/spanien/barcelona/forum/24841.aspx/spanien/barcelona/forum/24841.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona "The new Galacticos"
2006-02-10 10:17
Ämne: //skulle hellre se h....
Håller med Torres är inte så bra som alla tror
Länktips: www.raif.se
Spanien la_pieda_sinistra
2006-02-10 08:53
//skulle hellre se henry än torres alla dagar i veckan. tycker nog torres insasts mot barcelona har blivit en smula öveskattad, vid första målet: råkar få bollen på fötterna och trycker dit den i ren förskräckelse, andra målet en nedtagning, en slarvig andratouch som han med mkt tur får med sig, och sen ett avlsut.. visst, bra, men låt oss inte överdriva
Barcelona Gabriel
2006-02-10 02:04
Rickiboy

Jag tror nog alla här inne håller på Barcelona no matter what iallafall de mest insatta. Det finns inget som kan ändra att jag håller på Barcelona och är culé, det går inte att ändra på - inte ens om jag vill det och så är det för de flesta här inne.

Villa är en grymm spelare och det faktum att vi kommer sakna Ronaldinho och Messi gör att det skulle vara bra ifall vi slapp Villa.

Det är det bästa för oss om vi vill vinna, men nu blir det inte så.

Nu är det sängen som gäller - buena notte visca el barça
Barcelona Rickiboy
2006-02-10 01:38
grabbar vem fan bryr sig att villa är med eller inet.. jag bryr mig inte.. jag håller på mitt lag om dem ställer me oleguer som anfaller. jag skiter it.. jag hejjar på BARCA ändå.. spelar ingn roll vikka vi möter..o vem vi möter..vill vi vinna så vinner vi.. så e d bara.. inget illa menat te nån asså.. men säger bara så.. VISCAA barca
Barcelona Gabriel
2006-02-10 01:08
Det är ny bekräftat att Villa kommer att vara med emot oss. Se länk.
Real Madrid Ike
2006-02-10 01:07
Hopps också Espanyol vinner cuppen :)
Även om Zaragoza ser ostoppbara ut :)
Visar bara hur otrligt stark La liga är.
Först slår Zaragoza ut Barca, även om det var än 12mot11 match ;)
Sen förnedrar dom Madrid med 6-1 :)
Helt otroligt.
Måste erkänna att ja nästan ramla ner på marken av skratt när jag såg resultatet ;D
Alla madrid fans som kom in hit efter vår förlust, vart e dom hehe ;)

Visste nästan att vi skulle torska mot Athletico, vi verkar ha oerhört svårt för dom.
( några som läst, Torres uttalande gällande, att han gillar att spela på Camp Nou.)
Barca är enda klubben han kan tänka sig spela för om han lämnar athletic, har han väll sagt tidigare också :)

Va säger ni, vem vill vi ha, Torres eller Henry ;) hehe

Matchen mot Valencia tror ja kommer bli extremt hård, med mycke kämpa och slita inblandat.
Hoppas verkligen Deco kan vara med, Iniesta och Van bommel har inte dirket imponerat :)
Även om Deco har dåliga matcher ibland, tycker ja han nästan alltid leverar tillförd nytta.

Tror Dommaren kan spela stor roll i matchen mot valencia, beroende vart han lägger ribban.
Tror matchen lätt kan bli sönder blåst av frisparkar, eller för tunn på gula kort ;)

Barca lär vara rejält vinnst sugna nu.
Etoo är tillbaka, tror han kommer slita som aldrig förr.
Som vanligt, är den största oros momentet ytterbackarna.
Hoppas verkligen Belleti/Sylvinho spelar.
Även om Belleti inte är världens säkraste back defensivt, så klarar han sig mycket bättre mot snabba spelare än Oleguer gör.
Oleguer kanske är bättre mot lite långsammare motståndare, men hans offensiv kan inte gemföras med Belleti´s.
Desutom är det lite fart i kant spelarna, vet vi alla att Oleguer inte klarar sig.

Belletti Puyol Marquez Sylvinho
Iniesta Edmilson Deco
Giuly Etoo Ezquerro (ronaldinho)

Och en bön, ja ber varje dag nästan.. :
Snälla Rijkaard, ligger vi under.. byt in Maxi!
Byt inte in Gio, Byt inte in Gabri. Inte bommel eller nån annan.. utan Maxi! Tror inte Rijkaard riktigt förstått att Maxi är en Anfallare.. :)

Matchen mot Valencia kommer vara väldigt avgörande.
Spelar vi bra och vinner, tror ja truppen kommer få väldigt mycke själv kännsla tillbaka, vilket kanske börjat tryna lite väl mycke, pga alla skador /avstängnignar och 2 förluster :)

Torskar vi, får vi hoppas att, vi blir ännu mer revanshe sugna, och tänder till och kämpar ännu mer, istället för att bli vemodiga :)

Tippar att matchen slutar 1-2 2xEtoo

PS. Vart Barca fan i typ 6 år nu. Ända sen ja va på semester i barcelona. (Kanske inte längst tid av alla, men nånstans måste man börja ;) )
Men börjar bli Orolig för min kärlek till FCBarcelona, tror nog det börjar gå för långt när man gillar ett lag så mycket, att det är det enda man tänker på är det. Den Totala drömmen: En lya i barcelona, + säsongs biljetter... drääggeel ;)

FCBarcelona! drömmarnas lag, laget som står för frihet och kärlek till fotboll och folket, och inte enbart pengar!
Barcelona Gabriel
2006-02-09 22:55
La Rambla

Jasså, roligt hoppas Espanyol tar sig till finalen och även vinner den. Har själv inget emot Espanyol trots att vi är rivaler med dem. Mitt hat finns bara mot ett lag i Spanien och det är R.Madrid så jag önskar Espanyol all lycka förutom i möttena emot oss :)
Barcelona La Rambla
2006-02-09 22:53
En sak kan man ju konstatera. Vinner vi, Real tappar poäng så är ligan körd för resterande lag. Förlorar vi så har vi ändå allt i egna händer. Inte bara vi som ska möta svåra lag borta, ska även Valencia och Real.
Barcelona Gabriel
2006-02-09 22:51
Puyol #5

Det är knappast något obligatoriskt att läsa alla hans inlägg, det är bara att scrolla förbi det men det är oviktigt nu när jag ändå svarat dig :)

Kelme80

Hur det än blir så ser jag fram emot en välspelad och underhållande match.....där vi drar det längsta strået och vinner matchen ;)

Ja sannerligen, det var en liknande situation gällande skador precis vid denna tidpunkten av säsongen i fjol. Det är jobbigt just nu med alla skador och avstägningar men det är bara att se framåt.
Barcelona La Rambla
2006-02-09 22:50
Hehe, el rifle avgör på Montjuïc i 90:e min.
2-1 till Espanyol mot Depor. Coloccini utvisad efter en karatespark i en nickduell.
Valencia kelme80
2006-02-09 22:48
Gabriel//

Hehehe jag tänkte väl inget annat än att ni hoppas på en vinst i helgen, men kul ändå att få läsa reaktionen:)
Kan bara hålla med om att det e grymt svår tippad match, men alla vi har våra favvo lag och hoppas på det bästa.

Ang. Villa så har jag absolut ingen aning, försöker just nu få kontakt med någon på VCF forum och se om de vet mer om läget kring hans skada.
Vad man fått läsa hittills e att han ådrog sig nån lättare skada men att han ändå skulle spela mot er i helgen.
Själv hoppas man jo varkligen att det e sant men man vill få det ändå bekräftat från någon som nästa e 100% säker.

Jaså så Deco e kanske inte heller med, hmmm ni har väldiga problem i laget just nu.
Det blir väl Henke som får starta återigen en match för er vilket han gjort grymt bra jobb i den senste matcherna.
Puyol #5
2006-02-09 22:46
Gabriel:

Hehe,palla scrolla och läsa Fedorovs inlägg om Franco.
Barcelona Gabriel
2006-02-09 22:45
La Rambla

Det kan man bara spekulera i, men visst kan man tro det. Det känns rent allmänt som att han är mer taktiskt slipad än Rijkaard, om inte annat så har vi fått bevis på en och annan konstiga beslut av Rijkaard vilket man naturligtvis kan gå in mer detaljerat i.

Däremot tror jag inte att Koeman skulle kunna bidra med mer klocka defensiva analyser till laget än vad Rijkaard kan/har gjort. Även Rijkaard var en försvarsgigant även om han försvarade laget mer på mittfältet som pivote, vilket du nämnde.

Koeman får iallafall min röst ifall Rijkaard skulle lämna oss :)
Barcelona La Rambla
2006-02-09 22:41
Jag tror att Koeman är mer taktiskt slipad än Rijkaard. Sen så kommer han förhoppningsvis att stärka upp defensiven. Gammal försvarsgeneral som han själv är. Visserligen var ju även Rijkaard mittback, eller kanske mer vad i idag kallar för pivote. Men han sprang ju mer över hela planen.

Jag menade att Cruyff kanske föredrog Rijkaard framför Koeman? Båda är ju holländare. :-)
Barcelona Gabriel
2006-02-09 22:39
Puyol #5

Vill inte verka otrevlig eller nått men det tar faktiskt inte så lång tid att scrolla ner lite för att se ifall något om Ronaldinhos avstägning skrivits här - det är lite jobbigt att upprepa allt.

Han är fortfarande avstägnd, helt ofattbart men ändå förväntat - vad ska man säga egentligen?
Däremot så finns det en sista chans imorgon, då tas det riktiga beslutet - men mina förhoppningar är lika med nada då det mer och mer blir uppenbart att det är Barcelona contra España. Kan man inte fälla oss "lagligt" så ta till olagliga medel...
Barcelona Gabriel
2006-02-09 22:36
La Rambla

Hehe, Cruyff vill väll ha de flästa holländska tränare i Barça ;)

Som dig så tror även jag att Koeman skulle vara den perfekta framtida tränaren för oss. Förutom att han redan har hjärta för klubben så spelar han likt våran filosofi - dvs offensivt rent kort sagt. Koeman var min favorit vilket jag även skrev här inne när han var aktuell under Laportas presidentvinst. Just nu känns det som att man önskar at Rijkaard satt för alltid som tränare hos oss, men helt ärligt så tror jag inte att det är en möjlighet.

Han kommer att vilja söka nya utmaningar när/ifall han klarar av att vinna allt med oss. Milan har det spekulerats i och det ser jag som ett mycket möjligt alternativ - dock inte föräns hans kontrakt rinner ut.
Puyol #5
2006-02-09 22:34
Är Ronaldinho avstängd mot Valencia? Hörde att de skulle bestämma det idag.
Barcelona Gabriel
2006-02-09 22:33
kelme80

Bienvenido al foru de los campeones ;)

Du har rätt, Ronaldinho och Messi saknas - trots att en sista utredning skall ske imorgon angående upphävandet av kungens kort. En till som är tveksam för spel är Deco. Han drog på sig en skada idag under träningen och var tvungen att avbryta, ni skulle sett hans reaktion när han gick ut ur grinden. Han var minst sagt förbannad då han smällde igen grinddörren på vägen ut :D

Hur vi tror det går emot er? Vi är alla culés här inne, eller ja de flesta åtminstonde så det enda som jag kan göra är att spekulera i vinst. Men det blir minst sagt svårt - det positiva är ändå att Eto'o kommer tillbaka, gracias por eso.

Har en fråga till dig, hur är det egentligen med Villa? Har inte riktigt fått något klartecken gällande honom men jag läste att även han var tvungen att avbryta en träning mitt i veckan och skulle vara tveksam för spel på söndag. Vågar man hoppas på att han saknas eller är det redan klart att han medverkar mot oss?
Barcelona La Rambla
2006-02-09 22:30
Gabriel:

Jag läste den, intressant. Var det kanske Cruyff som inte vill ha Koeman? Tror nog att han kan bli en framtida tränare för Barça.
Valencia kelme80
2006-02-09 22:27
Hallå alla glada barca fans, hoppas att ni e på bra humör trots förludten senast och den allvarliga disuktionen längre ner på ert forum:)

Hur står det till i eran trupp inför matchen mot VCF, har varit lite ifrån datorn de senaste dagarna.
Läste att Dinho och Messi inte spelar? Nån mer eller e resten av truppen klara för spel?

Hur tror ni att det går mot oss? Vet att ni hoppas på vinst men lätt blir det inte:)

Må det bästa laget vinna i helgen!

//Adde
Barcelona Gabriel
2006-02-09 22:26
Fedorov

Nu skriver du om nått som har med oss att göra, jag kan lova dig att ingen har nått emot det trots din tröja :)

Valencia har spelat bra på sistonde och D.Villa är otroligt farlig, men det har varit frågetecken angående hans närvaro på söndag. Liksom Deco så var han tvungen att avbryta mitt under en träning så det gäller att avvakta även med honom. Slipper vi honom skulle det vara riktigt skönt framför allt eftersom vi kommer att sakna Ronaldinho och Messi (nu vet jag att en sista chans att Ronaldinhos kort kan upphävas även finns imorgon, men jag tror nog att vi alla insett att det helt enkelt inte kommer att hända).

När det kommer till våran defensiv så spekulerar jag i en uppställning i följande;Oleguer, Marques, Puyol, Gio/Sylvinho. Belletti och Marques är båda tillgängliga för spel emot Valencia på söndag så nej, Belletti är inte långtidsskadad utan frisk.

Motta är en personlig favorit för mig, många tror på honom men det är synd att han har en envis tendens att jämt bli skadad. Klarar han av att gå frisk under en längre period utan att dra på sig skador så tvekar jag inte på att han kan utvecklas till en av de bästa spelarna i världen på hans position. Han har potencial att bli uttagen i Brasiliens landslag, det enda som hindrat honom från den chansen är hans skador.
Real Madrid Fedorov
2006-02-09 22:20
I helgen tror jag på en mycket fin match mellan
Valencia och Barca.
Jag tycker Valencias spel passar er ganska bra.
Ni kommer att få mycket tillfällen att kontra,det kommer att bli riktigt skönt med en härligt anfallande Eto.
Problemet troor jag ligger i er defensiv.
Spelar till exempel Belletti eller blir det Gabri som får starta?Motta tycker jag också behövs emellanåt med sin kämpaglöd.

Är Belletti långtidsskadad?
Barcelona Gabriel
2006-02-09 22:12
Barçaredaktionen

Det är inte lätt att låta bli att försvara sig när han kallar oss eller jämför det vi skriver som rasistiskt. Men visst, jag ska sluta denna totalt onödiga diskussion nu som även jag ledsnat på.

Någon förutom mig själv som läst dagens intervju med hjälten från Wembley 92 - Koeman?

Intressant är att han näst intill medger att han idag hade varit Barçatränare ifall Lluis Bassat (som var min favorit under valet) vunnit valet.

Se länk ifall ni är intresserade - spanska är ett måste :)
Barcelona Barçaredaktionen
2006-02-09 22:04
Fedorov

Du är nu varnad och lägger du inte ner diskutionen så kommer du bli avstängd. Det gäller även alla Culés.

Redaktionen

Barcelona Gabriel
2006-02-09 22:01
Fedorov

Youre makin' me crazy, hur svårt är det att förstå igentligen?

En ensam fan promenerar och säger något som intresserar honom och som kan tänkas intressera andra.Okej,han är på motståndarnas gräsplätt men han har iaf rätt att yttra sig.

Det har inte att göra med att du är madridista eller inte men detta är, som tom redaktionen nämnde till dig, ett Barçaforum där diskussioner angående vårat lag, spelare etc ska föras. Vi är inte intresserade utav ämnen angående R.Madrid - det finns ett annat forum för det, förvräng inte sanningen to the bad story så som journalister är experter på.

Det andra du skrev är inte ens nödvändigt att kommentera.
Real Madrid Fedorov
2006-02-09 21:54
Vad som nu utspelar sig här på forumet är en diskussion som inte borde föras.
En ensam fan promenerar och säger något som intresserar honom och som kan tänkas intressera andra.Okej,han är på motståndarnas gräsplätt men han har iaf rätt att yttra sig.

Trodde han.Helt plötsligt kommer en hord av motståndarfans och överröser honom med otrevliga ord och fraser.
Redan här tycker jag det luktar rasism på lång väg,en slags strukturell rasism.
Er specialitet.

Forum existerar,och jag förstår varför man skapar
ett visst forum.

Men herregud när Spaniens gränser drogs och när
konstituionen skrevs så såg inte Spanien ut som
idag med en mängd invandrare och ett annat socialt liv.

Såsom Spanien ändras måste även ert katalanska forum göra.Annars vill jag inte längre ens fundera på vilka personligheter som stödjer FC
Barcelona.
Barcelona Barçaredaktionen
2006-02-09 21:49
Fedorov

Detta forum handlar om FC Barcelona, inget annat. Vill du prata om Franco får du ta det på ett annat forum. Vi räknar med att disuktionen slutar nu.

Redaktionen
Barcelona Gabriel
2006-02-09 21:49
Federov

Till ditt senaste inlägget drar jag slutsatsen av att jag slösar min tid. Jag säger bara ...I rest my case, its worthless anyway - suck!
Barcelona Gabriel
2006-02-09 21:42
Fedorov

Jag försöker verkligen vara trevlig men det är enormt ansträngande när du skriver sånt skitsnack som du gör.

***Sen när har vi beskylt dig som ansvarig för det Franco gjorde?

***Den första som nämnde Franco var du och inte vi här inne, vilket vi ständigt blir snabbt kritiserade för ifall det skulle hända.

Nu får det allvarligt talat vara nog;

***Däremot tycker jag ni visar en tydlig arrogans gentemot fotbollsälskare och folk som söker intressant dialog.

Jag ska försöka förklara det för dig en sista gång så ska vi se ifall jag verkligen slösar min tid i onödan eller om du after all förstår trots allt. Vi är inte arroganta mot utomstående fans som kommer in hit för att bidra med något vettigt som har med våran klubb att göra. Har du någon gång funderat på varför det finns olika forum för olika lag? Tanken med det hela är att diskussioner angående ens favoritlag ska hållas på det forumet och inte på andras, men den tanken verkar inte ha slagit dig trots att det i sanningens namn borde vara en självklarhet. Du väljer att definera ditt inlägg om eran cupmatch som "en intressant dialog". Har du funderat på att vi - barçafansen inte tycker det är speciellt intressant att diskutera Real Madrids chanser att gå vidare? Vi är inte mer arroganta än vad du är naiv min käre vän..

***Att begränsa detta forums ämne till en specifik klubb och inget annat som rör fotboll tycker jag visar på en tydlig rasism och arrogans.

Jag tycker att du slår upp ordet "rasism" i en ordbok, du lär göra både dig själv och oss alla andra en tjänst. Du framgår som rent sagt en löjlig clown som försöker övertyga alla om att "titta på mig jag är verkligen rolig - på riktigt jag lovar" när alla barnen ligger på golvet och sover. Att du ens väljer att dra in ordet "rasism" i denna mening är skrämmande från din sida.

Skärpning Federov!
Barcelona II Barça II
2006-02-09 21:38
Fedorov// Lägg ner nu, du vet inte ens själv vad det är du skriver. Skämm inte ut dig mer än så här. Gå nu till Real Madrids forum och disskutera spelarköp med dina "Real Bröder".
Annons: