/spanien/barcelona/forum/24822.aspx/spanien/barcelona/forum/24822.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-02-13 22:48
Barcelona med sitt ordinarie lag, med kreativa spelare är ett bättre lag. Det var ju trots avsaknaden av flera spelare jämt i andra halvlek, stort bolleinnehav för Barcelona men som inte kunde prestera så värst mycket chanser, så förlusten är väl inget att snacka om. Det är dock knappast någon katastrof att förlorla. Som Rijkaard säger, hellre vara 6p före än 6p efter. Han är rätt klok den gode Rijkaard.

Valencia är spaniens svar på Chelsea, vilket vi fick erfara igår. En liten billigare och sämre variant bara. Starkt försvar och en bra målvakt med snabba spelvändningar. Det räcker att de gör 1-0 så backar de hem och låter det andra laget föra matchen, trots hemmaplan. Trist filosofi om du frågar mig. :)
Barcelona (catalonia barca)
2006-02-13 22:43
Ordem e Progresso ///
ja su har rätt , alla målvakter gör misstag !!!
pss:fats jag igår under hela matcher mumlade jag skit om valdes :( :) ;)
Barcelona (catalonia barca)
2006-02-13 22:42
Aimar RULEZ ///
men ärligt grabben tycker du att valencia är bättre än den mäktige BARCELONA !!!
Valencia Aimar RULEZ
2006-02-13 22:39
Vill bara tacka för en bra match igår, bästa och rätta laget vann enligt min mening.

Många av er har vart inne och gratulerat på Valencias sida, alltid kul när motståndarfans kan erkänna rättvisan i nederlag. Synd bara att killen från redaktionen som skrivit matchrapporten inte verkar vara av samma virke...

Amunt Valencia!
Barcelona Ordem e Progresso
2006-02-13 22:29
Dem 30% som har röstat på att köpa in en ny målvakt kan inte vara Barcelonasupportrar.

Okej Victor har gjort ett par misstag, men vilken målvakt gör inte det? Han är ung och grymt duktig. Han är vår ordinarie målvakt och det kmr han vara många år framöver!
Barcelona el profesor
2006-02-13 22:21
i matchen mot valencia ... så märktes det att dinho å xavi verkligen saknas ..det offensiva spelet funkar ju inte alls ... Esquero vet inte vad ja ska säga om han ... helt kass i mina ögon förstår inte varförlarsson inte fick chansen från start! eto agerar mittfältare å yttermittfältare vill leka maradona ..på fel plats på planen... å valdés??? det han gjorde händer ju inte ens i div 7 i svergie haha ...allt kan ju bara bli bättre nu
Barcelona Marcos
2006-02-13 21:37
Oj vad mycket vitt det var igen,man längtar tillbaka till förra veckan efter 6-1 matchen. Oj vad skönt det var, inte en enda vit så långt ögat kunde nå.

PS: ingen bryr som om Gravesen.
Real Madrid Figolina
2006-02-13 21:30
Ämne: Ämne: Ämne....
Inte hittar då jag nån Gravesen!Han har nog fått rött kort och gått i duschen ;o)
Real Madrid RonaldoZone
2006-02-13 21:18
Nu så är Ronaldinho bättre än va Zidane har varit nånsin.

Snälla, gud hjälp dessa människor.

HA - HA - HA

HALA MADRID !
Barcelona La Rambla
2006-02-13 20:58
Mr Salgado:

Ja du är okunnig, och det riktigt ordentligt. Men det beror nog mer på din ringa ålder skulle jag gissa.

Minns du hur många gånger Etóo gjort mål mot Real när han spelade i Mallorca. Hade han Ronaldinho till hjälp då också? Trams. :-)~
Real Madrid Fedorova
2006-02-13 20:38
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Okej.
Jag tror inte vi kommer ngn vart.

Men jag respekterar din åsikt och visst är Dinho ngt riktigt läckert på plan.

Alla älskare av coola fotbollsgubbar.
Gå in på www.youtube.com. och skriv Gravesen Humor så får ni se en rolig Gravesen på plan.
Kommentatorn talar spanska men kan med nöje ses utav icke spansktalande.

Ursäkta att det inte egentligen rör Barca men gubben är för skön.Titta och njut.

Barcelona Schubert
2006-02-13 20:29
Ämne: Ämne: Nej, ha....
Tror du jag har bott under en sten? Zidane har varit och är bra men Dinho är den bäste nånsin.
Barcelona Jussinho
2006-02-13 20:27
MR Salgado

..och anledningen till att han van skytteligan i Afrikanska var föra att..??
..undrar om Kamerun har en Ronaldinho i laget?

PS..chansen är större att Ronaldo sätter 5 i eget än i motståndarens mål...o nj vad dum jag är, han orkar ju inte ens springa över till egen planhalva ;P
Barcelona Kharles
2006-02-13 20:25

@ mr salgardo
Real Madrid Mr Salgado
2006-02-13 20:22
Jag har sett tillräckligt, när eto kan göra mål på egen hand som ronaldo så kommer jag att ha respekt för honom

ps glöm inte matchen imorgon ronaldo kommer att göra 5 mål
Barcelona Mr B. Arca
2006-02-13 20:22
1. Ronaldinho 2. Puyol 3. Xavi

Näst sist: Gio
Sist: Gabri
Barcelona Gabriel
2006-02-13 20:18
Mr Salgado

Hahahahahaa

Du såg antagligen inte Eto'os mål emot Santander - det är det bästa bevisat av alla trots att han gjort flera mål utan att få en passning.
Real Madrid Mr Salgado
2006-02-13 20:15
Hahaha är jag okunnig? nej mina damer det är ni som vill försvara eto, vad gjorde eto i matchen mot elfenbenskusten? han gjorde ingenting, han är beroende av att någon ska spela fram bollen till honom så han lätt kan slå in dem, det kan t.o.m jag göra men kan han göra något på egen hand? svaret är nej
Real Madrid Fedorova
2006-02-13 20:09
Ämne: Nej, han är bättre ä....
Ursäkta mig men jag håller inte med.
Har du sett Zidane åren 1996-2003...
Vet du vem vi pratar om?
Om du sett Zidane sedan december månad så kanske det ger en liten vink om hur bra han är och hur bra han var.

Barcelona Marcos
2006-02-13 20:07
Ronaldinho är nog våran viktigaste spelare. Han är utomjordiskt bra vilket gör att han kan avgöra matcher på egeen hand. Han står också bakom flera av våra anfall, hittar Eto´o på helt otroliga sätt och skrämmer vilken motståndare som helt. Det finns ingen på jorden som Ronaldo just nu, Puyol däremot skulle man kunna ersätta med Terry eller Thuram utan att någon skulle märka något direkt i försvaret. Obs, Puyol är fortfarande bättre än nämna backar men jag menar att det inte skulle märkar så mycket som när Ronaldinho är frånvarande.
Barcelona Schubert
2006-02-13 20:05
Nej, han är bättre än Zidane var. Zidane var en fantastisk spelare men Dinho är bättre. Xavi och Puyol går inte att jämföra med honom.
Real Madrid Fedorova
2006-02-13 19:57
Ämne: Måste säga att jag b....
Konstigt.
Jag tycker Ronaldinho är er överlägset viktigaste spelare.Han är ju suverän.
Man bör veta att alla motståndare får anpassa sitt spel efter honom.
Och då menar jag inte att ett lag gör ändringar rent taktiskt men däremot så genom går motståndarna en mental anpassning.

Ronaldinho nu är enligt mig som Zidane för några år sedan.Utan Dinho skulle ni inte vara det lag ni idag är.
Med detta menar jag inte att Pyuol är irrelevant som lagspelare utan jag tycker helt enkelt att ni har en spelare som är outstanding.
Barcelona el Flaco
2006-02-13 19:52
Måste säga att jag blev förvånad över resultatet över Barcelonas MVP'. Personligen tycker jag att Puyol och Xavi är våra klart viktigaste spelare. Att Puyol är viktig behövs knappast att diskutera men anledningen till att en spelare som Xavi är viktigt beror på att Ända sen Cruyffs dagar så har Barca varit beroende av en spelfördelare som ligger lågt i banan. Förr var det Guardiola och nu är det "eleven" Xavi som tagit över. Jag har sjukt mycket kärlek för Ronaldinho men jag rankar nog de två ovan nämnda som de absolut viktigaste spelarna i vårt lag.
Valencia varro
2006-02-13 19:38
"...Filmningar och offsideavvikningar avlöser varandra från Valencias sida medan Barcelona inte gör någonting alls egentligen..."
Riktigt skön verklighetsbild er redaktör har.
Real Madrid Fedorova
2006-02-13 19:32
Hej.
Det var en spännande match i går om än inte särskilt välspelad.
Tydlig var Ronaldinhos betydelse för er.
Tyckte också beslutet att köra Oleguer före Belletti var konstigt.
Real Madrid Fedorova
2006-02-13 19:31
Hej.
Barcelona -Frasse-
2006-02-13 19:30
Trots den dåliga insatsen igår fanns det i varje fall vissa ljusglimtar. Edmilson har verkligen blivit en favorit hos mig. Han och Puyol är dom som håller upp hela det defensiva spelet (lite överdrivet). Men spelar man en sån offensiv fotboll som Barca gör måste man ha mer än en riktigt bra back. Oleguer är alldeles för långsam. Blir han bortgjord har han inte en chans i världen att kunna komma ifatt spelaren och reparera sitt misstag. Och övriga ytterbackar inklusive Márquez är ju inte heller några raketer. Ansvaret vilar tungt på Puyols axlar.
(Tycker dock om Silvinho för hans underbara samspel med Dinho.)

Mittfältet (undantaget Edmilson) var riktigt bedrövligt. Bommel och Iniesta verkar inte riktigt vara dom "stora matchernas män". Förhoppningsvis beror det på lite speltid samt skadefrånvaro. Bommel verkar vara riktigt under isen. Tror hans spelstil blir lidande när han blir tvungen att ta stort defensivt ansvar. Med andra ord. Iniesta är verkligen fel spelare att ha bredvid honom. Men tyvärr fanns inget annat bra val igår.
Barcelona pablo escobar
2006-02-13 19:28
vill inte tråka ut er genom att tjata om samma sak hela tiden men min förhoppning är att barcelona tänker om lite till nästa säsong för att slippa de två senaste säsongernas problem med många skador och sviktande form (som jag tror inte enbart beror på otur) vid denna tid på året.

jag hoppas att de låter de bästa vila ibland (inte de allra viktigaste/svåraste matcherna förstås), för att undvika skador osv, och luftar avbytarna (ännu) mer för att hålla igång dem.
denna förändring tror jag skulle kräva några förstärkningar i varje lagdel även om jag förstår att ekonomin kan bli ett problem.
Barcelona Schubert
2006-02-13 19:27
Visst, är också för reklampengar.

Vad gäller försäljning av Eto'o. I dagläget är Barca ett lag med ett fåtal väldigt bra spelare, några halvbra spelare, och några spelare som inte är särskilt bra. Jag tror att det skulle vara bättre med ett mer jämnbra lag. För att få det kanske man måste sälja en stjärna. Sen tycker jag att 60 m euro eller ev mer är så mycket pengar att man måste börja fundera på att sälja. Men har man pengar att rusta upp utan att sälja Eto'o så desto bättre.

Tror inte riktigt på rotationssystem. Chelsea t ex roterar inte utan spelare som Lampard och Terry spelar alltid viktiga matcher. Däremot bör man strunta totalt i cupen så att man inte sliter på de bra spelarna i onödan.
Barcelona La Rambla
2006-02-13 19:14
pablo escobar:

Hehe. Allt är en definitionsfråga. Rijkaard roterade en hel del, även van Bommel fick spela. Men kanske inte så mycket som tex du hade önskat. :-)
Annons: