16:51
jontteee

håller helt enkelt inte med dig, vm-2002 var inte "ronaldinhos vm"

eriksson

vad för typ av träningar hade barcelonas ungdomslag. hade de som man tänker sig mer boll övningar och tekniknötande än svenska lag?
Barcelona Suñol_
2006-02-11 16:46
pågår just nu...
Barcelona Suñol_
2006-02-11 16:45
sevärd dokumentär om spaniens och kataloniens historia på 2.an repris från i torsdag...
Barcelona Eriksson
2006-02-11 16:23
Jag fick lära mig om hur det funkar i Barca under en utbildning vi hade med FC Barcelona. Det finns krav på att A-lagsspelare ska vara nere på ett antal träningar och hjälpa till med utbildning på yngre spelare. Man har då olika träningar för olika spelares positioner.
Under dagarna vi var där nere tittade jag på runt 10 träningar upp till 16-års åldern. Jag blev väldigt imponerad av hur duktiga spelare som finns i den åldern. Ligger långt före svenska killar i den åldern. Då har jag varit med på landslagsträffar för P16 i Sverige.
Så det är mycket att lära om ungdomsutbildning för tränare i Sverige. Även väldigt stor skillnad i den ekonomiska biten.
Barcelona Eriksson
2006-02-11 16:07
Pyol: Mest värdefulla spelare fast på engelska :)
Barcelona R. Koeman
2006-02-11 16:04
är det nån som vet en sida eller något sånt där det står vilka spelare som spelat i barca genom åren. typ alla truppen från 93 osv??
Barcelona pyol
2006-02-11 15:59
vad betyder ''MVP''
Barcelona Jontteee
2006-02-11 15:57
pablo escobar

Att Dinho spelade i PSG o Robinho spelar i Real Madrid är det deras ensak, för att Dinho hade fått erbjudande från många klubbar innan han bestämde sig för PSG, han fick ett erbjudande från Barca oxå.

Dinho va kreatören bakom Brasiliens vinst. Egentligen va det hans VM, men det blev Ronaldos för att han gjorde comeback o gjorde åtta mål, men tittar man match för match så ser man att Dinho va matchernas man..
Barcelona R. Koeman
2006-02-11 15:57
tjaa
kan vara dags och uppdatera els cracks lite?

saknar några klassiker. sen är det svårt och veta om några riktigt stora spelare varit i klubben som man sällan tänker på..

nu ska vi slakta valencia
Barcelona Jontteee
2006-02-11 15:39
Varför är det ingen som har fixat inför Valencia - Barcelona ??
Barcelona Adaminho
2006-02-11 15:22
Såg någon lille killen i klippet nyss? väldigt lik messi på alla vägar. Många talanger verkar vi ha i ungdoms sektionerna. Positivt.

o-3 seger imorgon!

Här är klippet igen!
Barcelona barca_dreamteam
2006-02-11 15:20
Jag tror iof att Robinho kommer bli riktigt bra om något år,men skillnaden mellan han och Ronaldinho är väl som jag ser det att Robinho är lite mer omständig.
Han ska göra typ 10 överstegsfinter för att sen passa tillbaks till en medspelare,medans Ronaldinho kan ta sig förbi 4-5 spelare både i fart och stillastående.
Om Real inte blir bättre som lag så kommer det hämma Rbinhos utveckling.
Real Madrid Mr Salgado
2006-02-11 15:05
robinho kommer inte att bli bättre än ronaldhino, han kommer aldrig att ha lika bra balans som ronaldhino
Barcelona pablo escobar
2006-02-11 15:02
barca dreamteam

jag minns att jag var besviken på de flesta stjärnorna i vm-2002 och jag tycker inte att ronaldinho var i närheten av att vara så bra som han är idag.

när ronaldinho kom till barcelona var han 2 år äldre än vad robino var när han gick till madrid så jag tycker att det i så fall, är mer rättvist att jämföra robinho denna säsong med ronaldinho under sin säsong i PSG då han som du säger hade problem liknande robinhos idag (haha minns att luxemburgo petade dinho i några vm-kvalmatcher 2002 pga att han var för fet men det är möjligt att de sa samma sak i psg).

tycker iofs att ronaldinhos förbättring så fort han kom till barca var ganska extrem, det var först då han gick från att vara en jättetalang som likt robinho idag, verkade ha stagnerat lite grann, till att bli en riktig världsstjärna fullt i klass med de bästa genom tiderna. finns förstås ingenting som garanterar att robinho tar samma steg men jag anser att han har alla grundförutsättningar. (men det tyckte jag också att denilson hade när han först dök upp i landslaget som 19-åring och i värsta fall kanske robinhos karriär tar samma väg som hans istället för ronaldinhos)
2006-02-11 14:44
pablo escobar

Ronaldinho var en av dem bästa i vm 2002.
Under vm slutspelet som pågick så tyckte jag han var den som presterade mest tom mer än Ronaldo som gjorde 8 mål.

Att han inte lyckades i PSG tror jag till stor del beror på att han och tränaren inte kom överens.Han var ju tom petad under en viss tid pga övervikt om jag minns rätt.
En annan orsak kan ju ha varit motivationsproblem.Han längtade ju bort och ville byta klubb.

När Ronaldinho kom till Barca så var laget i en liknande situation som Real är i nu.
Trots det glänste Ronaldinho även om laget inte gick något vidare.Det kan man väl inte säga om Robinho sen han kom till Real, även om han varit bra i ett par matcher senaste tiden.
Barcelona kanonathan
2006-02-11 14:42
Ämne: Måste bara tipsa om ....
Han heter som sagt Cristian Ceballos och jag har för mig att han är 12 år. Det är hämtat från en dvd där Ronaldinhio (det finns med andra spelare också, etoo, deco etc.) har "fotbollsskola" med unga barca-talanger.
Barcelona pablo escobar
2006-02-11 14:33
jonttee

jag har skrivit om det här förut och har försökt följa både ronaldonho och robinho så mkt som möjligt sen de var 16 och 17 år gamla.
jag tycker inte att man kan påstå något annat än att robinho under hela sin karriär varit jämförbar och antagligen t.o.m lite före ronaldinho vid samma ålder. ronaldinho var ju faktiskt inte fantastisk på något sätt i vm 2002 (som ju var det klart sämsta vm-slutspelet sen vm-90). och även robinho kommer ju att spela vm som 22-åring även om konkurrensen i brasiliens anfall är lite hårdare nu och kanske gör att han får sitta mer på bänken än ronaldinho.

däremot fick ju ronaldinho sitt stora genombrott först när han kom till barcelona som 23-åring och helt plötsligt levde upp till alla förväntningar. ifall robinho lyckas med samma sak under de kommande två säsongerna är förstås omöjligt att veta men jag skulle personligen inte bli så förvånad.
Barcelona II Barça II
2006-02-11 14:20
Messi är ju skadad, han missar matchen mot Valencia.
Barcelona Et0
2006-02-11 14:19
Ämne: Ämne: Fabrega....
men han är förrädare!!! och jag tror inte att wenger låter honom gå...
Real Madrid RonaldoZone
2006-02-11 14:14
jag föredrar hellre Messi än Guily.

Messi underbar att skåda i sina bästa stunder ;)

HALA MADRID !
2006-02-11 14:13
Varför ska vi köpa Fabregas,när vi redan har Xavi,Iniesta,Van Bommel och Deco.
Han skulle bli dyr också.
Dessutom kunde han stannat kvar och försökt slåss om en plats i Barcas A-lagstrupp men gick istället till Arsenal.
Jag har ändå svårt och tro att han går till Real även om dem bjuder mycket pengar.
Det vi behöver satsa på är en högerback och en mittback.Alves och Perea hade varit en dröm om vi fick båda under sommarn,så slipper man förhoppningsvis Oleguer i startelvan.
Barcelona II Barça II
2006-02-11 14:10
Om vi ska ha en chans mot Valencia, nu när det är så många spelare som saknas, så måste V. Bommel höja sitt spel. Vem kommer att få spela istället för Ronaldinho tror ni? Själv tror jag att Larsson, som endå har imponerat på sistonde får chansen från start, tillsammans med Etoo' och Guliy.
Annons: