/spanien/barcelona/forum/24820.aspx/spanien/barcelona/forum/24820.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kharles
2006-02-13 18:24
Nemo, fick du PM:et?
Barcelona Nemo
2006-02-13 18:23
SÄLJA ETO'O?! Ska vi sälja Camp Nou till kommunen också...?
Barcelona Tompa
2006-02-13 18:21
Gabriel:
Valdés är ingen dålig målvakt men "enligt mig" tillhör han inte de bästa i världen, vilket jag f.ö aldrig ansett vare sig före Valenciafadäsen i höstas eller gårdagens upprepning. Visst gör han många högkaratiga räddningar men antalet synnerligen osäkra ingripanden (inte minst med fötterna) är också under säsongen betydligt fler än de två hjärnsläppen mot Valencia.

Det bästa vore naturligtvis att vi behåller Valdes men för mig finns faktiskt en gräns på hur många grodor en målvakt kan göra och ändå ha förtroende för honom. För egen del börjar jag närma mig denna gräns. Sen hoppas jag innerligen att Valkdes motbevisar mig under våren. Men en sådan tavla till och har har förlorat mitt förtroende. Tavlor gör alla burväktare men att två i stort sett identiska jättetavlor uprepas inom loppet av 5 månader är helt oacceptabelt.

I övrigt. Puyol var grymm igår. Vad skulle vi göra utan honom?
Barcelona pablo escobar
2006-02-13 18:15
schubert

till nästa säsong hoppas jag också på att dom, förutom att förstärka backlinjen, kan köpa in nån mf och forward av hög klass samt att rijkaard sedan roterar spelarna lite mer för att på så sätt försöka undvika problemen vi har nu.

vill dock inte sälja etoo men däremot gärna reklamplats om det ger 25 milj. dräkterna har ändå inte varit speciellt snygga sen de bytte till nike.
Barcelona Gabriel
2006-02-13 18:15
Schubert

Sälja Eto'o? Ska jag skratta eller gråta?
Barcelona Gabriel
2006-02-13 18:13
El mister nobbar Milan, se länk.

"Jag planear inte att träna Milan i framtiden. Så som det är idag så ser jag det som en omöjlighet. Först och främst eftersom jag arbetar i en stor klubb, som Barcelona är. Och det är inte rätt att tänka på andra klubbar."
Barcelona Kharles
2006-02-13 18:13
Quique: "Hörru, precis som överenskommet, pengarna är redan inne."
Barcelona Kharles
2006-02-13 18:12
Schubert

Vad har de lagt i din pipa? Sälja Eto'o? Hahaha!
Barcelona Marcos
2006-02-13 18:10
Schubert

Vad är det du skriver!?

Man säljer inte VÄRLDENS BÄSTA centerforward.
Barcelona Schubert
2006-02-13 18:08
van Bommel passar inte riktigt in i Barcas spelstil, jag börjar inse det nu. Han är för klumpig. Sen tycker jag Cocu var minst lika viktig för PSV (det är en av mina favoriter).

Isaksson är för dålig för Barca.

Men visst behövs det förstärkningar. I värsta fall kan jag tänka mig att sälja Eto'o för att få pengar att stärka resten av laget. Jag vet dock inte hur mycket pengar man har lagt undan, iom att man inte gjorde några köp i somras borde man ju ha en del pengar.
Barcelona Gabriel
2006-02-13 18:08
Super-Barca

iOch den här Valdes han gör för mkt tabbar sälj skiten

Ta av dig den fina dräkten som du inte förtjänar och sätt på dig en landslagströja med namnet "Larsson" på så slipper vi alla se dina otroligt idioiska inlägg som skriker medgånssupporter.

Isaksson är lätt en mkt bättre målvakt än valdes

Ive got facts for you - Valdes är bättre alla gånger i veckan än vad Isaksson är.
Barcelona Marcos
2006-02-13 18:05
Valdes är en av världens bästa målvakter annars skulle han inte spelat i en toppklubb som Barcelona så lägg ner arr Isaksson skulle vara bättre. Valdes är ung och har fortfarande mycket att lära men trots detta är han riktigt grym. Blev ligans Zamora förra säsongen.

Dock tycker jag att klubbledningen borde ge Valdes en symbolisk böteslapp så att han inser att han inte kan vara så nonchalant och att han alltid måste vara helt fokuserad.
Barcelona Kristian
2006-02-13 18:02
Super-Barca:

Otroligt överdriven kritik gentemot Valdés!
Valdés har idag fått utstå onödigt mycket kritik efter gårdagens match, men att skriva sådana saker tyder på okunskap. Valdés har under de två senaste säsongerna räddat laget under flertalet tillfällen. Visst, en dundertabbe som han självklart är vållande till. Men att ta till ord som "bänka" en av världens duktigaste och tanlangfulle målvakt är kvalificerat skitsnack. Vem har räddat oss de flertalet gånger försvaret sviktat?
Valdés!

Nä, Valdés är och förblir en mycket duktig målvakt och det finns absolut ingen anledning att ersätta honom.

Dessutom känns detta mönster igen, så fort en Barcelona spelare gör en dålig insats är kritiken hård här på forumet, antagligen från "blinda" och otåliga personer utan större kunskap om sporten.
Barcelona Super-Barca
2006-02-13 17:49
Vi var skit dåliga igår helt enkelt Rijkaards fel delvis och spelarna men det är bättre att formsvackan kommer nu innan Cl matcherna!!

Och den här Valdes han gör för mkt tabbar sälj skiten faaan att han får starta match efter match tyder på dålig konkurrens på den sidan..
Köp Isaksson o sätt valdes på bänken

Isaksson är lätt en mkt bättre målvakt än valdes

Forca BArca
Valencia Mammad
2006-02-13 17:33
ja e glad att vi vann men ja måste erkänna att rickard är en korkad tränare utan tvekan! fattar inte varför bänkar han maxi lopez och byter in t ex silvinho och belleti inte startar från början!
Barcelona Kapten11
2006-02-13 17:31
När under säsongen var Ezquerro "grym"? Gabri har inte varit bra heller. Mycket tveksamt om vi bör behålla dessa två till nästa säsong.
Barcelona pablo escobar
2006-02-13 17:27
Ämne: pablo

Både Van Bo....
kan hålla med om att framförallt bommel och även oleguer var bra så länge laget fungerade och alla de bästa var med, men det är ju nu när de andra är indisponibla som vi verkligen behöver dem och jag tycker inte att någon av de där fyra spelarna kan få godkänt för sina insatser de senaste veckorna.
Barcelona Kharles
2006-02-13 17:19
pablo

Både Van Bommel och Ezquerro var grymma tidigare den här säsongen, speciellt Van Bommel innan skadan han ådrog sig med Holland. Även Gabri har varit bra, gjorde bl.a. ett klassmål mot Werder. Iniesta har 5 assists i ligan trots lite speltid. Oleguer var en stadig spelare i ett lag som vann 18 raka.. osv.
Barcelona pablo escobar
2006-02-13 17:15
kharles

självklart är det till viss del en resursfråga men på pappret tycker jag egentligen inte att barcelonas avbytare ser sämre ut och det är därför jag tycker det är lite konstigt att det, som jag ser det, är ett mycket större problem för barcelona att spela med sina reserver.
Real Madrid carlos.
2006-02-13 17:13
Tråkigt att matchen avgjordes p.g.a en tabbe men det var bara bra förr oss och ligan att ni torskade.
Hoppas att ni krossar äckliga Chelsea när det är dags.
Que viva España
Hala Madrid
Barcelona pablo escobar
2006-02-13 17:10
schubert

i sommras trodde jag ändå att barcelona skulle klara skador mycket bättre än förra säsongen, tex van bommel var ju den viktigaste spelaren i ett så bra lag som psv och även ezquerro kändes som en bra backup, men laget har ju haft exakt samma problem som ifjol trots förstärkningarna.

kanske har det att göra med att reserverna tappar självförtroende eller matchtempo pga att rijkaard aldrig låter dem spela när förstavalen är tillgängliga.
Barcelona Kharles
2006-02-13 17:09
Gustaf - Kudos. Du är utan tvekan bäst i RED på att skriva matchrapporter.
Barcelona Kharles
2006-02-13 17:04
pablo escobar

Nja, tycker fortfarande inte Gudjonsen tillför något speciellt defensivt.

Och inget lag i världen skulle kunna ha samma bredd som Chelsea. Vi har inte obegränsat med resurser.
Barcelona Kapten11
2006-02-13 17:01
Jag tycker att Valdes är en riktig bra målvakt allt som oftast, men det är självklart inte bra att han gör såna här blunders. En målvakt ska i första hand vara stabil, inte göra några större misstag, ta det han ska ta. Skit samma om han gör idioträddningar eller inte, i längden är stabiliteten viktigare. Den ger också försvaret en extra trygghet. Kan inte kännas särskilt bra att bakom sig exempelvis ha en målvakt som Barthez eller David James.
Men Valdes är ung och vi får hoppas att det här upphör, men visst ser hans spel med fötterna riktigt osäkert ut ibland.
I övrigt tycker jag inte om när Eto'o inte används på "rätt sätt". Han ska spela som toppforward, inte inta nån slags Ronaldinhoroll, för det är han inte kapabel till att klara av. Om det sen är Rijkaard som bestämt detta, eller han själv som tar sig friheter, spelar ingen roll.

Men ligasegern ska dock inte vara några som helst problem att bärga. Övriga lag är helt enkelt inte bra nog för att hota.
Barcelona Schubert
2006-02-13 16:59
Visst har Chelsea en bredare trupp än Barca. Inget lag har en så bred trupp som Chelsea. Dom har åtminstone sexton-sjutton man som skulle platsa i vilket topplag som helst.

Tycker att den senaste tidens kräftgång tyder på att vissa spelare i Barca i viss mån gömmer sig bakom stjärnornas storhet. Jag tror inte att spelare som van Bommel, Oleguer, van Bronckhorst, m fl är bättre än en medelmåttig spelare i ett mittenlag i ligan. När Dinho är skadad och de ska bära upp laget går det inte.
Barcelona pablo escobar
2006-02-13 16:42
Ämne: pablo escobar

Fel....kharles

det är möjligt att chelsea får problem när makelele saknas men jag tycker ändå att de senaste matcherna visat att barcelonas trupp inte är tillräckligt bred, spelet har blivit extremt mycket sämre så fort någon av deco eller de tre anfallarna är borta.
chelsea har ändå mycket mer konkurrens då det inte skiljer lika mycket mellan deras första-, och andraval. dessutom roterar ju mourinho mkt även när alla är tillgängliga vilket jag tror är en stor del av förklaringen till att de inte varit lika skadedrabbade trots att de haft ungefär lika många matcher.
när det gäller gudhjonsen tycker jag han varit förvånasvärt bra i defensiven sen han omskolades, gör antagligen mer defensiv nytta än iniesta gör för oss även om han inte är en lika bra passningsspelare
Real Madrid Figolina
2006-02-13 16:37
Ämne: "målgörande mit....
Står ju inte att han tjänar mångmiljoner på fotbollen...

Finns ju en svensk som enligt rykten haft ett förhållande med en internationellt känd svensk musiker...
Är kanske Lampard som får passa sig.
Barcelona II Barça II
2006-02-13 16:29
Motta verkar ju vara en liten flicka, han är ju skadad hela tiden.
Barcelona Kharles
2006-02-13 16:26
pablo escobar

Fel, utan Makelele rasar deras mittfält ihop och Gudjonsen är en farlig spelare men erbjuder inte mycket defensivt. Maniche har kommit in fel i Chelsea, han är ungefär lika bra för dom som Van Bommel är för oss i nuläget. Gudjonsen är också ganska jämförbar med Iniesta. Kan slå en genial passning och hålla i bollen men tillför inte mycket defensivt. De kommer nog att sakna benknäckaren Essien.

I nuläget är alla tillbaka till Chelseamatchen - utan Xavi.
Barcelona pablo escobar
2006-02-13 16:22
jag är ganska besviken på hur våra reserver skött sig under de här matcherna de fått spela, trodde inte att skillnaden skulle bli så enorm. jag trodde att iniesta var på gång efter atleticomatchen men både han och v.bommel har varit alldeles för dåliga, när de blir ansvariga för spelet händer ju ingenting. visserligen försvarade sig valencia bra igår men barcelona lyckades ju bara skapa två målchanser och då var den ena en fast situation (när edmilson nickade utanför).
giuly och, nu senast ezquerro, har inte heller varit tillräckligt bra enligt mig.

chelsea spelar iofs lite annorlunda och har inte haft lika många ordinarie borta, men dom är ju inte alls lika beroende av att ha ordinarie manskap som oss.
wright-phillips har varit rätt bra de senaste matcherna trots att han suttit på bänken hela säsongen, crespo är minst lika bra som drogba och gudjohnsen och diarra kan gå in på mitten utan att deras mittfält fullständigt rasar ihop på samma sätt som barcelonas.
om de skadade spelarna inte hinner bli fullt återställda till chelseamötet kommer vi åka ut i år igen.

mr B Arca

om han hinner bli fullt frisk tycker jag att rijkaard ska chansa och spela motta brevid deco, och med edmilson som pivote, i bortamatchen mot chelsea. bommel och iniesta har varit för dåliga.
Annons: