/spanien/barcelona/forum/24814.aspx/spanien/barcelona/forum/24814.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2006-02-19 16:50
Hahaha, karwan10 aka robenho aka R.Dinho - så vill han att man ska ta honom på allvar. Skönt att kunna konstatera att han aldrig igen kan komma in hit.

PS. Det finns ingen como el magico, han får tom Zidane att se ut som en vardaglig spelare, så bra är han så sluta jämföra kungen med fossilen.
Barcelona samdaman
2006-02-19 16:44
det verkar som gio ska starta mot chelsea - det är svårt att hänga med hur rijkaard tänker men tror han att det är det bästa alternativet så litar jag på han
Barcelona Suñol_
2006-02-19 16:44
karwan10 aka robenho aka R.Dinho

Ha ha det måste ta priset, snacka om att förlöjliga sig själv...måste i för sig tacka för Zidane videon, tyckte han påminde lite om lombardo i juvetröjan...
Barcelona Haffe
2006-02-19 16:34
Marcos, jag vet att han är vänsterfotad.. tänk.....
Barcelona Marcos
2006-02-19 16:24
Haffe

Vad menar du med att hans vänsterfot inte är den bästa? Messi är vänsterfotad och det är därför också hans bästa fot.
Barcelona Barçaredaktionen
2006-02-19 16:13
karwan10 aka robenho aka R.Dinho:

Din lilla hemlighet är avslöjad. Fantastiskt pinsamt av dig att skriva under olika nicks när du argumenterar för din sak. Eftersom du använder dig av så fula metoder är du inte längre välkommen på Les Rambles. Väljer du att ändå fortsätta skriva härinne kommer vi se till att du spärras permanent från hela Svenska Fans.

/ Redaktionen
Barcelona Haffe
2006-02-19 16:11
"Doblas räddar men släpper en retur som Messi enkelt kan lägga in i mål. "

Av vad jag såg igår så la inte Messi den enkelt i mål, utan den träffade stolpen och gick in. hans vänsterfot är ingen höjdare ;p annars bra inhopp av han.
Barcelona el Flaco
2006-02-19 15:51
Tycker ni fortfarande att vi borde köpa en ny målvakt? Skulle knappast tro det. Igår gjorde Valdes tre friläges-räddningar och ytterliggare två kanon räddningar. Det är så man får tyst på hatarna!

PS: Synd att vi inte kunde göra ett mål till. Då hade vi varit lika bra som Zaragoza :P
Barcelona Ride_The_big_one
2006-02-19 15:47
karwan10

Eto´o är en anfallare och ska göra mål inte dribbla av 2-3 man och lattja, men om du eller nån annan undrar så har han faktist lyckats med bedriften bara för att du inte sett han göra det så betyder det inte att han inte gjort det smaka på den och säg hur den smakar:D

Kharles

Är beredd att hålla med, vi har pratat om det här förut så det är ingen hemlighet vem vi vill ska komma in :D från laget Sevilla (Daniel.alvez) som har en bra ungomds organisation. En fråga hinner Marquez bli spelklar till cl matchen?

Lite förvånad att man drar fram Zidane som en värdig motståndare till Ronaldinho, till Zidanes försvar så är han inte precis i sitt bästa stadie även om han visat upp världsklass så har han i stort sett sovit hela säsongen därmed så är Ronaldinho nivåer högre, menar ni när ZIdane var som bäst dvs för flera år sedan?

Öh okej förstår ni att ni inte kommer nån vart med dessa argument om inte så vet jag inte vad för det är så sjukt att argumentera på det hära viset.

De besitter båda stor teknik men uträttar vissa saker olika sluta kolla på spelarna ur sitt lags perspektiv för då når ni inte ett smack.
Barcelona Marcos
2006-02-19 15:12
Denna är klockren :D

Barcelona barca_dreamteam
2006-02-19 15:11
Lägg ner Ronaldinho-Zidane jämförelsen.
Zidane är grym,men som någon sa,så är Ronaldinho i en klass för sig själv.Det finns ingen idag som fortfarande spelar som kan hota Ronaldinho.
Barcelona Señor Cúle
2006-02-19 15:08
Det ändå som skulle kunna tala för Hnke istället för Messi är Larssons deffensiva kavalitér. Fast jag tycker verkligen att man ska satsa på Messí mot Chelsea, då han kommer leka med Del Horno o co. Messí är helt enkelt för grym för att sitta på bänken i en sådan stor match, han är en i gänget nu tillsammans med Eto'o, Dinho, Deco och alla andra grabbar.

Sedan SKA inte Oleguer spela mittback mot Chelsea. Såg att det var någon som ville ha det så. Marquez kommer ju tillbaka för guds skull. Han var väll bara avstängd? Han behövs i backlinjen.
Sedan kan man fråga sig om man vill ha Oleguer som höger back eller inte. Nackdelen är att Oleguer är så jävla seg och slö, kommer inte Robben att jogga ifrån han då? BElletti är ju snabb så han kanske skulle passa bättre.Fast o andra sidan så är han inte så bra deffensivt, svårt läge för Rijkaard där?
Real Madrid karwan10
2006-02-19 14:35
Gabriel
Zidane har bättre teknik än Ronaldinho men Ronaldinho är bättre på dribla. Zidanes passningar och nertagningar är bättre än Ronaldinhos. Jag har sett Zidane ta ner en 60 metersboll med klacken och inte bara det utan han tar med sig bollen vidare. Har sett han göra det 100 gånger. ahns första tuch och dom "enkla" finterna kan ingen göra så bra som han.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-02-19 14:26
Härlig vinst igår kväll!

Nu är det Chelsea som väntar.
Jag tycker att man ska spela med denna uppställning:
valdes
belleti-puyol-oleguer-sylvinho
edmilson
deco-iniesta
messi-eyo'o-ronaldinho
Recept till vinst:
1. Att inte tänka på att det ska vara snyggt, utan att det ska vara MÅL!
2. Spela aggressivt!
3. Ha alltid koll på defensiven och möjliga kontringar d.v.s flytta inte upp med för mycket folk.
4. Var så effektiv som möjligt! uttnyttja varenda lilla fel som Chelsea gör!

Real Madrid karwan10
2006-02-19 14:26
Nemo
Du vet inte vad du snacker om. vi diskutera om etoo har bra teknik och driblingar eller inte. Inte om han va bra. Läs innan du säger nånting.
Madridinho
2006-02-19 14:02
man kanske envisas med oleguer därför att man tror att han en dag kanske blir lika grym som puyol. kanske vad rijkard tror iaf...
Barcelona Rambo~
2006-02-19 13:59
Oleguer platsar inte..
Barcelona Kharles
2006-02-19 13:40
Nästa säsong förväntar jag mig att vi köper in en riktig högerback och då får nog Oleguer lite tuffare konkurrens för sin plats.
Barcelona Kharles
2006-02-19 13:38
Zaragoza gjorde 2 mål som borde blåsts av för offside. Dessutom saknades Puyol. Atleticos första mål, Gabri och Oleguer kan inte bestämma vem som ska ta bort bollen, den dimper ner på fötterna på Torres. Mål. I den matchen var det mittfältet som var sämst. Deco som vänsterytter? Fungerar inte. Van Bommel ur form. Andra målet kom på en misstänkt offside-kontring. Tredje målet kom när matchen i praktiken var död. Men Oleguer stod på hälarna igen där, det kan jag hålla med om. Däremot var han fullkomligt lysande mot Espanyol - ja till och med bättre än Puyol. Dessutom spelade han bra i det laget som vann 18 raka, mest då som högerback. Mot Real Madrid på bortaplan gjorde han en bra match, precis som hela försvaret (till och med Gio). Han har sina svagheter, men för det mesta är han stabil. Han är bättre än Belletti på den positionen för Belletti är defensivt sett - ganska osmart. Det har även Rijkaard sett.
Barcelona giovani
2006-02-19 13:35
Altså jag tycker alla försvarare blir sämre med Oleguer på plan, Edmilsson och Puyol blir tvugna att täppa till dom enorma hål Oleguer ställer till med och det i sig skapar hål när Belleti o Sylvinho ska fram för det är just dom ska ska täppa till dom. och då blir det stora problem.
Barcelona giovani
2006-02-19 13:32
Kharles ... Det du skriver kan stämma förutom att det är inte först gången på dom senaste veckorna där försvaret blir helt katastrofal när Oleguer spelar i mitten, Atl.M o Zaragoza exempelvis där tänkte dom inte på veckans match.

Efter att Barca gjorde 1-0 igår så hade Betis 3 farliga mål chanser efter varandra gissa vem som blev bort gjord på alla tre väldigt enkelt också. Det är självklart han inte vågar chans bryta när dom fintar bort han så lätt i vanliga fall.

Den där chansen i straffomrdet där han anfallaren finta Oleguer 4-5 gånger i straffområdet innan Puyol kom var riktigt pinsamt.
Barcelona Kharles
2006-02-19 13:25

Målen igår.
Real Madrid Ezquerro
2006-02-19 13:15
Kunde tyvärr inte se matchen igår!
Men vilka var det som gjorde målen?
Barcelona Ronaldinho Jr.
2006-02-19 13:09
Jag fattar inte varför Maxi inte får chansen? Varför inte byta ut Etoo eller Dinho för att vila de innan onsdag och sätta in en sugen Maxi. Vem vet, han kasnke får hoppa in mot Chelsea istället, vi vet ju hur det gick ifjol när han fick göra just det...
Real Madrid Gábinho!
2006-02-19 13:06
ni måste väl hålla me om att Drar henke så blir ni inte allas favoriter av kommentatorerna
Barcelona Kharles
2006-02-19 13:06

Bow down, foolish mortals..

Barcelona Puyol
2006-02-19 12:56

Kharles //

håller med dig helt.....
Barcelona Kharles
2006-02-19 12:44
Ignorera R.Dinho, han är bara en förklädd madridista (eller ska vi säga zidanista?). Kolla bara när han skapade och antalet inlägg;

R.Dinho
Senast inloggad 2006-02-19 08:51

Antal inlägg: 2
Skapad: 2006-01-29 12:32:32

Det första inlägget kan ni hitta på madrids forum, det var inte längesen han skrev där att han "erkänner" att gamla berbern är bättre än O Rei Ronaldinho.

madridinho

Är de klart att Del Horno ska spela? Tror själv de blir Gallas.

Oleguer. Nackdelen med honom är att han allt för ofta är rädd för att bli bortgjord och inte vågar gå in resolut och i vissa fall rentav chansbryta. Jag är inte riktigt oroad över hur kasst försvarspelet var igår, då det alltid berodde på matchen på onsdag. Alla saknade koncentration i viktiga lägen utan Ronaldinho, Valdes och Puyol. Anfallarna missade enkla chanser, mittfältet gav bort bollen för lätt och hade ingen vidare press, likaså backlinjen som inte agerade förrän faran var ett faktum. De hade nog matchen i baktanken och ville inte gå in alltför hårt..

Och Messi spelar från start. Rijkaard sparade bara vår lilla argentinska Zico. Han kommer göra livet svårt för chavsen. Snack om rutin köper jag inte. Kommer ni ihåg Madrid? 0-3 och bud på fler, många fler. Messi räds inte någon.
Barcelona Puyol
2006-02-19 12:43
jag hoppas bara att det blir messi mot chelsea o inte larsson....alltså ni måste inse att larsson inte passar in i barcelonas spel (det räcker inte med att gör mål)....specielt när vi möter bra försvar då blir det bara att "nicka vidare" bollen för honom......är så glad att han lämnar barca på sommar.....

jag märker stor skillnad när det blir Ronaldinho-etoo-messi i anfallet....en sak till: när henke spelar så spelar etoo ute på kanten o då spelar vi med "en man mindre".....

henke kommer dessutom att lämna barca på sommaren så varför inte satsa på de unga spelarna redan nu (t.ex. maxi)....

en sak till: jag tror på en enda sak nu angående chelsea matchen, nämligen: "spelar Gio mot chealse då är det kört för oss den matchen"......

Madridinho
2006-02-19 12:27
messi VS del horno ska bli kul att se.
Annons: