/spanien/barcelona/forum/24811.aspx/spanien/barcelona/forum/24811.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Villarreal Totti per me
2006-02-18 18:10
ciao a tutti.

Först o främst: Skönt att Barca matchen visas på tv4+ då jag verkligen njuter av varje stund och sekund som era trollkarlar lirar.

Nu till frågan: Eftersom ni har en svår match mot Chelski (sanna mina ord, hatar den klubben) så undrar jag om spelare som Etoo, Ronaldinho, Puyol vilas? Helst skulle man vilja se alla så dem kan spela ihop sig efter en tids frånvaro. Hoppas på svar.

Grazie.
7
2006-02-18 18:02
tv4+ visar sevilla - celta matchen?? eller har jag fel?
Barcelona La Rambla
2006-02-18 18:00
Gabriel:

Förstår inte hur du kan önska dig andra lags bänkvärmare som ordinarie spelare i Barça. Andrade är på väg ner känns det som. Tror lätt att Ferdinand hade gett Marquez en kamp om den ena mittbacksplatsen. Sen så är det positivt att ha kvar Marquez då han är en backup till Edmilson som pivote. Precis som Edmilson kan hoppa in brevid Puyol om det är panik med många skador. Det är inte fel att ha spelare som kan spela på flera positioner. Lätt Ferdinand före Andrade alla dagar. :-)
Barcelona Gabriel
2006-02-18 17:37
Younies

Det har varit lite frågetecken vad gäller gräsmattan på Camp Nou denna säsongen. Det var ju koncert innan säsongen började med U2 vilket hade konsekvenser för gräset, man lägger om gräsmattan så den skulle bli perfekt inför Chelsea matchen men gräsmattan var verkligen inte i "kanonskick" - men det beror också på vilken annan arena du jämför med. Jämför du exempelvis med Chelseas plan så håller den världsklass, men det är ju bara bra att vi lägger om det eftersom spelarna varit lite missnöjda.
Barcelona Gabriel
2006-02-18 17:35
Andrade är en grymm mittback som utan tvekan skulle bidra med mycket ifall han kom till oss som en förstärkning. Att han inte är ordinarie i Deportivo säger mig inte speciellt mycket, jag har sett vad han kan göra och när han är som bäst så är han en av mina favoritförsvarare i hela världen, så skulle han köpas in så skulle det vara bra.

Chivu har haft otur med skador, och han är inte min första prioritet som förstärkning, men han är minst sagt en bra försvarare som även han skulle ge oss ett bättre försvar än det vi har idag ifall han höll sig skadefrisk - men det är klart sånt vet man aldrig.

En sak är klar och det är att jag föredrar en mittback som redan håller barçaklass än en spelare som kan komma att bli en världsstjärna, jag vill att vi köper in en stabil mittback som kan konkurrera sig in i startelvan direkt.
Barcelona Younies
2006-02-18 17:28
En fråga bara. Kan nån förklara för mig varför vi bytte gräsmatta på camp nou ?
Gräsmattan var ju i kanon skick!
Barcelona Lion0
2006-02-18 17:24
matchen mot Betis hoppas jag blir:

Mv: Valdes
Hb: Belletti
Mb: Puyol (byta ut ca 55-60 minuter för att vila
Mb: Oleguer (Marquez e avstängd)
Vb: Gio
Mf: Iniesta
pivoté: Edmilson
Mf: Deco
Hf: Ezquerro (vila messi in med han sent)
Cf: Eto'o
Vf: Ronaldinho

4-2, Eto'o, Dinho, Deco och en inbytt Larsson gör målen tror jag :D

Visca el Barca
Barcelona Suñol_
2006-02-18 17:23
La Rambla//Ja jag hörde det, så varför inte får man honom för ett bra pris så tycker jag att man sk slå till.
det vi behöver till nästa säsong enligt mig är
En mittback
en vänsterback
en högerback
en backup forward(möjligtvis någon talang från canteran)
dom som verkar vara hetast på att komma i sommar är Dani Alves, Fabio Aurelio och Ferdinand/Milito/andrade m.m.
vilket skulle betyda tre backar till nästa säsong och då kommer vi vara oslagbara...Så nej tack Henry.

Barcelona AlexC
2006-02-18 17:21
Qno

Om ha startar vet ingen förräns kl. 22. Men han har inga skadeproblem längre.
Barcelona La Rambla
2006-02-18 17:17
Puyol startar enligt alla rapporter.

Läs inför-rapporten.
Barcelona Qno
2006-02-18 17:12
Hur är det med Puyol? Startar han ikväll eller vilar han knät?
Barcelona Qno
2006-02-18 17:05
La Rambla:

Håller med dig till tusen.

Varför skaffa en anfallare som närmare sig 30-strecket när vi redan har ett av Europas bästa anfall, när vi då istället kan förstärka våran enda riktiga svaghet, backlinjen.
Barcelona La Rambla
2006-02-18 17:03
Qno:

Det vet man aldrig om det stannar vi den siffran. Det är hyfsat mycket pengar det med. Speciellt för en spelare som egentligen inte behövs.

Vi får hoppas att Arsenal klarar en CL-plats till nästa år, så att han stannar där.
Barcelona Qno
2006-02-18 17:02
La Rambla

Ok.

Men Henry kan väl inte att komma att kosta "mer" än runt 150 miljoner svenska kronor?
Barcelona La Rambla
2006-02-18 16:59
Qno:

Ja du, det beror ju på var man lägger kraft på att förstärka. Ska man ha in en "crack" som Henry lär det inte bli så mycket pengar över. Om man nu inte gör fynd med några talangfulla spelare som kan utvecklas. Ferdinand är en sån, som säkert redan blir dyr. Väntar man med honom och han blommar ut så blir det astronomiska siffror. Engelska spelare brukar ju lite väl överskattade när det gäller pris.
Barcelona Qno
2006-02-18 16:56
Hur mycket pengar har Barca att röra sig med i sommar?
Känns som att vi har en del så att vi kan skaffa fram ett par förstärkningar.
Barcelona La Rambla
2006-02-18 16:53
Suñol_:

Jag kollar samma match. För att vara ärlig så är det ju en skitmatch. Bolton som spelar hemma, brukar se till att matchbilden ser ut så här när de spelar. Ferdinand har enligt alla experter i England varit bland de fyra bästa mittbackarna så här långt under säsongen. Det talas tom om att han kan få en plats i vm-laget. Han är bara 20 år, är snabb och har god teknik för att vara engelsk försvare. Dessutom så är han bra i huvudspelet. Han är kanske inte barçaklass i dagsläget. Men tänk bara vad Puyol kan göra för hans utveckling. Tydligen är Puyol lite av idol för den gode Anton. :-)

Qno:

Lopez är inte helt fel. Tuff och lite småful, spanjor och en riktigt bra vänster. Frågan är bara hur pass villiga Atléti är på att släppa honom, skulle tro det blir svårt. Fast det är klart, det verkar ju som om de tänker värva Getafes vänsterback Pernia, så omöjligt kanske ändå inte.
Barcelona Suñol_
2006-02-18 16:34
La Rambla// håller med dig angående Andrade han är även ett par år äldre en dom andra alternativen som diskuterats. Kollar just nu på Fa cupen med West Ham och det är första gången jag har nöjet att se Anton Ferdinand som visar att han kan bli något stort men är han barcaklass nu?
Är också lite trött på tjatet som varit förut att engelska spelare inte lyckas i Barca jag minns gary Linekar och han var väldigt bra dom säsonger han var här.
Barcelona Qno
2006-02-18 16:33
Jag vill se (som dom flesta andra här inne) att Daniel Alves köps in som ny högerback.

Sen skulle det inte vara fel med en ny vänster- och mittback till.
Antonio Lopez är enligt mig en grym vänsterback, han är väl rätt ung också? (rätta mig om jag har fel)

På mittbacks platsen skulle nog Anton Ferdinand kunna bli en riktigt bra förstärkning. Frågan är bara hur bra han anpassar sig till det spanska spelet.
Barcelona pyol
2006-02-18 16:28
ok tackk!!!!!
Barcelona Kimmpa_fcb
2006-02-18 16:27
pyol

Den börjar 22.00´.
Barcelona Suñol_
2006-02-18 16:25
Aurelio kommer ju gratis om han kommer förstås...
Barcelona Suñol_
2006-02-18 16:24
Angående nyförvärv på backsidan så tycker jag att Milito och även Chivu(vi har ju en tradition att ha bra rumäner i truppen) skulle vara ett bra köp, måhända att Chivu har haft skadeproblem men det har även spelare som Fabio Aurelio som ryktas till klubben. Det är ju förstås ett minus men då kanske det blir billigare...
Barcelona pyol
2006-02-18 16:24
vilken tid börjar matchen 18.00 eller 22.00
Barcelona La Rambla
2006-02-18 16:12
Gabriel:

Ska vi satsa på en spelare som är bänkvärmare hos Depor tycker du? För det verkar ju faktiskt så att Andrade inte platsar längre. Sen Chivu hoppas jag verkligen inte att det blir, han är mer glasspelare än vad vår egen Motta är. Går sönder alldeles för lätt. Då ser jag hellre Perea och även Ferdinand som är en framtida stjärna. Marquez är bra nog och en ung Ferdinand som får rotera lite i backlinjen hade varit det idealiska enligt mig.
Barcelona Gabriel
2006-02-18 15:34
När det kommer till förstärkningar på mittbackspositionen till nästa år så har det spekulerats mycket i Anton Ferdinand de senaste dagarna och sedan innan så har ledningen, som vi alla vet, visat intresse för Gabriel Milito och Jorge Andrade.

Enligt sport så har vi även fölt Romaspelaren Christian Chivus spel under säsongen, men mer än så sägs inte utan att han faktiskt är nära en övergång till Man.United.

Sport säger samtidigt i en annan artikel att Lopos eventuella övergång till Deportivo kan komma att underlätta en övergång av Andrade till oss.

Han har kontrakt till Juni 2009 och har en klausul på 60 miljoner euro - men enligt sport kommer Deportivo att gå med på att förhandla för priset runt 15 miljoner euro.

Detta är rykten som glädjer mig, att ledningen visar att de tydligt vill förstärka backlinjen till nästa säsong. Andrade, Milito och Chivu är alla spelare som jag skulle glädja mig som culé att se i laget.
Barcelona Gabriel
2006-02-18 15:28
Tycker och hoppas att Messi startar på bänken precis som det spekulerats i, det är inte värt risken att han går sönder pga att han inte är 100 procentigt frisk och missar säsongens en av två viktigaste matcher(hitills). Ezquerro är ett bra nyförvärv men han måste börja visa sina kvalitéer för att bevisa sitt värde som nyförvärv, det samma gäller för Van Bommel men eftersom Ezzie inte fått lika rättvis chans som holländaren så tänker jag inte dömma ut honom...än. Eftersom han lär få starta ikväll bredvid Eto'o och Ronaldinho så förväntar jag mig att han spelar bra och visar vad han kan.

A por el betis - visca
Barcelona Barca_4ever.
2006-02-18 15:00
barcelona vinner 3-0 ikväll :) eto'o 1, ronaldinho 1´, deco 1 :)
krozza betis!

visca el barca :D
Barcelona Señor Cúle
2006-02-18 14:50
la_pieda_sinistra

Där är ett svar som man verkligen vill ha! Tack:)
Spanien la_pieda_sinistra
2006-02-18 14:49
S. Cule//

matchen börjar 22 och sänds direkt tv4+, skulle börjat kl. 6, men laporta insisterade på att flytta till 22 pga katalonska demonstrationer.
Annons: