/spanien/barcelona/forum/24846.aspx/spanien/barcelona/forum/24846.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Schubert
2006-02-12 13:54
Ämne: Om jag får drömma li....
Har ingen koll på Mascherano men än att han tydligen varit bra i Argentinas U-20 lag. Är han bra? Har han EU-pass? Har han inte det blir det problem eftersom vi redan har tre icke-EU-spelare i förstaelvan. I så fall måste man göra sig av med nån av dom.

Tycker att Edmilson gjort det bra men det är klart att han är sämre t ex än def mf som Emerson och Makelele. Det är en position vi kunde förbättra, det är sant. Tycker ändå att ytterbackarna är ett mer akut problem. Är inte heller helt nöjd med Marquez; skulle hellre se en bättre mittback bredvid Puyol.
Real Madrid Ike
2006-02-12 13:34
TrueRealFan: "Läs igenom och se hur ni pratar själva." Vi skriver iaf på vårt egen forum, och OM barcelona. Tro mig vi är inte intresserade att läsa om hur zidane eller robinho sköter sig. Det kan ni väll vara snälla att ta på ert eget forum, där folk troligtvis är mycket mer intresserade om madrids framfart än vad vi är. Jag vat att barca fan´s skriver skit i madrids forum också, men det är väll inte ens en 10% av vad ni gör här.
Barcelona Rambo~
2006-02-12 12:54
hoppas Belleti är övergrymm!
Barcelona Blaugrana_1899
2006-02-12 12:41
OJOJ, efter ha läst inför rapporten osv så tror jag på en grymt bra men framförallt jämn match, synd att inte Deco, Messi och världens bästa fotbollsspelare inte kan delta men det känns tryck med att vår skyttekung är tillbaka, kanske det viktigaste offensivt. Äntligen är (enligt uppgifter) Bellan tillbaka till höger i backlinjen! Spännande spännande.

Barcelona Patrik
2006-02-12 12:10
Beautiful_ Barça

När jag säger "aldrig" så menar jag för att spela i ett lag som Barcelona.

Mitt minne är väldigt gott. Minns framför allt säs 03/04 hur svag han var i sitt offensiva spel.
Barcelona Barca Barca
2006-02-12 11:57
Barcas match mot Betis visas inte nästa vecka=(
Barcelona La Rambla
2006-02-12 11:46
Ja det ska väl till ett riktigt försvagat Barça för att Valencia ska ha något att hämta. Desto mer spännande blir det. Oavsett hur det går, vi är 6 poäng före vid en förlust och sen är el rey tillbaka mer laddad än någonsin. Både Valencia och Real ska prestera i de andra matcherna, och det finns inga lätta poäng för dem heller. :-)~
Valencia jac1
2006-02-12 11:42
Utan Xavi, Ronaldinhio, Deco och Messi får ni det svårt. Tror stark på hemmavinst idag!
Länktips: www.trueblues.nu
Barcelona Nemo
2006-02-12 11:41
Har Barcaskribenterna tagit sportlov? Varför finns det ingen införrapport?

Idag blir det svårt. Har svårt att se att vi kör över Valencia. Bli inte förvånade om vi förlorar...
Barcelona Puyol
2006-02-12 11:10
kom igen....när kommer "inför matchen"-rapporten...........
Barcelona Blaugrana_1899
2006-02-12 10:13
God morgon Les Rambles!

Fram med en inför rapport nu red!
Barcelona Viking
2006-02-12 09:26
Shit.. läste att Deco nu oxå missar resan ner till Valencia. Vi har fortfarande ett bra mittfält, men nu MÅSTE Iniesta och framförallt V Bommel börja leverera. Annars blir det mycket svårt att slå Valencia med en Villa i kanonform. Oleguer har varit en säkerhetsrisk defensivt på sin position ute till höger nu den senaste tiden, så Belletti borde få chansen. Hoppas att vi ställer upp så här..

----------------Valdes
Belletti---Oleguer--Puyol---Sylvinho
---------------Marquez
--------Edmilson------V Bommel
Giuly-------------------------Iniesta
-----------------Eto`o

Alternativt spela Marquez som mittback på Oleguers bekostnad. Köra Edmilson som pivote, dra ner Iniesta och in med Larsson centralt, och då flytta Eto`o ut på vänstern.

Nåväl, jag tror grabbarna är taggade och motiverade till tusen, så det här grejar dom nog. Vi har ju rätt bra statisitk på mestaella numera så det ska nog gå!

2-1. Eto`o gör två mål, Villa ett.

Visca el Barça
Barcelona FCBX85
2006-02-12 02:07
Hur blev det med ronaldinhos överklagan?
Real Madrid Ike
2006-02-12 02:02
Madrid forumet måste vara rejält värdelöst, så marängerna insisterar med att skriva här inne.
Kan ni snälla dra till erat eget forum, då man hittar typ 1 vettigt inlägg på 1000 ni skriver.
Barcelona el Flaco
2006-02-12 01:46
RonaldoZone & Fedorov//

Chilla er, har ni mensverk eller? Förväntade mig inte direkt att några merengues skulle hålla med mig när jag skrev det men så kände jag helt enkelt. Ska jag behöva sluta kolla på fotboll bara för att min åsikt inte stämmer överens med er? Nu, det var ett omoget inlägg. Innan ni går o lägger er och era mammor sjunger er nattvisor så borde ni kanske veta att det finns sågott som inga lag idag som verkligen presterar 100% underhållande fotboll (Barca undantaget). Så tro mig,den matchen var inte underhållande.
Real Madrid Fedorov
2006-02-12 00:53
Ämne: Ämne: Ämne....
Okej.
Real Madrid (*)Zidane(*)
2006-02-12 00:51
Ämne: Ämne: Fedorov....
Etoo ska inte missa matchen han är med imon...det är ronaldinho,Deco och Messi som missar..
Real Madrid Arii - Ronaldo !
2006-02-12 00:49
jag tror det blir 2-1 till valencia
Real Madrid Fedorov
2006-02-12 00:48
Ämne: Fedorov,

Det kom....
Nej,jag ska försöka behärska mig.
Men lycka till.

Varför missar Etoo matchen?
Barcelona ari_7
2006-02-12 00:43
vad tror ni det blir?
Barcelona Nemo
2006-02-12 00:39
Fedorov,

Det kommer bli en mycket svår match imorgon. Förlorar så kommer du hålla dina Madridbröder i handen och skriva tills fingrarna blöder...?
Real Madrid alex163 [Sergio Ramos]
2006-02-12 00:18
Om jag har fattat saken rätt så missar Ronaldinho, Messi och Deco matchen?
Real Madrid Fedorov
2006-02-12 00:08
Ämne: Fedorov

Hur mycke....
Jag menar rent generellt så tyckre jag inte Gabri är någon spelare som Barca behöver.
Inte för att han är dålig men han saknar kvalitéer överlag och det är en svaghet.¨

Helguera har åtmintone en styrka ( även om det är svårt att tro) i huvudspelet offensivt.
Real Madrid de lima
2006-02-12 00:02
nu lever ligan grabbar. real madrid verkar definitivt inte ha gett upp kampen om ligatiteln ! kul o se. ska bli spännande o se den oerhört viktiga matchen imorrn. lycka till !
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-02-11 23:51
Patrik

Jag antar att ditt "aldrig" innebär "så långt ditt minne sträcker sig"
2006-02-11 23:50
Om jag får drömma lite så värvar vi två nya ytterbackar till sommaren och en superpivote, typ Mascherano. Ytterbackarna ska helst vara riktigt grymma defensivt. Inte lika viktigt att de är så bra offensivt med tanke på vårt anfall. Från början var det viktigt med offensiva ytterbackar till vårt spelsystem, men med Dinho - Etó'o - Messi så behövs det inte längre. Anfallet klarar sig. Man måste se till att täppa till bakåt.
Barcelona Patrik
2006-02-11 23:46
Håller med Fedorov. Gabri har aldrig varit särskilt bra, speciellt inte offensivt. Rent bedrövlig i offensiva lägen.
2006-02-11 23:42
FCBX85

Hur mycket har du sett Gabri?

Sett honom något när han var ordinarie?

Come ona urself!

Sett Gabri spela 10 matcher i rad skadefri?

Trodde inte det heller.

Att jag försvarar honom är inte mer än rättvist. Som jag sa så är han ingen stjärna och kommer förmodligen aldrig at bli, men under en tid så ansågs han vara en av världens mest lovande högerbackar.

Edit: Jag kan med all säkerhet säga att han med all säkerhet är klasser bättre än Oleguer. Du kan inte dömma honom för att han spelade dåligt sist. Hans första match efter skadan.

Hursomhelst så är Gabri en av de sista misslyckade talangerna vi har kvar i laget, och förmodligen är han också på väg bort. Kan bara säga att många av dem (inklusive Riquelme, Rochemback (inte Navarro och Mario)), hade lyckats om de fick komma till ett barcelona som har klass som dagens Barcelona har.
Barcelona FCBX85
2006-02-11 23:28
fattar inte att du kan försvara gabri ?..visst barca spelar men coome ooon !!
2006-02-11 23:19
Fedorov

Hur mycket vet du om Gabris högerbacks-kunskaper egentligen?
Tycker du kanske att en spelare som har varit borta från spel i princip i ett år ska komma tillbaka och briljera?

Gabri kan jag säga är klart bättre högerback än Oleguer iaf. Det är samma sak som med Edmilson när han kom från sin skada.
Får han spela ett par matcher i rad så kommer han att sköta sig. Dock är han ingen stjärna och kommer aldrig att bli. Därför bör vi värva en ny där.
Annons: