/spanien/barcelona/forum/2483.aspx/spanien/barcelona/forum/2483.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-06-23 20:35
Rambla

Sen har ju visserligen Verratti utvecklas något enormt de senaste två åren samtidigt som Thiago tyvärr då haft sina skadeproblem. Skulle säga att de två i dagsläget är ganska jämbördiga men att Thiagos potential är högre. Självklart väljer man Thiago om man får välja en av dem men skulle vi kunna få Verratti hade jag helt klart välkomnat honom med öppna armar.
Barcelona Barca4life98
2015-06-23 20:29
Alltså varför hypar folk Verratti för? Av det jag har sett så är han duktig visst men man kan räkna med 1 gult kort/match. Om jag fick välja så hade jag bara värvat Thiago billigt nästa sommar, förutsatt att han inte skriver på en förlängning av sitt nuvarande kontrakt som går ut 2017. Det behövs inga fler. Sen tycker jag att man ska satsa på; Denis, Rafinha, Samper, eventuellt Halilovic också istället för att värva någon.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2015-06-23 20:24
Gundogan? Men snälla, killen krävde €12m årslön. Öh, say what? Han kan stanna i Dortmund, inget för Barca. Nooooooo, lord Douglas! De får inte släppa honom. En kultfigur, han är skillnaden som gör att vi kommer tappa en CL-plats. :)
Barcelona the cameroonians
2015-06-23 20:20
Pere Escobar, en jourmalist på Radio Catalunya har lämnat uppgifter att Bartomeu ägnat en del tid att försöka övertala Koke att ingå en pre-deal.

Tydligen ska en vän till Pere varit tillsammans med Koke på Ibiza när allt hände.

Såklart är han dock en anti-Barto och har i sitt program "la Firma" ända sedan valet inleddes sagt att "Bartomeu bara kan förlora"

Men vi har ju redan räknat ut att det är Koke det pratas om.
Idag dementerar Bartomeu själv att han har gjort klart med någon, men säger samtidigt att det "ingår i valkampanjen att nämna namn" - och det gäller alla kandidaterna.
Barcelona Rambla~
2015-06-23 20:19
Har inte Thiago samma kvalité som Verratti? Nehä, men ta och se om U21 Em- finalen för 2 år sen igen då och kom sen tillbaka med samma påstående. Spanien krossade Italien med 4-0 och Thiago var magiskt bra, käkade upp Verratti så det var löjligt. Jag minns hur Verratti lommade av planen i mitten på andra halvlek när han blev utbytt och såg helt förstörd ut. En Thiago i toppform fysiskt och med sin högstanivå så har Verratti inget att hämta. Nada, niente, zero! Och där ligger problemet. Thiagos utveckling har tack vare alla skador och bristen på kontinuitet avstannat. Därför rankas Verratti idag, dock fullt rättvist, som en bättre spelare. Talangmässigt däremot är det inte ens en match.
Barcelona MrKnowledge
2015-06-23 19:56
en människa gör inte ett lag men en utomjording gör;)
Barcelona Barcelonistas
2015-06-23 19:32
Iniesta 4 Cl titlar 2 EM titlar 1 VM Titel 7 ligatitlar Zidane wh0?
Barcelona Liunil Masse
2015-06-23 19:23
@Squawka: Zinedine Zidane's playing career honours includes: 1 World Cup 1 Euro Championship 2 Serie A titles 1 La Liga title 1 Champions League Är inte detta rätt dåligt för att vara "en av tidernas bästa mittfältare" enligt många? Iniesta slaktar honom när det kommer till titlar och han är inte ens färdig.
Barcelona Junta Dimision
2015-06-23 19:23
A good coach

Jag ville gärna ha Gündogan, men han hade helt bisarra lönekrav och därför försvann intresset hos samtliga klubbar för honom. Detta + hans skadehistorik har gjort att han är nära på att förlänga med Dortmund istället.
Barcelona A good coach is everything!
2015-06-23 19:21
Coutinho, Thiago ?? Men är ni seriösa visst är dessa bra men inte ens i närheten av Veratti, Pogba när vi snackar om kvalité ! Går inte Veratti eller Pogba tar jag gärna Gundögan som faktist har en galen högsta nivå. Skador har tyvärr vart en akilleshäl för honom senast men utan skador så tror jag starkt på turken !
Barcelona Ali G
2015-06-23 18:57
Glöm Thiago, killen spelar för Bayern och med tanke på deras åldrande mittfält kommer de aldrig att släppa honom. Veratti är omöjlig. Pogba är för dyr och Coutinho är ingen spelare kommer förbättra vårt mittfält och han har samma spelstil som Rafinha och Denis Suarez. Ända mittfältaren som är tillgänglig och är Barca kvalité är Gundogan, behövs en mittfältamotor som honom nu när Xavi är borta.
Mascherano#14 el Jefecito
2015-06-23 18:56
Man skrattar ju riktigt gott åt detta uttalande från Raiola som är från artikeln som Gabriel länkade till här nedan: – Det är med 100 procents säkerhet som PSG kommer vinna Champions League. Zlatan och jag valde det här projektet för att vi tror på det. Hahahaha jo men visst =)
Barcelona Gabriel
2015-06-23 17:55
Alltså, nej till Pogba. Pallar inte med den här tjocka pizzabagaren.

Thiago, Verratti, Coutinho, vem som helst men inte Pogba så länge han representeras av flodhästen.
Barcelona Andresito
2015-06-23 17:46
Förstår inte varför folk diskuterar Pogba. En sån spelare kommer aldrig sitta på läktaren i ett halvår och komma i januari. Om man syftar på transferfönstret nästa säsong så tycker jag att man ska ta det då. I år blir det inga cracks, därför känns det väldigt onödigt att lägga vikt på övergångar som ryktas och lovas hit och dit. Det förvånar mig inte att Bartomeu lockar med transfers, så lost som den gubben är.
Barcelona Gabriel
2015-06-23 17:46
@KiNg-PuYi:

Haha, hade blivit 86 procent bollinnehav varje match!
Barcelona Gabriel
2015-06-23 17:44
Jag håller med er om att en Pogba värvning innebär problem på grund av hans agent, och de flesta här inne vet vad jag tycker om Pogba som spelare. En helt underbar fotbollsspelare som har framtiden för sig och som kan bli en av världens bästa fotbollsspelare no doubt. Men jag håller med er om att det inte är värt det, inte med Raiola som agent. Det var bara i en jämförelse med Koke som jag var tvungen att reagera lite då jag absolut inte ser Kokes storhet som fotbollspelare. Men det finns andra fotbollsspelare bortsett från Koke och Pogba som man hellre bör satsa på. Som jag tidigare skrev idag så ser jag det inte alls som en omöjlighet att Thiago köps tillbaka ifall Laporta går segrande ur presidentvalet. Thiago är en La Masia spelare, Abidal kommer att bli sportdirektör under Laporta och båda två skulle nog vara jäkligt sugna på att ta tillbaka Thiago till klubben, inte enbart för kvaliten som han besitter men också för att strö salt i såren på Rosell och Bartomeu som inte värdesatte honom tillräckligt (tillsammans med Tito). Redan den dagen Thiago lämnade har jag sagt att jag väntar på att Laporta ska komma tillbaka som president och hämta tillbaka Thiago som spelare. Jag tror fortfarande på den möjligheten. Glöm Verratti, Pogba, Gundogan och alla dom - det är Thiago jag vill ha!
Barcelona 11-9-10
2015-06-23 17:35
@barcastuff: Sevilla want to include Douglas (24) in a deal on the return of Denis Suarez (21), who's in principle on loan at Sevilla until 2016. [dds] Douglas har talang, monchi vill ha honom och porto vill ha honom haha!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-23 17:26
köper vi pogba med pizzabagaren till agent så räkna med problem. tänk er att pogba redan kräver näst bäst betalt. REDAN!. vad händer när det är 2 år kvar p kontraktet o det ska förhandlas?. kommer raiola tillbaka till barca så kan vi glömma pep for life. glöm ej att vi kastade ibra pga raiola. för vi är mes que un club o ingen är större än klubben. så går vi efter pogba så går vi emot det vi igentligen tycker, i barca! lite hycklande då av laporta ifall han tar pogba. för barca är cruyff och pep. dessa personer ska vara involverade i klubben. dom är barca rakt igenom.

jag säger en sak till ibra o pizzabagaren, vill vi köpa en ferrari o köra den som fiat så gör vi det för kompis det går bra nu! haha

visca barca, pep y cuyff!

btw tänk er om 3 år pep som tränare o xavi som assisterande. JÄÄÄÄVLAR haha
2015-06-23 17:15
Diar Shekha DiMarzio skrev detta efter att Laporta svarat på följande fråga under gårdagskvällens TV-sända intervju; Finns det någon spelare som dia gon hade kunnat förstärka laget? Laporta: Pogba. Med tanke på att Laporta tidigare under gårdagen på frågan om han hade några värvningar på gång svarade nej, så ger jag inte så mycket för detta rykte. Personligen tror jag att det var en form av respons på det som MD och Sport läckte ut angående Bartomeus pre-deal. Så ta dessa rykten om Pogba med en stor nypa salt Och med det sagt: Pizzabagaren Raiola får gärna hålla sig utanför Barcelona.
Barcelona barca!54
2015-06-23 17:15
Gabriel Svaret är ett enkelt. Vi lever i en MESSI era!
2015-06-23 17:10
Med tanke på att vi en gång gav bort Spaniens främste målskytt för ynka €2,5 miljoner till en toppkonkurrent så är priset för Deu "helt okej".

Skulle han göra succé så blir det ju också billigare att köpa tillbaka honom då återköpsklausulen procentuellt sett säkert hade genererat ett högre pris om försäljningspriset också varit högre.

Dessutom: det är Deus önskan att åter bli en Toffee, och det ska vi unna honom.
Barcelona Diar Shekha
2015-06-23 17:06
Jag börjar nästan vänja mig vid att Pogba blir en Blaugrana spelare inom en snar framtid. Enligt ökände Di Marzio har Laporta börjat snacka om en eventuell affär med Mino Raiola.

Jag älskar Pogba & tycker att han har framtiden för sig men jag vill inte ha honom i vårt lag på grund av att hans agent heter Mino Raiola & hans prislapp som är rätt pinsam för min smak. Vad har han uträttat för att vara värd 80-100 M euro? Vi kan inte göra såna monster affärer varje sommar!

Raiola är ett av fotbollens största svin! Jag minns fortfarande när han kallade Cruyff & Guardiola för vidriga saker 2010. Peps & Cruyffs fiender bör även vara våra fiender efter allt de har gjort för oss. En sån agent bör vi hålla oss borta från. Han är en mediahora som kan kasta ut sig vad som helst utan att tänka i förväg & vi är FC Barcelona & bör sätta såna typer på plats.

Vad gör vi om Raiola bråkar me nästa styrelse & övertalar Pogba att lämna oss? Vad gör vi om Raiola knackar hos styrelsen & kräver mer cash för Pogba? Jag känner på mig att det kommer bli kaos & för att slippa huvudvärket vore det bäst att inte värva Pogba alls!

Återigen, jag har ingenting emot Pogba som spelare. Han är ett av EU's största talanger och kan bli hur bra som helst. Det är agenten det är fel på.
Barcelona Gabriel
2015-06-23 16:56
Älskar för övrigt Puertans diskussioner om vilka anledningarna är till att man vunnit så få titlar, i synnerhet La Liga, under de senaste 7 åren. Svaret är enkelt men ingen nämner självklart det uppenbara: FC Barcelona har varit och är för bra!
Barcelona 11-9-10
2015-06-23 16:10
När det finns spanska talanger i överflöde som faktiskt presterar och får speltid så tycker jag 55 miljoner kronor för deulo är rimligt. Som varken har presterat eller lyckats få speltid Att engelska talanger är överskattade behövs inte ens diskuterat. Priset är relaterat till det dåliga utbudet samt efterfrågan av engelska talanger existerar knappt. Därav ett högt pris för något som ser "talangfull" ut Nästan ett mirakel att vi ens får pengar för honom med tanke på att det är vi som säljer.
Barcelona enkos
2015-06-23 16:09
Martinez från Porto sägs vara mycket nära Atletico
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-06-23 15:48
Ärligt talat bryr jag mig inte så mycket om var Deulofeu hamnar längre. Har tröttnat på honom, inte ett fan av varken hans spelstil eller attityd. Jag tycker en försäljning med återköpsklausul låter bra. I Liverpool kommer han inte vara ordinarie direkt från start men är övertygad om att han skulle kunna ta plats i startelvan. Gör han inte det får man helt enkelt släppa honom och gå vidare med mer ambitiösa talanger. Presterar han över förväntan kan man köpa tillbaka honom om ett par år. Det enda kravet jag har är att man får se till att få bra betalt. 6 miljoner är ingenting, vad är det för skitsumma. Deulofeu håller högre klass än de flesta jämnåriga i den ligan och vi får då förhandla fram ett bra pris med en inte alltför hög återköpsklausul.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-23 15:41
bra att vi kan köpa tillbaka han ifall vi vill. deulofeu asså.. jag är 100% säker på att han kommer att slå igenom
Barcelona Rambla~
2015-06-23 15:30
@el Flaco:

Mitt problem är att det i spansk media (jag vet inte om Barto hävdar det också) målas upp som om värvningen skulle vara klar på något sätt. Det är så långt från sanningen man bara kan komma. Var samma sak förra sommaren. De ville värva Koke. Jaha? Klarade de av att ro värvningen i hamn? Nej just det. Sluta upp och lova något som inte finns. Laporta om någon vet hur det kan straffa sig. Vi minns alla valet sommaren 2003 när Golden Balls skulle anlända och inta Katalonien, allt enligt Jan Laporta. :)
Barcelona Rambla~
2015-06-23 15:18
Funkar alldeles utmärkt att skriva ç redan med engelskt t-bord på iPhone. Tryck på jordglob, byt t-bord, håll sen nere c-knappen ock välj ç. :)
Barcelona Rambla~
2015-06-23 15:13
@the cameroonians:

Seriöst, €6m? De borde ta och kolla vad brittiska unga spelare går för inom PL. Då är de inte i närheten att vara så talangfulla som Deulofeu kan jag lova.
Annons: